KUKAAN ohikulkija ei auttanut Anna Hanskin jalkansa katkaissutta tytärtä --- toivottavasti tunnette nyt HÄPEÄÄ!
https://www.is.fi/viihde/art-2000006197652.html
Että pistää vihaksi niin, että meinaa suoni katketa päästä!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Minusta ohikulkijat toimivat oikein. Ei välttämättä kannata rynnätä sokkona vilkasliikenteisen kadun keskelle ratikkakiskoille ennen kuin katsoo onko avulle tarvetta ja voiko sinne turvallisesti mennä. Yleensä nuo kaatuilijat kömpivät omin avuin jaloilleen ja nilkuttavat nolona sivuilleen katsomatta matkoihinsa.
Apua tulee kyllä kun sivulliset huomaavat että sille on tarvetta, aivan kuten tässäkin tapauksessa. Kieltämättä sähköpotkulautailijat ovat omalla käytöksellään nostaneet kynnystä mennä katsomaan tarvitseeko jokainen temppuilija ja ratikkakiskoilla hurjastelija mahdollisesti sittenkin apua.
Jotenkin typerää kirjoittaa "nolona". Tuo on ihan sinun päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta täysi-ikäinen ihminen pelleilee muotihärpäkkeen kanssa liikenteessä aiheuttaen onnettomuuden itselleen ja vaaratilanteen toisille ja tällaista pitäisi auttaa? Eikö aikuisella ihmetytä selkä ole mitään vastuuta vaan saa mennä soveltaa liikenteen seassa niinkuin lystää?
Tulihan se suomalainen besserwisser-asenne sieltä! Suomalaiset ovat negatiivinen valittajakansa. Miksi suomalaiset ovat niin epäempaattisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ohikulkijat toimivat oikein. Ei välttämättä kannata rynnätä sokkona vilkasliikenteisen kadun keskelle ratikkakiskoille ennen kuin katsoo onko avulle tarvetta ja voiko sinne turvallisesti mennä. Yleensä nuo kaatuilijat kömpivät omin avuin jaloilleen ja nilkuttavat nolona sivuilleen katsomatta matkoihinsa.
Apua tulee kyllä kun sivulliset huomaavat että sille on tarvetta, aivan kuten tässäkin tapauksessa. Kieltämättä sähköpotkulautailijat ovat omalla käytöksellään nostaneet kynnystä mennä katsomaan tarvitseeko jokainen temppuilija ja ratikkakiskoilla hurjastelija mahdollisesti sittenkin apua.
Jotenkin typerää kirjoittaa "nolona". Tuo on ihan sinun päässäsi.
Minua on nolottanut joka kerta kun olen kaatunut polkupyörällä muiden ihmisten nähden ja uskon että näillä temppulaudoilla hurjastelijoilla on vielä enemmän syytä tuntea häpeää ja häipyä vähin äänin paikalta.
Itse yritän auttaa mahdollisuuksien mukaan, mutta olen itse pienikokoinen nainen, joten minun on vaikea esim. siirtää itseäni isokokoisempaa ihmistä. Kerran vanha rouva oli kaatunut liukkaalla tiellä, enkä yksin saanut häntä ylös, eikä siitä kulkenut ohi kuin pari ihmistä, kun oli hiljainen tie. Penkan kautta sain hänet sitten ylös. Bussissa minun päälleni kaatui 150 kg mies, minä en häntä tietenkään ylös saanut, mutta pari muuta miestä hänet nostivat päältäni. Mieheni on soittanut ambulanssin tuntemattomalle pojalle, jolla murtui jalka skeittirampilla. Sekavan oloisia ihmisiä emme mielellään auta, mutta kuuntelemme vähän että mikä meininki siinä on, kun voihan kyseessä olla vaikka aivoverenvuoto tms. Usein narkkarit tunnistaa ulkonäöstä ja puheesta. Heille voi hankkua apua sitten vaikka vähän sivummalta, eikä mennä itse tilanteeseen. Riitatilanteeseen en myöskään uskaltaisi mennä, mutta voisin soittaa poliisit, tietenkin.
Miten niin kukaan ei auttanut? Raksamies auttoi! Vai eikö ollut riittävän tasokas auttaja.
Stadilaiset vielä ihmettelee stadi-vihaa.
Jos on alle 20v nainen ei miehen kannata koskea millää n lailla.
Voi soittaa ambulanssin siinä kaikki.
Ikävä tilanne. Minä kun kaaduin jäisellä kadulla, niin siinä oli heti 3-4 naista ojentamassa kättä ja nostamassa ylös.
Toivottavasti tämä episodi vähentää ihmisten intoa sähköpotkulautoihin. Pelkään nimittäin koko ajan, että mm. Hgin baanalla joku tulee täysillä päin kävelykaistaa ja kuolen törmäyksestä tai saan aivovamman. Minulla kun ainakaan ei ole kypärää.
Vierailija kirjoitti:
Helppo kiukutella siinä koneen ääressä, mutta samassa tilanteessa moni palstalainenkin luultavasti menisi vain ohi.
Ei menisi. Tuo on niin poikkeuksellinen tilanne. Tietysti ensin harkitsee ensi miten menee tien yli. Stadilaisilla on tätä teeskenneltyä suurkaupunkilaisuutta jossa jokaista tuntematonta pidetään uhkana. Ratikan kuljettajan olisi pitänyt pysähtyä ja mennä katsomaan. Ei se vuoro niin pyhä ole että muutaman minuutin myöhästymisellä olisi merkitystä jos isompaa ei ole tapahtunut. Ihmisiltä puuttuu maalaisjärki ja sitten on liian orjallista sääntöjen kunnioittamista. Tässä tapauksessa vaikka ratikka olisi myöhästynyt tunnin kuljettajalla olisi ollut laki puolellaan.
M43 kirjoitti:
Helsingissä ei kannata pysähtyä auttamaan, kyllä siellä joku muu kuitenkin auttaa; ties minkälainen narkkari tai sekopää on kyseessä. Hyvällä tuurilla joutuu itse syytettyjen penkille, kun sekopää päättää syyttää auttajaansa. Korkeintaan hätäkeskukseen tai poliisille voi soittaa.
Onneksi muualla Suomessa tilanne on toki eri, ja toisista ihmisistä voi jopa välittää.
Olet lukenut liikaa roskalehtiä. En ole sinisilmäinen mutta tuskin sekopään syytökset paikalle osunutta auttajaa kohtaan menevät läpi oikeudessa.
olen tyytyväinen ettei juuri se kuljettaja poistunut mihinkään vaan pysyi siellä ihan sisällä. Parempi ettei kuljettaja jolla on suuri ajoneuvo ja sen matkustajat vastuullaan pompi yhtään mihinkään. Muista ihmisitä en sitten sano mitään
Minäkin olisin vaan jatkanut kännykän selailua, eihän sitä tiedä millainen huumehörhö siellä makaa.
Onneksi nykyisin minunlainen kaunotar voi olla vaan tekemisissä 185cm+ komeitten miljonäärimiesten kanssa.
Olen iloinen että tinderi, automaattikassat, ladyline ja nettitilaukset ovat poistaneet monet mahdollisuudet rumilta ja tavallisilta miehiltä yrittää pokata mua.
Tämä on pikkujuttu verrattuna jäkessä muutama kuukausi sitten sattuneesta pahoinpitelystä. Nuori mies hyökkäsi tuntemattoman kuuskymppisen miehen kimppuun ja pahoinpiteli niin pahasti, että uhri menehtyi. Tapauksella oli useita silminnäkijöitä, kukaan ei auttanut vaan kuvasivat puhelimillaan. Tämä aiheuttaa minulle aina todella hirveän olon enkä voi käsittää miten nämä henkilöt, jotka tietyllä tavalla osallistuivat tähän, voivat jatkaa elämäänsä toisen ihmisen henki tunnollaan
Vierailija kirjoitti:
olen tyytyväinen ettei juuri se kuljettaja poistunut mihinkään vaan pysyi siellä ihan sisällä. Parempi ettei kuljettaja jolla on suuri ajoneuvo ja sen matkustajat vastuullaan pompi yhtään mihinkään. Muista ihmisitä en sitten sano mitään
Kuljettaja voi ottaa virta avaimen tai mikä ratikassa onkaan mukaansa. Ratikoillakin on varmaan jonkunlainen kulumvalvonta tms jolla ilmoittaa muille tilanteesta.
Yllättävintä tässä uutisessa on se että annahanskintytär on potkutellut ajoradalla kuten kuuluukin. Useimmitenhan nämä törttöilevät jalkakäytävällä.
Uskon että selitys ilmiöön on jotain tällaista:
Suomalaisten perus ujous/varautuneisuus yhdistettynä siihen että moni kärsii nykyään pinnallisessa yhteiskunnassa yksinäisyydestä ja henkisesti pahasta olosta. Heillä itsellään ei ketään tukena kärsimykselleen joten pitävät sitä normaalina että selvittävä yksin. Päälle vielä tiukka kilpailuyhteiskunta missä moni työpaikalla voi suuttua jos tulee myöhään oli selitys mikä tahansa.
Aivan sairasta miten välinpitämättömiä ihmiset ovat Helsingissä nykyään. Järkyttävä tilanne! Olen huomannut että ihmiset ei välttämättä reagoi mitenkään jos päivittelee jotain asiaa bussipysäkillä. Siis ihan jotain normaalia. Kohteliaista olis vaikka hymyillä jos ei jaksa puhua.
Tilanne kestänyt hetken ja KUKAAN ei tullut muka auttamaan ja sitten tuli joku kuitenkin auttamaan hohhoijaa.
Eli oli autettu.
Tullut todella kalliiksi näiden härpäkkeiden aiheuttamien vammojen paikkaaminen. Sähkölla ja litium-akuilla mennään, vaikka kunto kohenisi kävelemällä ja vaarojakaan ei olisi samalla lailla.
Itse en enää auta kun asia voidaan tulkita niin monella tapaa - on lähentelyä, on sitä ja tätä. Pakko olla varovainen, muutoin löytää itsensä syytettyjen penkiltä.
Uskomatonta paskaa nämä kommentit täällä.