Voiko lasun tehdä jos tietää että iso lapsiperhe asuu todella ahtaasti?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhaa. Terveisin 5 henkilöä 52 neliön kaksiosta erittäin kalliilta ja hyvältä asuinalueelta Helsingistä.
Joudut tekemään lasun melkein koko rakennuksesta, muissakin vastaavissa asunnoissa asuu lapsiperheitä. Varakkaita ja koulutettuja perheitä, jotka ovat ostaneer kämppänsä (n 500 000 euroa) itse, eivät saa tukia ja haluavat asua huvän koulupiirin alueella, jotta lapsi pääsee sinne ja saa kaveripiirin hyvän alueen hyvistä perheistä.Missä ap itse asut?...
Tuo vielä menettelee ja hyvät koulut ja hyvät perheet, mitä nyt kivierämaa vieressä, mutta jos 50 neliössä asuisi vaikka 10?
Hahhaa,
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sosiaalitoimi ostaa perheelle isomman asunnon?
Oliko sinulla asiaakin?
Jos haluaa kehitysmaiden olot ja ongelmat, niin näin se onnistuu.
Haluaisit siis alleviivata perheen olevan köyhä ja tehdä kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhaa. Terveisin 5 henkilöä 52 neliön kaksiosta erittäin kalliilta ja hyvältä asuinalueelta Helsingistä.
Joudut tekemään lasun melkein koko rakennuksesta, muissakin vastaavissa asunnoissa asuu lapsiperheitä. Varakkaita ja koulutettuja perheitä, jotka ovat ostaneer kämppänsä (n 500 000 euroa) itse, eivät saa tukia ja haluavat asua huvän koulupiirin alueella, jotta lapsi pääsee sinne ja saa kaveripiirin hyvän alueen hyvistä perheistä.Missä ap itse asut?...
Kyseessä on seitsemän henkeä pienemmässä asunnosssa kuin teillä eikä "erittäin kalliilla ja hyvällä asuinalueella Helsingissä", mikä sinulle tuntui olevan aivan olennaisen tärkeää mainita.
ap
Hahhaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisit siis alleviivata perheen olevan köyhä ja tehdä kiusaa.
Kenelle on tehty kiusaa ja kuka on köyhä?
ap
Voi toki. Eri asia kannattaako, jos tuo on ainoa "huoli". Jos muuta ei ole, itse jättäisin väliin.
T. Sossun täti
Vierailija kirjoitti:
Voi toki. Eri asia kannattaako, jos tuo on ainoa "huoli". Jos muuta ei ole, itse jättäisin väliin.
T. Sossun täti
Tämän halusin kuulla. Asia kunnossa.
ap
Ap, mitä hyötyä ajattelit lasusta olevan? Luuletko, että lastensuojelun työntekijä sanoo perheelle, että teidän pitää muuttaa isompaan asuntoon tai lapset otetaan huostaan. Ap, olet idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Ahtaasti asuminen ei välttämättä ole huono asia. Lasten ollessa pieniä nukuimme koko 5 henkilön perhe yhdessä makuuhuoneessa, vaikka talossa oli kaiken kaikkiaan 4 makuuhuonetta.
Jopas on outoa
Vuokralla jos asuu kolmen huoneen heikkotuloinen perhe ja 5 lasta niin saavat isomman kämpän.
Voiko kollektiivisen lasun tehdä kaikista Suomen köyhistä lapsista? Heitä on jo noin 130 000- 150 000. Miten tämä lasu pitäisi tehdä ja kenelle? Vastatkaa sossutädit!
Heh. Olin lukion jälkeen muutaman kuukauden lastenhoitajana helsinkiläisessä aatelisessa lääkäriperheessä. He asui pienessä kaksiossa, kuusi henkeä ja koira.
Rakensivat kyllä taloa mutta asuivat noin varsin pitkään.
Nelikymppisenä ostin erillistalon lakimiespariskunnalta. Kuusi lasta, kaksi aikuista, lakiasiaintoimisto. 70 neliötä.
Liian ahtaasta asumisesta seuraa huostaanotto.
Tee lasu ja kerro, kuinka teille kävi.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta itse avauduin täällä että etsin halvempaa asuntoa itselleni ja lapselle n. 50 neliöistä, tuli täällä niin paljon huutelua että 50 neliötä on aivan liian pieni kahdelle.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on minusta tilava asunto.
Rikkaus ei tee perheestänne hyvää, eikä tietty koulu, jossa on rikkaita. Ihmisarvo ei ole kiinni tuollaisista asioista. Eikä omistusasuminen tee ihmisestä arvokkaampaa.
Jaaha ei mene kommentit läpi. Ilmeisesti ylläpito haluaa ohjata keskustelua tiettyyn suuntaan. Eli turha ketju.