Millainen summa teillä ulosotossa?
Itselläni vajaa kymppitonni. Kuinkakohan tuosta selviää?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitää tapahtua, että ulosottoon saa useita tuhansia euroja?
Jäädä opintolainavelkaisena työttömäksi ja kela vie velan voudille.
Opintolainassa maksuaika on 30 vuotta. Oletko ollut 30 vuotta työttömänä? Työttömän ei tarvitse maksaa kuin korot. Työttömänä, perhevapaalla, asepalveluksessa jne. saa lyhennysvapaata. Juuri viime viikolla kyselin pankissa näistä.
0€. Olen muuten koko suvun ainoa, jolla ei ole koskaan ollut yhtään maksuhäiriömerkintää. Olen myös suvun ainoa, jolla ei ole lainoja, eikä takauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiminimi
Osakeyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Muutama kymmenen tuhatta, en tiedä tarkkaa summaa, korkoa korolle on tullut kohta 15 vuotta, alle satasen lasku on nyt yli tonnin. Suurin velka on parikymmentä tuhatta.
Sellaista se oli kun perusti yrityksen ja sanottiin että ei kannata oy:tä ku toiminimi vaan.
Nyt makselen pankkilainaa vielä 13 vuotta. Nuorena olin yrittäjä, ehkä eläkkeeseen mennessä on pankkilaina maksettu. Onneksi nuo ulosotossa olevat velat vanhenee ensi vuonna.
Osakeyhtiö ei suojaa Suomessa. Omistaja(t) ovat ihan samalla tavalla omalla omaisuudellaan vastuussa veloilta lopuksi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintolainassa maksuaika on 30 vuotta. Oletko ollut 30 vuotta työttömänä? Työttömän ei tarvitse maksaa kuin korot. Työttömänä, perhevapaalla, asepalveluksessa jne. saa lyhennysvapaata. Juuri viime viikolla kyselin pankissa näistä.
Lyhennysvapaata saa vain rajallisen ajan. Ei siis niin, että pitkäaikaistyötön voisi jättää vuosia lyhentämättä opintolainaa. Kela myös laittaa nykyisin maksamattomat opintolainat ulosottoon. Käytäntö on muuttunut vanhoista ajoista, jolloin aika moni jätti opintolainansa maksamatta ilman sen kummenpia seuraamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama kymmenen tuhatta, en tiedä tarkkaa summaa, korkoa korolle on tullut kohta 15 vuotta, alle satasen lasku on nyt yli tonnin. Suurin velka on parikymmentä tuhatta.
Sellaista se oli kun perusti yrityksen ja sanottiin että ei kannata oy:tä ku toiminimi vaan.
Nyt makselen pankkilainaa vielä 13 vuotta. Nuorena olin yrittäjä, ehkä eläkkeeseen mennessä on pankkilaina maksettu. Onneksi nuo ulosotossa olevat velat vanhenee ensi vuonna.
Osakeyhtiö ei suojaa Suomessa. Omistaja(t) ovat ihan samalla tavalla omalla omaisuudellaan vastuussa veloilta lopuksi kuitenkin.
Eivät ole, elleivät ole menneet takaamaan henkilökohtaisesti lainoja osakeyhtiölle. Silloin he ovat takaajina samassa asemassa kuin kelle tahansa muulle henkilölle taatessa. Pankki toki voi vaatia tälläsen takauksen, juuri siitä syystä että osakeyhtiö suojaa omistajaa. Monesti ihmisillä vaan menee sekaisin että missä roolissa oikein papereita allekirjoittavat. Saattavat samalla kertaa allekirjoittaa osakeyhtiön ja omissa nimissään paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhennysvapaata saa vain rajallisen ajan. Ei siis niin, että pitkäaikaistyötön voisi jättää vuosia lyhentämättä opintolainaa. Kela myös laittaa nykyisin maksamattomat opintolainat ulosottoon. Käytäntö on muuttunut vanhoista ajoista, jolloin aika moni jätti opintolainansa maksamatta ilman sen kummenpia seuraamuksia.
Opintolainaa voi maksaa työttömänäkin hyvällä taloudenhallinnalla. Minä ainakin pystyin. Sovin vain pankin kanssa kukkarolleni sopivan lyhennysohjelman ja maksoin kuukausittain lainaa takaisin.
1/5 on sitten varmaan luusereita. Mulla alle 10 k ja ne tulivat ulkomailla ollessa kun ex manipuloi ottamaan. Taloudellinen väkivalta voi joskus olla takana näissä. Lisäksi mulla on opintovelkaa. Oon asennoitunut siihen ettei vuosiin oo rahaa, mutta mitä sitten kun töitä näytän saavan aika helposti ja ongelmanratkaisukykyä löytyy. Velkaneuvontaan soittaessa olin ihan paniikissa, mutta sieltä osattiin neuvoa järkevästi. Joillainhan on satoja tuhansiakin ja hekin selviävät.
Kun nää on maksettu aion palkita itseni alkamalla osakesäästäjäksi, mutta se on osa kokonaisvaltaista elämänmuutosta jossa en katsele enää ketään idioottia vaan elän itsenäisesti ja selvitän asiat enkä oleta mitään.
Ihmiset ei näköjään osaa elää tulojensa mukaan.
Noin 20 000e enkä tiedä miten lyhenee koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja joka kuukausi menee vain muutama satanen velkojen lyhennykseen. 15 vuoden kakku on siis edessä luultavimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole moista huomannut, vaikka omistan osakkeita monista eri osakeyhtiöistä. Kertaakaan ei ole kukaan vaatinut maksamaan mitään yhtiön puolesta. Kun pitää omar rahansa erossa osakeyhtiön rahoista, ei muodostu tuollaista vastuuta.
Ei yhtään. Viime vuonna oli joku 3000e, sain sen 9kk maksettua pois. Eli ei tuo kymppitonni ole paha.
Ei onneks yhtään eikä oo koskaan ollukaan. Toivottavasti ei tulevaisuudessakaan.
Miehellä on ihan ahdistavan iso summa. On aikonut hoitaa sen kuitenkin ja olen siitä tyytyväinen. Toivottavasti 5 vuoden päästä hän on tuosta taakasta vapaa. Tänä vuonna laittanut maksuun useita tonneja jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuu ei. Yhtiö vastaa omista veloistaan minkä pystyy. Jos ei pysty, se on yleensä konkurssin paikka, jolloin velkojat jakavat sen mitä jäljellä on ja omistajille jää luu kouraan. Omistajien taskuille ei kuitenkaan tulla, heidän omistuksensa vain katoaa olemattomiin ja sillä sipuli.
Pahoja elämänhallintaongelmia. Yleensä riippuvuus ja sen seurauksena holtiton taloudenpito.