Mies ei tee kotitöitä, mutta urputtaa tekevänsä kaiken??
Vähitellen tilanne ajautunut siihen, että minä (ja lapset) teemme kaikki kotityöt. Mies käy töissä ja puuhastelee omiaan. Autoihin vaihtaa renkaat ja öljyt. Ruoat, siivous, kauppa, talousasiat, lasten asiat ym 100% minun vastuulla. Jos jostain syystä joutuu jonkun kotityön tekemään niin alkaa kamala naama nurinpäin marttyrointi ja paasaus kuinka hän joutuu kaiken tekemään. Siis mitä hittoa????
Rahassa sama, ei osallistuisi mihinkään kuluihin, kauhea rutina kun jonkun laskun maksaa. Itse törsää kaljaan, tupakkaan ja elektroniikkaan. Jos minä haluaisin jotakin ns. ylimääräistä niin heti kauhea valitus että siihen ei ole rahaa. Suorastaan tuntuu, että haluaa nykyisin ns kieltää kaiken kivan.
Hohhoijaa, ei voi kuin ihmetellä miten tähän on tultu. Alussa teki kotitöitä siinä missä minäkin ja maksoi laskuja jne. Teimme yhdessä kaikkea hauskaa spontaanisti, nykyisin ei osallistu mihinkään.
Mutta mikä neuvoksi jatkoon? Mikään keskustelu ei tunnu auttavan, ei näe ollenkaan minun näkökulmaani.
Kommentit (49)
Omat rahat ja jokainen huolehtii omista asioistaan. Tarkoitan tällä sitä ap että lopeta miehen pyykkien pesu, hänelle ruuan laitto tai hänen puolestaan kaupassa käynti. Jätä vaikka muutamaksi viikoksi kaikki kotityöt tekemättä ja katso kauan menee että mies alkaa tekemään jotain. Laskut jotka on miehen nimillä, jätä maksamatta. Jos tulee valitusta niin tulkoot. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet kuuntele puhetta. Lähde pois vaikka pariksi viikoksi ja kun alkaa kysellä perään sano, että tulet takaisin vain, jos homma muuttuu.
Kyllä miehet kuuntelee puhetta mutta ei mäkätystä. Jos aihe ei koske seksiä tai päihteitä niin siihen on turha osallistua. Elämä on liian lyhyt tylsille jutuille.
Vierailija kirjoitti:
Omat rahat ja jokainen huolehtii omista asioistaan. Tarkoitan tällä sitä ap että lopeta miehen pyykkien pesu, hänelle ruuan laitto tai hänen puolestaan kaupassa käynti. Jätä vaikka muutamaksi viikoksi kaikki kotityöt tekemättä ja katso kauan menee että mies alkaa tekemään jotain. Laskut jotka on miehen nimillä, jätä maksamatta. Jos tulee valitusta niin tulkoot. Tsemppiä!
Tuo on niin totta ja tiedän, että pitäisi lopettaa tilanteen mahdollistaminen. Vaikea käsittää, miten olen ajautunut tähän, miksi ihmeessä en ole laittanut stoppia jo aiemmin. Inhottavaa huomata, miten olen oikeastaan alkanut vältellä ja varoa niitä asioita, joista tiedän miehen ärsyyntyvän.
Mies ei ainakaan omien sanojensa mukaan halua erota. Hänen mielestään suurin ongelma on kuulemma se, kun rahaa ei ole "mihinkään" ja se kuulemma v*tuttaa niin, että pitää käyttää päihteisiin tuo 1000/kk. Jep. Kaljan kittaus itsessään on sitten jo oma ongelmansa monin tavoin, miehen mielestä hänen oma asiansa eikä kuulu muille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehet siivoaa naisten avulla. Korkeampi ymmärrys vähentää fyysisen työn tarvetta. Kunhan saadaan siivousbotit niin naisia ei tarvi kuin yhteen asiaan. Eikä välttämättä siihenkään kun toki botteja kehitellään jo siihen.
Mikäs perkele siinä oikein kestää, vai estääkö korkeampi ymmärrys tuotekehityksen? Olin nimittäin 20 v sitten ammattikouluaikoina koekäyttämässä roboimureita. Eivät ne edelleenkään osaa kuin imuroida, eikä siivoojilta loppuneetkaan työt, vaikka sitäkin aikanaan povattiin. Ei tuo kehityksen vauhti ihan päätä huimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet siivoaa naisten avulla. Korkeampi ymmärrys vähentää fyysisen työn tarvetta. Kunhan saadaan siivousbotit niin naisia ei tarvi kuin yhteen asiaan. Eikä välttämättä siihenkään kun toki botteja kehitellään jo siihen.
Mikäs perkele siinä oikein kestää, vai estääkö korkeampi ymmärrys tuotekehityksen? Olin nimittäin 20 v sitten ammattikouluaikoina koekäyttämässä roboimureita. Eivät ne edelleenkään osaa kuin imuroida, eikä siivoojilta loppuneetkaan työt, vaikka sitäkin aikanaan povattiin. Ei tuo kehityksen vauhti ihan päätä huimaa.
Tuo on muuten tosi ettei edes imuria ole saatu kunnolla toimimaan itsenäisesti. Siivoaminen jos mikä pitäisi saada täysin koneelliseksi. Ehkä sitten naisillakin pihtaus vähenisi? Vaikka luultavasti käyttäisivät siivoamiselta säästyneen ajan someiluun ja muuhun turhaan juoruiluun.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä mäkättäviä naisia riittää? Passaisivat ja palvelisivat herraansa ja epäjumalaansa eli miestään. Kaikki ovat onnellisempia kun ymmärtävät paikkansa elämässä.
Jep. Sinkkuna.
Onko Ap töissä? Vai hengaako kotona? Tämä on mielestäni oleellinen tieto ulkopuolisen arvioidessa kuinka tasaarvoinen työnjako suhteessa on.
Vaikka työnjako olisi ok, voi ap:n mies toki silti olla perseestä, en sitä sano.
Tee kuukauden ajan listaa joka päivä mitä kumpikin on tehnyt perheen ja kodin eteen. Ihan kaikki ylös, myös kuka laittoi uuden wc paperirullan telineeseen. Sitten on mustaa valkoisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin totta ja tiedän, että pitäisi lopettaa tilanteen mahdollistaminen. Vaikea käsittää, miten olen ajautunut tähän, miksi ihmeessä en ole laittanut stoppia jo aiemmin. Inhottavaa huomata, miten olen oikeastaan alkanut vältellä ja varoa niitä asioita, joista tiedän miehen ärsyyntyvän.
Mies ei ainakaan omien sanojensa mukaan halua erota. Hänen mielestään suurin ongelma on kuulemma se, kun rahaa ei ole "mihinkään" ja se kuulemma v*tuttaa niin, että pitää käyttää päihteisiin tuo 1000/kk. Jep. Kaljan kittaus itsessään on sitten jo oma ongelmansa monin tavoin, miehen mielestä hänen oma asiansa eikä kuulu muille.
Ap
Mitä sinä saat suhteelta / miksi et ole jo eronnut?
Vierailija kirjoitti:
Tee kuukauden ajan listaa joka päivä mitä kumpikin on tehnyt perheen ja kodin eteen. Ihan kaikki ylös, myös kuka laittoi uuden wc paperirullan telineeseen. Sitten on mustaa valkoisella.
Kirjataan myös yritykset saada seksiä ja kuinka usein tulee torjutuksi. Siitä päästään laskelmaan monestikko piti päästää paineet yksin ja korvaako sitä kukaan rahallisesti? Ehkä pitäisi säästää vuoden runkpaperit ja antaa ne rouvalle joululahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin auttaa. Mies kuittaa valehteluna tms ja jatkaa märinäänsä. Menee vaan aikaa hukkaan.
Minimissään nyt tosiaan lopetat kotityöt miehen hyväksi. Et siivoa mitään hänen jäljiltään, et pese pyykkiä jne. Ruuatta jättäminen tuntuisi minusta liialliselta draamailulta, kun lapsia on paikalla, mutta jos kehtaa valittaa, niin toteat vaan, että ei ole pakko syödä, tai otat vaikka lautasen pois pöydästä.
Jos aiot pysyä yhdessä miehen kanssa, en kyllä tiedä miksi, raha-asiat teidän on saatava kuntoon. Kirjaa ylös kulut ja kysy mitkä laskut mies ottaa nimiinsä. Tai perustatte yhteisen tilin. Jos mies ansaitsee vähemmän, voit toki maksaa isomman osuuden, mutta ei mies voi kokonaan elää siivellä.
Voisit myös kysyä ensin itseltäsi ja sitten mieheltä, miksi sinun kannattaisi pysyä hänen kanssaan yhdessä. Tuore avioero takana ja parasta tässä on se, että kotona saa olla juuri niin kuin haluaa. Pakolliset hinnatkin jaksaa paremmin, kun ei tarvitse Konsta siitä kuka teki, miten ja milloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin auttaa. Mies kuittaa valehteluna tms ja jatkaa märinäänsä. Menee vaan aikaa hukkaan.
Mitä sä sitä sit enää katot? Jos ei mitään tehdä asian eteen, niin tyydyt kohtaloosi.
Meillä mies valitti, että vain hän aina siivoaa ja tekee kaikki kotityöt, kunnes jouduin onnettomuuteen enkä ihan oikeasti voinut tehdä yhtään kotitöitä viikkokausiin. Kyllä äkkiä näki, että nyt on jotakin muuttunut kotona! Se sotkun määrä, kun oltiin täysin miehen ”siivouksen” varassa, oli käsittämätön. Koko ajan puuttui jotain, mitä olisi pitänyt älytä ostaa kaupasta, kuten vessapaperia, pesuainetta, oivariinia, kahvia... Ruoka toki huononi ja yksipuolistui, ja ruoka-ajat heittelivät. Nämä vain esimerkkeinä.
Kyllä siitäkin selvittiin, mutta eipä ole sen jälkeen mies valittanut, etten minä ikinä yhtään siivoaisi tai tekisi muita kotitöitä.
Suosittelen samanlaista kuuria teillekin. Lapsista pitää tietysti huolehtia, mutta noin muuten, anna miehen sitten tosiaan tehdä kaikki kotityöt, kun sillä niin kovin kerskuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tässä kun luen vastauksiasi, vaikuttaa siltä ,että aiot kärsiä tuota ukkoa lopun ikääsi. Pahemmaksi tilanne vaan menee. Ei muuta kun ero vaan, asutteko vuokralla vai omistatteko yhteisesti kodin. Ei sun elämä enää voi pahemmaksi mennä, vai kuinka?
Laita se seisomaan sanojensa eteen. Käske luetella kaikki, mitä on tehnyt, ja luettele itse kaikki, mitä SINÄ olet tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet kuuntele puhetta. Lähde pois vaikka pariksi viikoksi ja kun alkaa kysellä perään sano, että tulet takaisin vain, jos homma muuttuu.
Tätä kannattaa kokeilla. Viikkokin riittää, vaikka töissä toisella paikkakunnalla. Ilmoita miehelle, että sinä et tule kotiin ennen kuin siellä on tiskit tiskattu, pyykit pesty ja talo siisti. Pidät myös päätöksesi ja käännyt ovelta takaisin, jos näin ei ole!
Paitsi ethän sinä tietenkään näin radikaalia temppua uskalla tehdä, mies voi vaikka suuttua. Pahimmassa tapauksessa hankkii vielä nöyremmän kotiapulaisen.
Työssäkäynnissä on sekin etu, että sitten sinulla olisi ihan ikiomat rahasi, joista miehellä ei olisi mitään mäkättämistä.
Jos päihteisiin menee 1000€/kk tai vaikka ei menisi kuin satanen, se on jo merkki vakavasta alkoholismista. Ei se sitten ollenkaan sinua huolestuta?
Olet yritänyt minkä voit, ainoa jäljellä oleva vaihtoehto on kertoa miehelle, että ero tulee, jos mies ei ala osallistumaan tasapuolisesti.
Tällä tuskin tulee olemaan mitään vaikutusta, mutta tuleepahan ero miehelle vähemmän yllätyksenä ja sinä saat myös aikaa valmistautua henkisesti eroon.