Voiko lasun tehdä jos tietää että iso lapsiperhe asuu todella ahtaasti?
Kommentit (111)
Yleisesti jokainen hlö tarttee 20m^2 tilaa tai muuten stressaantuu. Jokainen tarvitsee tilaa ympärilleen ja paikan jossa voi olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teininä asuisin mieluummin "huonolla" koulualueella omassa huoneessa. Eihän niitä "hyvien perheiden" lapsia kehtaisi kutsua kyläänkään ahtaaseen kämppään kun huoneessakin olisi sisarukset möllöttämässä.
Juu tämä. Ja varsin hyviä kouluja on Helsingin keskusta-alueen ulkopuolellakin. Esimerkiksi Espoossa on alueita, joilla tuolla hinnalla saisi enemmän tilaa ja lapset pääsisi silti arvostettuun kouluun. Mitä järkeä valita mukavan asumisen ja hyvän koulun välillä kun ei edes ole pakko.
Mitä arvostettuja kouluja on Espoossa? Ja kuka haluaa asua Espoossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhaa. Terveisin 5 henkilöä 52 neliön kaksiosta erittäin kalliilta ja hyvältä asuinalueelta Helsingistä.
Joudut tekemään lasun melkein koko rakennuksesta, muissakin vastaavissa asunnoissa asuu lapsiperheitä. Varakkaita ja koulutettuja perheitä, jotka ovat ostaneer kämppänsä (n 500 000 euroa) itse, eivät saa tukia ja haluavat asua huvän koulupiirin alueella, jotta lapsi pääsee sinne ja saa kaveripiirin hyvän alueen hyvistä perheistä.Missä ap itse asut?...
En ole ap mutta itse avauduin täällä että etsin halvempaa asuntoa itselleni ja lapselle n. 50 neliöistä, tuli täällä niin paljon huutelua että 50 neliötä on aivan liian pieni kahdelle.
joo ja 35m2 yhdelle. Itse ostaisin 500teurolla suuremman asunnon kauempaa. Ei kai se koulu niin paljoa merkitse kun päästäänhän yliopistoon muunkin suomen kouluista
Vierailija kirjoitti:
Hahhaa. Terveisin 5 henkilöä 52 neliön kaksiosta erittäin kalliilta ja hyvältä asuinalueelta Helsingistä.
Joudut tekemään lasun melkein koko rakennuksesta, muissakin vastaavissa asunnoissa asuu lapsiperheitä. Varakkaita ja koulutettuja perheitä, jotka ovat ostaneer kämppänsä (n 500 000 euroa) itse, eivät saa tukia ja haluavat asua huvän koulupiirin alueella, jotta lapsi pääsee sinne ja saa kaveripiirin hyvän alueen hyvistä perheistä.Missä ap itse asut?...
Oho. 😳 Toki tärkeintä, että saa asua siellä missä tykkää ja elämä tuntuu hyvältä.
Meillä viisi henkinen perhe, n.50min miehen työmatka Helsinkiin meiltä.
Meidän avo oh+keittiö isompi kuin teidän kodin neliöt.
En kyllä osaisi meitä kuvitella noin pieneen kotiin.
Kyllä on mukavaa asua maalla. Pienessä kaupungissa. 280 neliön talossa. Tilaa on kaikille. Asuminen ja eläminen kaikinpuolin halvempaa kuin pääkaupunkiseudulla.
Hyviä kouluja on täälläkin. Hyvät jatko-opiskelupaikat ovat kaikille lapsillemme mahdollistuneet. Ne tosin suuremmista kaupungeista, mutta ovat olleet jo senverran vanhoja, että ovat halunneetkin jo itsenäistyä lukion jälkeen.
Miksi kaikkien olisi asuttava pk seudulla?
Ymmärrän kyllä, jos työt pk seudulla, mutta kaikilla se ei ole syynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teininä asuisin mieluummin "huonolla" koulualueella omassa huoneessa. Eihän niitä "hyvien perheiden" lapsia kehtaisi kutsua kyläänkään ahtaaseen kämppään kun huoneessakin olisi sisarukset möllöttämässä.
Juu tämä. Ja varsin hyviä kouluja on Helsingin keskusta-alueen ulkopuolellakin. Esimerkiksi Espoossa on alueita, joilla tuolla hinnalla saisi enemmän tilaa ja lapset pääsisi silti arvostettuun kouluun. Mitä järkeä valita mukavan asumisen ja hyvän koulun välillä kun ei edes ole pakko.
Mitä arvostettuja kouluja on Espoossa? Ja kuka haluaa asua Espoossa?
Jos sieltä Helsingin "arvostetulta alueelta" hyvien koulujen parista tulee tuollaista jälkeä, on ihan hyvä, ettei siellä asu ainakaan nykyistä enempää ihmisiä. Kuvitteletko tosiaan, että koko muu Suomi on jotenkin koulutustasolta totaalisen paljon huonompi? Ettei muualla osata opettaa? Ettei muissa Uudenmaan kaupungeissa tai muissa maakunnissa ole hyviä kouluja? Kaikki Suomen opettajat käyvät läpi saman koulutuksen ja käyttävät samoja materiaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan kun alueella on kahviloita jne.
Ai kymmenvuotiaat istuvat joka päivä jossain kahvilanpöydän ääressä jutskaamassa kaiket illat? Ehkä laahaavat jopa lelunsa sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään koulun asuntolassa asuu 4 henkilöä 14m2 huoneessa. Ja hyvin on tilaa.
Entäs armeija-asuminen? Olin järkyttynyt, kun kävin tutustumassa. 10 aikuista yhdessä huoneessa, joka oli aikalailla samankoinen kuin oma makuuhuoneeni. Ahdas auminen on siis hyväksytttyä. Muut asiat ratkaisevat.
Armeijaa tai asuntolaa ei ole tarkoitettu perhekodiksi. Se on väliaikaisen elämänvaiheen kämppäasumista. Harvoin siinä sänkyhuoneessa on samassa yhteydessä keittiö, kodinhoitotilat, pesutilat, saunat, varastot jne.
Älkää leikkikö lasun kanssa. Heillä ainoa tavoite saada lapsia laitokseen.
Yksikin hyvä syy, niin saadaan taas uusi lapsi lukkojen taakse ja raha vaihtaa omistajaa ja lapsi pysyy huostattuna täysi-ikään asti. Yhteiskunnalle kallista. Ja veronmaksajat maksaa.
Kaikki kärsii. Lapsi ja perhe eniten.
Perhe asuu ahtaasti varmasti onnellisempana kuin lasun helvetillisen silmän alla. Kannattaa vähän miettiä.