Ovatko kaikki miehet pettäjiä?
Olen 45 v. Keväällä ajattelin rohkaistua ja laitoin Suomi24 Treffit -palstalle ilmoituksen. Puolen vuoden kokemuksella tuntuu, että 80% ikäisiäni miehiä on varattuja perheenisiä etsimässä salasuhdetta. Kotona ei "saa" seksiä, on yksinäinen olo, vaimo ei ymmärrä. Profiileissaan nämä kuvailevat olevansa luotettavia, kilttejä, ottavansa naisen tunteet huomioon, hyväsydämisiä – ilmeisesti siis jos ei lasketa sitä, että ovat valmiita pettämään puolisoaan. Jotenkin totaalisen masentavaa. Nykyään mietin tutuistakin pariskunnista, että onko toinen netissä etsimässä salaseuraa. Vai olenko nyt vaan itse vanhanaikainen, kun en halua sekaantua sellaiseen, että joku pettää avullani puolisoaan ja aiheuttaa ehkä isoakin murhettta?? Toistaiseksi olen ajatellut, että mieluummin olen yksin kuin sekaannun tuollaiseen, mutta olenko vain pihalla?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
No eivät kaikki ole, tietenkään.
Tärkeää muistaa, huomio huomio!
Jos vaikka 80/100 miehestä elää vakituisessa parisuhteessa ja 20/100 on sinkkuja. Niin jos noista 100:sta miehestä 5 varattua ja 5 sinkkua tekee seuranhakuilmoituksen saitille X. Niin vaikka saitilla X sinkkunaista lähestyvistä miehistä 1/2 on valmiiksi varattuja niin silti "vain" 1/16 kaikista varatusta miehestä hakee sivusuhdetta siellä saitilla X. 15/16 ei.
Pettämisen todennäköisyyteen vaikuttaa mm. libido, suhteen tila, puolison kunnioitus ja tietenkin ne henkilökohtaiset ongelmat. Ja elämäntapa: jos olet paljon työmatkoilla menestyvien ja samanhenkisten, viehättien ihmisten kanssa niin on jonkun verran todennäköisempää että petät kuin jos työskentelet ei-intohimoja-herättävässä-paikassa etkä juuri missään käy.
Ihan kiva matikkatehtävä illan ratoksi, mutta ei mitään todellisuuspohjaa sille, että varatuista 1/16 olisi petollisia.
Not really kirjoitti:
Ja kaikki naiset on huo....
...huolellisesti laitettuja...?
Moni kakku päältä kaunis...sen siitä saa kun vastailee vain niille komeille ja lihaksikkaille miehille. Varattuja ne yli kolmekymppisinä jo on tai sitten viettävät aktiivista sinkkuelämää...kyllä, myös sängyn puolella.
Olen muutaman kerran noissa deittipalveluissa yrittänyt saada erilaisiin naisiin kontaktia, mutta siellä naiset ilmeisesti hukkuvat sellaiseen viestitulvaan, että on varaa jättää huomiotta tällainen ylipainoinen tavismies. Tai muuten vaan nirsoilevat.
Joten sori, en pysty ottamaan vakavasti tällaisia aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman samaa kommentointia kuin että miehet sai aikanaan mennä kukasta kukkaan ja naiset ei. Ketä ne miehet pani, ellei naisia. Ihmeellisiä ajatuksia teillä. kaikki miehet ei käy vieraissa, mutta moni käy jos on mahdollisuus. Henkilökohtaisesti en kävisi vaikka saumoja olisi jatkuvasti. Toki olen rakastunut erääseen...
mies51v
Pari päivää sitten sä olit sinkkumies, ylpeä sovinisti ja naistenkaataja, jolla ei ole mitään kiirettä parisuhteeseen.
Siis olen. Pitäisikö minun olla sinkkunan uskollinen jollekin? Olen rakastunut ja sen takia ei kiinnosta muut naiset
mies51v
Ei kiinnosta muut naiset, mutta rakastuneenakin niitä on oltava? Viime viikolla teit aloituksen, jossa kyselit palstalaisilta pitäskö sun mennä panemaan eksääsi. On mielenkiintoista tuo oirehdinta rakastuneella miehellä...
Viime viikolla? Linkkiä kiitos.
mies51v
Keskustelu on poistettu.
Mutta älä huoli, löydät sen googlettamalla välimuistitoiminnolla. "Onko jollain jotain sitä vastaa että... ...menen panemaan exää?" ja puumerkki alla. 3.8.2019 klo 19:48. Vauva-sivuston omakin haku sen löytää otsikolla, muttei tosiaan avaa enää.
linkki kiitos ja aikamääritteellä
mies51v
Mene nyt vaan googlettelemaan, siellähän tuo näyttää olevan.
Vierailija kirjoitti:
Moni kakku päältä kaunis...sen siitä saa kun vastailee vain niille komeille ja lihaksikkaille miehille. Varattuja ne yli kolmekymppisinä jo on tai sitten viettävät aktiivista sinkkuelämää...kyllä, myös sängyn puolella.
Olen muutaman kerran noissa deittipalveluissa yrittänyt saada erilaisiin naisiin kontaktia, mutta siellä naiset ilmeisesti hukkuvat sellaiseen viestitulvaan, että on varaa jättää huomiotta tällainen ylipainoinen tavismies. Tai muuten vaan nirsoilevat.
Joten sori, en pysty ottamaan vakavasti tällaisia aloituksia.
No ei siellä kyllä minun ikäisilläni kuvia ole, tiedoksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka 80/100 miehestä elää vakituisessa parisuhteessa ja 20/100 on sinkkuja. Niin jos noista 100:sta miehestä 5 varattua ja 5 sinkkua tekee seuranhakuilmoituksen saitille X. Niin vaikka saitilla X sinkkunaista lähestyvistä miehistä 1/2 on valmiiksi varattuja niin silti "vain" 1/16 kaikista varatusta miehestä hakee sivusuhdetta siellä saitilla X. 15/16 ei.
Pettämisen todennäköisyyteen vaikuttaa mm. libido, suhteen tila, puolison kunnioitus ja tietenkin ne henkilökohtaiset ongelmat. Ja elämäntapa: jos olet paljon työmatkoilla menestyvien ja samanhenkisten, viehättien ihmisten kanssa niin on jonkun verran todennäköisempää että petät kuin jos työskentelet ei-intohimoja-herättävässä-paikassa etkä juuri missään käy.
Ihan kiva matikkatehtävä illan ratoksi, mutta ei mitään todellisuuspohjaa sille, että varatuista 1/16 olisi petollisia.
Joo ihan hatusta heitin nuo luvut. Enemmän on varattuja kuin sinkkuja ja vielä vähemmän noita, jotka ihan aktiivisesti ja tarkoituksella hakevat sivusuhdetta puolison tietämättä. Kyllä rehellisyyden kannalla olen minäkin.
T. Onnellisesti naimisissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan hatusta heitin nuo luvut. Enemmän on varattuja kuin sinkkuja ja vielä vähemmän noita, jotka ihan aktiivisesti ja tarkoituksella hakevat sivusuhdetta puolison tietämättä. Kyllä rehellisyyden kannalla olen minäkin.
T. Onnellisesti naimisissa
Parisuhteessa pettäneiden määrä taisi jossain tutkimuksessa olla 30%, joten 1/16 on melkoista optimismia.
Arvon naiset jos ette te anna omalle miehellenne niin joku muu kyllä antaa. Eli katsokaa peiliin jos miehenne pettää.
Vierailija kirjoitti:
Arvon naiset jos ette te anna omalle miehellenne niin joku muu kyllä antaa. Eli katsokaa peiliin jos miehenne pettää.
Paitsi että kaikki pettämistapaukset eivät johdu tuosta, osa on tapapettäjiä, tilaisuus tekee varkaan jne.
Eivät. Osa on niin toivottomia tapauksia, ettei pahinkaan pubiruusu tule ehdottelemaan mitään.
Onko tämä yleinenkin ongelma deittisivustoilla? Ap on ilmeisesti käyttänyt vain s24:sta?
Ketoneilikka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoneilikka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos te vihaat miehiä noin paljon, niin miksi ihmeessä haluat olla miehen kanssa? En tajua teitä av-mammoja. Olette aivan yhtä irrationaalisia kuin palstan lassukkaprovoilijat.
Missähän kohtaa sanoin, että vihaan miehiä, kun en itse sellaista huomaa kirjoittaneeni? Voisin kyllä melkein vihata ihan ketä tahansa, joka huijaa elämänsä läheisintä ihmistä.
Kyllä vihaat. Vaikka otsikko on muotoiltu kysymykseksi, oikeasti tarkoitat väittää, että kaikki miehet ovat pettäjiä. Sellainen ajatus, että kaikki miehet ovat yhtään mitään - vaikka samaan aikaan naiset arvatenkin ovat yksilöitä - kertoo totaalisesta halveksunnasta puolta ihmiskuntaa kohtaan. Et ole valmis heterosuhteeseen, koska et kykene näkemään miestä ihmisenä, vaan jokainen mies edustaa sinulle jotakin vihattavaa ja halveksuttavaa. Olisit onnellisempi naisen kanssa tai yksin.
Voi hyvää päivää taas. Et tiedä minusta mitään. Otsikko on kysymysmuodossa ja muotoilin sen ns. "klikkiotsikoksi", koska täällä aloitukset hautautuvat nopeasti. Suhde naisen kanssa ei todellakaan kiinnosta tippaakaan. "Jokainen mies edustaa sinulle jotakin vihattavaa ja halveksuttavaa" – tiedoksi vaan, että minulla on ihanat isä ja isäpuoli, kaksi mahtavaa veljeä ja monta miesp. serkkua, joita suuresti arvostan, ystävistä puhumattakaan.
No ovatko nämä tuntemasi ihanat miehet pettäjiä? Jos eivät, niin miksi sitten kyselet typeriä?
Klikkiotsikon olisi varmaan pitänyt olla "Ovatko kaikki seuraa etsivät miehet pettäjiä?" niin hiusten halkominen olisi ollut vähäisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman samaa kommentointia kuin että miehet sai aikanaan mennä kukasta kukkaan ja naiset ei. Ketä ne miehet pani, ellei naisia. Ihmeellisiä ajatuksia teillä. kaikki miehet ei käy vieraissa, mutta moni käy jos on mahdollisuus. Henkilökohtaisesti en kävisi vaikka saumoja olisi jatkuvasti. Toki olen rakastunut erääseen...
mies51v
Pari päivää sitten sä olit sinkkumies, ylpeä sovinisti ja naistenkaataja, jolla ei ole mitään kiirettä parisuhteeseen.
Siis olen. Pitäisikö minun olla sinkkunan uskollinen jollekin? Olen rakastunut ja sen takia ei kiinnosta muut naiset
mies51v
Ei kiinnosta muut naiset, mutta rakastuneenakin niitä on oltava? Viime viikolla teit aloituksen, jossa kyselit palstalaisilta pitäskö sun mennä panemaan eksääsi. On mielenkiintoista tuo oirehdinta rakastuneella miehellä...
Viime viikolla? Linkkiä kiitos.
mies51v
Keskustelu on poistettu.
Mutta älä huoli, löydät sen googlettamalla välimuistitoiminnolla. "Onko jollain jotain sitä vastaa että... ...menen panemaan exää?" ja puumerkki alla. 3.8.2019 klo 19:48. Vauva-sivuston omakin haku sen löytää otsikolla, muttei tosiaan avaa enää.
linkki kiitos ja aikamääritteellä
mies51v
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KdKsewKHhy0J:http…+
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta kuin olla ja voi. Mies tarvitsee seksiä ja jos ei oma nainen siihen suostu niin luojan kiitos vielä on niitäkin jotka suostuvat. Ei muuta kuin pihtari vaimo tai tyttöystävä vaihtoon. Elämä on liian lyhyt puutteessa eloon.
Aloituksen otsikossa olevaan kysymykseen vastaus: Ei ole!
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta kuin olla ja voi. Mies tarvitsee seksiä ja jos ei oma nainen siihen suostu niin luojan kiitos vielä on niitäkin jotka suostuvat. Ei muuta kuin pihtari vaimo tai tyttöystävä vaihtoon. Elämä on liian lyhyt puutteessa eloon.
Vaihtoon laittaminen ja pettäminen on kaksi eri asiaa.
Ja kaikki eivät petä seksin puutteesta, vaan heikon itsekurin. Osa ei näe pettämisessä mitään pahaa silloin kun tekevät sitä itse.
Ei ole, en haluaisi uskoa, en usko että mies poikkeaa niin paljon naisesta, itse en ole pettänyt vaikka huonoissa suhteissa olenkin ollut, toivon että joskus vielä törmään miespuoliseen minään, ainakin moraali tasolla.
Onko kellään positiivisia nettideittikokemuksia? Onko tuo vakio, että vastauksena tulee valtavasti varattujen yhteydenottoja?
TIEDE JA YMPÄRISTÖ
https://www.uusisuomi.fi/ymparisto/120074-tiede-ihminen-harrasti-ennen-…
Ihminen on seksuaalisuutensa puolesta yhä eläin, kirjoittaa Tiede-lehti. Lehti kertoo tuoreimmassa paperinumerossaan tutkimuksesta, joka perustelee niin kutsutun hyperseksin olemassaolon.
Lehdessä uutisoidaan kahden tutkijan Christopher Ryanin ja Cacilda Jethán kirjasta Sex at Dawn - The Prehistoric Origin of Modern Sexuality. Kirjan mukaan nykyinen yksiavioinen seksi keksittiin vasta yhtä aikaa maatalouden kanssa.
Kun ihminen eli vielä metsästäjänä ja keräilijänä, yhteisöjen seksi oli tutkijoiden mukaan yhteistä. Naiset ja miehet parittelivat ristiin saavuttaakseen mahdollisimman hyvän kannan jälkeläisiä.