Mitä sellaista olet nähnyt, mitä ei ollut tarkoitettu silmillesi?
Joku tapahtuma tms, jolloin silmäsi eksyivät väärään paikkaan väärään aikaan?
Kommentit (517)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla Budapestissa näin kun katupenkillä oli kaksi juoppoa (mies ja nainen) ja mies srmetti naista. Olin niin järkyttynyt näystä etten tiennyt tapahtuiko tämä yhteisymmärryksessä vai oliko kyseessä raisk*us.
Minä näin vastaavanlaisen tapauksen tänä kesänä ihan Suomessa, kun vanhemmanpuoleiset alkkismies ja -nainen makasivat puistossa, nainen oli sammunut ja miehellä oli käsi naisen housuissa, siellä jotain värkkäsi ja aina välillä pyyhki kättään naisen naamaan. Totta hemmetissä puutuin tilanteeseen, huusin miehelle että parempi olla nyt koskematta siihen naiseen, mies sönkötti että "ei täshä mitään hätää ole se on mun vaimo", sanoin että siitä huolimatta näpit irti nyt. Totteli sitten mukisematta ja köllähti viereen pötköttämään. Tunnin päästä näin heidät hoipertelemassa yhdessä eteenpäin.
Sormen tms. tunkeminen sammuneen sisään on raiskaus. Raiskaus on avioliitossakin sanktioitu 1994. Sinä näit moninkertaisen raiskauksen, olletikin että uhri todennäköisesti tuskin siitä edes tiesi. Hyvä kun puutuit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin 15-vuotiaana isäni hukuttautuneena meidän uima-altaasta.
No niin varmaan. Kukaan ei pysty hukuttautumaan altaaseen kun jalat yltää pohjaan, aistit ottaa vallan.
Kuule, ihminen hukuttautuu vaikka kattilaan jos on tarpeeksi kova halu
Totta. Tiedän tapauksen, jossa ihminen hukuttautui sairaalan käsienpesualtaaseen. Siis lavuaariin.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkolan televisiossa. Tekisi mieli repiä silmät päästä. Mutta eihän se auttaisi kun näky on jo palanut otsalohkoon.
Näköaistimus käsitellään takaraivossa.
Vierailija kirjoitti:
Näin kun kesätyöläinen petti poikkariaan useiden eri miesten kanssa.
Poikkari? Poikkitieteelliset haalaribileet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini kävi rippikoulua, minä en. Olimme juoneet itsemme ensimmäistä kertaa kunnon humalaan, vaikka kaverilla oli joku rtippikouluun liittyvä tilaisuus illalla mihin piti mennä. No minä menin mukana, seilissä olimme molemmat.
Kaverini vietiin johonkin sivummalle sieltä salista, ja näin miten pappi läpsi sitä naamaan ja heitti vielä vettäkin. Huusin täysillä "raiskaaja!" ja hoipuin seurakuntalaon ovesta ja menin hautuumaalle odottelemaan.
Tätä en tajunnut. Miksi pappi läpsi naamaan? Ja mitä tarkoitat veden heittämisellä, virtsaamista vai ihan kirjaimellista veden heittelyä? Jos tämä on totta, niin vaikuttaa hyvin kummalliselta.
Kai se yritti selvittää kaverini päätä. Mistä minä tiedän.
Heitti siis vedet naamalle. Ei sentään kussut naamalle.
Kummallista on, mutta totta. Vaikka olin humalassa tiedän mitä näin.
80-luvun lopussa tapahtui tämä.
Vierailija kirjoitti:
2000-luvun alussa kännisshä aamuyöllä katselin auringon nousemista stokkaa vastapäätä olevalta kalliolta. Siihen sitten tuli kaupungin varadtoa vasten juopunut pariskunta naimaan. Olin niin lähellä, että en yksinkertaisesti kehdannut lähteä ähisemään pois.
Siinä sitten istuskelin jäätyneenä ja katselin homman loppuun, naisen suuhun lähtevää loppuhuipennusta myöten.
Perse oli helvetin kipeä, kun vihdoin häipyivät paikalta.
Stockmannia vastapäätä? Ei ollut sitten ainakaan Itiksen tai keskustan Stockmann.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli ostanut uuden kännykän ja sanoi, että tyhjensi vanhan kännykkänsä niin joku meidän lapsista saa hänen vanhansa jos on tarvetta.
Kukaan lapsista ei juuri silloin tarvinnut miehen kännykkää. Eräänä päivänä mulla ei ollut mitään kummempaa tekemistä, joten päätin tutkailla että millainen se mieheltä ylimääräiseksi jäänyt kännykkä on. Päällisin puolin näyttikin, että kännykkä on tyhjennetty. Mutta sitten huomaisn kännykässä sellaisia kansioita (folders). Eli poistettu data ei ollut deletoinut roskakorista. Katsoin mitä siellä roskakorissa on ja voi helvetti.
Siellä oli miehen rekisteröitymistiedot eräälle netin se*sitreffipalstalle. Kyseisellä paltalla ei haettu mitään vakituisia suhteita vaan kertatapaamisia.
Mies on edelleen mies, älkää syyllistäkö mua. Paskahan se on, mutta oli pakko punnita kokonaisuutta (haluanko nähdä lapsia vain joka toinen viikko vai olla kokopäivänen äiti).
En nyt muuhun ota kantaa, muuta kuin siihen, että kyllä lapset normaalisti äitin luona asuu eron jälkeenkin, ei tavalliset ihmiset mitään viikko siellä viikko täällä-lastennheittelysysteemiä ylläpidä, vaikka sevuusi trendi onkin.
Oli niin kummallinen oletus että oli pakko vaan mainita.
Ja sun kokemus siis on jostain 50-luvulta vai? Näin tässä vuoden 2020 kieppeillä pikkulapsiperheissä poikkeuksetta otetaan yhteishuoltajuus jokseenkin tasajaolla joko viikko-viikko -periaatteella tai sitten työlistakiertojen mukaan sovitellen, jos on muuta kuin päivätyö. Yleensä poikkeavasti yksipuolisempi huoltajuus päätetään vain ja ainoastaan niissä tapauksissa, kun jompikumpi vanhemmista on edesvastuuttomana kykenemätön huolehtimaan jälkikasvustaan tai jos tämä muuttaa kohtuuttoman kauas kotipaikkakunnalta. Vain imeväisikäiset pääosin pysyvät äidin luona, ymmärrettävistä syistä (tissit).
Vierailija kirjoitti:
Istuin lapsena auton takapenkillä serkkupojan kanssa. Sillä oli sellaiset pikkuiset sortsit, ja kikkeli näkyi kokonaan puntista. En sanonut sille mitään, mutta koko matkan taisin aina välillä tuijottaa sitä kummallista klönttiä.
Kun olimme teini-ikäisiä, kaverillani oli sellaiset vanhat ja repeytyneet farkut. Olimme jossain aikaa viettämässä ja huomasin että kun kaverini istui jotenkin tuolin reunalla, niin kiveksethän sieltä roikkuivat näkyvissä niistä riekaleisista farkuista.
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksessa yksi ovi avautui hetkeksi sen verran, että näkyi kaverilla iso karvainen ahteri, railoa ilmeisesti sheivattiin toimenpidettä varten.
Railo, on kyllä hyvä sana tuohon yhteyteen! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kotibileissä yllätin illan isännän vieraan kanssa täysistä puuhista vessassa. Vessan ovi oli toki lukitsematta.
Kotini ikkunat ovat kadulle. Suoraan vastapäätä olevassa talossa asui nainen, jonka asunnossa oli parvi. Nainen tapasi pitää sälekaihtimia ja verhoja auki. Miesvieraiden ollessa kylässä asunnon valot sammutettiin, mutta parvelle jätettiin pieni tunnelmavalaistus tai yölamppu päälle. Nainen tuskin tajusi, mutta tuon tunnelmavalon ansiosta aktit näkyivät asuntooni todella suoraan ja hyvin valaistuina.
Ja mulle on jopa naurettu kun aina suljen verhot illalla, oli sitten valot päällä tai ei. En pysty todellakaan sanomaan, mistä kulmasta kukakin naapuri asuntoni ikkunan näkee, enkä todellakaan halua esim. vaatteiden vaihtoa esitellä. Jollain ei edes ole verhoja asunnossaan... En ymmärrä!!
Kaikki eivät mieti 24/7, mitä naapurit (=muut ihmiset) heistä ajattelevat. Mullekin se on ihan sama. Kotini rauhassa teen mitä huvittaa, ja jos joku jakkaralla seisten vaatehuoneensa ikkunasta näkee minut, oma on ongelmansa. En toki runkkaa pötsi ikkunaa vasten painettuna, mutta en myöskään konttaa pitkin lattioita, jos satun olemaan alasti ja verhot jääneet auki.
Vierailija kirjoitti:
Toiselle naiselle tarkoitetut rakkaudentunnustukset oman mieheni puhelimessa.
Se oli sitä aikaa kun kännykät alkoivat yleistyä ja puhelimia ei vielä lukittu eikä ne olleet vielä niin henkilökohtaisia kuin nykyään.
Mitähän aikaa siis? Ekat kännyt olivat työpuhelimia, eikä niihin vastaillut kuin liittymän haltija. Eikä niitä muut käyttäneetkään.
Ehkä teillä oli toisin, mutta monille muille sekä luottamuksellisuus että viestintäsalaisuus ovat olleet selviöitä aina.
Vierailija kirjoitti:
Myös minä yllätin kerran pariskunnan suuhommissa. Olivat autossa, ja luulivat kai valinneensa tarpeeksi syrjäisen paikan. Erehtyivät pahasti.
Syyllistyit salakatseluun. Auto on yksityistä tilaa kuten asunto.
Vierailija kirjoitti:
Herkullinen ketju. Kuulin yöllä keväällä merkillisiä ääniä ja kolahtelua oveltani. kun katsoin ovisilmästä oli siellä vanhojenpukuun sonnustautunut hieno tyttö kampauksissaan ja piti mun ovikahvasta kiinni ja takana veti poika sitä ...
Eli ulkona helmikuun pakkasessa, tai kerrostalon rapussa. Oletko huomannut, ettei sinulla ole ovessa kahvaa ulkopuolella?
Minä, puolisoni ja parhain ystävä istuimme iltaa baarissa. Lähdin käymään vessassa. Kun tulin takaisin kävin tiskin kautta. Sieltä näin kun nämä kaksi pitivät toisiaan kädestä kiinni pöydän alta.. se sattui. Yli 10vuoden suhde olikin ollut useamman vuoden valhetta. Minua petettiin todella rankalla tavalla.
Aikaa tästä on kulunut lähes 15vuotta. En enää pysty rakentamaan suhdetta kun pelkään että sama osuu kohdalle. Muurit ympärillä on korkeat ja vankat. Parempi olla yksin kun horjuttaa omaa mielenterveyttä ja satuttaa sydäntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja isäpuoli panemassa.
Sama, tätä tapahtui lapsuudessani jatkuvasti. Paneskelivat mm. kyläpaikassa nukkuessamme koko perhe siskonpedissä lattialla, kerrotalokotimme parvekkeella, johon näki täysin esteettä vieressä kulkevasta lasiseinäisestä rapusta jne.
Oma suhtautumiseni seksiin on ollut hyvin kielteistä (koen sen jotenkin likaisena ja säälittävänä puuhana), enkä keksi tunteilleni mitään muuta syytä, kun tuo lapsuudessa ja nuoruudessa tapahtunut jatkuva "altistus". Älkää siis pliis paneskelko lapsienne nähden ja/tai kuullen. Aikuisten mielestä se voi olla jotenkin hauskaa (omatkin vanhempani saattoivat vaan nauraa, jos huomasivat, että lapset näkivät), mutta ette voi tietää, minkälaista "traumatisoitumista" aiheuttaa lapselle. En väitä, että kaikille, mutta ainakin näemmä minulle on tullut seuraamuksia ja samoin vanhemmalle siskolleni, kun ollaan aiheesta joskus puhuttu.
Se likaisuus ja säälittävyys liittyy vanhempiesi alkoholismiin tai tunnekylmyyteen. On ihan eri juttu nähdä vahingossa kaksi toistaan rakastavaa ja kunnioittavaa ihmistä rakastelemassa kuin nähdä vahingossa juopot naimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja isäpuoli panemassa.
Sama, tätä tapahtui lapsuudessani jatkuvasti. Paneskelivat mm. kyläpaikassa nukkuessamme koko perhe siskonpedissä lattialla, kerrotalokotimme parvekkeella, johon näki täysin esteettä vieressä kulkevasta lasiseinäisestä rapusta jne.
Oma suhtautumiseni seksiin on ollut hyvin kielteistä (koen sen jotenkin likaisena ja säälittävänä puuhana), enkä keksi tunteilleni mitään muuta syytä, kun tuo lapsuudessa ja nuoruudessa tapahtunut jatkuva "altistus". Älkää siis pliis paneskelko lapsienne nähden ja/tai kuullen. Aikuisten mielestä se voi olla jotenkin hauskaa (omatkin vanhempani saattoivat vaan nauraa, jos huomasivat, että lapset näkivät), mutta ette voi tietää, minkälaista "traumatisoitumista" aiheuttaa lapselle. En väitä, että kaikille, mutta ainakin näemmä minulle on tullut seuraamuksia ja samoin vanhemmalle siskolleni, kun ollaan aiheesta joskus puhuttu.
Se likaisuus ja säälittävyys liittyy vanhempiesi alkoholismiin tai tunnekylmyyteen. On ihan eri juttu nähdä vahingossa kaksi toistaan rakastavaa ja kunnioittavaa ihmistä rakastelemassa kuin nähdä vahingossa juopot naimassa.
Oletko tyhmä? Kyllä lapselle jää traumoja jos vanhemmat kuksii lasten nähden. Ei ihme jos tulee kieroutuneita ajatuksia seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli ostanut uuden kännykän ja sanoi, että tyhjensi vanhan kännykkänsä niin joku meidän lapsista saa hänen vanhansa jos on tarvetta.
Kukaan lapsista ei juuri silloin tarvinnut miehen kännykkää. Eräänä päivänä mulla ei ollut mitään kummempaa tekemistä, joten päätin tutkailla että millainen se mieheltä ylimääräiseksi jäänyt kännykkä on. Päällisin puolin näyttikin, että kännykkä on tyhjennetty. Mutta sitten huomaisn kännykässä sellaisia kansioita (folders). Eli poistettu data ei ollut deletoinut roskakorista. Katsoin mitä siellä roskakorissa on ja voi helvetti.
Siellä oli miehen rekisteröitymistiedot eräälle netin se*sitreffipalstalle. Kyseisellä paltalla ei haettu mitään vakituisia suhteita vaan kertatapaamisia.
Mies on edelleen mies, älkää syyllistäkö mua. Paskahan se on, mutta oli pakko punnita kokonaisuutta (haluanko nähdä lapsia vain joka toinen viikko vai olla kokopäivänen äiti).
En nyt muuhun ota kantaa, muuta kuin siihen, että kyllä lapset normaalisti äitin luona asuu eron jälkeenkin, ei tavalliset ihmiset mitään viikko siellä viikko täällä-lastennheittelysysteemiä ylläpidä, vaikka sevuusi trendi onkin.
Oli niin kummallinen oletus että oli pakko vaan mainita.Ja sun kokemus siis on jostain 50-luvulta vai? Näin tässä vuoden 2020 kieppeillä pikkulapsiperheissä poikkeuksetta otetaan yhteishuoltajuus jokseenkin tasajaolla joko viikko-viikko -periaatteella tai sitten työlistakiertojen mukaan sovitellen, jos on muuta kuin päivätyö. Yleensä poikkeavasti yksipuolisempi huoltajuus päätetään vain ja ainoastaan niissä tapauksissa, kun jompikumpi vanhemmista on edesvastuuttomana kykenemätön huolehtimaan jälkikasvustaan tai jos tämä muuttaa kohtuuttoman kauas kotipaikkakunnalta. Vain imeväisikäiset pääosin pysyvät äidin luona, ymmärrettävistä syistä (tissit).
Ei suinkaan vaan ihan nykyajalta. En asu PK-seudulla, tuntuu että siellä kaikenlainen hömppä tuntuu olevan trendikästä. Juuri nyt telkussa ykkösellä joku sanoo että noin 15% eroperheistä elää viikko/viikko-systeemillä. Siinäkin monta prossaa liikaa.
Mutta eipä pilata hyvää ketjua, tästä aiheesta voi tehdä oman ketjun.
(Olen yh)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joutunut näkemään isäni seisovan ky.vän. Olin 14-15-vuotias silloin, ja olin leipomassa jotakin keittiönpöydän ääressä. Äitini oli vähän kauempana hellan vieressä. Yhtäkkiä hän purskahti nauramaan ja osoitti sormellaan taakseni. Käännähdin katsomaan, ja siinähän se isukki seisoi, ky.pä suoraan minua kohti.
Minusta tämä tapaus taas kerran osoitti, että millaisessa arvossa vanhempani minua pitivät. Tuosta on jo tosi kauan aikaa, ja näin aikaihmisenä sitä usein miettii, että millaiset nuo minun vanhempani oikeasti olivat. Heille oli täysin yksi lysti, miltä minusta tuntui. Olin heille täysin arvoton, jonkinlainen pelle, jolle voi tehdä ihan mitä vain.
Eihän tuollainen käyttäytyminen ole ollenkaan tervettä. Ehdottomasti tämän ketjun oudoimpia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin nuorena naapurinpojan panevan lehmää. Myöhemmin hänestä tuli EU-meppi.
Etunimi joko Jussi tai Teuvo, eikö niin.
kyllä koira koiran tuntee?
Oli niin kummallinen oletus että oli pakko vaan mainita.