Petturin paljastaminen, kannattaako?
Tiedän erään pariskunnan, jostain Tampereen läheltä pienemmältä paikkakunnalta. Ovat n. 50 vuotiaita. Vaimo on koululla töissä ja hyvässä kunnossa, varsin viehättävä ja mukavanoloinen tumma nainen. Mies tekee reissuhommia, sekä ulkomailla että kotimaassa, eri pituisia keikkoja. Lapsiakin on, mutta ovat isoja jo.
Miehestä ei ikinä päällepäin uskoisi, mutta pettää vaimoaan minkä ehtii. Lähettelee viestejä ja kuviaankin vieraille naisille, ja joka matkakohteesta löytyy joku eukko joka lankeaa tämän äijänretaleen juttuihin. Tekee tätä lähinnä reissuillansa, mutta myös kotoaan ja naureskelee vain että heillä on vaimon kanssa täysi luotto ja toisen puhelimeen ja läppäriin ei kosketa..
Tekisi mieli kertoa tämän elähtäneen vanhan ukon touhuista vaimolle (anonyymisti koska en halua että viestintuoja ammutaan), mutta onko siinä mitään järkeä? Tuottaisinko vain pahaa mieltä syyttömälle vaimolle?
Todisteita on useammastakin tapauksesta kun on pettänyt (viestejä ja kuvia), mutta ehkä on kuitenkin parempi olla puuttumatta toisten asioihin?
Kommentit (72)
Itse haluaisin heti saada tiedon, jos puolisoni pettää. Vaikka suuttuisin varmasti toisille naisillekin ensireaktiona. Silti, ehdottomasti haluaisin saada tietää.
Toivottavasti viesti ei olisi ilkeä, nälvivä, vahingoniloinen tms. Jos pitäisi itse "paljastaa" tuollainen asia niin miettisin tarkasti miten se olisi mahdollisimman vähän haitallinen ja traumatisoiva sille joka saa tiedon.
Hirveä tilanne, onneksi en ole koskaan saanut tietää kenenkään pettäneen jotakuta.
Tarkalleen ottaen et voi tietää kun omasta puolestasi että jotain on tapahtunut. Itsekin olen joskus ollut se toinen nainen (enkä ole siitä ylpeä) ja miettisin kyllä todella tarkkaan motiiviani mahdolliselle kertomiselle....Kosto? Ja omalla nimelläni tietenkin esiintyisin.
Itse olin tilanteessa, jossa mieheni kanssa olimme jo eronneet, mutta asiasta ei tiennyt kukaan lähipiirin ulkopuolinen. Voin kertoa että kyllä ärsytti saada viestejä, joissa kyseltiin olemmeko eronneet kun mies tuli tinderissä vastaan. Tuollainen ihmisten uteliaisuus ja "hyväntekijänä" toimiminen on ihan helkkarin ärsyttävää. Muiden asiat ei kuulu muille. Jätä se viestisi lähettämättä, tai jos jollekin niin laita se sille miehelle ja kerro ajatuksistasi. Saat paremman nautinnon siitä kun ukko menee paniikkiin :D (..jos on mennäkseen)
Vierailija kirjoitti:
Kuvailet pariskunnan vähän turhan tarkkaan. Toivot että joku tunnistaa heidät täällä. Ja mistä muuten itse "tiedät" miehen touhut niin tarkkaan?
Minä tiedän useamman tuollaisen että ei tuossa mitään tunnistettavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin tilanteessa, jossa mieheni kanssa olimme jo eronneet, mutta asiasta ei tiennyt kukaan lähipiirin ulkopuolinen. Voin kertoa että kyllä ärsytti saada viestejä, joissa kyseltiin olemmeko eronneet kun mies tuli tinderissä vastaan. Tuollainen ihmisten uteliaisuus ja "hyväntekijänä" toimiminen on ihan helkkarin ärsyttävää. Muiden asiat ei kuulu muille. Jätä se viestisi lähettämättä, tai jos jollekin niin laita se sille miehelle ja kerro ajatuksistasi. Saat paremman nautinnon siitä kun ukko menee paniikkiin :D (..jos on mennäkseen)
Minä en ole ikinä ymmärtänyt, miten nämä eronneet ja avosuhteilijat ja muut jaksavat vetää herneet nenään siitä, että joku haluaa varmistaa ettei heitä kusta selän takana linssiin. Helppo se on huudella, ettei parisuhteet kuulu muille, kun itse on kuitenkin siinä onnellisessa asemassa että tietää missä mennään ja hyväksyy sen. Se salapettäminenhän ei lähtökohdiltaan edes voi olla pariskunnan "oma asia", kun toinen parisuhteen osapuoli ei siitä tiedä ja toisaalta vähintään yksi parisuhteen ulkopuolinen henkilö tietää. Sitten kun molemmat tietää missä mennään, voi käräyttelijöille rauhassa kommentoida että tiedossa on eikä tästä sen enempää. Ei luulisi olevan edes vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailet pariskunnan vähän turhan tarkkaan. Toivot että joku tunnistaa heidät täällä. Ja mistä muuten itse "tiedät" miehen touhut niin tarkkaan?
Minä tiedän useamman tuollaisen että ei tuossa mitään tunnistettavaa ole.
Joku saattaa kuvitella tunnistavansa. Itse olen ollut tilanteessa jossa paljastaja kuvailee osapuolet hiukan liian tarkasti. Joku vetää johtopäätöksen että kyse on tietyistä henkilöistä. Kertoo "petetylle" että tämän puoliso on petturi, lopulta paljastuukin että kyse on ihan eri henkilöistä. En ymmärrä tuon kaltaisten ihmisten motiiveja.
Kerro pois vaan. Vaimo voi sitten itse päättää, mitä tekee, tai jos on jo tietoinen, niin eihän se sitten hetkauta. Itse olisin ollut vain tyytyväinen, jos miehen salasuhde olisi paljastunut jo alkumetreillä. Onneksi kuitenkin paljastui .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli huijasi sinuakin niin käräytä. Millä kirjaimella etunimi alkaa? Tiedänkö saman tyypin tosin en ole kukaan noista naisista, ei ole ollut suhteita.
J
Hei onko tää se J Tampereelta mistä on ennenkin ollut juttua jossain suomi24:llä?
Minäkin olen kerran kertonut ja kyllä siinä pohjimmiltaan on aina itsekkäät motiivit taustalla. Turha ap väittää että ajattelet pelkästään tämän pariskunnan/muiden parasta ja olet pelkästään hyvä ihminen.
Veikkaan että sinulla itselläsi on huono omatunto? Ja haluat sitä purkaa. Tai haluat kostaa.
On parasta olla puuttumatta toisten elämään.
Niin ja kuinka minun tapauksessa kävi, tein sen koska olin vihainen. Mutta oma oloni oli lopulta vain moninkertaisesti kurjempi - koska tämä teko ei viekään niitä omia ikäviä tunteita pois. Ei, vaikka niin odottaisit. Mikään mitä teet muille tai muiden kanssa ei sitä tee, sinun täytyy ihan itse käsitellä omat tunteesi.
Petetty vaimoke suuttui minulle ja käski jättää rauhaan.
Kerro.
Suhtautuminen pettämiseen on muuttunut. Aikaisemmin syyllistettiin (ja edelleenkin syyllistetään) petettyä, mutta vastuu ja syy on ainoastaan pettävällä.
Asenteet pettämistä kohtaan ovat muuttuneet, koska jokainen pärjää elämässä nykyään myös yksin. Aikaisemmin varsinkin naiset olivat riippuvaisia miehen toimeentulosta ja vaihtoehtona oli lähinnä hyväksyä itsensä hyväksikäyttö ja petetyksi tuleminen.
Pettäjä syyllistyy muiden ihmisten törkeään hyväksikäyttöön ja katsoo olevansa etuoikeutettu siihen milloin milläkin selityksellä. Hän ei ole siihen oikeutettu ja pettäjä on ainoa syyllinen tapahtumiin. Toisella osapuolella on silloin mahdollisuus tehdä omat valintansa. Hän voi jatkaa pettäjän kanssa tai olla jatkamatta suhdetta. Toisten ihmisten hyväksikäyttö ei ole koskaan hyväksyttävää. Tämä jos mikä on narsistista käytöstä.
Aikuinen normaali ihminen päättää ensin nykyisen ihmissuhteensa ja ottaa riskin, että jää yksin, jos nykyinen ihmissuhde ei täytä tarpeita ja vaatimuksia halutunlaisesta ihmissuhteesta.
Miksi halusit olla elähtäneen vanhan ukon kanssa? Minäkin kyllä vaimona haluaisin tietää.
Niin siis pettääkö tämä mies vaimoaan?
Vai pitääkö flirttipeliä useiden naisten kanssa ilman fyysistä pettämistä?
Kun ap kuvaa miestä elähtäneeksi ukoksi, niin onko se katkeruus joka puhuu kun mies ei lähtenytkään petihommiin asti?
Nykyään nettiflirtti on niin yleistä ja miehille kevyttä huvia, että ehkä on vaimon kanssa keskusteltu rajat. Tosin vaimona haluaisin tietää jos huhuja lähtisi liikkeelle niin voisin itse todeta onko panettelua vai totta.
Vierailija kirjoitti:
Peukuista 2/8 kertoo karua kieltä. Naiset kuvittelee ja pelkää ukkojensa pettävän ja haluavat tietää KUN näin käy.
Mitäpä kun keskittyisitte siihen omaan parisuhteeseen koska ihan 100% tiedätte mikäli ukkokulta vieraissa käy. Koska tehän sen pyykin pesette?
Turha maalailla piruja seinille kun niitä ei suhteessa ole. Kummia tyyppejä.
Toisten asioihin ei kannata todellakaan puuttua.
Minä haluaisin tietää. Voisin sen jälkeen itse päättää, miten elämää eteenpäin jatkaisin. Ne todisteet kantsii sitten jo samalla lätkästä siihen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli huijasi sinuakin niin käräytä. Millä kirjaimella etunimi alkaa? Tiedänkö saman tyypin tosin en ole kukaan noista naisista, ei ole ollut suhteita.
Eiköhän noita vastaavia löydy Suomestakin lukuisia... Olen kuullut että reissutöissä lähes joka ukko pettää jos tulee tilaisuus vastaan.
Näin on. Pettäjiä löytyy sekä reissutyöläisten joukosta että kiinteissä paikoissa työskentelevistä. Minulla on ollut rakastajina useita kymmeniä varattuja miehiä. Osa on perheellisiä, osa lapsettomia ukkomiehiä, osa avoliitossa, osa seurustelee, on ollut rikkaita ja vähemmän rikkaita, komeita ja vähemmän komeita, supliikkeja ja hiljaisempia, osalla seksielämä kukoistaa myös kotona ja muualta haetaan lisäjännitystä ja vaihtelua, osalla taas ei mieltymyksen ole kohdanneet oman kumppanin kanssa jne. Ainoa yhdistävä tekijä on ollut se, että kaikki nämä miehet ovat olleet parisuhteessa ja pettävät kumppaneitaan. Näiden seikkailujeni jälkeen en itse ole niin sinisilmäinen, että koskaan voisin vakuuttaa oman mieheni puolesta, ettei tämä käy koskaan vieraissa. Tiedän monta pettäjää, joita kukaan ulkopuolinen ei ikinä uskoisi pettäjiksi.
Sulla on ap motiivina pelkkä kosto ja se on säälittävää.
Jatka elämääsi vaikka särjitkin sydämesi. Itsesi nolaat.
Kerro. Miesten sikamaisuus pitäisi julistaa koko maailmalle.
No ei kai kukaan sellaista viestiä toivo saavansa. Vaihtoehto tosin on vielä huonompi: että petos pysyisi vieläkin piilossa ja itse eläisi elämäänsä valheessa. Totuus on ikävä, ei viestintuoja.
Itse siis mieluummin valitsisit elää valheessa, jossa olisit tietämätön siitä, että puolisosi on sarjapettäjä?
Vai oletko itse tuollainen pettäjä, joka uskottelee itselleen, ettei pettäminen satuta, jos toinen ei tiedä?