Olisipa meille työttömille kaupassa omat kassat naama punasena saa aina olla maksamassa ostoksia
Kun joku lääkärin rouva on takana kärrylinen leikkeleitä ja jotain sisäfilettä, itsellä on yleensä pullolappu ja Makaroonia, perunaa ja jauhelihaa.
Kommentit (29)
Mene töihin niin alkaa rahaa tulla sullekin. Mitä täällä kitiset.
Älä sitä sure, hyvin sulla on asiat. Minulla on kärryssä pari perunaa ja porkkana ja joskus kukkakaali. Ei koskaan lihaa tai makkaraa.
Lääkärin rouva on tyhmä ja sivistymätön, jos ostaa kärryllisen teollisuustuotteita ja lihaa. Tai sitten hän vain aikoo tappaa miehensä suolistosyöpään.
En ole koskaan katsonut kenenkään ostosärryihin, enkä ole huomannut kenenkään katsovan minun ostoksia.
Kannattaa mennä heti aamusta kauppaan, niin on vähemmän hävettävää.
Mä ostan Lidlistä pelkästään kasviksia. Mitäs siihen sanot? Oonko työtön vai lääkärin rouva?
Sua hävettäisi siis vähemmän siinä työttömien kassalla?
Kyltti ylhäällä, että tämä kassa työttömille?
Oma ongelmasi, ku häpeät ihan naurettavia asioita.
MIelenkiintoinen oletus tämä, että työttömät (ja eläkeläiset) olisivat aina köyhiä.
Olen 60-vuotias työtön ja saan tällä hetkellä vain peruspäivärahaa, ansiosidonnainen meni jo. Mutta minulla on sievot säästöt. En nyt mitään miljoonia, mutta sadoissa tonneissa mennään kuitenkin.
Velaton asunto Helsingissä ja mökkipaikka Kustavissa. Ja meitä on paljon.. köyhä työtön on jossain määrin klisee.
Jotkut on köyhiä tietysti ja jotkut työssä käyvätkin ovat ulosotossa jne. Mutta ei se työttömyys tarkoita automaattisesti tätä.
Se että menisi työttömien kassalle vasta huutaisikin että olen köyhä... makaroni, peruna ja jauheliha taitaa olla kyllä rikkaampienkin ostoslistalla, aika perus ruokatarvikkeita kuitenkin. Ja ihmiset kierrättää yli 90% pulloista, joten ei pelkästään työttömät vie pullokuitteja
Vierailija kirjoitti:
Mene kyllä jos kerrot minne menisin töihin.
Ap
Älä mene kauppaan neljän jälkeen. Käyt aamulla eläkeläisten kanssa. On kaikilla sitten se pullokuitti yhdistävänä tekijänä.
Ainut kerta kun kiinnitän huomiota kenenkään ostoksiin, on kun erittäin ylipainoisen ostokori on täynnä sipsiä, karkkia, limua, suklaata ja eines-pizzoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene kyllä jos kerrot minne menisin töihin.
Ap
Muuta pääkaupunkiseudulle, huutava pula työntekijöistä.
Sulla on ihan liian hyvät "eväät". Käpyjä ja kiviä on luonto täynnä.
Vierailija kirjoitti:
MIelenkiintoinen oletus tämä, että työttömät (ja eläkeläiset) olisivat aina köyhiä.
Olen 60-vuotias työtön ja saan tällä hetkellä vain peruspäivärahaa, ansiosidonnainen meni jo. Mutta minulla on sievot säästöt. En nyt mitään miljoonia, mutta sadoissa tonneissa mennään kuitenkin.
Velaton asunto Helsingissä ja mökkipaikka Kustavissa. Ja meitä on paljon.. köyhä työtön on jossain määrin klisee.
Jotkut on köyhiä tietysti ja jotkut työssä käyvätkin ovat ulosotossa jne. Mutta ei se työttömyys tarkoita automaattisesti tätä.
Sama täällä. Nuorena oon tehnyt viimeksi varsinaisia palkkatöitä ja elämän rakentanut niin että tulot tulevat ihan muuta kautta kuin ansiotyöstä. Lapsesta asti ollut silmää raha-asioille.
Työtön jonka kärryissä sisäfilettä ja leikkelemakkaroita. Sitä en tosin tiedä mitä edellä menevän kärryssä oli.
Itse ehdottaisin, että seuraa hakeville kassoille voisi myös olla omat paikkansa. Tietäisi sitten milloin ne hymyt on kiinnostuksen osoitusta ja milloin jotain muuta.
Määki oon työtön, en toisin voi saada senttiäkään mistään ku tuloja on liikaa. 2000e/kk jääkäten joka kuuausi pakollisten jälkeen ja ostelen nita fileitä. Ulkofile pihviksi.. mutta jos syö lihat raakana ja leikattu 1/2mm siivuihin niin ainoastaan sisäfile käy.
Ja joo jääkaapissa aina 3-7 erilaista juustoa. Plus fondueta joka on jo vaikeaa löytää suomesta.
Ketä oikeasti kiinnostaa muitten ostokset? Jokainen suorittaa omaa hihnalle nostoaan, maksamistaan, pakkaamistaan ja ulostumistaan. Aivan sama mitä edellinen tai seuraava ostaa.
Vain työttömillä on aikaa seurata muiden jonottavien ostoksia. Ihan itse luotu ongelma, vaikka varmasti arkea häiritsevä. Asioi hiljaisempina aikoina? Tai vaihtoehtoisesti siinä pahimmassa ruuhkassa, jossa töistä palaavilla vanhemmilla on v-käyrä katossa ja ajatukset vain siinä, miten saa nälkäisen lapsen olemaan huutamatta kotiin asti.