Naisten harjoittama tytöttely
Onko muilla kokemusta itseään vanhempien naisten tytöttelystä? Ja mitä ajattelette siitä niin kuin ylipäätään ja verrattuna klassiseen miesten taholta harjoitettuun tytöttelyyn?
Minulle sattui työtoveriksi sellainen itseäni muutaman vuoden vanhempi nainen, joka on jo muutaman kerran puhutellut minua tytöksi tai tyttäreksi ja se jostain syystä riepoo minua valtavasti. Miesten puolelta vastaava käytös ei ole koskaan häirinnyt tällä laajuudella. En tiedä pitäisikö minun ottaa huumorilla koko asia. Ja olen siis itse lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä ikävuosiltani.
Kommentit (11)
Sano hänelle ihan silleen hienovarainen kohteliaasti että olet aikuinen nainen että olisi parempi että sinuttelee tai kutsuu nimeltä.
tytötteleekö itseäänkin tai muita?
Mua häiritsee enemmän miehiltä tuleva tytöttely. Jotenkin siitä tulee sellainen tunne, että olen jotenkin heitä alempana koska olen vaan "tyttö".
Sinun ikäisenä ottaisin sen kunnianosoituksena.
On kokemusta. Minä olen nelivitonen täti, jota vanhemmat, samanikäiset ja nuoremmatkin naiset tytöttelevät. Miehet eivät uskalla, heille on ilmeisesti opetettu, ettei se käy. Naiset myös ihan kirjaimellisesti taputtavat päähään, sekä lisäksi olkavarrelle tai olkapäälle ”kannustavasti”.
Tytöttely ei haittaa. Samat tädit tytöttelevät itseään ja toisiaan, joten se ei ole merkki mistään halveeraamisesta tai vähättelystä. Sama se, vaikka kutsut minua tytöksi, kunhan et komenna keittämään kahvia.
Se koskettelu vähän kuitenkin haittaa, koska ajatus siitä, että he voivat taputtaa minua kannustavasti kertoo siitä, että he pitävät minua jotenkin kannustettavana reppanana. Vaikka minä siis olen ihan vakavastiotettava ihminen vakavastiotettavassa asemassa.
Moi, minä olen Ms. Palstalainen ja minä hermostun, jos jokainen vastaantulija ei tykkää minusta. Aattelin vain kertoa.
Sano sille että vaikka oletkin poikkeuksellisen hyvin säilynyt ikäiseksesi niin olet jo x vuotias nainen.
Mua ei oo koskaan haitannu tytöttely.
En ole kokenut sitä vähättelevänä, vaan enemmänkin ”äidillisenä”.
Vähättelynä koen likattelun, siitä en pidä, sitä käyttää yleensä nämä elämäänsä tympiintyneet tapaukset.
Riippuu ihan sanojasta. En ole koskaan kokenut, että minua henkilökohtaisesti olisi tytötelty pahantahtoisesti. Olen myös aika sisukas, joten sanomiseni ei mitätöidy pelkällä tytöttelyllä. Ymmärrän kyllä, että joissain tilanteissa se voi olla halveksivan tai omasta asemastaan epävarman ihmisen huumoriin verhoiltua v.ittuilua.
-nainen alle 30 v
Puhuttelen huomattavasti nuoremmista tyttöinä/likkoina. Huono nimimuisti, mutta en ikäistäni työkaveria tai muutenkaan muita tytöttelisi. Tulee vaikeaa kun pitää miettiä rouvitteleeko vaiko teitittelee että kukaan ei vedä hernettä nenään.
Jotkut kokevat nuoret naiset uhkaavina, varsinkin jos he ovat kauniimpia, älykkäämpiä tai taitavampia. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan. Toki voit yrittää kutsua häntä jatkossa "muoriksi" ja katsoa mitä tästä seuraa.
Minusta tytöttely on vähättelevää, olipa sanoja nainen tai mies.