Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitko kysyä anopiltasi milloin hänen kuukautisensa on alkaneet?

Vierailija
06.08.2019 |

Ihmettelen tyttären aikaista murrosikää, jopa 3-4 v aiempi kuin itsellä ja omalla äidilläni tai tädilläni. Mietin josko toisessa suvussa on varhainen, mutta en oikein tohdi kysyä, eikä mieskään kyllä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa ilman muuta, mutta en ilman syytä.

Vierailija
2/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kysyä vaan, että onko teidän suvussa naisilla ollut varhainen murrosikä? Anoppi saa sitten itse kertoa omalta kohdaltaan jos haluaa. Nykyään toki alkaa yleisestikin paljon aiemmin kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on sen varmaan joskus kertonut ihan oma-aloittesesti. Nyt ei enää olisi edes mahdollista kysyä.

Vierailija
4/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyse on lapsen terveydestä, kyllä kehtaisin. Ja kun kyse on lapsen terveydestä, niin eiköhän anoppikin ymmärrä, miksi kysyt.

Vierailija
5/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumme anopin kanssa lähes kaikesta. Ilman muuta voisin kysyä.

Mulla kiva anoppi :)

Vierailija
6/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tytöt kehittyy kyllä nuorempina kuin ennen. Mulla alkoi 15 v ja tyttärilläni monta vuotta aiemmin.

Anopin kanssa en puhu muutenkaan, mutta kehtaisin kyllä kysyä, jos haluaisin.

Vierailija
7/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa kehtaisin kyllä. Jos et ole varma, miten anoppi suhtautuu kehon asioihin, voit kysyä, että onko heidän suvussa ollut varhaista murrosiän alkamista. 

Vierailija
8/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikainen murrosikä tarkoittaa jotain 10-11 vuoden ikää tai jopa aiemmin, niin kysyisin. Siitä eteenpäin on nykyään ihan normaalia.

Vierailija
9/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa voit kysyä, jos vielä kerrot syyn. Ja myös, jos miehellä on siskoja.

Utelumielessä se olisi tahditonta.

Vierailija
10/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä menis haudalle huhuileen.

Vierailija
11/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi 15v ja siskollani 11v. Eli ihan normaalia vaihdella.

Vierailija
12/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä haluaisi, että miniäni alkaisi minulta noin henkilökohtaisia utelemaan.

Kysy mieluummin vaan, että onko heidän suvussa murrosikä alkanut aikaisin, se ei ole niin intiimiä.

Vierailija
13/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikainen murrosikä tarkoittaa jotain 10-11 vuoden ikää tai jopa aiemmin, niin kysyisin. Siitä eteenpäin on nykyään ihan normaalia.

Minulla (s.-84) alkoi murrosikä noin 10-vuotiaana, kuukautiset paria kuukautta ennen kuin täytin 12. Ei siinä mitään epänormaalia ollut. Lapset kehittyvät eri tahtiin. 

Vierailija
14/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sillä tiedolla sitten tekee? Ei kai sitä murrosikää voi peruakaan vaikka kävisi ilmi ettei ole anopilta perittyä.

Vierailija
15/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi tuollaisen takia anopin kuukautisista kyselemään. Murrosiän alkamisikä on yksilöllistä, ei perinnöllistä.

Vierailija
16/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi.Se ei yksinkertaisesti kuulu minulle.Riittää fakta että pubertiteetti varhaistunut merkittävästi niistä ajoista.

Vierailija
17/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kyse on lapsen terveydestä, kyllä kehtaisin. Ja kun kyse on lapsen terveydestä, niin eiköhän anoppikin ymmärrä, miksi kysyt.

Murrosikä ei ole sairaus. Ei siitä tarvitse huolestua eikä sen takia tarvitse udella anopin yksityisasioita. 

Vierailija
18/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumme anopin kanssa lähes kaikesta. Ilman muuta voisin kysyä.

Mulla kiva anoppi :)

Mulla on kanssa ollut onni ja todella mukava anoppi. Kehtaisin todellakin kysyä. Ollaan anopin kanssa mm keskusteltu siitä, millaiset synnytykset hänellä on ollut. Anoppi repesi todella pahasti kun synnytti miestäni. Luuli ettei värkkiä saada koskaan kasaan. (Mieheni oli vähän vaivalloinen kun istui vieressä kuuntelemassa)

Vierailija
19/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sillä tiedolla sitten tekee? Ei kai sitä murrosikää voi peruakaan vaikka kävisi ilmi ettei ole anopilta perittyä.

Kyllä sitä jarrutetaan jos alkaa liian aikaisin, vaikkapa 7-vuotiaana. Mutta tuolloin on olennaista tietoa onko lähisuvussa ollut muilla aikainen vai voisiko olla lapsella joku hormonihäiriö.

Vierailija
20/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murrosikä ei ole sairaus. Ei siitä tarvitse huolestua eikä sen takia tarvitse udella anopin yksityisasioita. 

Kyse voi nimenomaan olla sairaudesta jos alkaa liian aikaisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme