Professorikin yllättyi uuden laihdutuskeinon tehokkuudesta: MIKÄ ON ENÄÄ TEKOSYYSI?
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/790990-professorikin-yllattyi-u…
Mikä on tekosyysi?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hulavanne jossa on paino ja olen sitä joka päivä pyöritellyt. Mitään muutosta ei ole tullut, paitsi lapsia naurattaa hirveästi kun äiti hulaa. Vaikea uskoa noita tuloksia.
Mulla on lähtenyt jo 4 senttiä vyötäröltä kesän aikana kun olen hulaillut.
Kuinka monta minuuttia teet päivässä?
Olen uskollisesti noudattanut iltapäivälehtien ohjeita tyyliin: ” neljä teholiikettä, joilla saat vyötärönympäryksen kapeneminen” tai ”muista vain nämä kolme liikettä”. Olen tehnyt niitä uskollisesti, vaihtanut liikkeitä aina uuden lehtijutun mukaan. Olen ostanut pilatesrullan, voimapyörän, 6kg kahvakuulan, gymstickin, 8 kg kahvakuulan, käsipainot, kolme erilaista jumppamattoa. Huhkinut ja heilunut. Syönyt eniten aamulla, ollut syömättä aamulla, tehnyt lenkin tyhjällä vatsalla ja täydellä vatsalla. Olen syönyt vihanneksia, pähkinöitä, siemeniä, karpannut, noudattanut lautasmallia. Ja sitten yhtenä päivänä lehdessä luki kissankokoisin kirjaimin:”OLETKO AINA TEHNYT NÄMÄ LIIKKEET VÄÄRIN!” Totesin, että olen, heitin jumppavehkeet mäkeen ja ostin kopan kaljaa.
Enkä osta hulavannetta.
Tekosyyni on se, että kaikki kaupat myy ei oota. Oon jo 2 kk koettanut moista ostaa. Viimeks viikko sitten kyselin läpi Xxl, Intersport, Kärkkäinen, Prisma, Citymarket, Budget Sport ja kaikki sanoi, että ei oo eikä tiedetä milloin saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen uskollisesti noudattanut iltapäivälehtien ohjeita tyyliin: ” neljä teholiikettä, joilla saat vyötärönympäryksen kapeneminen” tai ”muista vain nämä kolme liikettä”. Olen tehnyt niitä uskollisesti, vaihtanut liikkeitä aina uuden lehtijutun mukaan. Olen ostanut pilatesrullan, voimapyörän, 6kg kahvakuulan, gymstickin, 8 kg kahvakuulan, käsipainot, kolme erilaista jumppamattoa. Huhkinut ja heilunut. Syönyt eniten aamulla, ollut syömättä aamulla, tehnyt lenkin tyhjällä vatsalla ja täydellä vatsalla. Olen syönyt vihanneksia, pähkinöitä, siemeniä, karpannut, noudattanut lautasmallia. Ja sitten yhtenä päivänä lehdessä luki kissankokoisin kirjaimin:”OLETKO AINA TEHNYT NÄMÄ LIIKKEET VÄÄRIN!” Totesin, että olen, heitin jumppavehkeet mäkeen ja ostin kopan kaljaa.
Enkä osta hulavannetta.
Tämä on selvästi provo, mutta näitäkin ida*eita on. Ei tietenkään laihdu jollain neljän liikkeen pikku puuhastelulla ja sillä, että vaihtaa ruokavaliota parin viikon tai kuukaudenkin välein. Tärkeintä on syödä vähemmän kuin kuluttaa ja oikeaa ruokaa eikä jotain höttöä ja lisäravinteita. Ruoka on laihtumisessa isommassa osassa kuin liikunta. Itsekin oon nyt sairaslomalla keppien kanssa ja oon laihtunut tässä ajassa 3kg ilman liikuntaa, kun oon vaan pitänyt kalorimäärän kurissa ja syönyt oikeassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hulavanne jossa on paino ja olen sitä joka päivä pyöritellyt. Mitään muutosta ei ole tullut, paitsi lapsia naurattaa hirveästi kun äiti hulaa. Vaikea uskoa noita tuloksia.
En tee ihan joka päivä, mutta olen pikku hiljaa lisännyt harjoittelun aikaa. Nykyään teen vähintään 20 minuuttia kerralla, yleensä kyllä 30-40 min. Hulaan ehkä noin 4 kertaa viikossa yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee ihan joka päivä, mutta olen pikku hiljaa lisännyt harjoittelun aikaa. Nykyään teen vähintään 20 minuuttia kerralla, yleensä kyllä 30-40 min. Hulaan ehkä noin 4 kertaa viikossa yleensä.
Kiitos, tämä selittää! Olen tehnyt liian nopeita treenejä
Kokeilin, mutta vanne ei pysy, koska vatsa on keskeltä pyöreä.
Laihana lapsena osasin kyllä.
Oon koko kesän miettinyt, että tilaan hulavanteen, mutta ne ovat olleet joka paikasta loppu. Nyt metsästin netistä ja löysin yhden paikan mistä sai ennakkotilauksella. Toivottavasti ei into lopu ennen kuin hula saapuu :) Ajattelin sen olevan hyvä keskivartalon kuntouttamiseen ja vahvistamiseen, on kaikenlaista jumia ja lihasepätasapainoa.
Mikä on oma tekosyysi siihen, että kyselet typeriä av palstalla?
En osaa! Kertoisiko joku tekniikan?
Vierailija kirjoitti:
Katso tästä mallia. Helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso tästä mallia. Helppoa!
Jollekin luontaisesti kömpelölle, jolla liikunta seiska, niin saisiko vähän sanallistettua vinkkiä mitä tehdä.
Tämä: ei hulavanteen pyöritys olekaan niin tehokasta kuin väitetään. Parempiakin tuloksia on mahdollista saada. En siis viitsi aloitta mitään tehotonta (ja tehokkaampi on turhan hankalaa)
http://th-valmennus.blogspot.com/2019/06/onko-hulavanne-treeni-oikeasti…
Typerä aihe.Jokainen on sellainen kuin itse huom.itse haluaa.Huolehdi sinäkin omista asioistasi ja hanki elämä.
Asuntoni on niin ahdas ettei mahdu pyörittämään hulavannetta.
Tilasin ja maksoin hulavanteen jo viikkoja sitten. Eipä ole kuulunut.
No jospa mä sitten kokeilisin. Mulla on tuollainen vielä tallessa, mutta en ole pitkään aikaan käyttänyt. Voin kertoa sitten tulokset. Pitää vain ensin ottaa mitatm Mulla on ainakin lievää ylipainoa näin silmämääräisesti.