Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävällä suhde varattuun - en jaksa enää!!

Vierailija
08.08.2019 |

Ystäväni on sellainen klassinen ikisinkku joka ajatutuu aina suhteeseen vaikean miehen kanssa. Tai sitten vaikeaan suhteeseen niinkuin nyt kun tapailee varattua, perheellistä miestä.

Seksi on upeaa ja suhde ei rajoita jne jne jaksaa ystäväni selittää mutta silti AINA kun nähdään, nousee esille miten mies ei ole vaikka vastannut viestiin ja tätä täytyy sitten vatvoa. Ja että miten tällä suhteella ei ole muka vaikutusta siihen ettei ystäväni ole löytänyt ahkerasta tinderöinnistä huolimatta ”sopivaa” miestä. Treffaillut tosi kivoja tyyppejä, joista pari ehti ihastuakin, mutta ystäväni on laittanut liinat kiinni.

Ihan selvästi valehtelee itselleen että mies todellisuudessa rakastaa vain häntä ja on ihan kohta valmis jättämään vaimonsa, ihan kohta ... epäilen myös että mies on mustasukkainen ja siksi ystäväni ei ole deittaillut muita tänä vuonna.

Ystäväni haluaisi elämänkumppanin ja perheen, ja alkaa jo olla kiire. Olen sanonut monta kertaa että olisi hyvä jos menisi ammattiavulle käsittelemään vaikeaa isäsuhdettaan jne niin miesasiatkin alkais luistamaan. Mutta ei. Olen alkanut nähdä ystäväni itsekeskeisenä ja säälittävänä nyhverönä joka mielummin vaan jumittaa hyväksikäyttäjien kanssa kuin ryhdistäytyis ja alkais kunnioittamaan itseään. Pahinta on että tuntuu kuin juttelisin teinin kanssa vaikka ystävällä ikää yli 30. Esim. hehkuttaa seksisessioita ihan niinkuin 2019 olisi jotenkin hurjaa harrastaa anaaliseksiä 🙄 ja jos olen erehtynyt puhumaan miehen lapsesta niin ystävä toteaa vaan että hän ei ole vastuussa miehen teoista.

En enää jaksa tuota meininkiä. Voinko sanoa suoraan ettei kiinnosta toimia kolmen pennin terapeuttina enää ja tunnen enemmän sympatiaa petettyä vaimoa kohtaan kuin ystävääni kohtaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särähti korvaan et mies ei anna ystäväsi tavata muita. Ehkä ystäväsi tarve puhua miehestä on avunpyyntö. Kysy ystävältä suoraan onko mies kontrolloiva tai alistava.

Tätä en ole tullut ajatelluksi. Ehkä siksi ystävästä tulee niin nyhverö olo? Koska on oikeasti kuviossa alistettu ja kontrolloitu... Ehkä täytyy yrittää vielä vähän aikaa jaksaa kuunnella niitä draamatarinoita, ja kysyä ensi kerralla miten se mies ystävääni oikein kohtelee. Se saattaisi sytyttää lampun, on kuitenkin ollut aiemmin väkivaltaisessa suhteessa josta osannut lähteä (mm. minun avustuksellani).

- Ap

Vierailija
22/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverilla on vähän vastaavanlainen tilanne. Poikkeuksena se, että hän ei ollut mikään ikisinkku, vaan naimisissa itsekin uuden miehen tavatessaan. Vuoden verran he vehtasivat molempien puolisoiden selän takana, kunnes kaveri jäi miehelleen kiinni. Avioerohan siitä tuli. Kaveri tosin oli avioeroa jo suunnitellutkin ja omassa päässään päättänyt, että miten taloudelliset asiat ja lasten jutut hoituvat.

Sen jälkeen on vaan haukkunut lastensa isää ja entistä miestään, kun miehelle ei ne hänen valmiiksi ajattelemansa kuviot niin vain käyneetkään. Ihmettelee, että mies ei jousta asumisjärjestelyissä tai että se haluaakin lasten hoitovuorot virallisesti paperille. Kaveri oli ihan oikeasti ajatellut, että mies ottaa lapset aina silloin, kun hänellä on mahdollisuus tavata uutta miesystäväänsä.

Pahempaa on kuitenkin se, että tuskin tuo uusi miesystävä tulee koskaan jättämään omaa vaimoaan kaverini takia. Aina on jotain syitä ja hän lupaa, että kertoo kesäloman jälkeen, sitten kun vaimon uusi työpaikka on varmistunut tai sitten kun lapsen synttärit on vietetty. Sitä ei vaan koskaan tapahdu. Mun kaveri vaan sokeesti luottaa, että kohta he asuvat onnellisesti yhdessä ja tekevät ehkä yhteisiä lapsiakin. Tätä hän sitten haluaa pohtia mun kanssa joka päivä tekstiviesteillä ja aina kun nähdään.

Kaveri ei myöskään suostu ottamaan mitenkään huomioon sitä tosiasiaa, että sillä uudella miehelläkin on lapsia. Kaverin mielikuvissa hän on miehensä kainalossa, he matkustelevat ja tekevät vaikka mitä, mutta niistä lapsista hän ei halua puhua.

Todella ärsyttävää on myös se, että kaverin ja tämän miehen tapaamiset järjestyvät todella lyhyellä varoitusajalla, esim. jos miehen vaimo lähtee johonkin. Mun kaveri vartioi puhelintaan ja jos viesti tulee, hän on aina valmiina. Miesystävä saattaa siis ilmestyä paikalle, jos ollaan vaikka kahvilla. Kaveri muuttuu täysin bimboksi ja älyttömäksi tyrkyksi, jota en meinaa edes tunnistaa. Kaikki puheet on jotain pikkutuhmaa vihjailua ja ronskimpaakin heittoa. Vähän kuin teini-ikäisellä, jonka pitää todistella kavereilleen, että hän tietääkin mitä seksi on. Apua, paita valahti ja rintaliivit näkyy!

Kaveri oli siis ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti ennen tätä. Luulen, että tämmöinen sekoilu on jotain kadotetun nuoruuden etsintää. Hän meni naimisiin ja teki lapset nuorena. Ihme kyllä silloin kaveri itse kritisoi niitä, jotka päättivät aloittaa perhe-elämän vasta myöhemmin.

Apua kuulostaa niin tutulta!! Juuri tuo että ystävä on aina miehelle valmiudessa, ja sen takia ei voida tehdä mitään suunnitelmia yhdessä, esim. Perui keväällä jo maksetun kylpyläreissun koska miehen vaimo ja lapsi lähtivätkin pois kaupungista. Ystäväni ei yhtään miettinyt siinä kohtaa, että _minulla_ on pieni lapsi jonka luota en noin vain voi irrota kylpylälomalle...

- Ap

Kyllä ja vaikka jokin yhdessä sovittu toteutuukin, niin suunnitelmat saattaa vaihtua ihan lennosta. Olenkin yhtäkkiä kolmantena pyöränä katselemassa kaverin soidinmenoja jossain toisella puolella kaupunkia, missä ei ole ketään tuttuja. Sitten puheenaiheena onkin se, että pitäiskö heidän harrastaa seksiä ravintolan vessassa ja kaverilla onkin stringit jalassa. Ei kauheasti enää houkuttele sopia mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän samalta kuin mun ystävä. Varmaan pari vuotta oli sellainen vaihe, kun hän tapaili ja seurusteli todella ongelmaisten miesten kanssa, koska kuulemma kiltit miehet eivät häntä viehätä. Tapaamistemme aikana hän vatvoi joka kerta miesasioita tuntikaupalla ja tinderöi, eikä minun juttuni ja ongelmani kiinnostaneet häntä lainkaan. Sitten hän päätyi suhteeseen erään huumeongelmaisen miehen kanssa ja hänestäkin tuli valitusta ja ruikutusta minun suuntaani, vaikka sanoin, että olisi varmaan parempi jos hän jättäisi sen miehen, joka kuppaa hänen kaikki rahansa ja loisii eikä tee mitään järkevää. Edes seksiä ei saanut :D He alkoivat on-off suhteeseen ja minulla paloi hermot. Pidin taukoa ja en ottanut ystävääni mitään yhteyttä, koska tuntui että aina piti vatvoa vain hänen miesasioitaan ja nähdä vain silloin kun hänelle ex tempore sattuukaan sopimaan.

No, nyt hän seurustelee oikeasti aivan upean miehen kanssa ja olen onnellinen hänen puolestaan. Ainoa haittapuoli on tässä se, että emme enää oikeastaan näe kuin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa :,D Mutta ymmärrän sen kyllä, ja heilläkin varmasti tuo "kuherrusaika" loppunee ajan myötä jolloin voidaan taas nähdä enemmän.

Vierailija
24/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ei ole vastuussa miehen teoista, siinä hän on oikeassa. Itseään kyllä vahingoittaa ja toimii väärin. 

Ei toista voi pakottaa terapeutille. Ikävästi myös kuulostat pitävän itseäsi parempana koska olet vakaassa liitossa ja lapsia. Mutta ei kaikkien elämä mene niin.

Sano suoraan ettet hyväksy hänen toimintaansa, ja lopeta teidän yhteydenpitonne. 

Älä syytä ex-ystäää ukkomiehen viettelystä, mies todella vastaa itse tekemisistään.

Vierailija
25/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan ettet jaksa noita juttuja,

koska kun kuuntelet häntä, kuulet vain epävarmuutta ja yksinäisyyttä. Sanot että kuviossa on vain yksi voittaja ja se on mies, että ystäväsi ei ehdi saada lapsia ja perhettä jos vielä jatkaa tuollaisessa.

Vierailija
26/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostan varmaan siltä että pidän itseäni parempana koska olemme tunteneet jo lukioikäisistä, ja taistelleet samanlaisten ongelmien kanssa nuorempana (alkoholistiperheistä, kaltoinkohtelua) ja meillä on ollut ja on yhä samat toiveet elämältä, saada perhe jossa voida hyvin.

Minä olen tehnyt paljon töitä sen eteen että vaalisin itseäni ja on hiton turhauttavaa nähdä että itselleen rakas ihminen ei pääse eteenpäin, koska kuvittelee olevansa kovempi kuin on.

Koska ollaan voitu aina puhua kaikesta niin ystävä puhuu nyt tästä suhteestaan, kuvitellen että hyväksyn ja ymmärrän aina kaiken. Erona kuitenkin on se että minusta ystäväni teot on nyt isossa ristiriidassa hänen toiveidensa kanssa (ja minun moraalin) etten jaksa enää olla nyökyttelijä joka ymmärtää kaikki sekoilut ja ahdistukset vain siksi että ystävän lapsuus oli vaikea. Aikuisuutta on irtaantua lapsuuden traumoista ja kantaa vastuu itsestään nyt.

-Ap

Vierailija
27/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin lapsi kaipaa siskoa joka asettaa rajat. Olin vähän samanlaisessa tilanteessa, luottoystävänä jolle oma pettäminen jaettiin. Lopulta sanoin että en voi elää tiedon kanssa koska ystävän mies oli tosi ihana, uhkasin paljastaa suhteen. Ystävä suuttui mutta kertoi miehelleen ja lopetti suhteen. Oltiin pari vuotta melkein etäällä mutta sitten ystävä lähestyi ja kiitti.

Vierailija
28/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. 20-vuotiaana ei lähtenyt mihinkään, koska oli kypsä aikuinen ja halusi rakentaa pesää miehen kanssa. Oli kauheaa, että me kaverit jouduttiin asumaan kerrostaloissa pienissä kämpissä, kun hänellä oli oma piha ja oma talo.

Kymmenen vuotta myöhemmin perheidylli muuttui salaisiin seksihurjasteluihin auton takapenkillä jossain keskellä metsää veljensä kaverin kanssa, oma mies oli idiootti, pienten lasten kanssa kotona olevat kaverit auttamattoman tylsiä kun ei koko ajan lähdetty bailaamaan. Omakotitalo vaihtuikin kerrostalokämppään, lapsiaan näkee joskus ja jouluna ja yhä uskottelee itselleen, että kannati tuhota oma perhe ja elämä takapenkkimiehen vuoksi, vaikka mies ei 1,5 vuoden jälkeenkään kaikesta rakkaudesta ja lupauksista huolimatta ole jättänyt omaa perhettään.

Mikä näihin fiksuihin naisiin menee?

Vierailija
29/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole muita ystäviä? Paljasta heidän suhde, niin saat pitää taas yksin ystäväsi.

Vierailija
30/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä joku ilmiö, mulla samanlainen ystävä. Metsästää Tinderistä varattuja ja esittää että on villi ja vapaa normeista. Ei se ole mitään emansipoitumista että paneskelee varatun miehen kanssa, ne miehet vaan hyödyntää naista omiin itsekkäisiin haluihinsa.

Toisen naisen yksinäisyys on kahta kauheampaa.

Vierailija
31/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kuulee, että kukaan mies odottelisi vuositolkulla että eroaako nainen aviomiehestään vai eikö eroa.

Vierailija
32/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tollasessa suhteessa joskus vähän aikaa. Että mies oli eroamassa ja piti vaan lasten takia saada asiat ensin järjestettyä. Minusta se oli kiva ajatus, että mies laittaa jälkikasvun edelle. Mutta sitte heidän piti lähteä lasten takia etelänmatkalle ja mies antoi ymmärtää, että suunnilleen heillä on omat hotellihuoneet vaimon kanssa ja vuorotellen tekevät lasten kanssa siellä lomalla jotain juttuja. Vaimon face-profiilissa oli kuitenkin kuvia ihanasta lomasta ja onnellisesta perheestä YHDESSÄ. Yhteiskuvia miehen kanssa ja niin. Lopetin sen suhteen sitten ja taitavat he edelleen olla naimisissa. Olisi varmaan pitänyt vaimolle kertoa mutta en kertonuy. Että vaikka nämä naiset ovat tyhmiä niin kyllä noi miehet on tosi julmia myös.

Vierailija
33/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tollasessa suhteessa joskus vähän aikaa. Että mies oli eroamassa ja piti vaan lasten takia saada asiat ensin järjestettyä. Minusta se oli kiva ajatus, että mies laittaa jälkikasvun edelle. Mutta sitte heidän piti lähteä lasten takia etelänmatkalle ja mies antoi ymmärtää, että suunnilleen heillä on omat hotellihuoneet vaimon kanssa ja vuorotellen tekevät lasten kanssa siellä lomalla jotain juttuja. Vaimon face-profiilissa oli kuitenkin kuvia ihanasta lomasta ja onnellisesta perheestä YHDESSÄ. Yhteiskuvia miehen kanssa ja niin. Lopetin sen suhteen sitten ja taitavat he edelleen olla naimisissa. Olisi varmaan pitänyt vaimolle kertoa mutta en kertonuy. Että vaikka nämä naiset ovat tyhmiä niin kyllä noi miehet on tosi julmia myös.

Olisit kertonut. Olisi yksi petetty nainen vähemmän. Tuo mies tuskin muuttuu.

Vierailija
34/35 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä laittoi alkuillasta viestiä josko nähtäisiin viikonloppuna kun mies Flowssa. Vastasin että hänen elämänsä pyörii miehen ympärillä ja en tahdo kompata sellaista käytöstä. Hän kysyi mikä minua miehessä häiritsee mikä vähän yllätti kun yleensä jos miehestä jotain poikkipuolista sanon niin ystäväni alkaa raivokkaasti puolustamaan häntä. Vastasin että mies ei arvosta vaimoaan pätkääkään ja vielä vähemmän ystävääni. Laitoin vielä perään että ystäväni pystyisi itsekin parempaan, ja ansaitsisi parempaa.

Oli pitkään online ja näin että aloitti kirjoittamaan moneen kertaa mutta jätti kesken. Äsken sitten yllättäen soitti ja kertoi että mies oli kieltänyt häntä tulemasta Flowhun, ja uskoo että mies on siellä toisen rakastajattaren kanssa. Sitten ystävä rupesi itkemään ja sanoi että tämä on ihan fucked up juttu.

Sovittiin että nähdään vklp ja jutellaan rauhassa. Aion (taas) puhua terapiasta ja kertoa etten jaksa tukea tässä asiassa niin kauan kuin suhde jatkuu. Jos jatkuu niin pakko pitää etäisyyttä etten ala halveksumaan ystävääni.

-Ap

Vierailija
35/35 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aloittaja, vieläkö olet kuulolla? Miten on tilanne edennyt ystävän kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän