Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sitä mieltä että kaikenlainen vakoilu on ok, koska "jos ei ole mitään salattavaa niin mitä tuo haittaa"?

Vierailija
07.08.2019 |

Kelpaisiko sinullekin Stasi Suomeen, koska jos ei ole salattavaa, niin mitä tuo haittaa? Sehän olisi suomalaisten kyttääjien ja ilmiantajien unelma.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofiileille tuo sopii.

Vierailija
22/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asioita jotka on ihan laillisia mutta normaalin kaduntallaajan silmin todella sellaista josta ollaan heti arvostelemassa ja haukkumassa, haluaisitko sinä että joku virkamies voi hihitellä kaikelle hiemankin oudolle asialle kaiket päivät ja vielä todennäköisesti tienata enemmän rahaa hyväpalkkaisessa virassaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on tässä asiassa hyvin sinisilmäisiä. Muistan joskus kuinka järkyttynyt joku britti oli siitä kuinka mahdotonta Suomessa on elää vapaasti. Toisaalta Englannissa itsekin asuneena tajuan, että kalliiksihan sekin tulee, että asuinpaikan voi todistaa kaasulaskulla ja sairaalassa hoidetaan kaikki potilaat ilmaiseksi.

Vierailija
24/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan Kelan tädit voivat tarkistaa kenen hyvänsä tilitiedot milloin tahansa jälkiä jättämättä, ja se on kaikille ihan jees.

Vierailija
25/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kaikki julkiseksi. Alkaen ihmisten sairaskertomuksista.

Käytännössä sairaskertomuksiin pääsee kyllä käsiksi. Terveydenhoidossa on porukkaa töissä kymmenin tuhansin, ja jos oikeasti haluat jonkun ihmisen tiedot, se on todennäköisesti järjestettävissä jopa ihan laillisin keinoin. Kuka hyvänsä potilaan hoitoketjuun millään tavalla liittyvä ihminen voi käydä hakemassa tietosi ihan luvan kanssa.

Vierailija
26/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On asioita jotka on ihan laillisia mutta normaalin kaduntallaajan silmin todella sellaista josta ollaan heti arvostelemassa ja haukkumassa, haluaisitko sinä että joku virkamies voi hihitellä kaikelle hiemankin oudolle asialle kaiket päivät ja vielä todennäköisesti tienata enemmän rahaa hyväpalkkaisessa virassaan?

No eiköhän tuossa ole olennaisempaa miettiä, miksi maksetaan virasta, jossa ainoa tarkoitus on hihitellä oudoille asioille. Silloin on jokin pahasti virkakoneistossa vialla eikä ongelma ole yksityisyys

Vierailija
27/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua haittaa jo nyt se, että kytätään. Puhelimet, netti, kauppojen videovalvonta, torien kuvauskamerat, dronet, kameratolpat... En ole instassa, facebookissa jne., ei ole ajokorttia, mutta silti auton kyydissä istuessa kohdellaan kuin rikollista. En ottanut edes passia, koska keräävät sormenjäljet jo varastoon. Hirveätä tulla kohdelluksi rikollisena koko ajan vaikka murjottaa ihmispelkoisena kotina :(

Varmaan järki lähtee jos vielä lisäävät kyttäysvolyymia. Kukaan ei ollut huolissaan vaikka ulkomaiset firmat tulivat tänne lähettidroneineen jne. Olette nyt sitten firmojen  videoarkistoissa onneksi olkoon! Google mapsin kuvausautonkin annettiin kiertää Suomessa vaikka se kuvasi myös seinien sisäpuolelta.Sairaita itsensäpaljastelijoita kaikki.. En kestä!!!

Vierailija
28/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikeasti aika vaikea kysymys, mutta valitettavasti tämäkin keskustelu osoittaa, että ihmiset eivät näe metsää puilta.

Suurin osa tiedonkeruusta tapahtuu nykyään meidän omalla suostumuksella. Vielä 20 vuotta sitten ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisimme luovuttaneet vapaaehtoisesti tiedon liikkumisestamme, viesteistämme tai kiinnostuksen kohteista kenellekään. Eli jos vuonna 1990 valtio olisi esittänyt, että kaikille suomalaisille annetaan laite, joka rekisteröi kaikki kulkemiset, viestit ja puhelut, niin siitä olisi seurannut kapina. Nyt ne kaikki annetaan vapaaehtoisesti amerikkalaisille yhtiöille. Samaan aikaan kuitenkin vastustetaan esim. auton liikkeisiin perustuvaa autoveroa.

Itse olen sitä mieltä, että mulla ei ole salattavaa. Tai on, mutta teen tai ajattelen niitä asioita niin, ettei älylaite tiedä niistä kovinkaan paljon. Ei mulla ole tarvetta peittää läppärin kameraa, sillä en tee läppärin edessä mitään nenän kaivamista ihmeellisempää. Tai ei mun kamerassa ole kuvia, jotka kiinnostaisivat ketään ulkopuolista.

Eli vakoilu on meistä ok. En tiedä mitä ap ajoi kysymyksellään takaa, mutta tuskin kuitenkaan tätä.

Se vaan, että työpaikat ja opiskelupaikat velvoittavat tietokoneohjelmien käyttöä. Eli et voi valita. On muuten tosi outoa, että Suomi ei ole rakentanut omia turvallisia alustojaan, joissa koulujen ja työpaikkojen toiminnot pyörivät. Ainoastaan tutkijoilla tms. on suojsttu levytila.

Vierailija
29/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole salattavaa, mutta en halua, että minua vakoillaan. Toki virkavalta saa pakon vaatiessa vakoilla minua, jos selvittävät jotakin rikollista, johon minulla ei ole osallisuutta, mutta tutun tutulla ehkä on jne.

MUTTA haluan myös, että tällaisessa tilanteessa poliisi kertoo minulle jälkeenpäin salakuunnelleensa. Tätä kautta pääsen eroon epämääräisistä ihmisistä.

Nyt puhelimeni on käyttäytynyt oudosti erään ajanjakson, enkä saanut siitä jälkeenpäin ilmoitusta. Eli laitonta toimintaa jonkun tahon osalta. 

Vierailija
30/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olis aivan huippua, jos kaikki mitä kukin tekee olis julkista ja rehellisesti tarkastettavissa.

Tuo Stasi viittaus vain ontuu, koska siinä ilmiannettiin vihollisia asioista joita nämä eivät olleet tehneet ja ihmiset sai vääriä tuomioita.

Jos tuon väärän ilmiannon olisi voinut tarkastaa niin kaikki olisi jälleen ollut ok.

Pitää muistaa, että rikolliset ei tykkää valvonnasta tai poliiseista, heihin avoimuus eniten vaikuttaisi.

Väärin. Minä en kuulu kenellekään muulle kuin itselleni. Vain, jos olen tehnyt jo rikoksia, on valvonnassa jotain oikeaa.

Vierailija
31/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisyyden suoja on ihan oleellinen oli sitten salattavaa tai ei. Perusoikeus josta kannattaa todellakin pitää kiinni.

Tämä juuri. Eli minua ei haittaa henkilökohtaisesti, että olisi jotain erityisen peiteltävää asiaa, mutta asiana haittaa erittäin paljon. 

Vierailija
32/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin todella ärsyttää, että edes passia ei saa ilman sormenjälkinäytettä. Eiköhän ne kohta kerää kaikilta dna-näytteetkin. Sitten kun maata parinkymmenen vuoden päästä johtaa joku nykyinen kokoomusnuori, pississä ollaan kaikki.

Vierailija
33/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä ilahduttavan paljon ihmisiä jotka vielä arvostavat yksityisyyttä. Oma käsitys kun on ollut että enemmistö on tätä vain rikollisilla on salattavaa -porukkaa. Toisaalta eipä tällä kommenttimäärällä ja pelkästään tällä foorumilla olevasta voi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vetää. Positiivisesti yllätyin silti!

Vierailija
34/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä pitää olla oikeus yksityisyyteen.

Paitsi suuri osa naisista on sitä mieltä, että jos oman mielenterveyden takia kokee että on hyvä stalkata miehen puhelin niin kyllä sen saa tutkia. Jos epäilee niin on oikeus tutkia, ilkeän miehen  vika se alunperin on jos nainen joutuu jostain syystä epäilemään!

Vierailija
35/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin todella ärsyttää, että edes passia ei saa ilman sormenjälkinäytettä. Eiköhän ne kohta kerää kaikilta dna-näytteetkin. Sitten kun maata parinkymmenen vuoden päästä johtaa joku nykyinen kokoomusnuori, pississä ollaan kaikki.

Muuten samaa mieltä, mutta uhkakuvissani se johtaja on joku vihervassarinuori.

Vierailija
36/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pedofiileille tuo sopii.

Luulisin, että he nimenomaan haluaisivat yhteiskunnan, jossa voisivat mielin määrin toteuttaa taipumuksiaan ilman vaaraa jäädä kiinni.

Kun kaikki eivät ikävä kyllä ole hyviä, tarvitaan valvontaa ja rangaistuksia.

Vierailija
37/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas täällä ilahduttavan paljon ihmisiä jotka vielä arvostavat yksityisyyttä. Oma käsitys kun on ollut että enemmistö on tätä vain rikollisilla on salattavaa -porukkaa. Toisaalta eipä tällä kommenttimäärällä ja pelkästään tällä foorumilla olevasta voi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vetää. Positiivisesti yllätyin silti!

Luulisi, että yksityisyyttään arvostavat ihmiset keskustelisivat mieluummin kasvotusten kuin tällaisella julkisella palstalla, jolla jokainen viesti pystytään liittämään lähettäjäänsä.

Vierailija
38/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännää aikaa. Toisaalta eletään aivan ekshibitionistisessa yhteiskunnassa, jossa kaikki tuutataan someen kaikkien nähtäväksi, ja kännykän sovelluksille annetaan oikeus kerätä ties mitä tietoa. Ja sitten sama tyyppi saattaa olla tosi närkästynyt siitä, että viranomaisilla saattaa olla hänestä jotain terveystietojen tai rikosrekisterin tyyppistä informaatiota.

Vierailija
39/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikeasti aika vaikea kysymys, mutta valitettavasti tämäkin keskustelu osoittaa, että ihmiset eivät näe metsää puilta.

Suurin osa tiedonkeruusta tapahtuu nykyään meidän omalla suostumuksella. Vielä 20 vuotta sitten ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisimme luovuttaneet vapaaehtoisesti tiedon liikkumisestamme, viesteistämme tai kiinnostuksen kohteista kenellekään. Eli jos vuonna 1990 valtio olisi esittänyt, että kaikille suomalaisille annetaan laite, joka rekisteröi kaikki kulkemiset, viestit ja puhelut, niin siitä olisi seurannut kapina. Nyt ne kaikki annetaan vapaaehtoisesti amerikkalaisille yhtiöille. Samaan aikaan kuitenkin vastustetaan esim. auton liikkeisiin perustuvaa autoveroa.

Itse olen sitä mieltä, että mulla ei ole salattavaa. Tai on, mutta teen tai ajattelen niitä asioita niin, ettei älylaite tiedä niistä kovinkaan paljon. Ei mulla ole tarvetta peittää läppärin kameraa, sillä en tee läppärin edessä mitään nenän kaivamista ihmeellisempää. Tai ei mun kamerassa ole kuvia, jotka kiinnostaisivat ketään ulkopuolista.

Eli vakoilu on meistä ok. En tiedä mitä ap ajoi kysymyksellään takaa, mutta tuskin kuitenkaan tätä.

Se amerikkalainen IT-jätti on harmittomimmasta päästä kyttääjiä, kunhan pitää tiedot itsellään, eikä tietoja käytetä kuin mainonnan kohdentamiseen. Tuo kyttääjä ei koskaan tee yhtään minua koskevaa hallinnollista päätöstä. Kyttäystä voi aina halutessaan vähän vältellä VPN-yhteyksillä, anonyymisurffilla ja prepaidliittymillä. Kotimainen valtiovalta on pahempi. Kukaan ei voi tietää, kuka on kymmenen vuoden päästä vallassa. Onko Suomi vihollisen miehittämä, jolloin viranomainen= Gestapo?

Vierailija
40/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että yksityisyyttään arvostavat ihmiset keskustelisivat mieluummin kasvotusten kuin tällaisella julkisella palstalla, jolla jokainen viesti pystytään liittämään lähettäjäänsä.

Itse taas luulen, että tämä aihe ei ole vielä niiiin red-flag-osastoa. Että siis ainakin toistaiseksi uskaltaa vielä sanoa aiheesta mielipiteensä. Oli jäljitettävissä tai ei. Miten nämä viestit muuten on liitettävissä lähettäjäänsä? IP-osoite kai on jossain sanoman järjestelmissä kyllä mutta onhan siitä vielä aika monta askelta henkilötietoihin? Ja maksaako se jonkun mielestä vaivaa jos ei tämän kummempia kannata kuin yksityisyydensuojaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi