Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljeni vaikea tyttöystävä

Vierailija
05.08.2019 |

Eli isoveljeni on nyt muutaman kuukauden seurustellut erään naisen kanssa. Itse olen tavannut häntä muutamia kertoja ja hänellä on todella outo tapa käyttäytyä.
Ensimmäinen tapaaminen meni minusta ihan hyvin, mutta sitten toisella tapaamisella tämä vaikutti vihaiselta ja jossain vaiheessa veti minut syrjään ja otti puheeksi sen, etten ole lisännyt häntä perheemme whatsappiin. Olin vähän ihmeissäni mutta koitin sovitella että eihän minulla ole edes numeroansa. Vähän tuli kylmät väreet mutta veljeni on aikuinen ihminen.
No sitten kun vaihdoimme numeroita alkoi tämä outo puhelin terrori. Eli jos veljeni on esim. käymässä vanhemmilla saan tuolta naiselta viestejä että olenko vanhemmillani ja onko X siellä. Tai jos veli piipahtaa meillä ex-tempore, niin minä saan vihaisia viestejä siitä miksi häntä ei ole kutsuttu. Ei kuuntele kun yritin sanoa ettei veljeäkään ollut kutsuttu vaan itkee että tietää kuinka me yritämme erottaa häntä veljestäni.
On myös vihainen siitä että vaikka ennen vietimme paljon aikaa koko perheenä ( veljeni ilmeisesti kertonut ja näyttänyt valokuvia) niin nyt tuo on loppunut. Enkä ole ainoa jota tuo on pommittanut. Lähinnä se suuntautuu minuun ja siskooni, mutta myös vanhempani ovat saaneet näitä outoja viestejä.

No tämä kesä on mennyt ihan hullusti. Minä valehtelin tuolle veljelleni ettei meidän mökille voi tänä kesänä tulla kun meillä on raha-vaikeuksia ja ollaan laitettu se vuokralle. Vanhempani valehtelivat että lähtevät perhetutuille kesäksi, toinen veljeni valehteli että on töissä ja siskoni valehteli että lähtevät anoppilaan kesäksi kun appi ei voi hyvin. Oikeasti olimme mökillämme. Tiedän että tuo kuulostaa hirveältä, mutta kukaan ei halunnut sitä munankuorilla kävelemistä mitä tuon henkilön kanssa oleminen on.

Haluaisin pitää välit veljeeni sekaantumatta hänen parisuhde-asioihinsa, mutta se tuntuu vähän mahdottomalta. Näimme ennen joka viikko ainakin ohimennen, mutta olen alkanut tietoisesti välttelemään häntä siitä seuraavan kakkamyrskyn takia. En viitsi vastailla hänen puheluihinsa koska se voi olla tuo nainen joka soittaa veljeni puhelimesta koska en ole vastannut hänen puheluunsa.
Tuosta minulle tulee huono omatunto koska koen sulkevani veljeni ulos.

Olen oikeastaan aika neuvoton koska koen että mitä tahansa teen niin lopputulos ei tule olemaan hyvä. Tiedän että veljeni parisuhde ei ole minun asiani, mutta minusta tuntuu kuin minua yritettäisiin repiä siihen mukaan. Niinkuin vanhempiani ja muita sisaruksiani.

Toisaalta minusta tuntuu siltä että minun pitäisi sanoa veljelleni että JUOKSE, ja s*atana lujaa!

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä pitää välit asiallisina mutta ystävällisinä. 

Vierailija
2/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään outoa, ihan tavallinen palstaminiä, jonka mielestä miehen perhe on häntä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako veljesi onnelliselta? Oletko jutellut hänen kanssa miten heillä menee?

Vierailija
4/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot veljelle että sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin sulkea hänet ulos elämästäsi ja että et halua olla missään tekemisissä hänen tyttöystävänsä kanssa.

Vierailija
5/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tilanne. Itsellä vähän saman tyyppinen tilanne menossa enkä olisi uskonut koskaan edes harkitsevani välien katkomista rakkaaseen sisareeni hänen avovaimonsa vuoksi.

Tuntuu raastavalta, mutta en ehkä kestä enempää.

Vierailija
6/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot veljelle että sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin sulkea hänet ulos elämästäsi ja että et halua olla missään tekemisissä hänen tyttöystävänsä kanssa.

Teknisesti noin mutta mitäpä luulet miten helppo tuollaista on sanoa ja katkaista välit perheenjäseneen?

Vierailija
7/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ete reilusti mukaan häntä kaikkeen?En ihmettele tytön käytöstä.

Vierailija
8/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veljesi sanoo kun puhut tästä tyttöystävän käytöksestä veljesi kanssa kahdestaan?

Vierailija
9/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko epävakaalta ja/tai epäkypsältä kuulostaa. Mitäpä jos sanoisit (ja muut sanoisivat myös) veljellesi ja tämän tyttöystävälle, että tuo käytös tuntuu hämmentävältä ja ahdistavalta. Hyvin mahdollista, että tyttöystävä tuosta suuttuu, mutta mitä menetettävää teillä on? Parhaassa tapauksessa velikin huomaa miten epävakaa henkilö tyttöystävänsä on ja tajuaa hankkiutua tästä eroon. Jos lähdette tuolle valehtelu- ja salailulinjalle, joudutte vaan syvemmälle suohon ja tyttöystävä saa lisää pontta jutuilleen.

Vierailija
10/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ottaa? Meillä jokaisella on vain yksi elämä, ei sitä kannata kuluttaa itseään kiusaten kamalien ihmisten seurassa.

Vierailija
11/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teidän veli ja tyttöystävänsä nielivät teidän valheet? Melko uskottavaa.

Vierailija
12/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako veljesi onnelliselta? Oletko jutellut hänen kanssa miten heillä menee?

Hän vaikuttaa siltä että häpeää tilannetta. 

Meillä on sellainen perhe ettemme pahemmin puhu muiden parisuhde-asioista, joten emme ole tuosta puhuneet.

Vierailija
13/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknisesti noin mutta mitäpä luulet miten helppo tuollaista on sanoa ja katkaista välit perheenjäseneen?

Velihän tuossa katkaisee välinsä perheeseen. Jos hän haluaa olla väleissä perheensä kanssa hän joka vaatii tyttöystävää käyttäytymään asiallisesti tai sitten jättää hänet.

Vierailija
14/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velihän tuossa katkaisee välinsä perheeseen. Jos hän haluaa olla väleissä perheensä kanssa hän joka vaatii tyttöystävää käyttäytymään asiallisesti tai sitten jättää hänet.

Ja välit vaan poikki ilman mitään tunnontuskia? Noin vaan helposti?

Varmasti aloittajalla on paha olo myös veljen puolesta, mikäli tyttöystävä pahoinpitelee häntäkin henkisesti, mitä perheestä erottaminen on. Mitäpä luulet onko realistista odottaa että veli vaan jättää tyttöystävän kun perhe/sisko käskee?

Vierailija
15/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet kritisoimaan veljesi rakasta, niin sillä saat kertaheitolla paskamyrskyn aikaan ja tulet todennäköisesti häviämään.

Vierailija
16/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hänen käytöksensä takia. Olen oikeasti yrittänyt hänen kanssaan. Kaikki vain menee aina päin helvettiä.

Voimme joko viettää mukavan mökki-viikon vanhempieni ja muiden sisarusteni kanssa tai kutsua heidät ja kärsiä seurauksista. 

Jos kyse olisi vain aikuisista niin voisin purra huulta, mutta meillä ja toisella veljelläni on lapsia ja itse en näe että heidän tarvitsee nähdä moista.

Vierailija
17/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja veli ja tyttöystävänsä on?

Vierailija
18/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja välit vaan poikki ilman mitään tunnontuskia? Noin vaan helposti?

Varmasti aloittajalla on paha olo myös veljen puolesta, mikäli tyttöystävä pahoinpitelee häntäkin henkisesti, mitä perheestä erottaminen on. Mitäpä luulet onko realistista odottaa että veli vaan jättää tyttöystävän kun perhe/sisko käskee?

Elämä on. Välillä se aiheuttaa tunteita myös niitä negatiivisia.

Ei ole realistista odottaa että ihmiset käyttäytyisi sen mukaan kuin mitä minä tai me toivomme. He käyttäytyvät ihan niin kuin itse haluavat. Juuri siksi minunkin on ajateltava että vain minä olen vastuussa elämästäni. Jos joku tekee sen mahdottomaksi ei oikein ole muuta mahdollisuutta kuin ratkaista tilanne siten kun se on ratkaistavissa, en voi jäädä odottamaan että sen joku toinen ratkaisisi puolestani.

Vierailija
19/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeasti minulla ei ole mitään halua erottaa veljeäni ja tämän naista. Toki olen veljestäni huolissani sen takia miten hänen naisystävänsä on meitä kohtaan käyttäytynyt mutta en ole kiinnostunut puuttumaan asiaan ellei veljeni sitä pyydä.

Vierailija
20/66 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyttöystäviä lisätä mihinkään perheservereile. Aivan kuten niitä ei myöskään kutsuta perheen joulujuhliin ja vastaaviin.

Sitten kun on synnyttänyt lapsen tuo voi muuttua muttei koskaan sitä ennen.