Taas keskituloinen pariskunta itkee kun rahat ei riitä
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tyo-ja-raha/minna-t…
Mitä ihmettä on aina nuo "laskut" joihin tälläkin perheellä menee tonni kuussa?
Kommentit (323)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku maksu-tv on ihan turha, niillä rahoilla koko perhe kävisi kampaajalla. Netti-tv:t ja Youtubet on täynnä ilmaista katsottavaa.
Autot lienee uutena ostettuja, jos niistä lainaa maksellaan. Suuri osa duunareista ajelee käytetyillä autoilla. Käytetty autokaan ei automaattisesti tarkoita jotain romua, mitä pitää korjata koko ajan.
Lisäksi noilla on varmaan joka perheenjäsenellä uusimmat iPhonet osamaksulla, kun ei edullisemmat luurit kelpaa.
Haha ihanko oikeasti susta Youtube ja joku Yle Areena korvaa hyvin vaikka Netflixin? 😅
Katson päivittäin Yle Areenaa ja tunnustan, etten ole koskaan edes kokeillut Netflixiä. Hyvin olen pärjännyt ilmankin, vaikka katson tv:tä päivittäin.
Olen kokeillut, enkä alkanut käyttämään. Melkein kaikki löytyy ilmaiseksi jostain, vaikka sivustot toki sitten ovat aika epämääräisia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähipiirissä hyvätuloinen pariskunta. Mies on yrittäjä ja tekee ilmeisesti toista työtä tämän työn päälle. Nainen sosionomi. He matkustivat viime vuonna ”10 000 e:n” matkalle. Tänä vuonna 10 vuotta vanhasta Mersusta meni jokin osa rikki, joka olisi maksanut 1000 e. Nainen on polkenut 3 kk pyörällä, kun ei ole varaa korjata autoa 😳 Elämä on valintoja.............
Kävivät yksi päivä meidän pihalla ja ihmettelivät, miten olin saanut ostettua käteisellä 13 000 e:n Volvon... hmmm, varmaan siksi kun en näe järkeä tuhlata 10 000 e Amerikkaan. Mekin kyllä matkustellaan, mutta vuoden matkabudjetti on max. 4000 e, jolla päästään lämpöiseen viisihenkisen perheen kanssa ja vielä kylpyläänkin ja mahdollisesti vielä 4 päivän reissulle Italiaan mieheni kanssa kahdestaan.
Valintoja nimenomaan.
Minäkin valitsisin mieluummin kunnollisen Amerikan matkan + pyöräilyn kuin Kanarian reissun + kylpyläloman + vanhan Volvon.
Pyöräily on sitä paitsi terveellistä ja ympäristöystävällistä.
N51
Noin se menee, jos käyt tyyliin joka päivä kaupassa jossain kalliissa pikkumarketissa, eikä se ruopka edes ole mitenkään ihmeellistä. Onnistuu toki myös ostamalla kalliita laatu/merkki tuotteita. Luultavasti roskikseen menee kuitenkin aika paljon eräpäivä rahaa.