Veljeni vaikea tyttöystävä
Eli isoveljeni on nyt muutaman kuukauden seurustellut erään naisen kanssa. Itse olen tavannut häntä muutamia kertoja ja hänellä on todella outo tapa käyttäytyä.
Ensimmäinen tapaaminen meni minusta ihan hyvin, mutta sitten toisella tapaamisella tämä vaikutti vihaiselta ja jossain vaiheessa veti minut syrjään ja otti puheeksi sen, etten ole lisännyt häntä perheemme whatsappiin. Olin vähän ihmeissäni mutta koitin sovitella että eihän minulla ole edes numeroansa. Vähän tuli kylmät väreet mutta veljeni on aikuinen ihminen.
No sitten kun vaihdoimme numeroita alkoi tämä outo puhelin terrori. Eli jos veljeni on esim. käymässä vanhemmilla saan tuolta naiselta viestejä että olenko vanhemmillani ja onko X siellä. Tai jos veli piipahtaa meillä ex-tempore, niin minä saan vihaisia viestejä siitä miksi häntä ei ole kutsuttu. Ei kuuntele kun yritin sanoa ettei veljeäkään ollut kutsuttu vaan itkee että tietää kuinka me yritämme erottaa häntä veljestäni.
On myös vihainen siitä että vaikka ennen vietimme paljon aikaa koko perheenä ( veljeni ilmeisesti kertonut ja näyttänyt valokuvia) niin nyt tuo on loppunut. Enkä ole ainoa jota tuo on pommittanut. Lähinnä se suuntautuu minuun ja siskooni, mutta myös vanhempani ovat saaneet näitä outoja viestejä.
No tämä kesä on mennyt ihan hullusti. Minä valehtelin tuolle veljelleni ettei meidän mökille voi tänä kesänä tulla kun meillä on raha-vaikeuksia ja ollaan laitettu se vuokralle. Vanhempani valehtelivat että lähtevät perhetutuille kesäksi, toinen veljeni valehteli että on töissä ja siskoni valehteli että lähtevät anoppilaan kesäksi kun appi ei voi hyvin. Oikeasti olimme mökillämme. Tiedän että tuo kuulostaa hirveältä, mutta kukaan ei halunnut sitä munankuorilla kävelemistä mitä tuon henkilön kanssa oleminen on.
Haluaisin pitää välit veljeeni sekaantumatta hänen parisuhde-asioihinsa, mutta se tuntuu vähän mahdottomalta. Näimme ennen joka viikko ainakin ohimennen, mutta olen alkanut tietoisesti välttelemään häntä siitä seuraavan kakkamyrskyn takia. En viitsi vastailla hänen puheluihinsa koska se voi olla tuo nainen joka soittaa veljeni puhelimesta koska en ole vastannut hänen puheluunsa.
Tuosta minulle tulee huono omatunto koska koen sulkevani veljeni ulos.
Olen oikeastaan aika neuvoton koska koen että mitä tahansa teen niin lopputulos ei tule olemaan hyvä. Tiedän että veljeni parisuhde ei ole minun asiani, mutta minusta tuntuu kuin minua yritettäisiin repiä siihen mukaan. Niinkuin vanhempiani ja muita sisaruksiani.
Toisaalta minusta tuntuu siltä että minun pitäisi sanoa veljelleni että JUOKSE, ja s*atana lujaa!
Kommentit (66)
Jos nyt tekisit niin että ärsytät sitä naista vähän tahalleen ja sanelet säännöt. Menette mökille ja sanot suoraan että menette perheen kesken eikä hän pääse mukaan.
Se on teidän perhe ja teidän mökki ja te sanelette säännöt. Jos ei kelpaa niin pysykööt poissa.
Potkit pihalle myös perheen wa ryhmästä. Ei ole teidän perhettä.
Perustella ei tarvitse mitenkään vaan sanot miten asiat on äläkä lähde sen riitelyyn mukaan äläkä vastaa viesteihin mitään.
Sillä on oma perhe joten perustakoot niiden kanssa wa ryhmän ja käykööt niiden kanssa mökillä. Jos ei ole mökkiä niin vuokratkoot että saavat perhe hetkiä viettää.
Mä arvaan että tämä nainen ei käy edes töissä eikä juuri muutenkaan ole töissä viihtynyt.
Kunhan nyt ei vielä raskaaksi tule
Hei ap, vieläkö velipoika seikkaa tuon hullun kans??
Vierailija kirjoitti:
Älkää eristäkö veljeä! Nainen kuulostaa kontrolloivalta, enkä yllättyisi, jos henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Jos nyt hylkäätte veljen, hän jää yksin sen hullun muijan kanssa.
Olen sitä mieltä, että tapaatte heitä normaalisti, mutta munankuorilla kävelemisen sijaan RIITELETTE ihan rehellisesti sen naisen kanssa. Ei aina tarvitse olla kiltti ja ymmärtäväinen. Jos hän astuu yli rajojenne tai muuten käyttäytyy huonosti, siitä pitää voida sanoa. Nainen soittaa sulle jatkuvasti ja kysyy veljen sijaintia? Soita sille takaisin ja sano suorat sanat, että ärsyttävää kyttäämistä että pitää kokoajan soitella!
Kun tarpeeksi riitelette, tapahtuu joko a) nainen muuttaa käytöstään b) nainen ei enää halua osallistua perheenne juttuihin niin intensiivisesti c) veli kyllästyy tappalemiseen ja tekee itse asialle jotain
d) veli heivaa perheen. Tapahtui IRL.
Älkää eristäkö veljeä! Nainen kuulostaa kontrolloivalta, enkä yllättyisi, jos henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Jos nyt hylkäätte veljen, hän jää yksin sen hullun muijan kanssa.
Olen sitä mieltä, että tapaatte heitä normaalisti, mutta munankuorilla kävelemisen sijaan RIITELETTE ihan rehellisesti sen naisen kanssa. Ei aina tarvitse olla kiltti ja ymmärtäväinen. Jos hän astuu yli rajojenne tai muuten käyttäytyy huonosti, siitä pitää voida sanoa. Nainen soittaa sulle jatkuvasti ja kysyy veljen sijaintia? Soita sille takaisin ja sano suorat sanat, että ärsyttävää kyttäämistä että pitää kokoajan soitella!
Kun tarpeeksi riitelette, tapahtuu joko a) nainen muuttaa käytöstään b) nainen ei enää halua osallistua perheenne juttuihin niin intensiivisesti c) veli kyllästyy tappalemiseen ja tekee itse asialle jotain