Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut, entinen vela, muuttamaan mielesi?

Vierailija
05.08.2019 |

Erilaiset kokemukset kiinnostaa ja ikä myös

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 vuotiaana näin jonkun ihan random taaperon. Olin vakaasti päättänyt, etten lapsia koskaan tee tai saa, miten vaan. Nuorena on niin ehdoton.

Joka tapauksessa, istuskelin puistossa ja näin tuon pari-kolmevuotiaan pienen ihmisen, jolloin ajatus alkoi juurtua.

Vuoden päästä olin raskaana ja 27 kun ihana lapseni syntyi. Nyt lapsia on kaksi enkä vaihtaisi hetkeäkään heidän kanssaan. Esikoisella alkaa ysiluokka, joten kohta on jo aikuinen.

Vieläkin muistan tuon kohtaamisen tuntemattoman taaperon kanssa, hänkin lienee jo kohta aikuinen.

Mikä siinä kohtaamisessa sai tuon mielenmuutoksen aikaan? Olen jo 40 eikä vielä ole tullut vastaan lasta joka olisi edes neutraali kokemus, päinvastoin jokainen kohtaaminen on vain "onneksi ei tarte hommata tuollaista" vahvistus lapsivapaudelle.

Sama :D

N44

Vierailija
22/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 vuotiaana näin jonkun ihan random taaperon. Olin vakaasti päättänyt, etten lapsia koskaan tee tai saa, miten vaan. Nuorena on niin ehdoton.

Joka tapauksessa, istuskelin puistossa ja näin tuon pari-kolmevuotiaan pienen ihmisen, jolloin ajatus alkoi juurtua.

Vuoden päästä olin raskaana ja 27 kun ihana lapseni syntyi. Nyt lapsia on kaksi enkä vaihtaisi hetkeäkään heidän kanssaan. Esikoisella alkaa ysiluokka, joten kohta on jo aikuinen.

Vieläkin muistan tuon kohtaamisen tuntemattoman taaperon kanssa, hänkin lienee jo kohta aikuinen.

Mikä siinä kohtaamisessa sai tuon mielenmuutoksen aikaan? Olen jo 40 eikä vielä ole tullut vastaan lasta joka olisi edes neutraali kokemus, päinvastoin jokainen kohtaaminen on vain "onneksi ei tarte hommata tuollaista" vahvistus lapsivapaudelle.

No sä voit jo jättää iän puolesta on "ve" osan pois...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen vela? koko ajan törmään tuohon termiin täällä.

Vierailija
24/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun minusta tuli täti.. ja "sen oikean" kohtaaminen. Tajusin että tarvitsen oikean miehen rinnalleni. En ole vielä naimisissa eikä lapsia enkä edes tuon miehen kanssa yhteydessä enää.. mutta opin kuitenkin tämän.

Vierailija
25/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä ihmeen vela? koko ajan törmään tuohon termiin täällä.

Vapaaehtoisesti lapseton?

Vierailija
26/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sen lapsen olla aina omatekemä?

Vierailija
27/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä voit jo jättää iän puolesta on "ve" osan pois...

Termi "lapseton" yleensä käsitetään tahattomana lapsettomuutena, ja ei se vapaaehtoisesti lapsettomana pysyminen muutu mihinkään esim. sterilisaation jälkeenkään. Vaikka raskaus ei fyysisesti enää mahdollista olisikaan. Lähes missä tahansa iässä voi sitäpaitsi adoptoida (ulkomailta ainakin) tai alkaa tukiperheeksi tms, joten vapaaehtoisesti lapsettomana pysyminen on yhä valinta vaikka raskautta ei enää tarvitsisikaan ehkäistä.

Tietysti olen iloinen siitä, että iän karttuessa vahinkoraskauden riski laskee, eikä tarvitse pelätä joutuvansa tekemään aborttia.

Vierailija
28/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu kolmikymppisenä alkoi lapseton elämä tuntumaan tyhjältä

Millä tavalla tyhjältä? Mitä elämäsi oli ennen lasta?

Ihan hyvää. Mutta asiat jotka koin tärkeinä alkoivat kyllästyttää kuten illanistujaiset, harrastukset jne ystävät saivat lapsia ja perhe-elämä alkoi houkuttaa

Vierailija
29/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vahinkolapsi ja äitini sanoi, että lapset pilaavat oman elämän. Kuulin tuon alle kouluikäisenä ja silloin päätin, että yksikään lapsi ei pilaa minun elämää. Joskus 24-vuotiaana näin yhden tuttavani pitkästä aikaa. Hän oli näkyvästi raskaana ja oikein onnellisen oloinen. Tajusin siinä, että eihän lapsista välttämättä mene elämä pilalle. Olin seurustellut jo vuosia, joten rupesin miettimään, jos sittenkin haluaisin lapsen. Pari vuotta myöhemmin syntyi esikoinen ja kolme vuotta myöhemmin seuraava lapsi. Olen tyytyväinen mielenmuutokseeni.

Vierailija
30/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoraskaus, mukava mies (isämatskua), 34v iän mukanaantuoma elämänkokemus, vakiintunut elämäntilanne.

Vierailija
31/31 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vela?

VapaaEhtoisesti lApseton.

Onko liikaa vaadittu, että kirjoittaa kokonaiset sanat, niin kaikki ymmärtävät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä