*' ' ' *' ' ' * EX-HAAHUT - viikko 22 *' ' ' *' ' ' *
Kommentit (55)
Kauheeta tihrustamista tuo ex-haahulistan päivittäminen, kun tuo lista on yhtä koodiviidakkoa, kun värit, lihavoinnit ym. vaihtuu koko ajan. Siinä yksi syy, miksi en ollut innokas lupautumaan ex-haahulistan päivittäjäksi ;-). Haahuissa oli niin helppo lista, kun vähän koodeja. Marrasmamman kohdalle oli jäänyt ylimääräinen sulkumerkki vahingossa, mutta muutenhan tuohon ei tainnut tulla virheitä.
Maukulle vielä tännekin puolelle onnittelut tyttären johdosta :-)!
Milloinkas Peebeellä olikaan se uusi rakenneultra-aika? Tosi ikävää, että teillä peruuntui se käynti. Voin vaan kuvitella, miten on harmittanut, kun ainahan nuo ultrat on sellaisia kohokohtia.
Marialle ja nippulalle jaksamista alkuraskauteen! Marian ultra onkin jo tosi lähellä, vai mitä?
Anninesta ei olekaan kuulunut plussauksen jälkeen. Käyhän kertomassa, miten sinulla menee. Oletko menossa alkuraskauden ultraan?
Kellopa onkin jo sen verran, että täytyy lopetella. Viinirypäleitä äsken söin ja turvottaa aivan kauheesti. Nyt jos pistäisin Klexanen, niin tuliskohan pallosta ilmat pihalle ;-D. Olen lähtenyt siirtämään pistosajankohtaa aamuun (kun näihin päiviin asti olen pistänyt myöhään illalla), koska silloin ei ole turvotusta, joten helpompi pistää. Lähdinkin siirtämään aamuyön tuntien kautta. Toissa yönä pistin klo 01, viime yönä vailla 3 (mulla oli herätys klo 03, mutta heräsin itsestään ennen sitä) ja ensi yönä aion pistää klo 05. Sitten voinkin jo pistää ihan normaalisti herättyäni about klo 7.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Ja uba-aban vauvauutisia tietysti odotellaan :-).
neronja rv 26+0
Nostan tätä pinoa, ettei huku tuonne toiselle sivulle.
Jännä tuo sisäinen herätyskello. Mulla oli siis kännykkä herättämässä klo 5, että saan siirrettyä pistosajankohdan aamuun. Heräsin itsestään klo 4.58, pistin piikin ja jatkoin unia. Huomenna ei sitten tarttekaan laittaa mitään öistä herätystä.
Jeps, rupean laittamaan tukisukat jalkaan. Mulla on ihan kauheet nuo toisen jalan suonikohjut :-/.
neronja rv 26+1
Täällä TAAS silmät ristissä väsymyksestä.Meillä on nyt rantautunut joku lentsupöpö taas,kolme lasta on kipeenä.Nuorimmaisen kanssa oli yö aika levoton kun raukalla nokka tukossa ja tais olla lämpöäkin.PEriaatteessa nukkui kyllä silti,mutta hirmu levottomasti,vähän väliä kitisi ja piti laittaa peittoa hyvin ja tuttia suuhun.Nukuinkin siinä vieressä patjalla ja se ei oo yhtään mun selälle hyvä juttu :(
Ja lisää vaivoja ;) Mulla supistelee taas tosi herkästi :( Ihan samaa oli noista pikkupojista,joten en silleen osaa huolestua (silloin ei ainakaan supistukset saaneet mitään aikaiseksi),mutta on se inhottavaa.Sen verran kuitenkin niitä haluaa välttää,ettei ihan ehdoin tahdoin hanki :) Eli toisin sanoen,en juuri tee mitään sellasta,mikä niitä aiheuttaa.Sit ottaa pattiin kun on sekaista :-/ No,pääasia kuitenkin,että saa vauvan pysymään yksiössään vielä :) Ehtiihän tuota siivota vielä!
Sari ja Poikanen 26+4
Ja taas olit Neronja ehtinyt listalle ensin. Ja minä kun varta vasten oikein heräsin kahdeksalta :-D
Noh, hyvä niin. Ja kiitos taas paljon!
Lienenkö syyllinen myös tuohon koodisotkuun ;)
Minäkin olen käyttänyt tähän asti tukisukkia koko raskauden ajan ja eipä ole suonikohjuja (vielä) onneksi tullut. Mitenköhän niistä vierotun kun vauva on syntynyt.
Kuinka kukaan VOI herätä luontaisesti noin aikaisin? 8-)
Sartsu, taasko teillä ollaan sairaana. Kurjuuksien kurjuus!
Ja todellakin, eiköhän sitä siivoilua ehdi myöhemminkin. Toivottavasti saat supistukset pidettyä aisoissa levolla.
Omaa napaa tähän nyt sitten perään. Viime viikon lopulla jäi kertomatta.
Lääkärissä siis kävin keskiviikkona ja tulos oli seuraava:
- Vauva on yhä suuri.
- Lapsivettä oli ¿vähemmän kuin lääkäri olisi toivonut !? Kummallista, sillä edellisellä viikolla Brunon mukaan lapsivettä oli ihan tarpeeksi. Lääkärini tosin sanoi hiukan liioittelevansa sitä vähyyttä, jotta saisin paremmin ja nopeammin ajan NKL:lle.
- Kohdunkaula pehmeä ja lyhentynyt ~2cm, tarkkaa mittaa ei ottanut kun oli niin takana (?)
- Verenpaine huitelee missä huitelee. Noh, sen toki tiesin kun mittaan päivittäin kotona.
- Laittoi lähetteen NKL:lle
Että näin. Lääkärini mielestä oli hiukan outoa toimintaa NKL:ta, että olivat ikään kuin lähettäneet minut kotiin ¿odottamaan omaa raskausmyrkytystäni¿. Ja noinhan tuon voi tulkita. Perjantaina loppuivat ne neuvolasta saamani stiksit, joilla valkuaista seurataan ja seuraava neuvola on huomenna, joten siihen asti sitten ihmettelen. Ja perjantaiksi on sitten synnytyslääkärille aika.
Olen nyt henkisesti siis valmistautunut siihen, että papu saattaa syntyä minä hetkenä tahansa. Vaikka laskettuun aikaan onkin vielä yli kaksi viikkoa.
Yritän kuulostella kroppaani alati ja bongata jotakin siihen viittaavaa, mutta mikään muu kuin väsymys ei viitanne lähestyvään synnytykseen.
Lapsiveden vähyys minut kyllä pelästytti kun tuntuu, että vauvan liikkeet tuntuvat kovin terävinä ja ¿luisevina¿. Ja tietenkin hirvittäviä kauhukuvia tästä maalailen. Jos vettä olisi tosi vähän, tuntisinko sitä mitenkään ja käynnistyisikö synnytys sitten jo silläkin?
Huomiseen neuvolaan odottelen.
Ai niin, ä-pakkaus on vieläkin tulematta! Soitin Kelaan perjantaina ja kyselin sen perään. Nythän päätöksen antamisesta on kaksi viikkoa ja päätöksessä lukee, että pakkaus toimitetaan ¿kahden viikon kuluessa¿ ja nytpä on kulunut enemmän kuin tuo kaksi viikkoa. Ja kelasta sanoi, että tällä viikolla pitäisi tulla. Eli siinä pitäisi lukea, että toimitetaan kolmen viikon kuluessa. Ja taas odottelen postimiestä.
Ihanaa viikkoa teille kaikille.
Aapeli ja papu 37+3
Tulee " haahuiltua" yahoon ja tän palstan väliä, vaikka nykyään mieluummin kirjoittelenkin toisella puolella.
Aapelille tsempitykset! En osaa oikein sanoa muuta, mutta hyvä jos pääset kontrolliin. Toi lapsivesihän kyllä vähenee loppua kohti ja aika outoa, että kaksi lääkäriä antoi siitä niin erilaiset mielipiteet. En tiedä, liittyykö liikkeiden " luisevuus" veden vähyyteen, vai vain siihen, että vauvasi on jo melkoisen vahva :)
Vai et ole saanut vielä äitiyspakkaustakaan! Mä vein hakemuksen Kelaan toissaviikon keskiviikkona ja viikko sitten tuli jo päätös pakkauksesta (ja että se toimitetaan 2 viikon sisällä). No, yllätys oli suuri, kun jo viime perjantaina (eli 8 päivää hakemuksen jättämisestä) pääsin noutamaan laatikon postista. Ehkä täällä idässä on vähemmän hakemuksia tai jotain. Mutta: aivan ihana pakkaus, kyllä olen tyytyväinen että me otettiin se vaikka on esikoiseltakin vielä hyvin tallella. Kestovaippaa kyllä kummastelin, musta se oli outo! Ja ihme ettei paketissa ollut yhtään 70-senttistä bodya, vaikka potkareita oli kahdet (me ainakin käytettiin mieluummin just bodeja isommallakin lapsella, mutta potkarit sai väistyä collegehousujen tieltä). Vaan ei auta valittaa, kun tuommoinen pakkaus saatiin.
Sartsulle tsempit taudin kourissa. Meilläkin tyttö oli vkl:n flunssassa, onneksi hän sai nuhasta huolimatta hyvin nukuttua. Mulla taitaa alkaa viimein allergianuha helpottaa: eilen olin sitten vapun eka kertaa ulkona kävelemässä eikä tullut edes nuha!
Supistuksista: mullahan on myös supistellut aika taajaan, mutta olin yllättänyt, kun lauantaisella Ikean reissulla pystyin kävelemään pari tuntia ihan hyvin ja lisäksi käveltiin vielä keskustassakin jokunen kilsa. Enempi vaivoja tuli UIT:n näytöksessä, kun penkillä oli huono istua ja sain selän kipeäksi. Mutta nyt taidan rohjeta ulkoilemaan enemmän ja alkaa harrastaa jotain pientä liikuntaakin.
Aurinkoista viikkoa kaikille,
Kerttukasperi ja Onni rv27+6
Niin siis tittuska 25vee, mies 31, muksut
poika- 98
tyttö- 01
tyttö- 01
km- 09/ 05
LA. 26.11.06
Keskenmeno 05 vuonna tuli kun kystat kohdussa katkaisivat sikiöltä veren ja hapen saannin kasvamalla sikiön ympäri.
Nyt tässä raskaudessa olin juuri leikkauksessa missä poistettiin vas. muna sarja ja kystä kun oli taas kietoutunut sen ympäri.. Tämän raskauden alussa sanottiin että kesken kaiketi menee kun on noita kystia.. Vieläkään en uskalla ilota vaikka viikkoja on jo 15rv mutta kun to. olin leikkauksessa ja jotenki tuntuu epätodelliselta.. toivottavasti kaiki menee hyvin..
Tietääkö kukaan onko noilla nukutusaineilla mitään vaikutusta sikiöön..
pelkään kaikkea tällaista nyt.. koskakohan vois alkaa iloita raskaudesta..
Päivän jatkoja kaikille
Aapeli_77:
Ja taas olit Neronja ehtinyt listalle ensin. Ja minä kun varta vasten oikein heräsin kahdeksalta :-D
Noh, hyvä niin. Ja kiitos taas paljon!
Lienenkö syyllinen myös tuohon koodisotkuun ;)Kuinka kukaan VOI herätä luontaisesti noin aikaisin? 8-)
Sain yhdessä vaiheessa sellaisen mielikuvan, että toivoisit jonkun muun alkavan päivittää listaa, ja kun omasta edellisestä listaemoilusta on nyt jo kulunut (ainakin itsestä tuntuu) tosi pitkä aika, niin ajattelin, että vois taas kokeilla ;-).
Ja tuosta " koodisotkusta" ;-) sen verran, että jo kauan sitten, kun olin plussannut (joka sit tietty meni kesken) ja tulin tänne exiin ja sit joskus päivitin listan, niin ajattelin, että huh huh, mikä koodien sekamelska verrattuna haahujen listaan. Tietysti mitä enemmän värit vaihtuu, niin sitä enemmän on koodeja. Siinä vaiheessa sinä et ollut edes haahuihin ilmoittautunut, joten et voi olla " syyllinen" ;-). No, kyllähän noihin koodeihin tottuu, kun enemmän niitä katselee ja kivahan se vaan on, että on värikäs lista.
Mulla on vissiin joku sisäinen kello, joka herättää. Tosin oli mulla myös kyllä kova vessahätäkin, joten sekö se kello sitten olikin ;-).
Tsemppiä Aapeli raskauden viime metreille! Onneksi sulla on enää niin vähän jäljellä!
Sartsun poppoolle pikaista paranemista!
Ja Tittuskalle tervetuloa joukkoon! Päivitetään sinut listalle. Eiköhän ne lääkärit tiedä, mitkä nukutusaineet on luvallisia käyttää raskausaikana. Lauris osaisi varmaan alan ihmisenä parhaiten tuohon vastata, joten jäädäänpäs odottelemaan hänen vastaustaan ;-). Toivottavasti tämä raskautesi sujuu nyt hyvin ja onnellisesti!
neronja rv 26+1
Taitaa toi sisäinen herätyskello olla aika monelle suurperheelliselle tuttu juttu ;) Meilläkin kun on nyt reilu 12 vuotta ollut aina pieni ihminen talossa,eikä aamuisin ole juuri saanut pitkään nukkua,niin kummasti sitä vaan on omakin rytmi mennyt siihen,että aamulla noustaan aikaisin,oli arki tai pyhä.Tai no,esikon kanssa vielä joskus saikin nukkua,mutta kakkonen pisti rytmit uusiksi,ensin heräili 5-6kk parin tunnin välein tissille ja sen jälkeen kun oppi yönsä nukkumaan suht hyvin,aloitti aamu 5 heräämiset :) Sit kun joskun saikin nukkua seiskaan,tuntui,että päivä oli pilalla kun ei mitään ehtinyt ;) Nyt meillä on herätty monta vuotta jo tuossa seiskan pintaan,eikä herätyskelloa juuri enää tarvi.Joka aamu se kyllä on soittamassa 7.30,mutta hyvin harvoin ehtii soimaan.Mutta sitten taas onkin pakko mennä itekin ajoissa nukkumaan,vallankin tälleen raskaana oon jo viimeistään kymmeneltä ihan umpiunessa jo.
Sari
Hei!
Lyhyesti tänne, pidemmin tonne yahoolle, että rakenneultrassa kaikki ok ja aivan ihania kuvia nippu :) Kyllä se Bruno asiansa osaa :)) Laskettu aika piti myös päivälleen kutinsa, joten keskikäyrillä mennään :)
peebee 23+3
jolla sisäinen herätyskello ei toimi!!!!eli mä nukun kyllä ihan kevyesti yli ysiin mikäli vaan kukaan ei häiriköi :) mutta toisaalta olen tottunut hyvin heräämään klo 7,eli kun tiedän että kello on soimassa klo7 niin usien herään pari minsaa ennen.
Tästä päivästä tulikin lopulta ihan HyväPäivä :D Todella,vaikka aamulla tuntui ettei tästä taas jaksa mihinkään.No päästiimpä ensinnäkin poikien hamppilääkäriin-jeeee :) siinä samalla käytiin puistossa :) ja kirppiksellä :) josta jäi käteen IHAN VAHINGOSSA ihana 60 cm toppapuku jossa oli tumput,hattu,ja neppikiinnitteiset töppöset :) siis ihqu.Mä oon kyllä toivoton tapaus,mä näköjään ostan äitiyspakkauksen kirppikseltä.
Sitte päästiin kotiin,ja ukko teki ruuan-jee-ja sitten mä määräsin että kun nasu on syöny ja mä imuroinut,menemme puistoon.Ja mentiin.Voi että oli kivaa,meillä oli noi isotkin sitte lopulta siel mukana,ja pääsin juttuihin yhden sellasen äidin kaa jota nään siinä puistossa,niin kysy että neljäkö teillä on..no tuumasin että iso tyttö puuttuu.ja sit sanoin että syksyllä sit viel kuutonen.Niin olipa vaan ihmeissään.Eihän se ole nähn yt mua puistossa kuin kahden lapsen kanssa,eikä näköjään rekisteröinyt mun mahaakaan,heh.
Niin että ompas sitte kivat fiilikset,vaihteeksi.(hävettää mun paatoksellinen kirjoitus yahoolle..ööh,hieman ryytynyt eukko taisin olla..)
Pikkarainen on ihanan " interaktiivinen" vauva,antaa kyllä nykyään kuulua itsestään aina kun peffani tuolia koskettaa.
Tervetuloa tälle puolen uudelle tulokkaalle :) Jos tiedetään että nainen on raskaana leikkauksen aikana niin mun tietääkseni ne aineet on vähän erilaisii,ja aina kyllä sanotaan ettei niistä oo sikiölle vaaraa.Toivottavasti saat nyt pitää tämän raskauden loppuun asti,toivotuksia toivotuksia :)
Ja huomenna sitten vaihdetaan taas viikkoja,voi jee.
Femmis ja Pikkarainen 24+6
johan tuolla yahoolla taas turisin, vaan laitan nyt tännekin muutaman sanasen.
Toivottavasti äippäpakkaus saapuu aapelille piakkoin. Ja harmi, että lääkärit ovat noinkin eri kannoilla olleet asioista. Mutta onneksi sulla on huomenna neuvola. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja mitään myrkytyksen oireita ei ilmaannu! Jaksuja!
Minä olen kans monena yönä herännyt vessaan yöllä (3-4 maissa) ja sen jälkeen olenkin sitten kukkunut ylhäällä. Ja tyypillisesti, kun kello alkaa soida alkaa meikäläistä väsyttää.. lieneekö valmistautumista yöherätyksiin nämä minun yökukkumiset? Who knows?
Kerttukasperi. Itse kun olen nyt tuota äippäpakkausta perannut läpi, niin ihmettelin, että aika paljon oli kuitenkin 60-senttisiä vaatteita. Olin jotenkin kuvitellut, että on vain yksi vaatekappale sitä kokoa : )
Minusta oli aika vinkeä se toppapuku, ystäväni tosin nauroi melkein pissat pöksyyn kun katsoi sitä pukua. Hän varoitteli jättämästä lasta eksoottisten eläinten lähelle. Voi kuulemma niin hienosti hävitä sekaan.
Ja rupesihan se minuakin naurattamaan kun tajusin pointin ; ) mutta mahtava pakkaus kaiken kaikkiaan! Sitä kestovaippaa minäkin pyörittelin käsissä ja ajattelin, että jääköhän minulta kokeilematta.. mutta katsellaan.
Nyt mies on lähdössä töihin, joten lähdenpäs tästä vielä sanasen vaihtamaan hänen kanssaan.. joten voikaatte hyvin niin alussa, - keskellä- ja loppuraskaudessa olevat!
wbm 30+5
Niin...Tittuskalle tervetuloa :) Tais eilen unohtua.
Peebeelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista=)
Femmis:meinaatko,että mahtuu kauankin 60 senttinen toppapuku? ;)
Äp:sta:Mä siis edelleenkin tykkään ihan hirrrrveesti!!Eka pakkaus ikinä,mikä ihan täydellisesti on mun makuun.Tai oli se -04 pakettikin kai,mutta kun en sitä ottanut,niin ei silleen muista.Musta se kietaisubody/puolipotkari setti (se keltaisen sävyinen hiukan retrotyylinen) oli tosi söpö ja toppapukukin ihana.Ainakin noi pakkauksen toppikset,mitä meillä on ollut,on olleet jotenkin epäkäytännöllisiä.Siis materiaali on sellanen,ettei isommalla enää viitsi pitää,kun kastuu heti läpi,mutta kuitenkin koko on niin reilu,ettei ihan pienelläkään oo kiva.Musta tää uus on just sellanen vauvan haalari,ei kamalan reilu,eli meillä ainakin varmaan tulee käytettyä ens talvena.Ja kätevä pukeekin pienelle =) Ihanan pehmoisiakin ne toppavaatteet ja kevyttoppis oli!!!Ei millään malttais odottaa,että ne sais käyttöön =)
Ihanan kevyt olo,kun sai taas nukkua!!!Räkäisiä noi jätkät on edelleen,mutta nukkuivat sentään,kuopuskin kömpi sängystään vasta kahdeksan jälkeen,mikä on aika harvinaista.Nyt ulkona on ihanan aurinkoinen ilma,ja tuntuu,että kerrankin mulla olis virtaa tehdäkin jotain.Eli pyykin pesuun ja imurin varteen poistuu hän toistaiseksi.Toivotaan,ettei ala supparit kiusata ja saisin jotain valmistakin!!!!Illalla on eskarin kevätjuhla ja mun ainokaiset sopivat vaatteet on edelleen likapyykissä :-S Onneks on kuivuri!!
Sari ja rokkaava Poikanen 26+5
Hyvää huomenta kaikille :)
Aamu alkanut kerrankin vähän paremmissa merkeissä, mies kotona kun menee vasta yövuoroon, joten ihanaa kun ei itse tarvi koko ajan lasten perään katsoa, 2x5 vee ja yksi 7vee saavat aikaan kyllä vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Pikkuhiljaa alkaa vatsaturvotus laskemaan ja mustelmat ei ole enää niin kirkuvan sinisiä vaan mukavan kellertäviä :)
Odotan niin innolla että vatsa alkaisi kasvaa ja että tuntisi pikkukaverin liikkeitä. No mutta taas unohdin tuon miehen keittämän kahvin, nyt kahville, palailen vielä :D
Hyvää tiistaipäivän jatkoa kaikille!
Eilen aloin kirjoittamaan viestiä, mutta sitten tulikin yllätysvieraita...
peebee; kiitos lohdutuksesta! kyllä tuli ihan tippa linssiin! (mullako tunteet pinnassa ;))
Ihanaa, että ultrassa oli kaikki hyvin!
femmamma; Tuo on tuttua tuo tunne, että ei oikein tiedä missä mennään. Äskenkin tuossa sohvalla torkuin ja havahduin aina välillä paniikin omaisesti miettien; onko päivä vai ilta, pitääkö lähteä hakemaan tyttöä eskarista (tänään koko päivä reissussa, joten pitää vasta hakea neljältä), missä nuorimmainen (siinähän se vieressä nukkui)... Ja ruokakauppaan on kyllä ihan turha lähteä, sinne kun pääsee pää on niin tyhjä että; ei keksi MITÄÄN ostettavaa, ei keksi että mitä sitä laittaisi ruuaksi, mitä kaapeista puuttuu... Lopputuloksena sieltä ostaa lähes joka kerta samat asiat, mutta " puutoksia" ei muista ikinä täydentää. Kauppalapun kirjoittaminenkaan ei auta, kun lappu jää aina kotiin. Nyt olenkin käynyt iltaisin kaupassa, jolloin mies huolehtii, että kauppalappu tulee mukaan ;)
ulriina; toivottavasti selviät vain säikähdyksellä ja lääke alkaisi heti tehota! Tsemppiä ja voimia!
neronja; kyllähän tuo ultra " uhkaavasti" lähestyy...
tittuska; tervetuloa mukaan! Toivottavasti pikkuinen jaksaisi sinnitellä loppuun asti!
ON: mutta tänne kuuluu edelleen sitä samaa, väsyttää niin vietävästi ja paha olo vaivaa. Jouduin kesken tätä kirjoitustakin käydä tyhjennyksellä... Ja tuota ultraa odotellessa aika kuluu... vielä ei oikein uskalla ajatella olevansa raskaana...
maria80 rv 6+4 (3 yötä ultraan...)
eli tittuskahan se nimi oli jolle eilen toivottelin tervetuloo...
Maria,kyllä se sit aikanaan jelppaa,mutta tosiaan mä en voinu mennäö edes kauppaan kun jos mä olisinkin lapun turvin muistanu ostokset niin mun yökkimis olo ei ois sallinu sitä,mä en voinu ees lihaosastolle mennä :(
sartsu,juu ei oo tarkoituskaan mahtua ku alkua,sellanen ohut toppis,syksypuvuksi ostin,kun oli PAKKO
Mulle on tää väsymys nyt taas iskeny,taas haahuilen ihan pää sekasin,ja sit sellanen ihmejuttu että kun on väsyny niin tuntuu että sydän pomppii hurjasti.Ja vaikka syön tasaisesti niin silti olo on jotenkin huono,siis tuntuu joko " liian paljon tai liian vähän sokeriselta" -mutta ä-polilta tiedustelin sitä insuliinin aikaistamista,niin sanovat että vasta rv 28 alkaen alkaa olla tärkeää se vauvan liikakasvun ehkäiseminen insuliinilla,jotta silloin alkaa se hurja painonkeräys spurtti vauvoilla joka kestää raskauden loppuun asti.Eli ei insuliiniakaan viel.Mutta pöhkö on tää olo,mä en oo nyt saanu ees levättyä viimesten pv aikana päivällä siis vaikka olen ollut maate ja nukkumismahkut on-liekö jotai stressin jälkitilaa.
Femmis ja Pikkarainen 25+0
Peebeelle onnittelut hyvin menneestä rakennultrasta!
Aapelillahan taisi eilen olla neuvola. Mitä siellä sanottiin vai jokohan sinut on laitettu osastolle verenpaineen tms. takia? Tulehan kertomaan kuulumisia, jos olet vielä kotosalla.
WBM:kin on jo siirtynyt kolmenkympinkerhoon. Onnittelut siitä! Yllättävän nopeasti nämä viikot nyt kuluvat :-).
ON: Eilen oli pojan koululla tavallaan sellaiset päättäjäisjuhlat, vaikka todistustenjako on kyllä vasta la:na. Oli tosiaan sellainen ulkoilmatapahtuma. Neljän viiden aikaan satoi rankasti vettä ja mietin, että mitähän siitä koko hommasta tulee. Meinasin jo, että mies saa mennä pojan kanssa kahdestaan, kun kello oli jo 17.15 ja kolme tyttöä vielä pikkuhoususillaan. Mutta niin me vaan kuin ihmeen kaupalla ehdittiin koululle kuudeksi koko porukka eikä vettäkään satanut koko iltana. Koululaiset esittivät ulkona ohjelmaa, sitten oli erilaisia toimintapisteitä, joita sai kierrellä. Saman aikaisesti oli makkaranpaistoa. Kevätvirsi laulettiin sitten lopuksi. Tytöt ei olis malttaneet ollenkaan lähteä pois, kun oli erilaisia kiikkuja ym. Mutta hienosti meni sitten kuitenkin se tapahtuma. Ja olihan se ihanaa käppäillä siellä ison masun kanssa ;-).
Ultraan on nyt tasan viikko. Jännityksellä ja innolla sitä tietysti odotan. Ei kai siinä varsinaisesti niin suurta jännitystä ole, kun potkut tuntuu, mutta onhan se silti aina jännittävä tapaus ja se tietysti, että minkä kokoinen vauveli nyt on ja varmistuisiko sukupuolikin vielä.
neronja rv 26+3
Täällä toivutaan mahataudista; eli se siis iski eilen minuunkin. Tänä aamuna alkoivat sitten molemmat vanhemmat lapset oksentaa :(. Ja mies lähti tietenkin tänään työmatkalle Ruotsiin... No, onneksi tulee jo huomenna pois. Olen nyt 2 päivää vain maannut sohvalla/patjalla olkkarin lattialla. Selkä alkaa olla aika rikki, mutta minkäs teet kun ei jaksa olla ylhäällä yhtään. Mutta onneksi olo alkaa jo pikkuhiljaa helpottamaan...
Sori taas, kun oli niin omanapainen viesti, mutta nyt täytyy vielä yrittää väsätä tytön synttärikutsuja, kun jaksaa istua tässä koneella. Eiköhän tuo sohva taas kohta kutsu... zzzzzzzzz...
maria80 rv 6+5 (2 yötä ultraan...)
Eipä kestä Maria, toivottavasti olosi tuosta pikkuhiljaa helpottuu! Ja oksutauti vielä teidän ilona..
Tervetuloa vaan uusimmalle tulokkaalle- femmiksen tavoin iski mulla nyt dementia nimen suhteen...
Mulla olikin kunnon dementia kun olin totaalisesti unohtanut että ystäväni joka asuu ulkomailla tulee käymään eilen! Järkytys oli suuri kun hän soitti ja tajusin unohtaneeni asian!!!! No, loppu hyvin kaikki hyvin :)
Eilen vein myös kelalle kaikki äitiyspaperit ja sit korvaushakemuksen rakenneultrasta (ei mee kyllä meilläpäin välttämättä läpi..). Vielä pitää nyt sitten työnantajan täytellä niitä papereita, kun oin vuonna 2004 vain 5kk töissä (ja siitä lähtien olen ollut töissä), niin äippäraha pitäis laskea nykyisten tulojen mukaan.
Eipä muuta kun hyvää loppuviikkoa! Mulla on enää 3 työpäivää jäljellä ennen kun kesäloma ja sen jälkeen äippäloma alkaa!!!
peebee 23+5
On niin hiljaista keskuudessamme nykyään, että pino tippuu ties minne asti.
Marialle ja poppoolle pikaista paranemista! Sullahan taitaa ultra olla huomenna. Tosi paljon onnea sinne ja toivotaan, että kuulumiset on pelkästään iloiset!
Aapelista ei ole kuulunut mitään. Onkohan joutunut jo osastolle?
Omassa navassa ei mitään erikoista. Vauveli oli eilen illalla tosi vilkkaalla päällä. Potki oikein kunnolla. Tuli vaan mieleen, että jos nyt jo potkut tuntuu noin voimakkaina, niin mitä se onkaan sitten loppuraskaudesta, kun ei tosiaan ole sitä istukkaa tuossa " suojaamassa" . No, antaa tuntua vaan. Kuopus-ressukka on monta kertaa yrittänyt tuntea liikkeitä, mutta aina silloin kun yrittää, niin vauveli on rauhallinen tai liikkeet aika vaimeita, joten tyttö ei niitä edes huomaa. Pikku käsillään aina niin tomerasti painaa tuota masuani. Sanoinkin kerran kun makasin jalat seinällä ja tyttö paineli mahaani, että olet sellainen äitin oma neuvolantäti ;-).
Ihanaa kun aurinko paistaa oikein täydeltä terältä, mutta tuuli on kyllä kylmä. Vein tyttöjen petivaatteet pihalle ja lakanoita laitoin koneeseen pyörimään. Tällä hetkellä on tosi hyvä pyykinkuivatusilma.
Tässäpä näitä meikäläisen kuulumisia. Ei siis mitään erikoista.
neronja rv 26+4
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=violet]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=violet]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 30.5[/color]
[b][color=violet]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA 9.6. [/color]
[b][color=violet]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=violet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=violet]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=violet]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=violet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=violet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=violet]Hope74: [/b][/color] minä -74, mies -73, lapset 11/98 sekä 11/01, 4 keskenmenoa [color=red] LA 30.7 [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Niamey_85: [/b][/color] Minä 21v, Mies 28v. Km 9/05. Esikoisen laskettuaika 3.8.06 [color=red] LA 3.8 [/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 20.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 3.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 12.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[b][color=violet]UusiNuppu: [/b][/color] Ikä: Itsellä 30 ja miehellä 31, Paikkakunta: Pirkanmaa, Lapsia: 6/02 tyttö ja km.ja yhteensä 10, myös ennen esikoista mukaan lukien, Synnäri:TAYS [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]ulriina: [/b][/color] minä vm.-73, mies vm.-71, Keski-Uusimaa, esikot: tyttö ja poika 10/98, tuulimunat 10/00 (rv7+) ja 2/05 (rv9+) ja km 7/05 (rv6+) [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]myttynen75: [/b][/color] minä -75, mies -73, tyttö 9/94, poika 4/96, poika 6/99, km 7/05[color=red] LA 6.10[/color]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] )[color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5. [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7. [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8. [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8. [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8. [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9. [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9. [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] Viiru74[/color][/b]
[color=6959cd][b] jaipur[/color][/b]
[color=6959cd][b] ranki[/color][/b]
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]