Ovatko kaikki miehet pettäjiä?
Olen 45 v. Keväällä ajattelin rohkaistua ja laitoin Suomi24 Treffit -palstalle ilmoituksen. Puolen vuoden kokemuksella tuntuu, että 80% ikäisiäni miehiä on varattuja perheenisiä etsimässä salasuhdetta. Kotona ei "saa" seksiä, on yksinäinen olo, vaimo ei ymmärrä. Profiileissaan nämä kuvailevat olevansa luotettavia, kilttejä, ottavansa naisen tunteet huomioon, hyväsydämisiä – ilmeisesti siis jos ei lasketa sitä, että ovat valmiita pettämään puolisoaan. Jotenkin totaalisen masentavaa. Nykyään mietin tutuistakin pariskunnista, että onko toinen netissä etsimässä salaseuraa. Vai olenko nyt vaan itse vanhanaikainen, kun en halua sekaantua sellaiseen, että joku pettää avullani puolisoaan ja aiheuttaa ehkä isoakin murhettta?? Toistaiseksi olen ajatellut, että mieluummin olen yksin kuin sekaannun tuollaiseen, mutta olenko vain pihalla?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoneilikka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos te vihaat miehiä noin paljon, niin miksi ihmeessä haluat olla miehen kanssa? En tajua teitä av-mammoja. Olette aivan yhtä irrationaalisia kuin palstan lassukkaprovoilijat.
Missähän kohtaa sanoin, että vihaan miehiä, kun en itse sellaista huomaa kirjoittaneeni? Voisin kyllä melkein vihata ihan ketä tahansa, joka huijaa elämänsä läheisintä ihmistä.
Kyllä vihaat. Vaikka otsikko on muotoiltu kysymykseksi, oikeasti tarkoitat väittää, että kaikki miehet ovat pettäjiä. Sellainen ajatus, että kaikki miehet ovat yhtään mitään - vaikka samaan aikaan naiset arvatenkin ovat yksilöitä - kertoo totaalisesta halveksunnasta puolta ihmiskuntaa kohtaan. Et ole valmis heterosuhteeseen, koska et kykene näkemään miestä ihmisenä, vaan jokainen mies edustaa sinulle jotakin vihattavaa ja halveksuttavaa. Olisit onnellisempi naisen kanssa tai yksin.
Raflaava otsikko, mutta ei ap:lle varmaan hirveän luottavainen kuva syntynyt saamiensa vastausten perusteella.
Tämä miesvihahuutelu on sitten tapa kääntää huomio muualle. eri
Elämä on paljon helpompaa kun ei ole tarvetta luottaa, ainakaan liikaa.
1. ole itse aloitteellinen kiinnostaville miehille
2. ole realistinen sen suhteen mitä voit saada
Jos jäät passiivisena odottamaan miesten yhteydenottoja, yleensä aktiivisimpia ovat salaseuran etsijät. Tuo 80% on näköharha joka johtuu siitä että ne miehet massaviestittävät monille naisille.
Surullista kun niin monella tuntuu olevan olematon seksielämä. Meillä se paranee vain koko ajan, paljon kuivempaa oli välillä. Mutta naiset: miettikää miksi kieltäydytte seksistä kategorisesti. Ei niin saa tehdä, Raamatunkaan mukaan.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoneilikka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos te vihaat miehiä noin paljon, niin miksi ihmeessä haluat olla miehen kanssa? En tajua teitä av-mammoja. Olette aivan yhtä irrationaalisia kuin palstan lassukkaprovoilijat.
Missähän kohtaa sanoin, että vihaan miehiä, kun en itse sellaista huomaa kirjoittaneeni? Voisin kyllä melkein vihata ihan ketä tahansa, joka huijaa elämänsä läheisintä ihmistä.
Kyllä vihaat. Vaikka otsikko on muotoiltu kysymykseksi, oikeasti tarkoitat väittää, että kaikki miehet ovat pettäjiä. Sellainen ajatus, että kaikki miehet ovat yhtään mitään - vaikka samaan aikaan naiset arvatenkin ovat yksilöitä - kertoo totaalisesta halveksunnasta puolta ihmiskuntaa kohtaan. Et ole valmis heterosuhteeseen, koska et kykene näkemään miestä ihmisenä, vaan jokainen mies edustaa sinulle jotakin vihattavaa ja halveksuttavaa. Olisit onnellisempi naisen kanssa tai yksin.
Raflaava otsikko, mutta ei ap:lle varmaan hirveän luottavainen kuva syntynyt saamiensa vastausten perusteella.
Elämä olisi paljon helpompaa, jos voisi luottaa ja olisi vain positiivisia kokemuksia, mm kanssaihmisistä. Sellaisen ihmisen puhetta ja asenteita on mukava kuunnella. Todellisuus voi olla toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä pettäviä ihmisiä paljon. Miehiä ja naisia. Itse en ole pettänyt (olen mies), mutta mua on petetty. On myös paljon ihmisiä, jotka jättävät kumppaninsa kun tämä sairastui vakavasti tai suljettujen ovien takana ovat väkivaltaisia joko henkisesti tai fyysisesti. On varkaita ja valehtelijoita. Kaikkiin ei vain ole luottamista.
Uskon, että suurin osa ihmisistä on jotenkin hajalla. Siitä iso osa kaikesta ihmisen "pahuudesta" johtuu. En juuri jaksa moralisoida tai syytellä ketään siksi, että tämä on jostain syystä heikko ja esimerkiksi pettää puolisoaan tai ryyppää, mutta itse koitan työstää näitä asioita itsessäni ja pidän ihmisistä, jotka niinikään ovat itselleen ja muille rehellisiä.
Miehiä ja naisia on erilaisia. Ihmisiä on laidasta laitaan. Eivät kaikki petä.
Mulla on nuorempana useampi seurustelu, päättyneet tänkaltaiseen epärehellisyyteen tai pettämiseen. Vaikea ottaa riskiä enää, jos se lyhyen suhteen jälkeen tuntui pahalta, miltä se tuntuu pidemmän suhteen jäljiltä. Välillä epäilyttää etten vain osaa tunnistaa sitä luottamuksen arvoista ihmistä.
Saman sorttinen tarina mullakin on taustallani. Ihmisten kanssa on muutenkin ollut epäonnea ja elän aika erakkona. Nykyinen ongelma onkin tuo oma epäluottamus.
Mulle itselleni esim. avoin suhdekaan ei olisi mulle mikään ongelma, kunhan siitä on sovittu ja asiat puhuttu halki. Eniten satuttaa valehtelu.
Ei kai se auta kuin tutustua välillä uusiin ihmisiin ja olla sitten varovainen, jos joskus sattuu taas rakastumaan.
-tuo, jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Surullista kun niin monella tuntuu olevan olematon seksielämä. Meillä se paranee vain koko ajan, paljon kuivempaa oli välillä. Mutta naiset: miettikää miksi kieltäydytte seksistä kategorisesti. Ei niin saa tehdä, Raamatunkaan mukaan.
N48
Ensin pitäis olla se mies. :D Uskollinen sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoneilikka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä olisi paljon helpompaa, jos voisi luottaa ja olisi vain positiivisia kokemuksia, mm kanssaihmisistä. Sellaisen ihmisen puhetta ja asenteita on mukava kuunnella. Todellisuus voi olla toinen.
Pessimisti ei pety. Niitä positiivisia kokemuksia löytyy kyllä myös paljon kun ei ole pakonomaista tarvetta luottaa täydellisesti. Helpompi on elää asenteella että kaikki on pettureita kuin asenteella kukaan ei ole. Onnellisuus on myös pettymysten minimointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä pettäviä ihmisiä paljon. Miehiä ja naisia. Itse en ole pettänyt (olen mies), mutta mua on petetty. On myös paljon ihmisiä, jotka jättävät kumppaninsa kun tämä sairastui vakavasti tai suljettujen ovien takana ovat väkivaltaisia joko henkisesti tai fyysisesti. On varkaita ja valehtelijoita. Kaikkiin ei vain ole luottamista.
Uskon, että suurin osa ihmisistä on jotenkin hajalla. Siitä iso osa kaikesta ihmisen "pahuudesta" johtuu. En juuri jaksa moralisoida tai syytellä ketään siksi, että tämä on jostain syystä heikko ja esimerkiksi pettää puolisoaan tai ryyppää, mutta itse koitan työstää näitä asioita itsessäni ja pidän ihmisistä, jotka niinikään ovat itselleen ja muille rehellisiä.
Miehiä ja naisia on erilaisia. Ihmisiä on laidasta laitaan. Eivät kaikki petä.
Mulla on nuorempana useampi seurustelu, päättyneet tänkaltaiseen epärehellisyyteen tai pettämiseen. Vaikea ottaa riskiä enää, jos se lyhyen suhteen jälkeen tuntui pahalta, miltä se tuntuu pidemmän suhteen jäljiltä. Välillä epäilyttää etten vain osaa tunnistaa sitä luottamuksen arvoista ihmistä.
Saman sorttinen tarina mullakin on taustallani. Ihmisten kanssa on muutenkin ollut epäonnea ja elän aika erakkona. Nykyinen ongelma onkin tuo oma epäluottamus.
Mulle itselleni esim. avoin suhdekaan ei olisi mulle mikään ongelma, kunhan siitä on sovittu ja asiat puhuttu halki. Eniten satuttaa valehtelu.
Ei kai se auta kuin tutustua välillä uusiin ihmisiin ja olla sitten varovainen, jos joskus sattuu taas rakastumaan.
-tuo, jolle vastasit
Valehtelu on kieltämättä se pahin tikki. Itse en pystyis avoimeen suhteeseen. Sekin mietityttää miten nää asiat tulis esille suhteessa ajan saatossa. En halua olla mikään kyttääjä ja epäilijä, ei kukaan halua elää sellaisessa suhteessa. EIkä siinä oo mitään järkeä, nykyisin pystyy kyllä pettämään jos on sellaiseen taipumusta.
Jotkut on luonteeltaan pettäjiä, toiset ei. Ehkä monilla on vapaa suhde. Voi toimia joillakin. Liha on heikko.
Vierailija kirjoitti:
N48
Raamatun mukaan se on täysin ihmisen oma valinta, harrastaako seksiä vai elääkö selibaatissa. Ja seksistä saa kieltäytyä jos itseä ei aina haluta, myös parisuhteessa. Ainoa asia mikä Raamatussa kielletään on uskottomuus puolisoa kohtaan.
T: Raamattua lukenut
Tilaisuus tekee varkaan. Ihminen ei ole yksiavioinen.
Vastaus otsikon kysymykseen: ei. (aloitusta en jaksanut lukea)
Poikkeuksena tietenkin ensimmäisenä sellaiset, jotka käy vieraissa luvan kanssa. Sitten on lisäksi se joukko joka ei saa vierasta, vaikka yrittäisikin. Sitten vielä se joukko, joka ei uskalla, koska tietää, että ei saisi koskaan niin hyvää vierasta, että kannattaisi sössiä oma parisuhde sen takia.
Mutta jos kysymys olisi muotoiltu niin, että haluaako jokaikinen mies vierasta, niin vastaus olisi ollut ehdoton kyllä, ihan jokaikinen kyllä haluaisi, mutta edellä mainituista syistä aivan jokainen ei itse suoritukseen asti päädy. Tätä faktaa voi toki alapeukutella, mutta olen mies ja miesten toimintaa nähnyt muidenkin kuin itseni osalta, joten olen kyllä tässä asiassa vahva asiantuntija-osaaja tukevalla kokemuspohjalla.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoneilikka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pessimisti ei pety. Niitä positiivisia kokemuksia löytyy kyllä myös paljon kun ei ole pakonomaista tarvetta luottaa täydellisesti. Helpompi on elää asenteella että kaikki on pettureita kuin asenteella kukaan ei ole. Onnellisuus on myös pettymysten minimointia.
Näinhän se on, mutta kuinka valtavan paljon onnellisempi ja mahdollisuuksia täynnä olevampi elämä on sillä positiivisella? Pessimismi menee herkästi yli, eli alkaa syödä itseltään mahdollisuuksia kun vain pitäisi olla positiivisempi, ja kenties saada siitä tarvittava extrapanos onnistumiseen. Positiivisten ajatusten kierre lisää onnistumisia, negatiivisten tekee päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
N48
Jos löytyy oikea mies niin luulen että minussa on ainekset nymfomaniaan ja minut saa hyvin todennäköisesti kristitty mies. Juuri sellainen uskollinen mitä tässäkin keskustelussa on todettu. Jumalan ohjeet on ihan jees.
T. uskovainen nuori nainen
No eivät kaikki ole, tietenkään.
Tärkeää muistaa, huomio huomio!
Jos vaikka 80/100 miehestä elää vakituisessa parisuhteessa ja 20/100 on sinkkuja. Niin jos noista 100:sta miehestä 5 varattua ja 5 sinkkua tekee seuranhakuilmoituksen saitille X. Niin vaikka saitilla X sinkkunaista lähestyvistä miehistä 1/2 on valmiiksi varattuja niin silti "vain" 1/16 kaikista varatusta miehestä hakee sivusuhdetta siellä saitilla X. 15/16 ei.
Pettämisen todennäköisyyteen vaikuttaa mm. libido, suhteen tila, puolison kunnioitus ja tietenkin ne henkilökohtaiset ongelmat. Ja elämäntapa: jos olet paljon työmatkoilla menestyvien ja samanhenkisten, viehättien ihmisten kanssa niin on jonkun verran todennäköisempää että petät kuin jos työskentelet ei-intohimoja-herättävässä-paikassa etkä juuri missään käy.
Vierailija kirjoitti:
Tilaisuus tekee varkaan. Ihminen ei ole yksiavioinen.
Minä ainakin olen yksiavioinen, ja en usko että olen ainoa sellainen.
T: nainen 33v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoneilikka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, mutta kuinka valtavan paljon onnellisempi ja mahdollisuuksia täynnä olevampi elämä on sillä positiivisella? Pessimismi menee herkästi yli, eli alkaa syödä itseltään mahdollisuuksia kun vain pitäisi olla positiivisempi, ja kenties saada siitä tarvittava extrapanos onnistumiseen. Positiivisten ajatusten kierre lisää onnistumisia, negatiivisten tekee päinvastoin.
Pessimismiä ei pidä sekoittaa negatiivisuuteen. Ei ole ollenkaan negatiivinen ajatus että jokainen on ainakin potentiaalinen pettäjä. Pessimistinen se toki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman samaa kommentointia kuin että miehet sai aikanaan mennä kukasta kukkaan ja naiset ei. Ketä ne miehet pani, ellei naisia. Ihmeellisiä ajatuksia teillä. kaikki miehet ei käy vieraissa, mutta moni käy jos on mahdollisuus. Henkilökohtaisesti en kävisi vaikka saumoja olisi jatkuvasti. Toki olen rakastunut erääseen...
mies51v
Pari päivää sitten sä olit sinkkumies, ylpeä sovinisti ja naistenkaataja, jolla ei ole mitään kiirettä parisuhteeseen.
Siis olen. Pitäisikö minun olla sinkkunan uskollinen jollekin? Olen rakastunut ja sen takia ei kiinnosta muut naiset
mies51v
Ei kiinnosta muut naiset, mutta rakastuneenakin niitä on oltava? Viime viikolla teit aloituksen, jossa kyselit palstalaisilta pitäskö sun mennä panemaan eksääsi. On mielenkiintoista tuo oirehdinta rakastuneella miehellä...
Viime viikolla? Linkkiä kiitos.
mies51v
Keskustelu on poistettu.
Mutta älä huoli, löydät sen googlettamalla välimuistitoiminnolla. "Onko jollain jotain sitä vastaa että... ...menen panemaan exää?" ja puumerkki alla. 3.8.2019 klo 19:48. Vauva-sivuston omakin haku sen löytää otsikolla, muttei tosiaan avaa enää.
linkki kiitos ja aikamääritteellä
mies51v
Pesunkestävä trolli.