*' ' ' *' ' ' * EX-HAAHUT - viikko 22 *' ' ' *' ' ' *
Kommentit (55)
sähköpostiosoitteesi koitamme katsoa ehdittäiskö tulla!! Anteeksi, että venähti ja jäi..katsotaan keretäänkö:)
Viikot vierii jotenkin niin omaan tahtiin, että aivan hämmentyy..
Oliko se Uba-Uba joka oli saanut oman kapalokääreensä sykkymykkyyn tuhisemaan? Superisti onnea ja tuhannesti ihania hetkiä koko perheelle uuden tuoksuvan ihmeen kanssa:) perästä tullaan toivonmukaan:)
Maria: Huh helpotusta varmastikkin on päällimäisenä tunteena. Nyt on varmaa, että masussa asustaa ihka oikea Nuppu ja nyt vain sitten kasvatellaan ja hoivaillaan ja hellitään ajatuksin ja sanoin ja silityksin:) Epävarmuus on niin kamalaa. Sietämätöntäkin välillä. Onneksi yksi pysäkki on nyt takana ja siitä on hyvä jatkaa. Onnenhalaus sinulle:)
ON: Kurjaksi jutuksi tuli sama " ongelma" kuin tytöstäkin eli hampaat..samperi kun ne prakaa aina odottaessa. Tiistaina vedettiin visuri josta lähti megapala viikonloppuna sain salaagin ja sitten paikattiin vielä kaveri päälle..olen niin hammaslääkärikammoinen ja asiakaspalvelu tällä kyseisellä immeisellä on syvältä jostain. Niin ynseä, hapan, halveksiva, että tekisi vetää teflonilla otsikkoon!! (anteeksi)..no nyt ne on kunnosa. Pari muuta kohtaa on vielä kesken ja ne pitäisi saada ennen vauvaa kuntoon..
Tuossa ke sitten en tuntenut potkuja ollekaan ja samantien laukasin ukkokullalle, että nonni ja nyt sitten tämäkin kuoli!!! Mies sai slaakin ja toppuutteli, että älähän nyt vauva varmsti nukkuu, kun eilinen oli niin rankka päivä..no ei unissakaan tullut mitään hätäinformaatiota (tulkitsen niitä) joten rauhoituin ja torstaina sitten oli taas kaikki kellolleen kunnossa.. Mutta sitten tajusin, että kyllä se pelkopeikko on vain kovassa tuola sydämellä..sniiif...:.(
Vauvalla on jo oma alustava rytmi. Osaa jo odotellakin koska herää ja koska nukkuu..Jahka se vielä muuttuu..tytöstäkin seurailin, en vielä näin varhaiseen, mutta kutinsa piti kun tyllerö syntyi:)
Sitten sain korkojen kera tässä odotuksessa. Eli tyttö sektioitiin en tiennyt suppareista mitään paitsi nyt ennen kaavintaa supisteli kun kuollut vauva ei tullutkaan supistuksilla. No nyt alkoi 19+ viikoilla ja sitten liitoskivut päälle ja nyt pamahti iskias. Käääk...Hain sitten sen tukivyön. Ok tuntuu hyvälle selkään, mutta sitten jotenkin tuntuu, että on jotakin ylimääräistä ja liikaa ympärillä..kaippa tärvii vain tottua ja orjentoitua..iltaa kohden selkä väsähtää. Kokkolassa kun luin ensimmäistä vuottani koulua, ni meidän viestintäope kertoi( odotin esikoista) että oli ollut niin kipeä, että konttasi lattioilla, kun ei kestänyt olla pystyssä.. No toivotaan, että tämä nyt menee vain tässä suhteessa eikä pahene.
HB oli 115 ja gräterbult(?) saftilla, pienellä pullolla sain sen 133 !! eikä ollut masu kovalla eikä löysällä. Maitoa piti juoda päälle jälkimaku ei ole kovin hemaiseva..
Koskakohan sitä uskaltaa alkaa laittamaan vauvan tavaroita ja vaatteita esille? Koska te olette aloittaneet?..
Meillä oli hääpäivä sovittu tämän vuoden helmikuulle, mutta peruttiin se koska la oli maaliskuulle. Mutta sitten vauva kuoli ja ajatus häistäkään ei maistunut. No nyt sitten tammikuussa sovittiin, että ei niitä häitä nyt vauvan mukkaan mennä että sitten vaikka pappi synnärille. No se lyötiin lukkoon ja nyt sitten (jos) vauva saadaan syliin saakka, ni vauva on 5kk kun on häät. Niitä nyt hoidetaan ennen vauvaa ja sitten rauhoitutaan arkeen ja alkavaan jouluun. Onneksi moni asia oli jo valmiina..ja olen tyyliltäni ehkä aika järjestelmällinen;)
Sain muuten neuvolasta lähetteen psykologille joka on perehtynyt näihin kurjiin synnytystarinoihin. Pelkopoli on kiinni melkein siihen saakka kun on oma la. En todellakaan lähde ilman asioiden purkua synnyttämään..
Jopas taas tuli turistua..luin kaikki viikon postit yöllä, mutta sitten nukahdin. Olen kirjautunut yahoolle, mutta tarvii katsoa et miten se toimii..tuossa oli hyvin ohjeistettu meistä yhtä, mutta aika ei antanut myötä silloin. Mutta sen nyt tajusin (Blondi) että se ei ole tämän tyylinen vaan se menee niinkö sahköpostissa..mutta eikö se tule aivan hirmu täyteen jos jokanen erikseen laittaa sähköpostia ja näkeekö kaikkia kirjotuksia yhtäaikaa vai jokanen avata erikseen..huoh, en ole tod. mikään atk. ammattilainen ja kärsivällisyyteni ei ole kehuttava..mutta sitkeä olen:)
Nyt kotihommiin:))
Ihanaista viikonloppua sateesta huolimatta ja masuille iloisia hetkiä kasvaa:)
UN rv 22+2 :))
en kehtaa sarin osoitetta laittaa joten voit meilata mulle henhiemo72 loppu on msn.com,niin kerron osoitteet ym.Ja tervetullut olet,suahan jo huhuiltiin mukaan.
Femmis pikana
Onko sinulla muuta postia? Voisiko osoite olla hanhiemo? eikä henhiemo?
Hienoa Maria, että ultrassa kaikki ok! Seuraako ne vielä jollain kontrolleilla tilannetta sen istukan suhteen?
Neronja: mietin, että voisko sen Klexanen pistää reiteen. Isoon mahaan alkaa loppuraskaudesta olla varmaan inhottava pistää.
PeePee: kun mun työnantaja maksaa äitiyslomalla palkkaa ja ne halusi itselleen paprut täytettäväksi, sekä todistuksen raskauden kestosta. Mun piti anoa " virkavapaata" työsuhteesta. No onneksi nyt on asiat järjestyksessä :)
Siinä amnicator testissä oli hiukan lapsivettä, mutta nyt on housut pysyneet kuivina, joten eipä kummempia toimenpiteitä. Ens viikolla saan kuulla muista vastaukista. Sairaslomaa ja lepoa tarvittaessa. Eipä se kyllä kauheasti auta, kun lapset joutuu luovuttamaan päivähoitopaikkansa, jos jään sairaslomalle. Eikä me saada näitä koiriakaan mihinkään hoitoon. Onneksi alkaa olemaan paljon viikkoja, jos jotain katastrofaalista sattuisi.
Kaikki kynnelle kykenevät ovat varmaan Sartsulla :)
Lauris 28+6
Lauris:
Neronja: mietin, että voisko sen Klexanen pistää reiteen. Isoon mahaan alkaa loppuraskaudesta olla varmaan inhottava pistää.Siinä amnicator testissä oli hiukan lapsivettä, mutta nyt on housut pysyneet kuivina, joten eipä kummempia toimenpiteitä.
Reiteen pistämistä ei ole kukaan mulle ehdottanut. Siis kun tuo Klexane pitää käsittääkseni pistää nimenomaan " läskiin" , ei lihakseen. Ja sitä ylimääräistähän on eniten juuri tuossa masussa.
Onko sinulla ollut vuotoa (siis lapsivettä)? Mulla onkin mennyt ihan ohi tuo. Ihanko sulla yllättäen ilmeni? Toivotaan, että vauveli vielä hyvin masussa pysyy useita viikkoja. Vaikka mahtava määrähän sulla noita viikkoja jo nytkin on, mutta aina parempi, mitä enemmän.
ON: Tultiin just kaupungista. Ostettiin lapsille tramboliini. Ei vielä ole ehditty aloittaa kasaamista, kun mies rakentelee ensin sellaisen vastakkain istuttavan kiikkulaudan. Nyt kun olis vielä sellainen köysikiipeilysysteemi tuossa pihassa, niin eipä siitä juuri mitään puuttuiskaan. Jospa pojankin aika alkais kulua ihan mukavasti, kun loma alkoi.
Alkoi sataa. Täytyy lähteä siirtämään tramboliinilaatikko sateelta suojaan.
neronja rv 26+6
Olipa kiva nähdä Uusinuppuakin ihan livenä :) Kivaa saada kasvoja nimille ;) Meillä siis viidestä mammavieraasta ainoastaan yksi oli ennestään tuttu :-D
Nyt on kyllä takki aika tyhjä,aamu meni isompia sotkuja siivotessa ja loppupäivä muuten sit yleisessä hulinassa :) Mutta olipahan kivaa kuitenkin!Saatiin hoitopöytäkin sit makariin saakka,joten laitoin samantien vaipat koneeseen pyörimään,niin saa pesun jälkeen ne suoraan viikattua laatikoihinsa odottelemaan sinappikonetta ;)
Sari ja Poikanen 27+jotain
minulta kiitokset sartsu-emännälle ja kiva oli nähdä Uusi Nuppua :) juu,se osoite oli hanhiemo...kylläpä mä tunnen itseni taas ääliöksi että typoilen noin tärkeässä asiassa :S
Takki se on tyhjä täälläkin,iski valinnan vaikeus siellä vaippakemuilla ja meni ostosuunnitelmat uusiksi.Sit mentiin miehen siskon kihlajaisiin suoraan kutsuilta ja siis palattiin ihan juuri äsken kotiin(ja heti koneelle...ups) Kakrut on ihan väsyksissä ja äiteellä on pinna jotakuinkin hiipumispisteessä,tahtoisin vaan nuo nukkumaan pian!!!
Omaan napaan ei edelleenkään mitään kummempia.Aloin mäkin käyttää niitä Guarem rakeita,ja ainakin aamulla tuntui että olis auttanu kun arvot pysy ok vaikka söin riisimuroja hillon kanssa.On tää sellanen extreme laji kyllä.
Pikkarainen on edelleen hyvin vaisu,satsulla piti pienen mekkalan kun pääsin istumaan sohvalle asti :) ja autolla ajo näköjään on alkanu suppailemaan,hauskaa.Mikä ihme siinäkin on,sama oli viime raskaudessa.
Mut nyt laittamaan ipanat paljuun et päästään taas eteenpäin.MOI!
Femmis ja Pikkarainen 25+4 jolle kasa uusia vaippoja
mitä toimenpiteitä aiheuttaa jos tihkuu lapsivettä näillä viikoilla?Tarkoittaako se että kohdunsuu on auennut?Hui kamalaa...toivottavasti ei mitään vakavaa tapahdu.
F+P,edelleen
Tuli katsottua mtv3+:lta Amin Asikaisen nyrkkeilyottelu, sen takia näin myöhään vielä ylhäällä. Olipas jännä ottelu, vaikken mikään nyrkkeilyn ystävä varsinaisesti olekaan (mies on) ja ainakin itselleni yllätykseksi Suomeenhan se Euroopan mestaruus tuli :-)!
Edellisen viestin jälkeen jäi kovasti vaivaamaan, että tulikohan allekirjoitukseen viikot oikein, kun tuo 26+6 tuntui niin kamalan paljolta. Ajattelin, että jos mä hyppäsin yhden viikon yli, mutta näkyihän tuolla Sartsullakin olevan jo 27+, joten siitä varmistuin, että oikein ne omatkin viikot tuli (ennenkin olen Sartsun viikoista tsekannut ;-). Nyt onkin sitten jo rv 27+0. Tuntuu ihan, että voiko se olla totta!
Tänä iltana pääsin ekaa kertaa vauvelia silittelemään masunahkan läpi. Joku ruumiinosa sieltä puski ulospäin, joten äkkiä heti silittelemään :-). Toivottavasti sama toteutuu pian uudestaan. Tänään tai siis eilen ostin kukkalaatikkoon kukkia. Päädyin hempeän vaaleanpunaisiin pelargonioihin. Ajattelin, että ostetaan nyt todennäköisen tyttömasuasukin kunniaksi vaaleanpunaisia kukkia ;-).
No joo, muuta ei nyt tule mieleen. Täytyy ruveta yöpuulle.
neronja rv 27+0 :-)
Uusinuppu, tervetuloa!! =)
Kiva kuulla, et vaippabileet meni mukavasti!
Mä jään ainakin nyt viikoksi kesälomaleskeksi.. kääk! Mies ja tyttö lähtevät mökkeilemään rannikolle, kun toi laaskettu aika on juhannuksen tiimoilla, niin luultavasti tulee sitten kaupunki juhannus ensimmäistä kertaa sitten ikinä miehelle, raukka! Mutta nyt on hyvää aikaa sitten levätä ( joopa, niin varmaan ..) ja jutella masuvauvan kanssa ihan kahdestaan! Lukea, syödä, kuunnella musiikkia ja tietty nukkua!
Silti jää hieman orpo olo.. nyyh, jään niin sanotusti rannalle ruikuttaan! =(
Vaan ei auta, ite ei voi enää matkustaa, ja mökkeily kun on tärkeää noille molemmille. Tälläistä nyt täällä vaan.
Supistelee päivittäin, välillä enemmän, välillä vähemmän. Ja juur äsken puistossa yks tuttu sanoi että on vatsa laskeutunut.. mä oli et ai kun en ite ole mitään huomannut.. voihan se olla!?
Aurinkoista sunnuntaita kaikille !!
kuutar 37+3 ( iik, onko oikeesti jo noin paljon...)
voi että,kun mulla olis vaan aikaa,niin missään ei tapahdu mitään,ei täällä eikä yahoolla.Mulla on nyt ihan hirvee tekemisen puute päällä.Laukut odottaa pakkaamista mutta so what ;)
Laitoin saunan lämpeämään ja kun tullaan niin syödään kakkua!!!ai miksi...no ihan siksi kun meidän aktiivinen 1v10kk tyyppi avasti valmiin kakkupohjan rasiasta ja huomasin että kappas vaan,siinähän menee päiväys kohta..Joten pikku nassukka lähti ratasajelulle ison siskon kaa kioskille hakemaan kermaa ja sit täytettiin kaakku-ihan muuten vaan siis :) Meijän isi on myöhässä,tulee vasta myöhään illalla kotiin sieltä kalastus reissulta,joten saadaan ihan rauhassa " bilettää" ipanoiden kaa keskenään.
Tätä kaikkea varjostaa ihan tajuton huoli:Pikkarainen on ollut HYVIN hiljaa tän päivän,tuossa kun päikyille menin niin sain onneks liikkeitä tuntee,eli elossa on,mutta en tiiä,joku sellanen tosi ilkee tunne takaraivossa,et siel ei nyt kaikki oo hyvin.hemmetti...tietenkin juuri kun ollaan lähdössä...jos huominen pv ja tää ilta menee yhtä vaisusti niin suositteletteko neuvolaa vaiko ä-polia?himputti,oikeesti!
Joten aika sekalaiset on fiilikset,koitan " unohtaa" huolen näennäisen kivojen asioiden alle,mut eihän sitä voi :(
F+P
Jos sillä vauvalla on hiljaisempi päivä?! Jos edes jotain liikettä tunnet, niin hyvä. Mutta jos hermostuttaa, niin kyl mä sanoisin et äippäpolille, sillain mulle sanottiin neuvolassa, mut jos lähdet liikkeelle neuvolan auki-olo aikaan, niin voithan sä sinnekin mennä kolkutteleen oven taakse, luulisin mä.
Joka tapauksessa, toivon ja uskon että kaikki on kuitenkin hyvin!!!!
Mun masukki oli kans kaks päivää viimeviikonloppuna tooosi hiljainen, ja pelästyin kans kunnolla, ja tein jopa sitä liikelaskentaa.
Mutta sähän voit soittaa siihen mun nykyiseen suosikkiin, terveyspalvelujen neuvontaan, jossa vastaa siis sairaanhoitaja 24/h, ja ainakin mä olen sieltä usein saanut mielenrauhan. Ne kun kuuntelee, ja lisäksi osaa jopa kertoa mihin mennä jos tarve tulee.
Tsemppiä, äläkä nyt hyvä nainen ala nähdä mitään mörköjä!!!
meiän kaveri on kans ollut hiljakselleen muutaman päivän. Mutta koska aika ajoin ainakin jonkinlaista myljähtelyä olen havainnut, niin olen koettanut pysyä rauhallisena. Itse asiassa näin iltaa kohden on onneksi tuntemuksia ollut enemmän. Mutta normaalia hiljaisempi kaveri on ollut.
Tiedän että huolettaa, minäkin aamulla heräsin huolestuneena, että millonkas pieni on viimeksi liikkunut.. mutta tosiaan kyllähän se huoli on ihan ymmärrettävää. Onneksi edes jotain liikettä on sinullakin.
Minulla on tiistaina ultra mutta nyt tuntuu tooooosiii pitkälle ajalle odotella sinne. Mutta muutama liike on onneksi tullut, niin se helpottaa.. aina hetkeksi.
Meillä on kyllä ihan mahdottoman kiireinen viikonloppu takana, kun oli ne juhlat, ja eilenkin tuli lisäksi vielä yövieraita ihan yllättäin, niin sekin voi osaltaan johtaa siihen, ettei ole edes kunnolla ennättänyt kuulostelemaan liikkeitä. Tai että pieni on kuulostellut että mitä ihmettä siellä ulkomaailmassa nyt huiskataan : ) tiedä häntä. Voihan olla että nyt on menossa hänellä unijakso : )
Mutta kuitenkin toivotaan että liikkeitä riittää loppuun saakka.
Mutta nyt moips ja heips, paremmalla ajalla enemmän.
t. wbm 31+4
Ihana kuulla että kaikki oli hyvin ultrassa! Nyt vaan odotellaan että olosi hieman kohentuu :)
Lauris- miks muuten sun piti työpaikan kautta paperit kierrättää? Mä kun vein vaan suoraan kelaan ja yks paperi piti vain tuoda takaisin työnantajan täytettäväksi.?.
No, päätös äitiyspakkauksesta oli kuitenkin tullut ja parin viikon sisällä pitäisi tulla..
Huomenna viimeinen työpäivä piiiiiitkään aikaan ja saattaa olla tässä nykyisessä tosiaankin viimeinen työpäivä... Olenkin kyllä jo (varsin vähäisistä viikoistani huolimatta) ihan valmista " lomakamaa" .
Eipä muuta kun hyvää viikonloppua kaikille teille :)
peebee 24 tasan