Katson toista kertaa Downton Abbeyta ja Mary & Edith
Siis en muistanutkaan, miten karmea tuo Mary on Edithille. Multa ei heru mitään myötätuntoa Maryn sydänsuruille ja yksinäisyydelle. Esim. Mary vaan vtuilee, kun Edithin huoneessa syttyi tulipalo.
Edith teki ihan oikein, kun meni kertomaan siitä turkkilaisesta Maryn sängyssä.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Mary ole asperger, eikä psykopaatti, vaan ihan pelkästään ilkeä ja omahyväinen.
Mary on oikein ihana monille, esim. Carsonille ja Annalle. On osoittanut sarjassa välittämistä ja antanut apua muille. Ei nyt vaan tule Edithin kanssa toimeen kun ei luonteet sovi yhteen.
Joo mutta Carson ja Anna ovat palvelijoita, etenkin Anna suoraan Maryn "alamainen", ja Carson palvoo Marya. Ei heille ole vaikea olla mukava.
No juurikin näin. Marylla ei oikein "luonne sovi yhteen" juuri kenenkään kanssa. Koko ajan piikittelemässä muita nenä pystyssä. Edithin en muista piikitelleen muita kuin Marya.
Vierailija kirjoitti:
Lopulta Edith voitti. Hänestä tuli markiisin vaimo. Ylempi arvo kuin äidillään ja isoäidillään.
Mary on käyttettyjen autojen kauppiaan vaimo. Hah! Karman laki.
Mutta Henry Talbot on kuumempi kuin Bertie Pelham.
Olen miettinyt että ilman noita kuolemia olisi varmaan ollut tylsä sarja.
Matthewn esittäjä tosiaan halusi pois sarjasta. Halusi tehdä jännittävimpiä rooleja. Siviilissä hän olikin enem,än punkkarin näköinen. Ei ole näkynyt häntä missään elokuvassa tai sarjassa.
Ehkä harmittaa, kun entisille kollegoille rahaa tulee uusinnoista ja nyt elokuvasta.
Ainakin Legion sarjan pääosaa esittää Dan Stevens.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen ohi mutta olen edelleen katkera siitä, että Sybil kuoli. En ole katsonut sen jälkeen yhtään uusia jaksoja, olin ja olen niin vihainen siitä. Katson vaan S1-2 jaksoja, koska Sybil oli mun lemppari. :(
Sybil oli paras. Ja niin eksoottisen näköinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen ohi mutta olen edelleen katkera siitä, että Sybil kuoli. En ole katsonut sen jälkeen yhtään uusia jaksoja, olin ja olen niin vihainen siitä. Katson vaan S1-2 jaksoja, koska Sybil oli mun lemppari. :(
Sybil oli paras. Ja niin eksoottisen näköinen!
Sybil oli kunnon villivarsa verrattuna niihin kahteen muuhun jäykistelijään. Harmillista, että se kuoli.
Mun mielestä Sybil hahmona ja romanssi Tomin kanssa oli jotenkin mitättömästi kuvattu. Sellainen pikkusivujuoni. Tomin kokonaisrooli sarjassa jäi ylipäätänsäkin harmittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Matthewn esittäjä tosiaan halusi pois sarjasta. Halusi tehdä jännittävimpiä rooleja. Siviilissä hän olikin enem,än punkkarin näköinen. Ei ole näkynyt häntä missään elokuvassa tai sarjassa.
Ehkä harmittaa, kun entisille kollegoille rahaa tulee uusinnoista ja nyt elokuvasta.
Kaunotar ja hirviö
Edith oli sisaruksista kaunein. Mary melko vaatimaton.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa mainittujen lisäksi hän oli Yö museossa -elokuvassa, jossa tapahtumat oli Lontoon British Museumissa.
Onko tulevassa DA-elokuvassa Tom Barrow mukana? Hän on koko Downton Abbeyn kiinnostavin hahmo. Hänelle toivoisin seesteisempää elämää ja rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tulevassa DA-elokuvassa Tom Barrow mukana? Hän on koko Downton Abbeyn kiinnostavin hahmo. Hänelle toivoisin seesteisempää elämää ja rakkautta.
Trailerista päätellen on.
Vierailija kirjoitti:
Lopulta Edith voitti. Hänestä tuli markiisin vaimo. Ylempi arvo kuin äidillään ja isoäidillään.
Höpsis, kyllä Mary olisi halutessaan päässyt vaikka kuinka korkeaan asemaan. Miehiä oli tarjolla vaikka kuinka, mutta Mary ei heitä kelpuuttanut. Valitsi rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Mary ole asperger, eikä psykopaatti, vaan ihan pelkästään ilkeä ja omahyväinen.
Mary on oikein ihana monille, esim. Carsonille ja Annalle. On osoittanut sarjassa välittämistä ja antanut apua muille. Ei nyt vaan tule Edithin kanssa toimeen kun ei luonteet sovi yhteen.
Joo mutta Carson ja Anna ovat palvelijoita, etenkin Anna suoraan Maryn "alamainen", ja Carson palvoo Marya. Ei heille ole vaikea olla mukava.
No juurikin näin. Marylla ei oikein "luonne sovi yhteen" juuri kenenkään kanssa. Koko ajan piikittelemässä muita nenä pystyssä. Edithin en muista piikitelleen muita kuin Marya.
Ajattele kuinka Edith käytti hyväkseen muita ihmisiä. Viljelijän vaimo rakasti Marigoldia kuin omaansa ja sitten Edith päättikin hakea hänet pois. Minua säälitti tuo nainen jolta vietiin rakas lapsi. Viljelijä vaimoineen joutui vielä muuttamaan pois Edithin sekoilujen ja salailun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Marylla riittää avioliiton ulkopuolisia suhteita ilman seuraamuksia. Kun Edith erehtyy menemään sänkyyn rakastamansa miehen kanssa, jonka kanssa aikoo naimisiin, niin tietysti se mies kuolee ja Edith tulee raskaaksi.
Joo. Mitä nyt ensimmäinen sänkykumppani kuolla kupsahti sinne Maryn sänkyyn :D Aikamoinen seuraamus sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Barrow oli suurimman osan aikaa ihan vaan pelkkä itsekäs k---pää. Kiltimmäksi muuttuminen viimeisellä kaudella oli epäuskottava käänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vanha viisaus onkin että ihmisestä eniten kertoo se miten hän kohtelee itseään huonommassa asemassa olevia.
Vierailija kirjoitti:
Markiisittarena Edith ei kyllä enää voi jatkaa lehtensä päätoimittajana joten lopulta Mary elää juuri sellaista elämää jota haluaa ja Edith joutuu asemansa vuoksi luopumaan itsellisyydestään, hänestä tulee pelkkä arvonimi.
On, mutta sitten toisaalta käyttää Annaa hyväkseen siinä ehkäisyvälineasiassa ja aiheuttaa hänelle ongelmia. Auttaako Mary ketään ikinä esim. oman maineensa uhalla?