Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (172)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko Raukka 

Ihan vaan sen vuoksi, että kyllä saa raukkaparka kuulla nimestään vuosien mittaan. 

Niinkö? Meillä asuu teini-ikäinen Ukko, eikä hänellä ole koskaan ollut erityisempiä ongelmia nimensä kanssa.

Kyllä mä sitä jossain kohtaa kovasti pohdin, että kiusataanko, mutta mun huolet karisi jo kun hän oli 5-vuotiaana uimakoulun jonossa nimenhuudossa, ja kun nimensä huudettiin, yksi poika hänen vieressään yritti alkaa tirskua kaverilleen jotain tuosta nimestä. Mun poika kääntyi tän pojan puoleen ja sanoi " Niin? Se on mun nimi." Meni ihan noloksi se toinen poika.

Mä myös aika ajoin olen pojalta kysellyt mitä tykkää nimestään ja sanonut, että muistaa että jos haluaisi, niin toisen nimen voi myös ottaa käyttöön. Hän ei ole koskaan oikein ymmärtänyt mitä mä hölisen :)

Ukko on oikein hieno nimi pojalle.

Tämä!

Mä en voi, enkä halua elää elämääni huutelijoiden ja kiusaajien mukaan. Ollaan nimetty lapset eri lailla ja ovat muutenkin vähän eriskummallisia. ;)

Lähinnä pystytään vaikuttamaan siihen, että lapsesta tulee ystävällinen, hyväkäytöksinen, pyritty tukemaan itsetuntoa ja olla välittämättä muitten itseensä kohdistuvista mielipiteistä. Sillä on menty.

Huutelijoita ja kiusaajia on aina, mutta niille ei pidä antaa valtaa.

Siis mitä.. Puhutte niin kuin teillä ei olisi ollut sananvaltaa lastenne nimiin? Miksi hitossa olette antaneet niin järkyttävät nimet skideillenne että pitää tulla tänne voimaantumaan?

armas

Periaattessa ukko on parempi nimi kuin nämä muka kivat uniikkinimet joilla vanhemmat kiusaa lapsiaan, ukko on ihan ok,,mutta älkää missään nimessä opettako että voit olla mitä sukupuolta tahansa, kun on poika niin on poiki,samoin kun on tyttö niin on tyttö

Ukko armas ois kiva

Vierailija

Ukko Artturi
Ukko August
Ukko Alvar
Ukko Erik
Ukko Evert
Ukko Gustav
Ukko Henrik
Ukko Iisak
Ukko Ilmari
Ukko Ilmo Samuli