Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lavatansseissa käyminen yksin, siis ei oman puolison kanssa, muita tanssittamassa; olisiko teille ok?

Vierailija
06.08.2019 |

Miten tähän pitäisi suhtautua?
Itse koen paritanssin tosi intiimiksi, ja minulle olisi kyllä aika ylitsepääsemätön ajatus, että avomieheni lähtisi yksin lavalle tanssittamaan muita naisia. Tiedän että se on intiimiä kyllä hänellekin.

Ollaan vasta reilut pari vuotta oltu varsinaisesti yhdessä ja toistaiseksi käyty yhdessä tanssimassa jos on käyty, seurustelun ihan silloin alkuaikoina kumpikin kävi kerran erikseen.

Asia tullut puheeksi tässä kevään/kesän aikaan pari kertaa, ja olen kertonut että se minusta tuntuisi viakealta, lähes uskottomuudelta.

Olenko nyt ihan hullu tässä asiassa?

Tuntuu että hän haluaisi mennä joskus yksinkin, ja varmaan kai aikookin mennä jos tulee hetki että en ole ns. "paikalla".

ETenkin kun meillä on ihan kauheasti muita ongelmia jatkuvasti tässä uudessa parisuhteessa ja uusperheessä, tuntuu että tuollainen käytös olisi minua tosi loukkaava niitti; haluta jakaa mieluummin joidenkin vieraiden naisten kanssa kokemus, joka jossain vaiheessa oli meidän yhteinen harrastus (ollaan käyty kursseillakin jne.)

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia parisuhteessa. Mikä tarve mennä yksin , kun voi mennä yhdessä? 

Täällä vaan normalisoidaan tuo asia, mutta itse en todellakaan pidä tuota normaalina. Ei voi verrata salikäynteihin, missä toimitaan yksin.

Onko normaalia käydä yksin kaupassa, kun ostetaan ruokatavaroita koko perheelle? Entä onko normaalia käydä yksin vaikka uimarannalla - jestas sentään, mitä siellä näkyy!

Entä onko normaalia käydä yksin baarissa?

Pohjimmiltaan tässäkin voi olla kyse siitä, miksi ei toinenkin osapuoli voisi / haluaisi lähteä mukaan, eli onko olemassa joku syy siihen, että toinen menee tansseihin yksin? Ehkä on työporukalla tai sukulaisten kanssa jossakin toisella paikkakunnalla ja siellä käydään tanssimassa, vai ilmoittaako vaan puolisolleen, että sinä et nyt lähde mukaan vaan menen yksin? Meiltä on käyty sekä yhdessä että erikseen, monistakin syistä.

Älä nyt viitsi! Kaupassa ei halailla ja vartailot myötäile kiinni toisessa. Oteta tarkempaa kontaktia toiseen ihmiseen ja tanssita. Miten edes kehtaat verrata näitä? Taidat olla niitä jotka kaipaa vähän muutakin kuin omaa kumppaniasi. 

Tuntemattoman kanssa tanssiessa ei ole tarkoituskaan mennä ihan sylikkäin.

Vierailija
62/96 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavatansseissa käyminen yksin, siis ei oman puolison kanssa...????

Miksi muotoilet kysymyksen kuin jollekin vähä-älyiselle tai pikkulapselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut naimisissa 22 vuotta ja kaikki nämä vuodet olen käynyt aina silloin tällöin (1-3 kertaa/kk) lavatansseissa yksin. Lisäksi käyn tanssikursseilla. Mies ei osaa eikä halua tanssia. Minä taas rakastan fuskua.

Toki joskus tanssiote on aika tiukkakin, ja jos mies osaa viedä hyvin, niin siinä on eräänlainen puhumaton yhteys. Mutta ei siinä mitään romanttista tapahdu minun ja tanssikumppanin välillä. Tanssiminen on minulle vain hyvä tapa liikkua. 

Vierailija
64/96 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän monta vanhemman polven miestä ja naista, yli 60-vuotiaita, jotka käy tansseissa joskus puolison kanssa ja joskus yksin. Ihan vain koska tykkäävät tanssia, lisäksi pari näistä tanssiin ns. kuntoilumielessä kolmekin kertaa viikossa (ke, pe, la). Aina ei puoliso pääse tai ei halua harrastaa niin usein. Yhdellä miehellä lähtee oma tytär useammin mukaan, tanssivat kyllä enimmäkseen erikseen, mutta jakavat kyydit. Heille kaikille lavatanssit on ainakin vain harrastus ja avioliitot kaikilla ainakin ulospäin kunnossa. Ja kai kolmenkymmenen avioliittovuoden jälkeen luottokin jo pelaa.

Tämä siis lavapaikan narikasta seurattuna. Siellä tulee tehtyä joko mun tai miehen ainakin 10 iltaa vuodessa lasten harrastuksen vuoksi eli rahaa seuralle tienaamassa. Ja aina yksin, koska toisen pitää olla kotona lasten kanssa. Sitä ei ainakaan kukaan vielä ole tähän mennessä paheksunut.

Vierailija
65/96 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vaan normalisoidaan tuo asia, mutta itse en todellakaan pidä tuota normaalina. Ei voi verrata salikäynteihin, missä toimitaan yksin.

Onko normaalia käydä yksin kaupassa, kun ostetaan ruokatavaroita koko perheelle? Entä onko normaalia käydä yksin vaikka uimarannalla - jestas sentään, mitä siellä näkyy!

Pohjimmiltaan tässäkin voi olla kyse siitä, miksi ei toinenkin osapuoli voisi / haluaisi lähteä mukaan, eli onko olemassa joku syy siihen, että toinen menee tansseihin yksin? Ehkä on työporukalla tai sukulaisten kanssa jossakin toisella paikkakunnalla ja siellä käydään tanssimassa, vai ilmoittaako vaan puolisolleen, että sinä et nyt lähde mukaan vaan menen yksin? Meiltä on käyty sekä yhdessä että erikseen, monistakin syistä.

Älä nyt viitsi! Kaupassa ei halailla ja vartailot myötäile kiinni toisessa. Oteta tarkempaa kontaktia toiseen ihmiseen ja tanssita. Miten edes kehtaat verrata näitä? Taidat olla niitä jotka kaipaa vähän muutakin kuin omaa kumppaniasi. 

Etkö sinäkään ole koskaan lavatansseissa käynyt? Ap:lta voisin kysyä, että miten ajattelit tanssia aiemmin mainittua polkkaa halaillen ja vartalot myötäile toisissa kiinni? Tango ehkä vielä "halaillen" menisi, mutta valssi ja humppa olisivat jo vähän haastavampia.

Todellisuudessa ap:n ongelma ei ehkä olekaan se, että jompi kumpi kävisi joskus jostakin hyvästä syystä (kuten ettei saada lapsenvahtia tai on joku oma porukka) vaan siitä, että mies jokseenkin selvästi ilmoittaa, että ei halua tanssia ap:n kanssa  "Mä en vaan edelleenkään tajua, miksi olisi niin tärkeää mennä yksin muita tanssittamaan, jos yhtä lailla olisi mahdollisuus tanssia minunkin kanssa ja siinä juuri jopa verestää muistia vähän niisät kaikista opettelemistamme jutuista sen mukaan mitä mahtuu, tai soveltaa niitä."

Vai onko kyse siitä, että yhdessä tansseihin mentäessä mies tanssi muiden naisten eikä hänen kanssaan?

Vierailija
66/96 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinäkään ole koskaan lavatansseissa käynyt? Ap:lta voisin kysyä, että miten ajattelit tanssia aiemmin mainittua polkkaa halaillen ja vartalot myötäile toisissa kiinni? Tango ehkä vielä "halaillen" menisi, mutta valssi ja humppa olisivat jo vähän haastavampia.

Todellisuudessa ap:n ongelma ei ehkä olekaan se, että jompi kumpi kävisi joskus jostakin hyvästä syystä (kuten ettei saada lapsenvahtia tai on joku oma porukka) vaan siitä, että mies jokseenkin selvästi ilmoittaa, että ei halua tanssia ap:n kanssa  "Mä en vaan edelleenkään tajua, miksi olisi niin tärkeää mennä yksin muita tanssittamaan, jos yhtä lailla olisi mahdollisuus tanssia minunkin kanssa ja siinä juuri jopa verestää muistia vähän niisät kaikista opettelemistamme jutuista sen mukaan mitä mahtuu, tai soveltaa niitä."

Vai onko kyse siitä, että yhdessä tansseihin mentäessä mies tanssi muiden naisten eikä hänen kanssaan?

No polkkaa melko harvoin soitetaan, ja sitä ei mies ehkä jäisi edes tanssimaan vaan menisi kahville, kun ei niin tuttu tanssi etenkään vieraan kanssa.

Kyllä esim. valssi on yleensä jo kappaleiden puolesta todella tunnelmallinen tanssi ja ollaan siinä aika lähekkäin.

Tai ehkä mun miehellä vain on sellianen tapa, että hän on kyllä tosi lähellä aina, jopa hankalankin lähellä, sitä jota vie, ja hän tykkää tanssia niitä joissa ollaan suljetussa otteessa tai käyttää sitä aina kun voi.

ap

Vierailija
67/96 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkaa yksin käymään lavatansseissa, ei se kivalta kuullosta.

Jotkut ovat löytäneet sieltä uuden kumppanin,  mitä kait loppujen lopuksi sitten sieltä haetaankin.

Aina löytyy mukava lämpöinen nainen, jota hakea tanssiimaan ja siitä se sitten alkaa...

Naisia on paljon etsimässä uutta miestä, hyviä miehiä on tarjolla vähän, ja sitten kun sellainen

eteen tulee, hänestä pidetään kynsin hampain kiinni.

Huolettomasti tuntuvat täällä kommentoivat naiset suhtautauvan miehen yksin tekemiin tanssimatkoihin.

Eipä siinä mitään, jos asema tuntuu liitossa niin varmalta ja luotto on kova.

Usein eroja tulee juuri noissa parisuhteissa, joissa toinen osapuoli ei edes pysty epäilemään

että ero voi milloinkaan osua omalle kohdalle.

Vierailija
68/96 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aletaan erikseen kulkemaan tansseissa, se on sen suhteen menos. Nähty on.

Vierailija
69/96 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla miten ap:n kävi?

Oma kokemus aiheesta jakoon. Lupaavasti alkanut (etä)suhde mureni siihen kun paljastui että tanssiharrastus onkin sitä että haluaa käydä tanssimassa viikottain exänsä kanssa jonka kanssa etikettiin kuulunut myös ns. talletus. Koitti vielä sumuttaa ja kaunistelka että siellä käy vaan vanhoja seniilejä ukkoja jne. joiden kanssa tanssii tai niinkuin nää moni täällä väittää että vain "liikunnan" vuoksi ja kun se on niin kivaa. Sitä en epäile ettei olisi kivaa. Onhan paljon niitäkin mutta etäsuhteessa ei tule toimimaan jos kumppani viettää enemmän intiimiä läheisyyttä vanhan talletuksensa kanssa kuin oman kumppaninsa. Aina oppii uutta. Turn-off harrastus vastakkaiselta puolelta jatkossa.

Vierailija
70/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tansseissa kulkeva puoliso on "riskisijoitus", jos itse ei tanssi. Kun suhteessa koittaa arki ja välillä huonommat ajat, niin monesti tansseihin liittyy fyysistä läheisyyttä myös vähemmällä vaatetuksella...

On nähty niin monesti.

Vierailija
71/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssiongelma varmaan ratkennut kolmessa vuodessa, mutta jos ei, ehdotan että miehesi saa käydä tansseissa mutta tanssii yksin.

Vierailija
72/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hiukan tilanteesta olisiko ok lähteä yksin. Jos itse olen esim. töissä niin joo jos taas on suunniteltu muuta yhteistä tekemistä niin ei.

Käydään myös yhdessä tansseissa ja myös silloin on ok että kumppani tanssittaa muitakin. Ja myös itse tanssin toisinaan myös muiden kanssa.

Vierailija
73/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tanssiminen oli intohimo ja ihana harrastus, jossa tiesin olevani hyvä. Valitettavasti mieheni piti sitä h*rien hommana, eikä antanut minun enää tanssia.

Minulle tanssiminen on ollut " vain" tanssimista vailla mitään taka-ajatuksia. Ihanaa liikuntaa ja palkitsevia onnistumisen kokemuksia.

Anna miehesi harrastaa ja opettele myös itse, jos haluat kulkea hänen mukanaan. Tiedän lavoilta pariskuntia, jotka tulivat ja lähtivät yhdessä, mutta tanssivat koko illan muiden kuin toistensa kanssa. Se oli heille parisuhdetta viattomasti piristävä elementti.

Minun tanssimiseni ovat jo takanapäin. Mustasukkaiset mieheni saivat minut vieraantumaan koko lajista ja viimeinen niitti oli korona.

Kotona tanssin yksikseni ja haaveilen ihmeestä, että kohtalo toisi tielleni vielä ihan oman parkettien partaveitsen.

Vierailija
74/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen tanssin tarkoitus on kihnuttaa vehkeitä yhteen, jos sopiva partneri löytyy. Näkeehän sen jo tanssii tähtien kanssa ohjelmastakin. Pareja syntyy, vaikka osa on varattujakin.

Vierailija
75/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tanssiminen yleensä on parien juttu? Miksi pitää olla nimenomaan mies ja nainen? Eli onko se  vain liikkumisen iloa vai ihan vaan keino päästä lähelle toista sukupuolta? Joillekin tuo tanssi on ainoa tilaisuus lähelle toista ihmistä. On se mielestäni aina myös eroottista jossain määrin. Jos olisi pelkkää liikunnan iloa niin ihmiset hyppelisi yksinään.

Jossain kreikkalaisessa zorbasissa näen liikunnan iloakin.

Vierailija
76/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen tanssin tarkoitus on kihnuttaa vehkeitä yhteen, jos sopiva partneri löytyy. Näkeehän sen jo tanssii tähtien kanssa ohjelmastakin. Pareja syntyy, vaikka osa on varattujakin.

Paritanssi ei ole tuttua? Nojailua on tuo mainitsemasi. Sinkut harrastavat sitä ehkä lähellä valomerkkiä anniskeluravintolan parketilla ja tukevassa kännissä.

Vehkeitten yhteen hinkuttaminen on tanssiotteessa vaikeaa ja monessa tanssilajissa täysin mahdotonta.

Vierailija
77/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat kovia tanssimaan, ja isäni opetti meidät lapsensa tanssimaan omilla varpaillaan heti kun jalat alkoivat vähän kantaa.

Olen siis lapsesta asti tanssinut kaikissa mahdollisissa juhlissa mihin perheenä voi mennä ja tanssia oli ohjelmassa. Pidän sitä hauskanpitona, en eroottisia tuntemuksia herättävänä.

Vierailija
78/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahuus tanssilattialla tapahdu sanoi mummuvainaa 👍

Vierailija
79/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tanssiminen yleensä on parien juttu? Miksi pitää olla nimenomaan mies ja nainen? Eli onko se  vain liikkumisen iloa vai ihan vaan keino päästä lähelle toista sukupuolta? Joillekin tuo tanssi on ainoa tilaisuus lähelle toista ihmistä. On se mielestäni aina myös eroottista jossain määrin. Jos olisi pelkkää liikunnan iloa niin ihmiset hyppelisi yksinään.

Jossain kreikkalaisessa zorbasissa näen liikunnan iloakin.

Nykyaikana pitäisi olla vapaamielinen ja suvaitsevainen, joten miehetkin voivat tanssia keskenään.

Mutta "pari"tanssi.. Olen perinteinen ja miellän paritanssin miehen ja naisen väliseksi. Naisparillakin on tavattu tanssia, jos miehiä on ollut liian vähän tai eivät hae. Yleensä naiset ovat silloin keskenään kavereita, en lavatansseissa lähtisi lattialle toisen, ihan vieraan naisen kanssa.

Perinteet on perinteitä ja lavatanssit kuuluvat niihin. Annetaan olla niin.

Vierailija
80/96 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet käy lavatansseissa ihan vaan tanssimisen halusta, en minä näe siinä mitään intiimiä.

Onko teillä muita erillisiä harrastuksia vai teettekö kaiken yhdessä? Onko se juuri tanssiminen joka tuntuu sinusta pahalta vai se että mies ylipäätään menisi yksin?

Tuo on täyttä soopaa. En ole koskaan nähnyt heteromiehen tanssivan toisen miehen kanssa ja syynä on tasan tarkkaan se, että tanssimisessa ei ole kyse pelkästä tanssimisen halusta.

Hassua, minä olen nähnyt monta kertaa heteronaisten tanssivan toistensa kanssa, ja olen itse asiassa itsekin tehnyt näin. Viittaisikohan tämä siihen, että olisi kuitenkin jotain muita syitä siihen, miksi heteromiehet eivät tanssi keskenään... Esim. jotain meidän kulttuurin sisäistettyjä oletuksia ja normeja liittyen siihen, mitä heteromiesten on ja ei ole ok tehdä keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän