Itku pääsee Kelan kanssa
Hakemuksen käsittelyä ensin viivytettiin seitsemällä päivällä, kun vaadittiin lisää liitteitä. Vuokraa maksettu muka väärin, vaikka aivan oikea summa on maksettu. Nyt on mennyt jo yli seitsemän arkipäivää siitä kun laitoin lisäselvityksen. Kai heidän pitäisi olla tietoisia, että se seitsemän päivää lasketaan siitä kun pyydetyt liitteet ovat saapuneet. On se hakemus (toimeentulotuki) ollut sentään jo "käsittelyssä" neljä päviää... Ei pääse puhelimella läpi, monena päivänä yrittänyt. Ei kai auta kuin odottaa. Niin toivoin, että asia selviäisi ennen viikonloppua. Hakemuksen laitoin alunperin 22.7.
Oli vain pakko purkaa.
Kommentit (161)
Kannattaa hakea töitä. Ja ihan töissä kirjoittelen tänne kun ei ole muuta tekemistä just nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Ei töihin saa mennä, jollei ole työpaikkaa. Sellaisen antamisesta taas päättää työnantaja, ei työnhakija.
Jos omin päin päättää mennä, hälytetään paikalle vartijat tai poliisi.
Saako teille töihin tuosta vain tulla? Jos, niin kerrotko vielä työnantajasi nimen ja toimipisteen osoitteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Mene itse, vai mitä teet palstalla tähän aikaan päivästä?
Niin menenkin, maanantaina. Viimeinen lomapäivä nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Mä käyn ain 25 minuutin jälkeen kattelemassa pienen tauon täällä. Näistä ketjuista tulee aina hymy huulille
-eri joka on toimistotöissä hyvällä liksalla
Ymmärrän turhautumisen Kelaan. Olen sairauden vuoksi eläkkeellä ja saan siis kansaneläkettä sekä eläkkeensaajan asumistukea. Kävin lääkärissä B-lausunnon jatkoa varten jo yli kaksi viikkoa sitten ja lääkäri laittoi lähetteen heti Kelaan, vaan ei vieläkään näy asiointipalvelussa että olisi edes voimassa olevaa hakemusta käsiteltävänä. Yritin soittaa monta kertaa, mutta puhelu katkeaa joka kerta siihen, että asiointipalvelussa on ruuhkaa. No sitä se teettää kun kaiken maailman m*mut ruuhkauttavat linjan, hehän tulevat ensiksi ja sitten vasta me toisen luokan kansalaiset.
Kelan palvelu ja etuudet on varattu vieraille. Valitan.
Sössön sössön. Niillä on selvät ohjeet liitteistä.
Älylaitetta voi käyttää myös tiedon hankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea töitä. Ja ihan töissä kirjoittelen tänne kun ei ole muuta tekemistä just nyt.
"Kannattaa hakea töitä." Oletko hyvä ihminen kuullut sellaisesta, kuin työkyvytön? Kaikki eivät terveydentilansa vuoksi PYSTY tekemään töitä, ei ole kaikki noin yksinkertaista.
I feel u...tuo on toivotonta. Oma lääkärini hämmästeli vilpittömästi Kelan toimintaa sanoen, että on todella outoa että taho, jonka tehtävänä on auttaa ihmisiä jaloilleen vaikeissa tilanteissa, usein pikemminkin hankaloittaa niitä. Niinhän se on. Ilmeisesti meillä on rahaa kuin roskaa kun siitä ei tarvitse lainkaan välittää. Tai sitten me ihmiset olemme vain hlvetin tyhmiä. Yritä ap jaksaa vaikka mahdotonta se onkin. Joku perustulo tmv. systeemi pitäisi kyllä tämän nykyisen tukiviidakon ja byrokratiahlvetin tilalle saada ja pian, sillä tämä nykyinen näivettää Suomen ja nielee aivan valtavasti rahaa ja tulos on usein jopa miinusmerkkinen. Aivan järjetöntä touhua kerta kaikkiaan.
"Vuokraa maksettu muka väärin, vaikka aivan oikea summa on maksettu." Voisitko tarkentaa, maksaako Kela siis vuokrasi suoraan vuokranantajalle vai mikä tässä oli ongelma?
Ja sellaista se välillä on, kannattaa olla ajoissa liikenteessä ja huolehtia siitä että kaikki liitteet lähtee ajoissa. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Olen Kelassa hakemuskäsittelijänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kannattaa hakea töitä." Oletko hyvä ihminen kuullut sellaisesta, kuin työkyvytön? Kaikki eivät terveydentilansa vuoksi PYSTY tekemään töitä, ei ole kaikki noin yksinkertaista.
Kirjoittelu näyttää kuitenkin onnistuvan? Helposti käy siis jokin kotoa tehtävä etätyö näille loisiville lusmuille. On ihan hyvä että KELA roikuttaa näitä itsesäälissä kiermurtelevia vätyksiä löysässä hirressä kuukaudesta toiseen.
Minä kävelisin sisään toimistoon hoitamaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea töitä.
Kolme vuotta olen hakenut, vielä ei ole kannattanut.
No joo, sikäli ehkä, että pääseehän tässä veronmaksajien rahoilla matkailemaan, kun käy työhaastatteluissa. Matkat maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo... ei pysty, liian hapokasta
Kela on loputon stressi. Jännitän katsoa pankkitiliä että onko tullut rahaa. Hakemus jätetty sähköisenä viime viikon maanantaina. Tänä vuonna on pitänyt 5 kertaa tehdä valitus liian vähästä tt-tuesta. Onko se jokin uusi säästökikka ettei makseta heti sitä mikä kuuluisi saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Olen Kelassa hakemuskäsittelijänä.
No menepä siitä sitten tekemään työsi eli käsittelemään niitä hakemuksia sen sijaan että lorvit täällä palstalla. Luultavasti vitsailet, mutta jos meno on todella tuollaista siellä suunnalla, en ihmettele ettei hakemukset ole valmiita ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Mä käyn ain 25 minuutin jälkeen kattelemassa pienen tauon täällä. Näistä ketjuista tulee aina hymy huulille
-eri joka on toimistotöissä hyvällä liksalla
Sinäpä vasta tuottava olet. Annas kun arvaan, suojatöissä kunnalla/valtiolla? Silloin ei ole paljon vara arvostella muita etenkään liksa juoksee ja sä olet täällä. Ei ihme, että Suomi mataa kun liikaa palkkaa saavat turhakkeet eivät tuota vastineeksi juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Jos on riittävän kyvykäs kirjoittelemaan vauva-palstalle, niin kyllä silloin sopii vaikka koodariksi. Niillä olis vielä kysyntääkin.
ensi kerralla sitten ajoissa liikenteeseen.