Loukkaannutteko, jos teidät poistetaan jonkun facebook-kavereista?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
En.Mulla on itselläkin aika vähän siellä kavereita.
Minullakin ovat oikeat ja todelliset jokapäiväiset pääasialliset tärkeimmät ihmissuhteeni aivan muualla mukana kuin naamakirjassa. Oma aviopuolisoni ja parhaimmat ystäväni ja muistakin läheisistäni osa sekä sukulaisistani osa ei facebookissa ole mukana lainkaan. Naamakirjani kaverilistaan on eniten kerääntynyt vuosien varrella vähemmän tai enemmän epämääräinen joukkio ns. kavereita, sanotaanko enemmänkin entisten asuinpaikkojen ja entisten vuosikymmenien takaisia esim. työkavereita, koulukavereita, naapureita, tuttuja, entisistä työpaikoista joitakin henkilöitä, vähemmän kanssakäymisissä olevia esim. ulkomailla asuvia entisiä opiskelukavereita, sukulaisia yms.
Eräs miehen sukulainen oli yökylässä. Käyttäytyi aika välinpitämättömästi ja törkeästi ollakseen vieraana. Otin asian esiin, josta hän suuttui täysin. Hän jäi kuitenkin vieraaksi mutta kyseisen episodin jälkeen huomasin hänen poistaneen mut Facebookista. Itselläni tuli jotenkin todella nolo olo tästä, että hän on vieraana ja istumme mm. samassa ruokapöydässä mutta tiedän, että hän on virtuaalimaailmasta deletoinut mut.
Facebookista poistamisella yritti ilmeisesti passiivis-aggressiivisesti viestittää etten kuulu enää hänen elämäänsä. Olin vain niin kuin en olisi huomannutkaan mitään, vaikka oikeasti mietin, että kyseinen toiminta kertoi aika paljon hänestä. Ja joo, kyllä loukkaannuin mutta lähinnä ihmettelin hänen käytöstään.
Joillekin fb on koko elämä, minulle vain yhteydenpitoväline, jos tarve vaatii, mutta harvoin on vaatinut. Käytän nimittäin mielummin muita keinoja saadakseni tiettyyn ihmiseen keskusteluyhteyden, jos aihetta ilmaantuu ja tulee tarve seurustella, ja itse en koe tarvetta esittää ja ilmoitella elämäni tapahtumista piirun tarkalleen päivittäin, enkä kaikkia matkojani esitellä valokuvineen fb:n aikajanallani kaikille fb.kaverilistallani oleville valituille ihmisille. Vastaavasti en ole kiinnostunut itsekkään yhdenkään fb.kaverilistalaisen elämän menoistaan.
Seurustelen mieluiten tuntemieni ihmisten kanssa kasvokkain, niin läheisteni, ystävien kuin sukulaistenkin sekä tuttujen&naapurienkin kanssa, vaikkakin fb. on mahdollistanut kahden keskisetkin mesekeskustelut mielenkiintoisin aihein ja pitkästä aikaa on saanut jutella tai viesteillä viimeaikaiset kuulumiset molemmin puolin esim. jonkun entisen naapurin tai kaukomailla asuvan sukulaisen tai entisen koulukaverin kanssa.
Fb kyllä tuo esiin kunkin kusipäisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vähän jos huomaan asian. Välttämättä en edes huomaa.
Mä en loukkaannu, toki jos joku oikeasti läheinen niin tekisi, niin sitten saattaisin.
Jos joku on mut poistanut, niin sitten on myöskin turha pyytää uudestaan kaveriksi, en lähde näihin aikuisten " mä en leiki sun kaa"- leikkeihin. Vitutti ihan älyttömästi, kun yksi kaveri painosti mut poistamaan yhden yhteisen tuttumme kavereista, koska he olivat riidoissa. Ei siinä että se olisi sinänsä iso juttu, mutta kun mä en leiki siellä Facebookissa näitä hiekkalaatikkoleikkejä.
Kaikista eniten ärsyttää nää huomiohakuiset " siivoilen tässä kaverilistaa, jos et halua tulla poistetuksi, niin..." Mä en ikinä vastaa niihin mitään.
Jos on joku entinen säätö tai ex-naapuri/työkaveri, ei haittaa. Eipä haittaa vaikka joku muukin poistaa, paitsi mun veli ja täti, hyvä ystävä. Tai no on kyllä niinkin käynyt... syy ollut se että hlö ei ole jaksanut facebookia. Eli lähtenyt muutenkin. Yleisesti ottaen ei siis jaksa ottaa tosissaan sitäkään palstaa, niin vastaan että evvvk