Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroa haettu, mies epätoivoisesti hakee uutta

Vierailija
06.08.2019 |

Pitkän avioliiton jälkeen päädyttiin eroon, mies halusi. Kaksi lasta meillä.

Eron hakemisen jälkeen mies jäi kiinni viestittelystä naisem kanssa, ei myönnä mitään.

Koska asunto vielä myymättä, asumme vielä yhdessä. Mutta ottaa hermoon kun mies puhelimella koko ajan, varmaan hakee seuraa tai chattää tämän naisen kanssa.

Pitääkö tätä sietää että tässä omien ja lasten silmien alla miehellä haku seuran haku päällä.. heitönkö pihalle?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin yhdessä 3 kuukautta eropäätöksen jälkeen, mutta ei siinä ihan hirveästi fyysisesti tarvinnut toista katsella. Aika usein otettiin läpystä vaihtoa, kun toinen tuli kotiin niin toinen lähti. Ja jos samaan aikaan kotona oltiinkin, niin sit oleiltiin aika paljon eri huoneissa. En todellakaan ollut kovin tietoinen enää tuossa vaiheessa miehen touhuista. Yhden kerran se tuli kotiin klo. viisi aamulla ja se toki v*tutti monelta eri kantilta, mutta ehkä kuitenkin lähinnä siksi etten koskaan osannut nukkua ennenkuin tiesin että mies on turvallisesti kotona. Eli myös minä valvoin sinne viiteen. Eron jälkeenkin otti aikansa ennenkuin opin nukkumaan yksin, nykyään nukun hyvin. 

Mikä pakko siinä on vieressä roikkua toisen näpyttelyä katsoessa? Keksi itsellesi omaa puuhaa, se kannattaa opetella jo nyt, se itsekseen oleminen ja tekeminen. Koska sitä on eronkin jälkeen luvassa yllin kyllin. 

Vierailija
22/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asuttiin yhdessä 3 kuukautta eropäätöksen jälkeen, mutta ei siinä ihan hirveästi fyysisesti tarvinnut toista katsella. Aika usein otettiin läpystä vaihtoa, kun toinen tuli kotiin niin toinen lähti. Ja jos samaan aikaan kotona oltiinkin, niin sit oleiltiin aika paljon eri huoneissa. En todellakaan ollut kovin tietoinen enää tuossa vaiheessa miehen touhuista. Yhden kerran se tuli kotiin klo. viisi aamulla ja se toki v*tutti monelta eri kantilta, mutta ehkä kuitenkin lähinnä siksi etten koskaan osannut nukkua ennenkuin tiesin että mies on turvallisesti kotona. Eli myös minä valvoin sinne viiteen. Eron jälkeenkin otti aikansa ennenkuin opin nukkumaan yksin, nykyään nukun hyvin. 

Mikä pakko siinä on vieressä roikkua toisen näpyttelyä katsoessa? Keksi itsellesi omaa puuhaa, se kannattaa opetella jo nyt, se itsekseen oleminen ja tekeminen. Koska sitä on eronkin jälkeen luvassa yllin kyllin. 

Tuollainen tosiaan vaikuttaa jotenkin takertuvalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, mutta halusin itse eron, joten ei haitannut puolison menot ja viestittelyt. Asuimme vielä neljä kuukautta yhdessä eropäätöksen jälkeen, kunnes sain hommattua oman asuntoni. 

Sinun tilanteesi on kuitenkin eri, kun miehesi on halunnut erota. 

Ai, että se joka haluaa erota, ei saa haaveilla uudesta suhteesta tietyn ajan kuluessa? No, mitäs jos sen yhteisen asunnon myynti kestää vaikka 6-12kk, pitääkö luikkia jossain ulkovarastossa viestimässä mahdolliselle uudelle kumppanille?

No voisi olettaa myös eroa halunneen noudattavan alkeellisimpia käytöstapoja eron aikana. Halutessaan AP voi kuitenkin tehdä elämän hankalaksi. Tietty hienotunteisuus olisi aivan järkevää.

Millä tavalla tehdä elämän hankalaksi. Ottamalla puhelimen pois??

Vierailija
24/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi siis eroa? Etkö sinä halunnut?

Miten mies otti asian puheeksi? 

Kuulostaa siltä, että miehellä oli jo joku hoito, ennenkuin ilmoitti erohalustaan sinulle.

Vierailija
25/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, pieni hienotunteisuus olisi mieheltä paikallaan. Ja jos itse haluaa eron, niin hänen kuuluisi asunnosta lähteä.

Miehet ei sitte osaa olla ollenkaan yksin.

Yhteisestä kodista ei tarvitse lähteä mihinkään. Tässä on taas se, että kerrankin mies ottaa sen eron, niin se on täysi katastrofi. Kyllä se niin on, että 100 avioparia pistetään riviin, niin 95 eroalotusta tuleen naiselta ja silloin sillä naisella on yleensä uusi ollut kuvioissa ja aviomies saa tietää sen, kun paperia tiputellaan pöydälle, että vedä nimi alle.

Vierailija
26/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, mutta halusin itse eron, joten ei haitannut puolison menot ja viestittelyt. Asuimme vielä neljä kuukautta yhdessä eropäätöksen jälkeen, kunnes sain hommattua oman asuntoni. 

Ai, että se joka haluaa erota, ei saa haaveilla uudesta suhteesta tietyn ajan kuluessa? No, mitäs jos sen yhteisen asunnon myynti kestää vaikka 6-12kk, pitääkö luikkia jossain ulkovarastossa viestimässä mahdolliselle uudelle kumppanille?

No voisi olettaa myös eroa halunneen noudattavan alkeellisimpia käytöstapoja eron aikana. Halutessaan AP voi kuitenkin tehdä elämän hankalaksi. Tietty hienotunteisuus olisi aivan järkevää.

Pahempaa. Elarit yläkanttiin. Lapset viikko viiko-systeemiin tai kokonaan miehelle, tai ei koskaan isälle,mikä nyt tuntuu haittaavan eniten ja olemalla kaikissa eroasioissa täysin joustamaton ja mahdoton.

Vierailija
27/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä on taas se, että kerrankin mies ottaa sen eron, niin se on täysi katastrofi. Kyllä se niin on, että 100 avioparia pistetään riviin, niin 95 eroalotusta tuleen naiselta ja silloin sillä naisella on yleensä uusi ollut kuvioissa ja aviomies saa tietää sen, kun paperia tiputellaan pöydälle, että vedä nimi alle."

Ei kyllä mene noin!

Yleensä mies on pettänyt naista, mutta ei silti haluaisi erota. 

Nainen hakee silti sen eron. Alunperin syy siis on ollut miehen pettämisessä, mutta miehessä ei ole munaa erota. Vaan nainen saa hoitaa sen.

Vierailija
28/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, pieni hienotunteisuus olisi mieheltä paikallaan. Ja jos itse haluaa eron, niin hänen kuuluisi asunnosta lähteä.

Miehet ei sitte osaa olla ollenkaan yksin.

Millä tavalla ap:n mies ei ole ollut hienotunteinen? Eikös ap sitä kyttää ja kurki mitä se puuhaa. Ap voisi keskittyä kyttäämisen sijaan eron jälkeiseen elämään ja etsiä asuntoa itselleen ja nykyinen talo myyntiin.

Vierailija
29/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässä on taas se, että kerrankin mies ottaa sen eron, niin se on täysi katastrofi. Kyllä se niin on, että 100 avioparia pistetään riviin, niin 95 eroalotusta tuleen naiselta ja silloin sillä naisella on yleensä uusi ollut kuvioissa ja aviomies saa tietää sen, kun paperia tiputellaan pöydälle, että vedä nimi alle."

Ei kyllä mene noin!

Nainen hakee silti sen eron. Alunperin syy siis on ollut miehen pettämisessä, mutta miehessä ei ole munaa erota. Vaan nainen saa hoitaa sen.

Jep, tästä olen itsekkin enemmän kuullut ja tämä on myös se oma tarina. Mies petti ja valehteli ja perseili minkä ehti, vaikeiden päätöksien tekeminen (yhteiset lapset kuvioissa) jäi minulle. Minä olin se itsekäs p*ska joka halusi erota ja rikkoa lasten kodin. 

Vierailija
30/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahempaa. Elarit yläkanttiin. Lapset viikko viiko-systeemiin tai kokonaan miehelle, tai ei koskaan isälle,mikä nyt tuntuu haittaavan eniten ja olemalla kaikissa eroasioissa täysin joustamaton ja mahdoton.

Puolisot ei määrittele elareiden suuruutta, arvion voi lasketuttaa lastenvalvojalla mutta päätöksen tekee raastuvanoikeus. Viikko-viikko olisi täydellinen valinta, myös isälle.

Vierailija
31/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt päättää kumpi asuu siinä myyntiin asti ja toinen ottaa vaikka lumolta kämpän. Asunnon myynti voi kestää kuukausia tai vuosiakin. Miehet on läheisriippuvaisia lähes järjestään, joten tottakai niillä on aina joku uusi äiti haussa. Tämä nykyinen laastari on otettu kun eroa jo aavisteltiin ja tottakai tissille on kova kiire, jotta saa lohtua. Ei lasten sellaista tarvitse katsoa, joten mies voisi mennä jonnekin muualle etsimään sitä uutta imettäjäänsä.

p*llu sillä on mielessä kun ei ole kotona saanut vuosiin

ap

Mites sinun munansaanti? Taitaa olla kunnon panosta aikaa jo vuosia myös, joten ei ihme, että olet niin kireä.

Ja mikäs sinua estää etsimästä itsellesi samaan aikaan miestä? Et taida olla enää markkinoiden paras nainen, et edes oman ikäluokkasi tasolla. :(

Vierailija
32/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mene noin!

Jep, tästä olen itsekkin enemmän kuullut ja tämä on myös se oma tarina. Mies petti ja valehteli ja perseili minkä ehti, vaikeiden päätöksien tekeminen (yhteiset lapset kuvioissa) jäi minulle. Minä olin se itsekäs p*ska joka halusi erota ja rikkoa lasten kodin. 

Totta toinen puoli.

Vierailija
33/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei voisi vaatia samaa ja olemalla joustamaton ja mahdoton. Elarit yläkanttiin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme