Katson toista kertaa Downton Abbeyta ja Mary & Edith
Siis en muistanutkaan, miten karmea tuo Mary on Edithille. Multa ei heru mitään myötätuntoa Maryn sydänsuruille ja yksinäisyydelle. Esim. Mary vaan vtuilee, kun Edithin huoneessa syttyi tulipalo.
Edith teki ihan oikein, kun meni kertomaan siitä turkkilaisesta Maryn sängyssä.
Kommentit (96)
Siitä harvinainen asetelma, että äiti on tytärtään kauniimpi.
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinu, että Marylla on Aspergerin oireyhtymä.
Ei oikein mätsää. Jos Mary jotain möläyttää (kuten tiedon Marigoldista), hän tekee sen laskelmoidusti ja päästäkseen omaan tavoitteeseensa. Autismikirjoinen sisko voisi toki yhtä lailla paljastaa aviottoman lapsen päivällispöydässä, mutta ei kateellisena kostona, vaan siksi ettei tajua miksi niin ei saisi tehdä - onhan se totta!
Jos Marylle joku diagnoosi pitää keksiä, niin psykopaatti... Mutta sekään ei oikein toimi, kun vaikutti kuitenkin aidosti rakastuneelta Matthewn kanssa ja silloin hänestä tuli sellainen pehmeämpi puoli esiin. Myös hempeili vastasyntyneelle Georgelle, vaikka kukaan ei ollut näkemässä (paitsi kamerat ja tv-katsojat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinu, että Marylla on Aspergerin oireyhtymä.
Ei oikein mätsää. Jos Mary jotain möläyttää (kuten tiedon Marigoldista), hän tekee sen laskelmoidusti ja päästäkseen omaan tavoitteeseensa. Autismikirjoinen sisko voisi toki yhtä lailla paljastaa aviottoman lapsen päivällispöydässä, mutta ei kateellisena kostona, vaan siksi ettei tajua miksi niin ei saisi tehdä - onhan se totta!
Jos Marylle joku diagnoosi pitää keksiä, niin psykopaatti... Mutta sekään ei oikein toimi, kun vaikutti kuitenkin aidosti rakastuneelta Matthewn kanssa ja silloin hänestä tuli sellainen pehmeämpi puoli esiin. Myös hempeili vastasyntyneelle Georgelle, vaikka kukaan ei ollut näkemässä (paitsi kamerat ja tv-katsojat).
Koko psykopaattiteoria on täysin älytön hheitto sinulta. Ei ihme että sitä täällä jaellaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän pelkästään Mary ole kamala Edithille. Edithin oma äiti puhuu Marylle kuinka Edithille "ei ole annettu avuja" ja vanhemmat odottavat että Edith hoitaa heitä vanhana kun ei kuitenkaan naimisiin tule pääsemään. Eivät myöskään puolusta pahemmin Edithiä kun Mary piikittelee.
Nimenomaan, kuka ei olisi tuollaisessa ympäristössä kasvanut katkeraksi?
Mary on ihana hahmo seurata mutta epämiellyttävä ihminen. Oli mahtavaa kun Edith pääsi vähän irti siitä kotiasetelmasta ja aikakauden naisen roolista siellä lehden toimituksessa.
Ei Mary ole asperger, eikä psykopaatti, vaan ihan pelkästään ilkeä ja omahyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei Mary ole asperger, eikä psykopaatti, vaan ihan pelkästään ilkeä ja omahyväinen.
Mary on oikein ihana monille, esim. Carsonille ja Annalle. On osoittanut sarjassa välittämistä ja antanut apua muille. Ei nyt vaan tule Edithin kanssa toimeen kun ei luonteet sovi yhteen.
Mary on mielenkiintoinen hahmo, toisaalta kylmä ja julma mutta kasvaa vastuuta ottavaksi aikuiseksi menetyksen myötä. Edith on reppana. Thomas nousi itselle nyt tällä kolmannella katselu kerralla mielenkiintoisimmaksi henkilöksi.
Totta muuten, Edith olisi pitänyt olla vaatimattomamman näköinen, nykyinen näyttelijä on liian kaunis. Jotenkin nuo puheet siitä ettei kelpaa kenellekään jne. ei oikein sovi kun on kuitenkin kaunis ja hyvästä perheestä. Itse en jotenkin ymmärtänyt tuota jokaisen miehen lankeamista Maryyn, mutta ehkä se kopea olemus sitten vetoaa.
Mutta halpamaisia temppuja he tekivät molemmat, varsinkin tuohon aikaan kun se hyvä ja puhdas maine olivat naiselle tärkeitä. Tiedän kyllä tosi elämästäkin sisaruspareja, jotka ovat koko ajan toisten kimpussa kiusaamassa ja tekemässä juuri tuollaisia temppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mary on oikein ihana monille, esim. Carsonille ja Annalle. On osoittanut sarjassa välittämistä ja antanut apua muille. Ei nyt vaan tule Edithin kanssa toimeen kun ei luonteet sovi yhteen.
Ehkäpä voisi miettiä, miksi käsikirjoittaja on halunnut tehdä siskosten väleistä niin riitaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mary on mielenkiintoinen hahmo, toisaalta kylmä ja julma mutta kasvaa vastuuta ottavaksi aikuiseksi menetyksen myötä. Edith on reppana. Thomas nousi itselle nyt tällä kolmannella katselu kerralla mielenkiintoisimmaksi henkilöksi.
Aikamoisen sielunkamppailun käy läpi.
Vähän aiheen ohi mutta olen edelleen katkera siitä, että Sybil kuoli. En ole katsonut sen jälkeen yhtään uusia jaksoja, olin ja olen niin vihainen siitä. Katson vaan S1-2 jaksoja, koska Sybil oli mun lemppari. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta Carson ja Anna ovat palvelijoita, etenkin Anna suoraan Maryn "alamainen", ja Carson palvoo Marya. Ei heille ole vaikea olla mukava.
Tyhmimmät juonenkäänteet sarjassa on ollut tappaa kaikki miellyttävät hahmot. Sybilin ja Matthewn kuolemat oli niin turhia. Joskus olisi jotain muutakin voinut keksiä, kuin poistumisen sarjasta kuolemalla. Miksi kaikkia raihnaisia vanhuksia isäntäväestä palvelijoihin pidettiin hengissä, mutta nuoret järjestään tapettiin...
Lopulta Edith voitti. Hänestä tuli markiisin vaimo. Ylempi arvo kuin äidillään ja isoäidillään.
Mary on käyttettyjen autojen kauppiaan vaimo. Hah! Karman laki.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmimmät juonenkäänteet sarjassa on ollut tappaa kaikki miellyttävät hahmot. Sybilin ja Matthewn kuolemat oli niin turhia. Joskus olisi jotain muutakin voinut keksiä, kuin poistumisen sarjasta kuolemalla. Miksi kaikkia raihnaisia vanhuksia isäntäväestä palvelijoihin pidettiin hengissä, mutta nuoret järjestään tapettiin...
Matthewin näyttelijä halusi pois sarjasta. Ja DA on sellainen sarja, ettei voi ottaa korvaavaa näyttelijää hahmolle, kuten jossain Kauniissa ja rohkeissa.
Minulla on 5 siskoa, yksi vanhempi, loput nuorempia. Olen väleissä vain kahden kanssa. Oli pakko panna välit poikki, koska terapiassakin sanottiin, että sisaret käyttävät kiltteyttäni hyväkseen.
Hyväksikäyttö oli jatkunut vuosia.
Olen vapaa kaikesta negatiivisuudesta ja vaatimuksista.
Kyllä sisaret voivat olla toistensa vihollisia.
Kolmen veljen kanssa välit hyvät.
En sanois noinkaan. Mari sai Dowtonin ja molemmat meni naimisiin rakkaudesta. Ei mikään itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
En sanois noinkaan. Mari sai Dowtonin ja molemmat meni naimisiin rakkaudesta. Ei mikään itsestäänselvyys.
Mietippä vähän Maryn mielipiteitä ja arvomaailmaa. Katkera kalkki oli rakkaudesta huolimatta näitä autokauppias. Tuohon maailman aikaan oli tärkeää miltä näytti muiden silmissä.
Ennakkotietojen mukaan elokuvassa tulee Englannin kuningaspari vierailulle suuren seurueen kanssa. Seurueen jäsenet aiheuttavat intrigejä. Pakko kai mennä katsomaan.
Niin no ei voi sanoa rumaksi, mutta eihän Edith mikään kaunotarkaan ole kun vertaa Maryyn ja Sybiliin... on se pitkä nenäkin...