Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi väki ei osaa venäjää? Vaikka on meidän naapurimaa. Jotenkin suuri häpeä.

Vierailija
07.08.2019 |

Ei osata YHTÄÄN venäjää. Edes, että извините tai пожалуйста. Suurin häpeä.
Olga

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in, mikähän tosiaan voisi olla syynä siihen, että kiinnostus itäiseen naapurimaahan on niin vähäistä?

Vierailija
2/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hej Frällälällälää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, koska 1. sota 2. diktatuuri ja 3. vaikea kieli 4. englanti on lingua franca.

Vierailija
4/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta venäjä pätkän vertaa.

Vierailija
5/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä ei ole muuta annettavaa kuin halpaa bensaa, halpoja naisia ja tympeää suurvaltauhoa.

Vierailija
6/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen mieluummin viroa.

Vierailija
7/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan etteivät osaa, onpahan meille osaaville työelämässä entistäkin suurempi etu jolla voi rahastaakin. Itse olen it-alalla, ja olen päätynyt hommiin jossa tehdään idän liikennöintiin ja kauppaan liittyviä järjestelmiä, koska on melkoisen kätevää että porukassa on joku joka osaa sitä toista kieltä, jolla järjestelmän pitää esim. tuottaa lomakkeita tai raportteja.

Vierailija
8/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten ei tarvitse osata kuin muumiruotsia, se on portti kaikkiin kieliin.

Vierailija
9/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golgatan Olga kaipaa venäjän osaajia. Niitä löytyy kyllä Suomestakin, mutta ne osaajat eivät aina tuo sitä esille. Kannattaa Olgankin olla varpaillaan, kun ympärillä ymmärretäänkin sun mongerrus.

Vierailija
10/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä ei ole muuta annettavaa kuin halpaa bensaa, halpoja naisia ja tympeää suurvaltauhoa.

Unohdit tupakan ja viinan.

Vierailija
11/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällähän osataan suomea varmasti tosi hyvin koska naapurimaa...

Vierailija
12/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällähän osataan suomea varmasti tosi hyvin koska naapurimaa...

Ainakaan kielivähemmistöt on siellä osattu laittaa kuriin, eivät luule olevansa herrakansaa.

Vierailija
13/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien suomalaisten tarvitsekkaan osata. Mutta taloudellisesti olisi fiksua että suurempi osuus osaisi. Mutta ongelma on pakkoruotsissa, se syö resurssit. Englannin tulisi olla jatkossakin pakollinen, mutta ruotsi, venäjä, saksa, ranska, kiina, espanja voisivat olla vapaasti valittavia peruskoulussa. Näistä valittaisiin vähintään yksi kieli jota tulisi opiskella. Jos rahkeita riittää niin sitten valinnaisina aineina vaikka useampikin.

Vierailija
14/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni osaa idi studa ja ruki vier.

Vierailija
15/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa jos pysyykin, niin ei tarvitse osata. Se on suuri ilo ja riemu edelleen, vaikka muutaman kerran on jouduttu uhraamaankin paljon tämän oikeuden eteen. 

Vierailija
16/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit tupakan ja viinan.

Niitä ei saa laillisesti tuoda jos ei viivy yön yli. Se taas on liian kova hinta mokomista iloista.

Vierailija
17/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä osaa norjaakaan vaikka sekin on Suomen rajanaapuri.

Vierailija
18/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa alkaa opettelemaan noita harakanvarpaita.

Vierailija
19/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, kunpa sen olisi voinut valita ruotsin sijaan. Tiesin sen jo silloin että ruotsista ei tule olemaan mitään hyötyä ja venäjästä olisi, ja olin oikeassa.

Vierailija
20/31 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut omin päin jonkin verran venäjää. Aikanaan koulussa ei saatu venäjänryhmää kokoon, piti valita ranska. Ranskaa en tarvitse juuri koskaan.

Pietari on kaunis kaupunki ja helpon junamatkan päässä. Mukavaa, että viisumikäytäntö on helpottumassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme