Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*' ' ' *' ' ' * EX-HAAHUT - viikko 22 *' ' ' *' ' ' *

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tittuskalle tervetulotoivotukset tänne ex-haahuihin. Kylläpä sinuakin on koeteltu. Toivottavasti kaikki menee nyt kuitenkin hyvin loppuun saakka.

Maria: pikaista paranemista koko teidän perheelle!

Kuten neronjakin tuossa mietti, taisi aapeli joutua/päästä jo osastolle. Liekö seuraava vauva jo pian tulossa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Tänään olin taas neuvolassa pitkästä aikaa. Kaikki oli hyvin. Hemppakin oli noussut takaisin 130 pienen notkahduksen jälkeen, joten ei tarvitse rautalisiä. Siellä se pikkuisen sydän taas jumpsutteli. Sf-mittakin oli huikeat 26 cm eli yläkäyrillä mennään... Painoakin oli tullut ihan sopivasti. Kohdun suu oli kiinni ja kaula kiinteä ja samoissa mitoissa kuin ennenkin. Yskänlääkettäkin sain, kun ei tämä inhottava flunssa ole vieläkään helpottanut. Yskiminen tekee tosi kipeää ja on saanut aikaan supisteluakin.

Nyt tytöllä tuli joku hätä, joten pitää mennä... Palaan paremmalla ajalla.

masunasu rv25+6

Vierailija
22/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaverit täällä vielä olen.

Kiitos huhuiluista. Vielä en ole osastolla. Huomenna on aika synnärin lääkärille ja mitähän mahtaa sanoa. Onhan tässä vielä tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan ja voihan se kai senkin yli mennä, mutta saapa nähdä kuinka käy. Hermoilen sen lapsiveden vähyys-diagnoosin takia, turhaan kaiketi, sillä enhän minä sille voi mitään tehdä. Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole, ei oireen oiretta, eikä yhtään supistusta. Paitsi tietenkin tuo verenpaine.

Mietin, että jos lääkäri on huomenna sitä mieltä, että on tarpeen niin sittenhän käynnistävät, mutta tuskin vasten viikonloppua, joten maanantaihan se voisi olla. Ja sitten mietin, että jos käynnistäisivät ma ja syntyisi ti, niin olisikin pikkuisen syntymäpäivä 6.6.06. No joo, toiveajattelua kai. Toivottvasti en kuitenkaan enää tässä vaiheessa joudu ostastolle vaan sitten pääsen ihan jo suoraan synnyttämään. Huomatkaa tämä ensisynnyttäjän optimismi : )

Tittuskalle lämpimät tervetulotoivotukset ja suuren suuret onnittelut!

Joko teillä Sartsu tältä viikolta hellittää sairausaalto?

Onko Maria se ultra huomenna? Jännää! Onnea paljon matkaan.

Masunasulle onnea mukavista neuvolakuulumisista. Toivotaan pikaista paranemista yskääsi.

Femmiksen interaktiivinen vauva kuulosta ihanalta. Varsinkin kun jo itse tuskailen välillä liikkumattomuutta, mutta papu varmasti silloin vain nukkuu.

Voi kun sinäkin saisit kunnolla levättyä.

Neronjalle listan päivityksestä vielä. Tarkoitukseni oli toki sanoa, että olen erityisen ilahtunut siitä, että päivittäjiä löytyy. Hyvä juttu niin. Paras tapa varmaan kaikkien kannalta olisi (ja myös ehkä käytännössä mahdottomin), että päivittäjiä olisi useita ja se päivittäisi, joka ehtii ja pystyy.

Saattaapa olla, että minun maanantaiaamujen päivitykseni ovat jo vähissä. Kääk! Sillä kohtahan tuon papun on jo aika syntyäkin :)

Kiitos siis sinulle paljon siitä, että nappaat (taas) hommaan itsellesi.

Kevätjuhlanne kuulostivat mukavilta, jotenkin tuo säiden halija osaa sen sään sittenkin sopivaksi useimmiten plaseerata. Suvivirsi saa minut jostakin syystä aina liikuttuneeksi, kuten Enkeli taivaankin. Saati jos olisivat oman lapsen juhlat¿

Yksityinen ultrako sinulla ensi viikolla on?

Peebeelläpä alkaakin sitten se ¿odotus¿, Ä-pakkaustakin siis saat jo kohta odotella. Ensin kesäloma ja sitten äitiysloma, niinhän se oli? Ihanaa loman alkua.

Äa-pakkaus saapui vihdoin ja olen jo pessyt innolla kaikki vaatteet ja eilen (tai siis viime yönä) ompeli pakkaukseen reuna¿verhon¿kin. Ajatuksenamme on kyllä nukuttaa poikaa pinnasängyssä, mutta senhän sitten näkee missä pikkuinen parhaiten viihtyy. Lisäksi kun on tuo remontti menossa, voisi olla hyvä, että on jokin varasänky, jonka voisin rahdata isälleni, jos sinne evakkoon on pariksi päiväksi mentävä. Tuossa seuraavassa korttelissahan isäni onneksi asuu. Sinne siis voisin tuon laatikon viedä.

Pakkaus oli mielestäni oikein suloinen. Tosin olen vähän sekaisin näistä vaatteista. Luulen, että meillä on n 60 ¿senttisiä vaatteita nyt sitten keskikokoisen päiväkodin tarpeiden verran. Kun niin paljon siinä oli todellakin niitä 60-senttisiä vaatteita kuten WBM:kin sanoit.

Haalari ja töppöset yms ovat mielestäni suloiset. Jopa sellaiset, että vastaavanlaiset saattaisi itsekin kaupasta ostaa. Mieheni mielestä hattu muistutti kuitenkin muodoltaan armeijan karvahattua ja sillehän niitä kauniita nimiä löytyikin. Oli sitä mieltä, että hyvä opettaa poika alusta alkaen valtion puolesta isänmaallisiin tamineisiin. Heh heh

Neuvolassa ei mitään uutta. Pissa puhdas. Jippii. Verenpaine korkea, kuten joka päivä kotonakin. Sydänäänet tasaiset ja vauva alhaalla. Sanoi kuitenkin, että pikkuisen on vielä tilaa liikkua, joten ¿kiinnittynyt¿ ei kai vielä ole. Mitä se sitten oikeastaan tarkoittaakaan.

Terveydenhoitaja tuntuu suhtautuvan minuun jotenkin säälinsekaisin tuntein kun tuo vernepaine, lapsiveden vähyys ja iso vauva ovat selvästi mielestään nyt surkuteltavia asioita. Pakko tässä on kuitenkin paahtaa vian eteenpäin. Tähän asti olen käynyt neuvolassa kahden viikon välein ja (vasta) nyt sitten joka viikkoa. Sen näkee ehdinkö käydä.

Miehelläni alkaakin loma huomenna ja kaksi viikkoa on kotosalla. Toivottavasti siis vauva syntyisi pian ja sitten mies voisi ottaa siihen vielä viikon lisää isyyslomaa. Sillä minusta ei välttämättä ole kovin mukavaa lomaseuraa seuraavan kahden viikon aikana, jos vauvaa ei kuulu. Kun en oikein mitään ¿oikeita juttuja¿ jaksa tehdä. Ei kai sitä Suomenlinnaa pidemmälle uskaltaisi edes lähteä. Jos sinnekään :)

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille

Aapeli ja papu 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiskin jäädä eilen pinoutuminen vallan.Oli sellanen ärsytyspäivä,että kaikki otti päähän.

Aapeli:ai että,kun sullakin käy vähiin rv:t :) Niin se vaan mahallisten lista lyhenee koko ajan meidän syksyllisten edeltä...Ja kiitos kysymästä,räkätauti alkaa olla vähitellen taltutettu,kuopus on hiukan vielä tukkoinen,mutta ei mitään isompaa.

Olikohan jotain muutakin mihin piti jotain kommentoida...En muista,pää on tyhjä.Oli aamulla sokerirasitus ja nyt on takki tyhjä!Tosi inhaa lähtee seiskalta liikenteeseen tyhjin vatsoin (heh,ehkä tässä tilassa väärä sanonta ;) ) Se parin tunnin labrassa istuminen ottaa niin selän päälle ja liitoksiin,että olo on aika raihnainen.Eikä olo helpota yhtään,että sen lisäksi,että kävin syömässä kunnon täytetyn leivän (nam nam...broileria ja juustoa ja jos jonkinsortin salaattia välissä) söin siinä sit vielä pussillisen karkkia :-S Piti nimittäin bussia odotella toista tuntia ja kun iski se makean himo,niin oli liian vaikee vastustaa...Olis kyllä pitänyt!!!Ei tuu yhtään hyvä olo liiasta makeasta muutenkaan,saati sit tollasen testin jälkeen.Nyt vaan jännään huomiseen ja toivon että nyt se käry olis käynyt,ettei enää kolmatta rasitusta tehdä!Ei siellä jaksais jatkuvasti rampata.Otin taas namipussista vähän toivuttuani itseäni niskasta kiinni ja hain apteekista Guarem-rakeita,niillä on saatu aiemmissa r.diabeteksissa ainakin osittain arvot hallintaan.Aattelin,ettei niistä ainakaan haittaakaan ole.

Jeps,nyt kutsuu päivälepo kuopuksen kanssa,ihana lapsenvahti oli ruokkinut täällä kaikki,eli ei tarvinnut alkaa heti ruokaa vääntämään :)Ja olivat käyneet puistossakin leikkimässä,eli hyvällä tuurilla saan molemmat pikkupojat unille =)

Sari sokerihumalassa ja Poikanen tasan rv 27

Vierailija
24/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeli_77:

Yksityinen ultrako sinulla ensi viikolla on?

Mulla on ultra äitipolilla. Vauvan kasvua seurataan tuon piikityshoidon takia. Sen takia olen siis tarkemmassa seurannassa. Verikokeessa käyn ultraa edeltävänä päivänä eli taitaa olla tiistai, koska minun veriarvoja seurataan myös ihan samasta syystä.

Minäkin muuten liikutun nykyään (on siis ollut jo useamman vuoden, siitä lähtien kun lapsia on ollut) melkein mistä vaan. Varsinkin musiikki (ihan vaikka minkälainen) saattaa saada liikuttumaan. Ja tosiaan tuollakin kevätjuhlassa lasten esitykset, puhumattakaan joulujuhlassa, kun puhutaan tai lauletaan Jeesus-lapsen syntymästä jne. Mulla saattaa tulla tippa linssiin aivan todella pienestäkin asiasta ;-). Yksi on muuten tuutulaulut. En tahdo pystyä laulamaan niitä, kun alkaa ne sanat itkettää...

Hienoa, että sulla on huomenna lääkäriaika, niin saat ihan lääkärin mielipiteen tilanteeseesi. Jospa sulla alkais pian jo vähän supistella. Oletko kokeillut jumpata? Aiheuttaisko se suppareita?

Täällä on nyt auringonpaiste häipymässä ja ukkonen tuntuu jyrisevän, joten täytyy alkaa sammutella tätä tietsikkaa.

neronja rv 26+4

Vierailija
25/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja; tuo kyllä jännä juttu miten vatsassa on aina hiljaista, kun lapset tahtoisivat sitä koettaa. Meillä oli myös niin tuota kuopusta odottaessa, että joka kerta kun jompikumpi vanhemmista lapsista halusi koettaa potkuja, vatsa hiljeni samantien.

masunasu; hyvä, että hemppakin oli noussut ja kaikki oli muutenkin hyvin neuvolassa!

Aapeli; Oishan tuo aika jännä ja varsinkin helposti muistettava synttäripäivä tuo 060606. Mutta tulehan sitten kertomaan mitä tuo lääkäri sanoi!

sartsu; Mulla oli tuo viimeisin s.rasitus ihan tuskaa. Ensimmäisessä rasituksessa pääsin tarkkailuhuoneeseen lepäilemään, mutta viimeksi jouduin mennä käytävälle (missä kulki koko ajan ihmisiä edes takaisin) istuskelemaan. Lopputuloksena oli, että meinasin pyörtyä siihen paikkaan. Silmissä sumeni, korvat meni lukkoon, maailma pyöri... Loppujen lopuksi sain vaivoin itseni takaisin sinne labraan ja vihdoin ja jonkin aikaa huhuiltuani, joku sitten viimeinkin huomasi minut. Antoivat sitten jotain vitamiinitabletteja ja olo pikku hiljaa koheni. Nyt joudun todennäköisesti taas siihen testiin (sikäli mikäli raskaus sinne asti jatkuu) ja odotan sitä jo kauhulla...

Nyt täytyy mennä kun tuo nuorimmainen tuli tuohon jotain itkemään...

maria80 rv 6+6 (21 tuntia ultraan...)

Vierailija
26/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin juuri, että enpä ole täällä käynyt " ilmoittautumassa" .

Eli 27.5. syntyi meille pikkuinen poikavauva. 3220g, 49cm ja pipo 34,5cm

Tuon päänympäryksen hoitaja tosin mittasi olevan 39cm. Paperit luettuani sanoin epäileväni sitä ja seuraavan päivän mittaus sitten antoi vähän eri tuloksen.

Uba-aba

Vierailija
27/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se eka,vuonna -99 oli kaikista kamalin.Pyörryin bussiin matkalla ja koko testin ajan olo oli ihan järkyttävä.Silloin pääsin onneksi sellaseen lepohuoneeseen makoilemaan.Muuten noi testit (oon käynyt siis nyt kaikkiaan 8 krt...) on mennyt ihan " rutiinilla" ja ilman isompia pahoinvointeja.Mutta on se tosi inhottavaa lähtee tosiaan väsyneenä ja nälkäisenä liikenteeseen ja sit istua pyllynsä puuduksiin labrassa.Nytkin siellä labran täti ihmetteli kun kerroin monesko kerta menossa,että miks tällasissa tapauksissa ei riitä paastoverensokerin mittaus neuvolassa.Ja mun mielestä esim just mun kohdalla ihan hyvin vois " lyödä leiman otsaan" ilman minkäänlaisia testejä,kun raskausdiabetes on ollut jo monta kertaa,niin se on kuitenkin _hyvin_ epätodennäköistä,ettei se nyt tulis.Mutta kun TAYS ainakin vaatii rasituksen,jos mielii äitipolin seurantaan.Jotenkin noita käytäntöjä vois hiukan korjailla!Ihan tylsää,että noissa rasituksissa juoksutetaan jatkuvasti.Voin vaan kuvitella,mitä se on sellaselle,joka voi herkästi pahoin!

Sari taas (ärsyttää,kun en päässyt koulun kevätjuhlaan!!!Mies pääsi töistä kotiin vasta kuudelta,samaan aikaan alkoi juhla,ja mua ei tosiaankaan huvittanut raahata noita räkänokkaisia poikia tässä olotilassa koululle jouksemaan...)

Vierailija
28/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna jännä päivä,toivotaan LOISTAVIA uutisia!!! Voi mahoton kun tuntuu että siitä on ikuisuus kun on itse olu noilla viikoilla,mutta en totisesti enää kaipaa noita alun " lievästi ilmaistuna" epätoivoisen epävarmoja aikoja ;) eikähän niitä tämän toukan jälkeen enää ole tulossakaan(onneks)eli se raali on koko ajan että jos tässä kävis viel huonosti niin uutta ei enää tule :´( sikäli surullinen ajatus,mutta kyllä mä alan jo uskoa että vauva tulee,vaikka se niin niin ihmeelliselle ja kaukaisellekkin asialle viel tuntuu-uskomattomalle että meille tulis viel vauva.Oonkohan ainoo näin pönttö,ettei tosiaan meinaa tuo päkoppa älytä missä mennään..vaikka hoidan raskautta ja olen sen takia yhteydessä tayssiin ja neuvolaan jne,niin jotenkin sellanen outo olo,ettei tää oikeesti mulle tapahdu.onkohan tää jotain psyyken suojeluu tms?Tai sitten tätä samaa sarjaa mistä yahoollekkin kirjoitin,eli super väsymyksestä,jolloin aivotoimintakin tuntuu olevan seis

Mitään muuta mä en taas muistakkaan kommentoida,suokaa sorryt-aivoni on kutistuneet rusinoiksi eikä ne kaksi papua enää löydä toisiaan.

Femmis ja Pikkarainen 25+2,jonka asentoa olen kovasti koittanu arvailla(turhaan)

Vierailija
29/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MArialle kovasti peukkuja ultraan!!!Toivotaan hyviä näkymiä :)

Kamalan hiljaista täällä nykyään on.Onkohan ihmiset kevätjuhlakiireissään vai mistä johtuu?Täytyy toivoa tonne Haahujen puolelle taas hyvää plussa-aaltoa,niin saadaan lisää väkeä tänne,kun nyt on tollanen synnytys aaltokin ollut ja porukkaa sitäkautta hiljentynyt :)

Eipä tässä mitään uutta mistään,joten palailen keittiöön pullataikinan kimppuun :)Pitäs vaan muistaa tunnin päästä soitella sen eilisen rasituksen tuloksia...

Sari ja Poikanen 27+1

Vierailija
30/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpistään tänne ny noston verran ku ei yahoollakaan tapahdu eikä messengerkään toimi :S

HUOMENNA siis sartsulle vaippakemuihin kaikki kynnelle kykenevät!!!!!! klo 14.

Sekö on Aapeli seuraavana lähtövuorossa????

Mä näin taas viime yönä jotain ihan skitsoo unta synnyttämisestä,onneks en enää muista mitä se oli :)

Mä ootan huomista innoissani,kivaa kun on jotain muutakin tekemistä kuin notkua himassa kun ukko narraa fisuja Porin merillä.Toivottavasti oma kunto vaan kestää kaikki hurjat suunnitelmat+menot.

Kaikille Exille hyvää viikonloppua ja masupotkureille reippautta jne.Mä olen niin onnellinen tästä omasta pikkaraisesta ettei mitään rajaa.Semmonen ihme että tua mahanahkan alla on jo miltee kilon kokonen VAUVA.

Femmis,Pikkarainen 25+3 ja loppu katras

Vierailija
31/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, paperit on vihoin kelassa! Oli tulleet 30.5. Ja ovat tilanneet pakkauksen tänään eli 2 vk päästä sen pitäisi olla postissa. Eihän tässä ole odotettu kuin melk.2 kk!

Kesälomakin vahvistettiin eli ei tarvitse hukia viimemetreille saakka.

Femmis. soita nla:an Riittää, että terkka ottaa näytteet pumpulitikulla. Sen agalactien kanssa ei ole leikkimistä. Jos se todetaan ennen synytystä, niin antavat synnytyksen yht.antibioottia suoneen. Voi aiheuttaa vauvaan tarttuessaan keuhkokuumeen ja tehoreissun.

Itsellä ollut koko viikon vatsakipeä ja kävin jättämässä näytteet ja sain amnicator tikun nla:sta mukaan, jos tuntuu, että housuun lirahtelee. Voi testata, että onko lapsivettä.

Ultra kuulumisa pitäis sitten olla Marialla tänään :)

Lauris 28+5 (huh)

Vierailija
32/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on aikaa huokaista koneella.Edelleenkään ei kovin kummoisia juttuja voi tehdä pitkää aikaa kun alkaa supistaa :( Muka mikäs siinä,tässähän tää aika kuluu mukavasti koneella ja vielä ehtii siivoilla illemmallakin.

Mihinkäs aikaan Marialla se ultra olikaan?Kuulumisia ootellen :)

Ja missä on Uusinuppu?Vai onko yahoolla ollut kuulumisia,enkä vaan oo huomannut?

Näin se sitten tää mamma kärys sokerirasituksessa arvoin 5,3/10,4/6,4.Eli kaks arvoa oli ihan selvästi yli.Neuvolan täti ei oikein tiennyt miten toimia,siellä oli joku sijainen kesälomatuuraajana.Mutta yhteisymmärrykseen päästiin kun mä hiukan opastin miten ennen on toimittu :) Eli äitipolille lähtee tänään lähete,ja kutsu tulee sit kun tulee.Vielä jäi vähän auki,teenkö seurannan kotona ennen polille menoa,mutta terkka lupas ottaa selvää ja etsiä mulle mittariin liuskoja.Nyt on olo lähinnä huojentunut,kun tietää ettei tarvii enää mennä uuteen rasitukseen (joo,jotenkin kuulostaa ihan älyttömältä olla tyytyväinen,ettei kroppa toimi " normaalisti" ).Mutta nyt pääsen ainakin seurantaan ja ehkä toi itsekuri alkaa taas toimia,kun tietää että on PAKKO!

Sari

Vierailija
33/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marian ultrakuulumisia tulin kurkkimaan, mutta eipä vielä näkynytkään...

Lauris: kiva, että vihdoin sait kauan odottamasi Kelan päätökset. Pian sinäkin pääset hipelöimään ihania pikkuvaatteita ym tarvikkeita. Toivottavasti masukipusi helpottavat, eikä mitään ikäviä tulehduksia ole.

Sartsu: vai kärysit sinä siinä sokerirasituksessa. Toivottavasti nyt saat pian ajan polille. Nyt vaan noudattamaan dieettiä... Harmi, että ne supparit vaivaavat oikein urakalla. Eipä siihen taida muu auttaa, kun touhuta vähän vähemmän... Siivousta vähennettävä ;-).

neronja: sullakin ultra lähenee... Varmasti ihanaa päästä taas kurkkimaan masuasukkia! Toivottavasti saat jatkossa pistokset menemään kivuttomammin.

Täällä valiteltiin, kun on ollut niin hiljaista... Mulla on ollut varsinainen action-viikko. Joka päivälle jotakin ohjelmaa. Onneksi ensi viikolla voi ottaa rennommin. Maanantaina kävin töissä moikkaamassa työkavereita ja kertomassa ilouutisen, etten palaakaan pitkään aikaan... Samalla keikalla sain tosiaan myytyä esikoisen rintarepun, sillä ostin Ergon tilalle. Tiistaina käytiinkin tytön kanssa kotieläinpuistossa katselemassa vuohia, possuja, heppoja ym. elukoita. Ihan kiva reissu oli, vaikka tyttöä välillä vähän pelottikin isot ja meluisat eläimet.

Eilen olin tosiaan neuvolassa ja tänään olikin vuorossa sokerirasitus. Saas nyt sitten nähdä millaiset tulokset sieltä ensi viikon alussa saan. Ainakin paastoarvo pika-analyysillä oli 4,5 eli ok. Mä jouduin taas juomaan sitä tavallista sokerivettä. Kylläpä tekikin ällöä. Tällä kertaa jouduin vielä odottamaan ihan vaan odotustilassa, kun viimeksi sain jäädä labran sivuhuoneeseen omaan rauhaan. Onneksi siellä oli kuitenkin suht rauhallista ja luin kirjaa koko odottelun ajan. Kotiin tultaessa oli kyllä tosi heikko olo ja äkkiä vaan ruoan laittoon. Nyt helpotti kummasti, kun sai kunnon sapuskaa masun täyteen.

Tänään pitäisikin sitten jaksaa siivota, vaikka ulkona onkin aivan ihana auringonpaiste. Eipä kai tässä muu auta, kun kohta tarttua pölyrättiin ja myöhemmin imurinvarteen... Jospa kuitenkin vielä vähän aikaa täällä koneella kököttäisin, kun neiti nukkuu päikkäreitä.

Voikaa hyvin!

masunasu rv26

Vierailija
34/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

netti ongelmia ollut, ni en ole pääsyt lukemaan tai kirjottelemaan mitään.

Mulle tuli yllättäen sittenkin aika siihen ultraan vaikka lääkäri meinasi ettei haluaisi sitä antaa, eli ultra olisi sitten maanantaina edessä ja 12.6 olisi eka neuvola.

Kauhee väsymys ja etova olo on vaivannut, olen joutunu koko ajan juoksemaan jääkaapilla että ei tule kovin oksettavaa oloa. Onneksi se syöminen on nyt vähentyny, sitähän ois lihonnu jo vaikka kuinka isoksi. Väsymys vielä jonkin verran vaivaa, mutta sekin on pikkuhiljaa helpottanu. Edelleen ottaa kotitouhuja ja liikuntaa varovaisesti, ettei vaan mitään sattuisi.

Tässä tarkistelin raskausviikkoja ja huomasin ihmetyksekseni että melkein jokainen laskuri näyttää eri tietoa, kaikki antaa saman lasketun ajan, mutta rv:t on ihan eriä. Että mihinkäs noista sitten uskoisi? Tietysti ne neuvolassa sitten kertoo ne ihan oikeat, mutta olisi kiva tietää muutenkin.

Marian ultra kuulumisia jännänä myös minä odotan.

nippula rv? (mihin noista sit uskois!?)

Vierailija
35/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uba-aballe onnittelut pienen poikavauvan johdosta! Ihanaa vauva-aikaa koko perheelle!!!

sartsu; vielä noista rasituksista; mulle tehtiin tuo ensimmäinen rasitus sen vuoksi kun sokeria erittyi virtsaan. Selvisin " puhtain" paperein, mutta pojalla todettiin sitten alle 2-vuotiaana diabetes (en kyllä tiedä oliko noilla asoilla MITÄÄN tekemistä keskenään). Toisessa raskaudessa sokeria erittyi myös, mutta koska edellisessä rasituksessa ei ollut poikkeavia arvoja, uutta rasitusta ei tehty (pojan diabetesta ei siis ollut vielä silloin todettu). Nyt sitten tässä kolmannessa raskaudessa tuo rasitus tehtiin painoindeksin vuoksi (samoin olisi tehty myös tuossa viimeisimmässä raskaudessa), mutta siitäkin tuli puhtaat paperit.... Tuntuu vaan jotenkin niin turhalta mennä sinne testeihin, kun ei niissä arvoissa ole mitään vikaa ollut. Voisinhan vaikka itsekin kotona mitata tuon paastoarvon (tai vaihtoehtoisesti mittauttaa juuri vaikka neuvolassa) ja sitten mennä rasitukseen, jos siinä olisi jotain häikkää... Mutta ei auta itku mäessä. Ja onhan se toisaalta hyväkin, että seuraavat noita juttuja...

Oletko selvinnyt tuosta r.ajandiabeteksesta ihan ruokavaliolla vai oletko joutunut ottamaan insuliinia?

Femmamma; kyllähän sulla noita viikkoja alkaa jo niin paljon olemaan, että vaikka toukka ulos jo tulisikin, olisi hällä jo hyvät mahdollisuudet selvitä! Eli eiköhän teille vielä tämä yksi nyytti suoda!

nippula; Tsemppiä ultran odotteluun! Toivottavasti saat hyviä uutisia!!!

Ja sitten niitä enemmän ja vähemmän odoteltuja ultrakuulumisia; masustani löytyi pienen pieni ihmisen taimi sykkeineen kaikkineen! Kotimatkalla meinasi päästä helpotuksen kyyneleet! Kooltaan sikiö vastasi vähän isompaa (7+2) kuin mitä kuukautisten mukaan (7+0), mutta kaikki näyttäisi ainakin tällä hetkellä olevan kunnossa! Ja muistoksi sain vielä kuvan pikkuisesta (eipä siinä kyllä näy kuin vaalea pallo keskellä mustaa ;)).

Poika sattui äsken näkemään tuon ultrakuvan. Kysyi sitten että mikä tuo on. Yritin sitten nopsaan keksiä jonkin valkoisen valheen (kun lapset tietävät -> koko kylä tietää) ja sanoin että saturnus, vähän avaruusmaiselta kun tuo kuva näytti (?). No, eipä mennyt läpi, kun poika tokaisi vain siihen, että sulla on vauva mahassa... Että se siitä sitten :D...

Jospa sitten laittaisin noita tietoja itsestäni niin mut voisi päivitellä mut listaan;

maria80: minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. La 20.1.

Vierailija
36/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on siis vähän eri nikki siellä kun tuo maria80 oli siellä jo varattu. Eli siihen oli tullut hieman jotain lisää eteen ;)...

Vierailija
37/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinut ON hyväksytty yahoolle :)

En muuten tiennyt että sullakin on noin monta lasta,mutta siitä sitten ehkä enemmän suljettujen ovien takana ;)

kulisseissa tavataan nyt relaamaan kaunareiden seuraan

Femmis Ukoton(lähti juuri poriin kalastamaan..kaloja-toivottavasti)

Vierailija
38/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNITELLA ultrasta ja toivottaa tervetulleeksi yahoolle...ooh...

Vierailija
39/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä se odotuksentaival pääsee kunnolla alkamaan. Tietää, että on ihan oikeasti raskaana :-).

masunasu:

neronja: sullakin ultra lähenee... Varmasti ihanaa päästä taas kurkkimaan masuasukkia! Toivottavasti saat jatkossa pistokset menemään kivuttomammin.

Juu, ultra tosiaan lähestyy. Varmaan rupeaa jännittämään päivä päivältä enemmän. Eihän sitä ikinä tiedä, mitä siellä saa kuulla. Toivottavasti kuitenkin saisin vaan hyviä uutisia.

Pistokset on nyt sujuneet ihan hyvin, kun siirsin ne aamuksi. Eilen mulla oli siivouspäivä ja kylläpä illasta supisteli ja selkäkin oli jotenkin ihan poikki. Siis harjoitussuppareita, mutta pistäminen ei olis ollut kovaan mahanahkaan kovin kivaa.

Niin on vain sullakin jo 26 viikkoa täynnä :-).

Juu, eilen oli touhupäivä, tuli tyttöjen huone varsin perusteellisen siistiksi, kun patjatkin tampattiin pihalla, mutta tämä päivä onkin sitten mennyt oikeastaan lorvaillessa. Huomenna alkaakin pojalla kesäloma eikä tarvitse enää laittaa kännykkää aamuisin herättämään :-).

neronja rv 26+5

Vierailija
40/55 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia!!