Teiniä kiusattiin somen ja blogin takia
Nyt 15-vuotias tyttöni aloitti 7. luokalla kirjoittamaan blogia ja tykkäsi siitä tosi paljon. Samaan aikaan piti Instagramissa niitä livelähetyksiä joita katsoi myös hänen luokkakaverit.
Yhtäkkiä ei enää viihtynyt koulussa, mutta ei kertonut syytä. Eilen kuitenkin puhuimme ja tyttö sanoi että hänelle oli aikoinaan naurettu ja v*ttuiltu sen takia että hän piti instagram liveä ja tykkäsi julkaista muotikuvia blogissaan ja instagramissa. Sen takia jäi myös luokan ryhmähengen ulkopuolelle ja kukaan ei oikein tykännyt hänestä
Eilen tyttö aloitti kuitenkin lukion ja kertoi iloisena koulupäivän jälkeen että kukaan ei ollut irvaillut hänen blogistaan, josta oli kertonut muille ryhmässään oleville. Olin tosi iloinen kuullessani tämän. Ja samaan lukioon ei tullut kuin pari henkilöä edelliseltä luokalta.
Onko teidän mielestä jotenkin noloa tai huvittavaa jos teini-ikäinen haluaa panostaa sosiaaliseen mediaan? Tai oliko vanhojen luokkalaisten käytös hyväksyttävää?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Jestas mitä vastauksia.
Mutta minä vastaan ap:n kysymykseen. Ei, ei todellakaan ollut luokkalaisten käytös hyväksyttävää. Aivan sama mitä joku toinen tekee, niin se ei oikeuta kiusaamaan ja irvailemaan.
Olen eri mieltä.
Jos tekee typeriä asioita, niin totta kai sille saa nauraa (irvailla).
Miten ihmeessä ihminen kehittyisi ja itsekritiikki tulisi normaalille tasolle, jos aina saisi ilman seurauksia toimia kuinka idioottimaisesti tahansa?
Nauru (irvailu) on terve reaktio, joka pitää yhteiskuntaa omalla tavallaan pystyssä. Ihmiset oppivat tavoille.
Ja olen neljän lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas mitä vastauksia.
Mutta minä vastaan ap:n kysymykseen. Ei, ei todellakaan ollut luokkalaisten käytös hyväksyttävää. Aivan sama mitä joku toinen tekee, niin se ei oikeuta kiusaamaan ja irvailemaan.
Olen eri mieltä.
Jos tekee typeriä asioita, niin totta kai sille saa nauraa (irvailla).
Miten ihmeessä ihminen kehittyisi ja itsekritiikki tulisi normaalille tasolle, jos aina saisi ilman seurauksia toimia kuinka idioottimaisesti tahansa?
Nauru (irvailu) on terve reaktio, joka pitää yhteiskuntaa omalla tavallaan pystyssä. Ihmiset oppivat tavoille.
Ja olen neljän lapsen äiti.
Irvailetko lastesi toilailuille päivittäin?
Muotiblogeista en osaa sanoa, mutta monen teinin ulosanti on niin käsittämätöntä mongerrusta, että liekö edes itse saavat selvää.