Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9v tyttö meni paniikkiin kun hänen ulkomaalainen (kirjoittavat englanniksi) kirjekaveri soitti, löi paniikissa luurin korvaan

Vierailija
10.08.2019 |

Tyttö on kyllä hyvä englannissa. Häntä kuitenkin jännitti niin että juoksi omaan huoneeseen ja lukitsi oven. Ei suostunut tulemaan ulos huoneestaan ennenkuin sanoin että puhelu katkesi. Mitä selitän tälle kaverille tai äidilleen jos uudestaan soittavat?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että lapsella on kankea kieli ja että pelkää puhelinta.

Vierailija
2/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löi luurin korvaan? Ei ottanut puhelintaan huoneeseensa? 0/5 liian lyhyt ja lankapuhelin on selvä provon merkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen idioottimainen pentu.

Vierailija
4/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kannattaisi viimeistään kouluiässä muutenkin opettaa vastaamaan puhelimeen. Ymmärrän, että nykyään on totuttu vain viestittelemään kavereiden kanssa, ja sama pätee minuunkin kyllä. Mutta jos joku sukulainen tai vastaava ei niin tuttu ihminen soittaa, niin puhelimeen on hyvä osata kuitenkin vastata eikä vain pysyä mykkänä ja säikkynä lyödä sitten luuria korvaan.

Tämä on hyvä tilaisuus opettaa lapsellesi, miten kohteliaasti vastataan puhelimeen, eli sanomalla oma nimi tai ainakin hei tai joku tervehdys. Muistan miten itse lapsena (joo, lankapuhelinaikana kylläkin) neuvottiin vastaamaan puhelimeen perheen sukunimellä, jolloin soittaja tiesi, että on siellä toisessa päässä joku.

Vierailija
5/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla seiso ghanalainen kirjekamu oven takana. EN AVANNU.

Vierailija
6/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt ole mitenkään kummallista. Tekisi minunkin mieli lyödä luuri korvaan jos tulisi odottamaton englanninkielinen puhelu vaikka englanninkielinen keskustelu onnistuukin. Tyttö voi itse selittää kaverille että jännitti, ja soittelevat joku toinen kerta sovitusti.

Suurin osa 8-15-vuotiaista menee paniikkiin jos joku muu kuin äiti soittaa. Ei tuo ikäluokka ole tottunut puheluihin.

7/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusen idioottimainen pentu.

Aika tavallista häkeltyä tämä ikäiseltä lapselta. Olen nähnyt tuollaisen reaktion ihan aikuiseltakin, joten noin nuorelta lapselta ihan tavallista.

Vierailija
8/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löi luurin korvaan? Ei ottanut puhelintaan huoneeseensa? 0/5 liian lyhyt ja lankapuhelin on selvä provon merkki

Missä kohtaa luki mitään lankapuhelimesta?

Vierailija
9/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luurin voi "lyödä korvaan" ihan vaan painamalla punaista luurin kuvaa.

Vierailija
10/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa 8-15-vuotiaista menee paniikkiin jos joku muu kuin äiti soittaa. Ei tuo ikäluokka ole tottunut puheluihin.

Niin menee, mutta vanhempien kuuluu opettaa, miten erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa toimitaan. Kun puhelimeen vastaaminen tulee automaattisesti, niin kuin aiemmilla sukupolvilla, niin sitä ei tarvitse niin kamalasti pelätä tai jännittää. Tosin on selvää, että vieraalla kielellä puhuminen ihan yllättäen on häkellyttävää aikuisillekin, eli sikäli ihan ymmärrettävä tuo ap:n lapsen säikähdys.

Vierailija
11/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että luuli huijauspuheluksi eikä halunnut sanoa "yes".

Vierailija
12/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Olet onnistunut kasvattamaan lapsen suomalaisittain. :D

Kerrot niinkuin asia meni, tyttö meni paniikkiin, kun olisi joutunut puhumaan englantia - vierasta kieltä.

Vierailija
13/13 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ymmärtänyt tätä, että miksi niiden kirjekamujen kanssa pitää alkaa tutustumaan muutenkin kuin kirjoittamalla.

aina jossain vaiheessa joku keksii tapaamiset. Mä olen hankkinut kirjekamun, koska haluan kirjoitella hänen kanssaan.

Mulla on yhä kirjekamuna ihminen, jonka kanssa alettiin kirjoittamaan 8 vuotiaina. Mulla oli Koululaisessa ilmoitus. Tulihan silloin paljon niitä vastauksia, mutta muut karisi vuosien aikana. Viimeistään sitten, kun olisi halunnut tavata. Ei kiitos.

39 vuotta saman henkinen kirjekamu - ei hassumpaa. Eikä edes asuta niin kaukana toisistamme.