Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tässä oli kyse, varkauden yrityskö? FB-kirpparista kyse

Vierailija
05.08.2019 |

Myin vanhaa jalkalamppua Facebookin Marketplacessa. Kuvaus oli suomeksi ja englanniksi, ja kerroin selkeäsanaisesti, että lamppu on käytetty. Ehkä se on oletuskin kirpparikamojen kanssa?

No, sitten yksi nimestä päätellen lähi-idästä kotoisin oleva nuori mies oli lampusta kiinnostunut ja ensin säädettiin Messengerissä kauheasti noutoajasta, joka lopulta saatiin sovittua. Sanoin, että laittaa viestiä kun on pihalla. Sitten tulikin viesti, että "Im almost there" ja neuvoin tarkasti, miten meidän rapun eteen pääsee, piha kun on sokkeloinen. Ulkona satoikin, ja oli aika myöhä.

Mieheni lähti kantamaan lamppua alas, asumme siis kolmannessa kerroksessa, alaovi lukossa, eikä ovikoodia. Samalla vaivalla kun menee avaamaan oven, vie tavarankin alas. Taas Lähi-idän tyyppi laittoi, että Im there very soon ja näinkin hänet ikkunasta.

Sit tapahtui vähän hassua. Tyyppi selvästi hämmästyi, kun näkikin mieheni siellä ja vielä sen lampun kanssa. Mieheni selitti, että tässä se lamppu on, ja hinta se pyydetyt 2€. Tyyppi katsoi ensin miestä ja sit lamppua ja sanoi sen enempää lamppua tutkimatta, että "Oh, it's old, I don't want old" ja lähti pois. Mieheni sit kantoi lampun hölmistyneenä ylös. Tämä ostaja oli siis tullut ihan toiselta puolelta Helsinkiä ostamaan.

Mulle jäi vahvasti olo, että hän oli halukas tulemaan katsomaan vaan meidän kämppää, onko mitään varastettavaa. En muuta keksi. Ensinnäkin lamppu oli vaan 2€ ja siitä oli tarkat kuvat ja tiedot ilmoituksessa, ja lisäksi jätkä teki sateessa pitkän reissun. Onko teillä ollut vastaavia tapauksia, joista on jäänyt outo fiilis, että yritetään huijata / varkautta / murtoa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä ostajana asioihin naismyyjän kanssa, niin olisin ymmällään jos tavaraa onkin ilman ilmoitusta tuomassa mies, tai ihan kuka tahansa muu paitsi myyjä jonka kanssa olen asioinut. Mistä mä tiedän ettei ole myymässä varastettua tavaraa?

Tuokin voi hyvin olla syy.

Vierailija
22/22 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin annetaan,  siis huonekalu. Sovittiin päivä ja aika, juuri siihen aikaan sovitusti henkilöauto hidasti talon kohdalla. Kuitenkin lähti jatkamaan, huomasiko, että tavara on nostettu valmiiksi ulos. Pelottavaa!!

Asun maaseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän