Eikä, huomenna se Wilma-rumba taas alkaa :(
Meillä vieläpä kolme ala-aste ikäistä. Lähes joka päivä pitäisi muistaa jotain tai tuoda kouluun jotain, varsinkin noilla kahdella pienemmällä. Sitten kun tulee myös noita "muistuttakaa lapsianne pyöräilykypärän käytöstä" ja "muistakaa varata riittävästi vaatetta lapsillenne" viestejä (turhia mielestäni), on Wilma aina räjähtämäisillään viestien määrästä. Kohta ostan jokaiselle lapselleni itse reissuvihon ja ilmoitan, että tästedes ilmoitettavat asiat kirjataan siihen, en oikeasti jaksa enää Wilmaa.
Kommentit (37)
Meillä on yksi lapsi ja tällä viikolla tullut jo kolme viestiä. Koulu alkaa huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Olet nolo 🙄
Ihe oot
Meillä alkoi jo:"muistakaa että koulu alkaa".Näitä viestejä tullut 2/lapsi.Oli jo 31.5 selvä moneltako se koulu alkaa..
Kumpaan menee enemmän aikaa, täällä av:lla vai Wilmassa..
Vierailija kirjoitti:
Kumpaan menee enemmän aikaa, täällä av:lla vai Wilmassa..
Wilmaan!!
Minä en ole lapseni kouluhistorian aikana saanut yhtään ainutta ikävää tai turhaa Wilma-viestiä. Oliskohan syytä katsoa peiliin, jos niitä ikäviä viestejä paljon tulee.
Minusta wilma on oikein hyvä yhteydenpitoväline. Itsellä ei esim. ollut mitään tietoa koulun alkamisajasta, eikä meidän teinilläkään, niin kiva oli, kun oli tiedote, moneltako koulu alkaa. Voitaisiinhan sitä mennä takaisin vanhaan, eli kaikki kerrottaisiin oppilaalle itselleen ja olisi hänen varassaan muistaa sitten kaikki. Itse en kaipaisi mitään häviäviä paperilappuja tai allekirjoitettavia kouluun palautettavia kokeita, kiva että kaikki on wilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole lapseni kouluhistorian aikana saanut yhtään ainutta ikävää tai turhaa Wilma-viestiä. Oliskohan syytä katsoa peiliin, jos niitä ikäviä viestejä paljon tulee.
En minäkään, ja meillä on parhaimmillaan ollut viisi lasta peruskoulussa yhtä aikaa
Mulla ei ole vielä kouluikäistä, mutta suvun muilta vanhemmilta olen jo oppinut kammoamaan tuita wilmaa. Meidän aikana oli reissuvihko, johon kirjoitettiin oikeasti tärkeät asiat. Wilman kautta viestiä tulee milloin mistäkin täysin turhanpäiväisestä: viivoitin hajonnut, riitaa luokkakaverin kanssa jnejne. Meidän aikana opettaja hoiti omalla tontillaan ne mitä pystyi (pienet riidat jne) ja jos oli jotain oikeasti isompaa niin sitten yhteys vanhempiin.
Hermo menee ihan siitä,että samaa asiaa muistutellaan monta kertaa.Joskus jopa risteävästi.Jos saisin lapsistani palautetta,niin se olisikin hyvä juttu..
Vierailija kirjoitti:
Joiltain opettajilta puuttuu alkeellisinkin kyky kirjalliseen viestintään. Opettaja heittelee viikossa useita tynkäviestejä joita täydentää vähän väliä ja sitten seuraavana päivänä tulee uusi viesti joka kumoaa toissapäivänä tulleesta viestistä ensi viikkoa koskevan asian mytta ei huomista ja sekaan voi sitten vielä kertoa että koulun katolta löytyi sukka.
Vierailija kirjoitti:
Minusta wilma on oikein hyvä yhteydenpitoväline. Itsellä ei esim. ollut mitään tietoa koulun alkamisajasta, eikä meidän teinilläkään, niin kiva oli, kun oli tiedote, moneltako koulu alkaa. Voitaisiinhan sitä mennä takaisin vanhaan, eli kaikki kerrottaisiin oppilaalle itselleen ja olisi hänen varassaan muistaa sitten kaikki. Itse en kaipaisi mitään häviäviä paperilappuja tai allekirjoitettavia kouluun palautettavia kokeita, kiva että kaikki on wilmassa.
Ennen luki aina todistuksessa koulun alkamisajankohta,
Miksi on turha viesti, että viivotin on hajonnut. Sitä tarvitaan koulussa joka päivä, ja niitä saa koulussa yhden kappaleen, eikä edes joka vuosi. Jos on sen hajottanut, on syytä ostaa uusi.
Vierailija kirjoitti:
Hermo menee ihan siitä,että samaa asiaa muistutellaan monta kertaa.Joskus jopa risteävästi.Jos saisin lapsistani palautetta,niin se olisikin hyvä juttu..
Meilläkin tulee täysin turhia ja poukkoilevia viestejä mutta ei mitään tietoa lapsesta, ei edes kysyttäessä. Kokeitakin tulee ilmoitus yleensä koetta edeltävänä iltana. Täysin turha koko Wilma. Ajattelin etten tänä vuonna avaa edes, lapsi onneksi ei enää ekalla vaan osaa jo itse ottaa vastuun ja kertoa meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joiltain opettajilta puuttuu alkeellisinkin kyky kirjalliseen viestintään. Opettaja heittelee viikossa useita tynkäviestejä joita täydentää vähän väliä ja sitten seuraavana päivänä tulee uusi viesti joka kumoaa toissapäivänä tulleesta viestistä ensi viikkoa koskevan asian mytta ei huomista ja sekaan voi sitten vielä kertoa että koulun katolta löytyi sukka.
Yhtään tuollaista opettajaa ei meidän lapsilla ole ollut, mutta minulla tuollainen esimies, sählää viestejä ja vaihtelee kokousaikoja viikottain. Tyyni asenne auttaa, ja eipä sitä jokaista viestiä tarvitse aina lukea.
Olen mieltä ap. Asiallisetkin viestit kärsivät inflaation jos niitä tulee lähes päivittäin, jopa useita päivässä usealle lapselle. Ja ei, kyse ei välttämättä ole siitä, että lapsella olisi ongelmia, joillakin opettajilla vain tuntuu olevan kova tarve pommittaa koteja viesteillä.
Olen itse opettaja ja koittanut pitää tuon "turhan" viestinnän minimissä. Kuitenkin vanhempiakin on erilaisia ja joillekin se on ehdottoman tärkeää, että Wilman kautta tulee kaikki mahdollinen ja moneen kertaan.
Millaisia viestejä toivoisit itse saavasi Wilman kautta? Varmaan positiivinen palaute on aina mukava ottaa vastaan, mutta entä pienet töhöilyt - haluatko saada ne heti tietoosi?
Itselläni on ehkä vähän paha tapa sanoa asioita aika kiertelemättä ja kaunistelematta wilma-viesteissä. Koitan sanoa kaiken tiiviisti ja juuri niin kuin asia on. Ja periaatteena on ollut, etten Wilmaan kirjoita mitään kenellekään, mitä en voisi näyttää kaikille, ketä ko. viesti koskee.
Kyllä mä jo tänään lähettelin 😁. T. ope
Outoa. Meille ei koskaan tule tarpeettomia viestejä wilman kautta. Yleensä siellä on syksyisin joku liikuntavarusteaikataulu, jotain luokan omia menoja ja poikkeusaikatauluja. Kokeista nyt ei mitään viestejä tulekaan, mutta on hyvä, että niiden aikataulua voi seurata sieltä. Ja koenumeroita. Ja ihan parasta, läksyjä, niiden selvittäminen muuten on ihan tuskaa, jos on pois, kun kukaan ei tunnu tietävän.
Olet nolo 🙄