Hyvä ystäväni dumppaa minut elämästään aina, kun löytää uuden ystävän/suhteen.
Ja hauskinta tässä on, että lähes aina minä olen se, joka esittelee nämä uudet tuttavuudet hänelle. Ja hups, kohta huomaankin, etten itse enää mahdu kuvioon mukaan. Sitten kun tämä uusi ystävyys väljähtyy, kelpaa seurani taas. Siihen asti tämä ystäväni ottaa minuun yhteyttä vain, jos tarvitsee lastenhoitoapua tai kyytiä tms. Näin on siis käynyt viimeisen kuuden vuoden aikana usein. Pisin aika ettemme nähneet tämän takia taisi olla noin reilun vuoden. Muuten kai ei harmittaisi niin paljon, mutta hän on paras ystäväni tässä kaupungissa. Muut ystäväni asuvat kaukana, joten tällä hetkellä hän on ainoa, jota voin yleensä pyytää kahvitteluseuraksi tai lenkille tms. Olen taas kerran siinä tilanteessa, että saan olla yksikseni, kun ystäväni viettää kaiken aikansa miespuolisen kaverini kanssa, jonka esittelin hänelle kesän alussa. Se taitaa olla pikkuhiljaa vakavaa. Ja mikäs siinä, ihanaahan se on, että kaksi minulle tärkeää ihmistä rakastuu, kun minulle on tärkeää että he ovat onnellisia. Mutta tympii, kun saan jäädä taas kerran yksin.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan?
Koska ne voi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne voi?
Ap
Aplodeja ja samasta syystä ystäväsi toimii noin.
Siirrä tuollainen ”ystävä” johonkin muuhun kategoriaan kuten tuttu tms. Äläkä ole hänestä riippuvainen äläkä vielä aikaa hänen kanssaan saatika esittele hänelle omia muita kavereitasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne voi?
ApAplodeja ja samasta syystä ystäväsi toimii noin.
Kerroin hänelle vuosi sitten miten paljon moinen käytös minua loukkaa. Hän oli silloin pahoillaan ja pyysi anteeksi. Siitä lähtien olimme todella läheisissä ja hyvissä väleissä. Tähän asti.. Luulin että kaikki olisi muuttunut, mutta ei. Ja vaikka olenkin sosiaalinen ja minulla on paljon tuttuja, olen myös hieman introvertti hyvien ystävien suhteen. Ei ole helppoa löytää uutta parasta kaveria.
Ap
Pidä ne kaverit itselläsi, älä esittele "ystävälle" ollenkaan. Ja itse asiassa, lopeta se "ystävyys" kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne voi?
Kerroin hänelle vuosi sitten miten paljon moinen käytös minua loukkaa. Hän oli silloin pahoillaan ja pyysi anteeksi. Siitä lähtien olimme todella läheisissä ja hyvissä väleissä. Tähän asti.. Luulin että kaikki olisi muuttunut, mutta ei. Ja vaikka olenkin sosiaalinen ja minulla on paljon tuttuja, olen myös hieman introvertti hyvien ystävien suhteen. Ei ole helppoa löytää uutta parasta kaveria.
Ap
Uutta parasta kaveria? Ja ikä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne voi?
Ap
Kun ei kerran ei ole muuttunut älä anna palata takaisin. Ei aikuinen tarvitse parasta kaveria vaan balanssia työ, ystävät, harrastukset, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne voi?
ApUutta parasta kaveria? Ja ikä oli?
Jep jep.. Jatka vain. Sitähän sinä tänne olet tullut tekemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne voi?
Ap
Ja ikä oli? :D
Mulla kävi aina lapsena noin, että tutustuin ensimmäisenä niihin yksinäisiin ja syrjittyihin, tutustuivat pikkuhiljaa muihin minunkin ansiostani ja kohta olin itse se yksinäinen ja ulkopuolinen. Tai olin jollekin ainoa kaveri, ja kun tämä löysi uusia niin yhteydenpito minuun väheni.
Myönnän, olin helvetin mustasukkainen kun kuuntelin sitten niitä juttuja tämän kaverin "parhaasta kaverista". Olisin niin halunnut olla jollekin se bestis.
Kouluaikojen jälkeen en ole juurikaan edes yrittänyt ystävystyä, mutta eipä ole kukaan nähnyt sitä vaivaa minunkaan suhteeni.
Joten kai olen niin ikävä ihminen. No, niin sanoo lapsenikin, olen niin vittumainen paska että siksi kukaan ei halua olla kanssani tekemisissä, ei suku eikä muut.
Menee tämä yksinkin, on mennyt viisikymppiseksi niin menee loppuun astikin. Joka luultavasti ja toivottavasti on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne voi?
Ap
Sitäpä juuri olen tullut tekemään, että et ole enää alakoulussa vaan iso tyttö joka on vastuussa siitä miten sinua esim kohdellaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne voi?
ApKun ei kerran ei ole muuttunut älä anna palata takaisin. Ei aikuinen tarvitse parasta kaveria vaan balanssia työ, ystävät, harrastukset, jne...
olen eri mieltä. Toki nimitys on läheinen ystävätär, eroituksena ystävään tai tuttavaan tms. Odotahhan vaan kun työ menee (vaikka eläkeikä), mies menee (vaikka kuolema), lapset menee (ulkomaille muutto ), ja joku sairaus, tragedia iskee, niin ne ystävät katoaa, ja jäljellä on vain se yksi tai kaksi parasta/läheisintä ystävätärtä sairasvuoteesi vierellä, tai joka käy kaupassa kun olet kyvytyön. Pelkät kaverit ei tuota tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne voi?
ApKun ei kerran ei ole muuttunut älä anna palata takaisin. Ei aikuinen tarvitse parasta kaveria vaan balanssia työ, ystävät, harrastukset, jne...
On se vaan ollut niin mukavaa, kun on ollut ihminen joka ymmärtää sinua puolikkaasta sanasta, ja jonka kanssa on voinut jakaa ihan kaikki arjen ilot ja surut. Minusta sellainen suhde on hyvin erityinen ja siksi olen pitänyt häntä parhaana ystävänäni, vaikka se muiden mielestä olisikin lapsellinen vertauskuva. Ja joo, ehkä haluttaisi katkaista välit, mutta ei se ole järkevää, koska lapsemme ovat keskenään myös hyviä ystäviä, samanikäisiä kun ovat. Pidän vaan ehkä vähän etäisyyttä koko ihmiseen hetken.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne voi?
ApSitäpä juuri olen tullut tekemään, että et ole enää alakoulussa vaan iso tyttö joka on vastuussa siitä miten sinua esim kohdellaan...
Mm. Ja sinun valintasi on kertoa se mahdollisimman trollahtavalla ja v*ttumaisella tavalla. Kertoo hyvin paljon sinusta ihmisenä. Itsepä itsesi kanssa elämäsi vietät, joten antaa mennä vain. Mukavaa päivänjatkoa.
Ap
Uusinta tietoa tilanteesta. Eli yhden kerran on tämä kaveri nyt kysynyt minut kahville, ja menin toki, kun toinen kerran kysyi. (itse ehdin ehdottaa lekkeilyä/kahvittelua pari kolme kertaa, mutta hälle ei silloin käynyt) Pyysi samalla kertaa myös palvelusta, jonka sitten perui kuitenkin ennen kuin ehdin tehdä asialle mitään. Olen jo tavallaan hyväksynyt tilanteen, ja tuntuu ihan hyvältäkin olla itsekseen. Jossain vaiheessa varmaan alkaa tulla yksinäinen olo, mutta tällä hetkellä arkikiireet vie sen verran tehokkaasti huomion, etten varmaan edes jaksaisi nähdä häntä, tai ylipäätään ketään tätä enempää.
Ap
Se on kaveritesti. Jos esittelet jatkossakin kaverisi hänelle ja jos he ovat keskenään, voit lempata aina sinut ignooraavat pois. Kätevää? Toinen vaihtoehto on ettet kuvittele että miehet ovat kavereitasi erityisesti, koska usein etsivät muuta. Tai et esittele kavereitasi toisilleen. Pärjäät itseksesi hyvin, vaikket olisi tuon yhden kaverina.
Mulle on aina riittänyt yksi ystävä, mutta näille ystäville ei ole koskaan riittänyt pelkästään minä.
Haaveilen että olisin syntynyt antiikin roomaan ja mulla olisi oma orja. Kohtelisin toki tätä orjaa hyvin ja antaisin hänelle asioita ja hän olisi vapaa liikkumaan kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aina riittänyt yksi ystävä, mutta näille ystäville ei ole koskaan riittänyt pelkästään minä.
Haaveilen että olisin syntynyt antiikin roomaan ja mulla olisi oma orja. Kohtelisin toki tätä orjaa hyvin ja antaisin hänelle asioita ja hän olisi vapaa liikkumaan kanssani.
Jotenkin tosi söpöä :3