Lavatansseissa käyminen yksin, siis ei oman puolison kanssa, muita tanssittamassa; olisiko teille ok?
Miten tähän pitäisi suhtautua?
Itse koen paritanssin tosi intiimiksi, ja minulle olisi kyllä aika ylitsepääsemätön ajatus, että avomieheni lähtisi yksin lavalle tanssittamaan muita naisia. Tiedän että se on intiimiä kyllä hänellekin.
Ollaan vasta reilut pari vuotta oltu varsinaisesti yhdessä ja toistaiseksi käyty yhdessä tanssimassa jos on käyty, seurustelun ihan silloin alkuaikoina kumpikin kävi kerran erikseen.
Asia tullut puheeksi tässä kevään/kesän aikaan pari kertaa, ja olen kertonut että se minusta tuntuisi viakealta, lähes uskottomuudelta.
Olenko nyt ihan hullu tässä asiassa?
Tuntuu että hän haluaisi mennä joskus yksinkin, ja varmaan kai aikookin mennä jos tulee hetki että en ole ns. "paikalla".
ETenkin kun meillä on ihan kauheasti muita ongelmia jatkuvasti tässä uudessa parisuhteessa ja uusperheessä, tuntuu että tuollainen käytös olisi minua tosi loukkaava niitti; haluta jakaa mieluummin joidenkin vieraiden naisten kanssa kokemus, joka jossain vaiheessa oli meidän yhteinen harrastus (ollaan käyty kursseillakin jne.)
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet käy lavatansseissa ihan vaan tanssimisen halusta, en minä näe siinä mitään intiimiä.
Onko teillä muita erillisiä harrastuksia vai teettekö kaiken yhdessä? Onko se juuri tanssiminen joka tuntuu sinusta pahalta vai se että mies ylipäätään menisi yksin?Tuo on täyttä soopaa. En ole koskaan nähnyt heteromiehen tanssivan toisen miehen kanssa ja syynä on tasan tarkkaan se, että tanssimisessa ei ole kyse pelkästä tanssimisen halusta.
kerran miespari meni tosi hienosti eri tansseja keskenään, polkkaa, buggaa jne. Ihan heteroja :)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen harrastanut tanssimista monta vuotta. Talvet käyn kursseilla ja kesät lavatansseissa (toki joskus talvisinkin lavalla). Jos uusi kumppani harrastaisi tanssimista ja oikeasti osaisi tanssia, niin toki hän olisi tervetullut lavalle. Mutta en kyllä kenenkään takia tätä harrastusta lopettaisi.
Ja se on oikeasti kaksi tanssia ja kiitos
Toki vuosien varrella on tullut moniakin tuttuja tanssittajia (joista tietää kuinka hyviä tanssijoita ovat), mutta ei siinä mitään romanttista tai intiimiä ole mukana
Joo ehkä tää liittyy siihen, että kysymys yksin käymisestä tuli esiin nyt just kun nää parisuhde/perheongelmat vaan tiivistyneet ja jatkuneet ja pahentuneet.... Niin on jotenkin läpinäkyvää ja mulle loukkaavaa että just TÄSSÄ kohta alkaa puhumaan että olisi mennyt yksin lavalle. Kun ennenkin mun tanssiseura on riittänyt.
ap
"Niin, tämä. Eli sieltä tosiaan VOI löytää pidempiaikaistakin seuraa....
etenkin jos tykkää esiintyä ilman sormusta.
ap"
Voihan sitä löytää pitempiaikaista seuraa kuule mistä tahansa, vaikka kielikurssilta tai kaupasta jos niikseen tulee. Voitteko luottaa toisiinne ylipäätään?
Omalla miehellä sormus ei ole mahtunut enää vuosiin ja itsellä niitä ei taas enää saa pois, eivätkä toisaalta ole mitenkään koskaan vaikuttaneet siihen lähestyykö joku seuranhakumielessä vai ei.
Nojoo, kimurantti paikka. Tapasin uuden naisystäväni kolme vuotta sitten ja hetki seurustelun aloittamisesta paljastui tuo tanssihomma. En ole mustasukkaista tyyppiä, mutta suoraan sanottuna harmittaa kun ventovieraat hikiset ukot läähättää iholla, ja tämän rehellisesti naiselle sanoinkin. Arvioni mukaan hän kävi ennen (siis ennen tapaamistamme) noin 2-3 kertaa kuukaudessa ja nyt kolmen vuoden aikana ehkä noin 5 kertaa. Fiksu nainen, ja ottaa hienosti kumppanin huomioon. Tietysti itsekin otan naiseni huomioon kaikin tavoin, kunnioitan sekä arvostan. Parisuhteemme elää loistavasti! M43
Olimme nuoripari pienessä pohjalaiskylässä.
Vanhempo setä baarissa kysyi tyttöystävääni tanssiseuraksi naapurikylän lavalle.
Tansseista palatessa ukko pysäytti auton metsätaipaleelle ja alkoi vongata seksiä.
Kun ei suosiolla irronnut, alkoi painostamaan.
Ukkeli piti kovaa melua siitä, kuinka hänen tanssiharrastustaan paheksutaan.
Eräs toinenkin parkettien partaveitsi-setämies osoittautui puoliväkisin pöksyihin yrittäväksi.
Ei ole normaalia parisuhteessa. Mikä tarve mennä yksin , kun voi mennä yhdessä?
Täällä vaan normalisoidaan tuo asia, mutta itse en todellakaan pidä tuota normaalina. Ei voi verrata salikäynteihin, missä toimitaan yksin.
yleensä lavatanssit jatkuu vaaka-mambolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että se sinusta "tuntuu" intiimiltä, ei ole mikään syy kieltää miestäsi. Se on hänelle harrastus, kuten 99 % lavatansseissa kävijöillä on. Kieltäisitkö mieheltä esim. salikäynnit, jos siellä on naisia...paljon paljastavampaa siellä on kuin parketilla?
Moni tuntemani kovan luokan harrastaja käy yksinään tansseissa ja paljon myös puolison kanssa, mutta ei aina voi kaikkea tehdä yhdessä.
Tanssi on myös sellainen laji, jossa kehitytään siksi, että tanssitaan joskus muidenkin kanssa. Aina saman parin kanssa tanssiminen muuttuu automaattiseksi liikesarjaksi, jossa ei enää kehitytä.
Mä koen muuten tämän vähän erilailla. Kyllä just oman parin kanssa, kun ollaan käyty kursseilla ja opeteltu sarjoja, niitä olisi kiva YHDESSÄ toteuttaa. Vieraan parin kanssa vaikeaa kun ei tiedä mitä toinen osaa ja mitkä kuviot, kai se silloin on enemmän sitä perusjuttua (paitsi kai jos huomaa että toinen on helposti mukana ja helppo vietävä).
Mutta kyllähän just kaikkiin jatkotason kursseihin ja esim. argentiinalaisen tangon kursseihin yleensä aina pitäisi ilmoittautua OMAN parin kanssa, eli kyllä mä koen että ne hienommat kuviot ja jutut toimii sen tutun parin kanssa juurikin.
ap
Harvemmin LAVATANSSEISSA mitään hienoja kuvioita väännetään. Tai ehkä siellä on joku pari, joka sitä yrittää, mutta varsinkin suositummassa paikassa uupuu ruuhkaan.
Lavatansseissa vaan toivotaan, että pari osaa tanssia sitä mitä soitetaan. Mies viedä ja nainen tulla perässä samaan tahtiin, olipa se sitten se mitä soitetaan tai jotain muuta. Ei edes yritetä vääntää jotain argentiinalaista tangoa, vaikka orkesteri sitä miten hienosti soittaisi. Mutta polkka on sentään vielä jotain, osaathan sinä sitäkin?
Siitä sormuksettomuudesta sen verran, että varatulta on helpompi hakea nimenomaan kertaseksiseuraa, kun toinen ei jää soittelemaan perää. Ja näin siis ihan kaikkialla, ei erityisesti lavatansseissa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vaan normalisoidaan tuo asia, mutta itse en todellakaan pidä tuota normaalina. Ei voi verrata salikäynteihin, missä toimitaan yksin.
Koska olet viimeksi käynyt lavalla? Tuntuu nimittäin, ettei siellä ole enää minkäänlaista perinteistä tanssilavahenkeä, vaan kyse alkaa olla enemmän (väline)urheilusta, silkkaa suorittamista lenkkarit jalassa nykyään :(
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia käydä yksin kaupassa, kun ostetaan ruokatavaroita koko perheelle? Entä onko normaalia käydä yksin vaikka uimarannalla - jestas sentään, mitä siellä näkyy!
Entä onko normaalia käydä yksin baarissa?
Pohjimmiltaan tässäkin voi olla kyse siitä, miksi ei toinenkin osapuoli voisi / haluaisi lähteä mukaan, eli onko olemassa joku syy siihen, että toinen menee tansseihin yksin? Ehkä on työporukalla tai sukulaisten kanssa jossakin toisella paikkakunnalla ja siellä käydään tanssimassa, vai ilmoittaako vaan puolisolleen, että sinä et nyt lähde mukaan vaan menen yksin? Meiltä on käyty sekä yhdessä että erikseen, monistakin syistä.
Aloittajan olisi varmaan parasta alkaa miettiä parisuhteensa tulevaisuutta. Jos ongelmia on jo nyt noin paljon, millainen määrä niitä on viiden vuoden kuluttua? Sellaiseenko aiot elämäsi tuhlata?.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että se sinusta "tuntuu" intiimiltä, ei ole mikään syy kieltää miestäsi. Se on hänelle harrastus, kuten 99 % lavatansseissa kävijöillä on. Kieltäisitkö mieheltä esim. salikäynnit, jos siellä on naisia...paljon paljastavampaa siellä on kuin parketilla?
Moni tuntemani kovan luokan harrastaja käy yksinään tansseissa ja paljon myös puolison kanssa, mutta ei aina voi kaikkea tehdä yhdessä.
Tanssi on myös sellainen laji, jossa kehitytään siksi, että tanssitaan joskus muidenkin kanssa. Aina saman parin kanssa tanssiminen muuttuu automaattiseksi liikesarjaksi, jossa ei enää kehitytä.
Mä koen muuten tämän vähän erilailla. Kyllä just oman parin kanssa, kun ollaan käyty kursseilla ja opeteltu sarjoja, niitä olisi kiva YHDESSÄ toteuttaa. Vieraan parin kanssa vaikeaa kun ei tiedä mitä toinen osaa ja mitkä kuviot, kai se silloin on enemmän sitä perusjuttua (paitsi kai jos huomaa että toinen on helposti mukana ja helppo vietävä).
Mutta kyllähän just kaikkiin jatkotason kursseihin ja esim. argentiinalaisen tangon kursseihin yleensä aina pitäisi ilmoittautua OMAN parin kanssa, eli kyllä mä koen että ne hienommat kuviot ja jutut toimii sen tutun parin kanssa juurikin.
ap
Harvemmin LAVATANSSEISSA mitään hienoja kuvioita väännetään. Tai ehkä siellä on joku pari, joka sitä yrittää, mutta varsinkin suositummassa paikassa uupuu ruuhkaan.
Lavatansseissa vaan toivotaan, että pari osaa tanssia sitä mitä soitetaan. Mies viedä ja nainen tulla perässä samaan tahtiin, olipa se sitten se mitä soitetaan tai jotain muuta. Ei edes yritetä vääntää jotain argentiinalaista tangoa, vaikka orkesteri sitä miten hienosti soittaisi. Mutta polkka on sentään vielä jotain, osaathan sinä sitäkin?
Kyllä, ollaan käyty polkkatuntikin, YHDESSÄ.
Jos kerran ei lavalla ole niin väliä kuvioista ja muusta, vaan kunhan osaa sitä tanssia, niin miten ja miksi siinä kehittyminen sitten oli niin tärkeää tai mahdollista. Jos ihan perusjutut kuitenkin vaan tehdään?
Mä en vaan edelleenkään tajua, miksi olisi niin tärkeää mennä yksin muita tanssittamaan, jos yhtä lailla olisi mahdollisuus tanssia minunkin kanssa ja siinä juuri jopa verestää muistia vähän niisät kaikista opettelemistamme jutuista sen mukaan mitä mahtuu, tai soveltaa niitä.
ap
Pohjalla on se tosiasia että et oikein luota mieheesi, syytä tai ei.
Jos teillä olisi täydellinen luottamus (onkohan sellainen muuten mahdollista) niin sua ei haittaisi hänen tanssireissunsa. Voisit joskus itsekin mennä yksin. Se olisi parhaimmillaan parisuhteellekin piristävää. Mutta jos epäilet, mustasukkaisuus kalvaa takaraivossasi koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, kimurantti paikka. Tapasin uuden naisystäväni kolme vuotta sitten ja hetki seurustelun aloittamisesta paljastui tuo tanssihomma. En ole mustasukkaista tyyppiä, mutta suoraan sanottuna harmittaa kun ventovieraat hikiset ukot läähättää iholla, ja tämän rehellisesti naiselle sanoinkin. Arvioni mukaan hän kävi ennen (siis ennen tapaamistamme) noin 2-3 kertaa kuukaudessa ja nyt kolmen vuoden aikana ehkä noin 5 kertaa. Fiksu nainen, ja ottaa hienosti kumppanin huomioon. Tietysti itsekin otan naiseni huomioon kaikin tavoin, kunnioitan sekä arvostan. Parisuhteemme elää loistavasti! M43
Ei ne ole lavatanssit, joissa hikiset äijät läähättävät iholla. Jos joskus olisit lavatansseissa käynyt, sinäkin tietäisit tämän.
Toisaalta, helpottaisiko se mitenkään sinun sieluntilaasi, jos tietäisit totuuden. Nykyään ne nimittäin ovat tosiaan urheilullisemmat tyypit, jotka siellä naisia tanssittavat. Lavan liukkaudesta riippuen joko varsinaisissa tanssikengissä tai lenkkareissa, mutta yhä useammin teknisissä urheiluvaatteissa kuin kauluspaidoissa.
Kieltääkö mies lähtemästä mukaan, ts. haluaa ehdottomasti mennä yksin, vai onko kyse sellaisista tilanteista kun et syystä tai toisesta pääse tai halua lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia käydä yksin kaupassa, kun ostetaan ruokatavaroita koko perheelle? Entä onko normaalia käydä yksin vaikka uimarannalla - jestas sentään, mitä siellä näkyy!
Entä onko normaalia käydä yksin baarissa?
Pohjimmiltaan tässäkin voi olla kyse siitä, miksi ei toinenkin osapuoli voisi / haluaisi lähteä mukaan, eli onko olemassa joku syy siihen, että toinen menee tansseihin yksin? Ehkä on työporukalla tai sukulaisten kanssa jossakin toisella paikkakunnalla ja siellä käydään tanssimassa, vai ilmoittaako vaan puolisolleen, että sinä et nyt lähde mukaan vaan menen yksin? Meiltä on käyty sekä yhdessä että erikseen, monistakin syistä.
Älä nyt viitsi! Kaupassa ei halailla ja vartailot myötäile kiinni toisessa. Oteta tarkempaa kontaktia toiseen ihmiseen ja tanssita. Miten edes kehtaat verrata näitä? Taidat olla niitä jotka kaipaa vähän muutakin kuin omaa kumppaniasi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Aikoinaan kävin lavatansseissa enkä ajatelleut, että se oli intiimiä.
Frigidi
Minulle ei ole mikään ongelma. Harrastetaan miehen kanssa molemmat tanssimista. Useimmiten mennään lavalle yhdessä, mutta välillä myös yksin puolin ja toisin. Usein tanssitaan muidenkin, kuin toistemme kanssa.
Ok, me ollaan oltu useammalla eri vetäjän kurssilla eikä kukaan ole kyllä sanonut noin, ettei suosittele oman parin kanssa... Ja aina siellä on tanssineet keskenään ne, joilla on oma pari mukana. Ja sitten on paljon niitä kursseja, joissa ollaan jo lähtökohtaisesti oman parin kanssa, oikeastaan melkein kaikki jatkokurssit tai yhteen lajiin keskittyneet kurssit.
Me aluksi jossain kohtaa pari kertaa vaihdettiinkin sen vaihtosysteemin mukaan, mutta se oli mun mielestä tosi ikävää (ja epäreiluakin, koska naiset joutuu aina odottamaan enemmän, eli minä sitten odotin parkissa, kun hän sai taasen harjoitella ja tanssia joka tanssin).
Jos sitä tanssia harrastaisi ihan niinkuin tosissaan, niin ehkä ymmärtäisin tuon että on tärkeää juurikin kehittyä ja harjoitella ehkä muidenkin kanssa, mutta jos kyse ihan vaan vapaa-ajan vietosta, ja silloin tällöin vaan rentoutumiseksi, niin on se kumma jos sitä ei haluaisi sitten juuri sen oman kumppanin kanssa harrastaa.
ap