Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa rahasta

Vierailija
04.08.2019 |

Kaipaisin ajatuksia rahariitaan. Kävi niin, että vaihdoin työpaikkaa ja väliin jäi 1,5kk etten saanut juurikaan tuloja. Yhdessä miehen kanssa sovittiin että en nyt stressaa vaan olen vapaalla ja elokuussa sitten aloitan uuden työn. Nyt kun mainitsin että tarvitsen tonnin verran rahaa laskuihin (suurin osa talolainaa), mies on ihan äimänä että miten tilanne voi olla tämä. Puhuu jo talon myynnistä jne. Ongelma ei edes ole se, ettei hällä olisi rahaa, noin 20000€ on ihan joutilaana. Ja tietää kyllä että tämän kuun lopulta alkaa sitten minullakin taas palkka juosta. Nyt mököttää ja ihmettelee miten voi olla että hän ”hoitaa kaikki laskut”... miten tämä olisi teillä mennyt ja miten suhtautuisit? Nyt tunnen itseni aivan kriminaaliksi vaikka mun ymmärryksen mukaan yhdessä sovittiin miten tehdään.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu työttömäksi niin saat ton 1ke

Vierailija
22/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä tuota, että miksei muka ollut järkeä ilmoittautua työttömäksi. Ainoastaan siinä tapauksessa, että sai edellisestä paikasta jonkun eropaketin, jonka vuoksi ei olisi saanut työttömyyskorvausta pitkään aikaan. Nämäkin yleensä kyllä ilmoittautuvat työttömäksi, jos ei valmiiksi ole jo työpaikkaa tiedossa. Vaikka kuinka olisi lähtiessään saanut 12kk palkan, jonka ajalta ei saa työttömyyskorvausta, niin se työpaikan löytyminen voi kummasti pitkittyä ja sitten onkin hätä kädessä jos ei ole edes työttömäksi ilmoittautunut.

Mikä syy sinulla ap oli, ettet ilmoittautunut työttömäksi? Eikö sinulla ole oikeutta työttömyyspäivärahaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies ei ole asiasta sovittaessa tajunnut, että sinulla ei ole säästöjä, joilla voisit maksaa laskusi.

Tietää, koska ollaan puhuttu että joka kuukausi tili menee kokonaan. Mulla ei ole koskaan ollut säästöjä.

Miksi?! Juuri tällaisten tilanteiden varalle niitä säästöjä tarvitaan 🤦‍♀️

Vierailija
24/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies ei ole asiasta sovittaessa tajunnut, että sinulla ei ole säästöjä, joilla voisit maksaa laskusi.

Tietää, koska ollaan puhuttu että joka kuukausi tili menee kokonaan. Mulla ei ole koskaan ollut säästöjä.

Mihin se tilisi sitten menee? On aina mennyt?

Vierailija
25/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhdessä sovittu, niin mies valittaa turhasta. Tai sitten mies ei ymmärtänyt, mitä sinä olit sopinut.

Tätä juuri mietin että enkö sitten tarpeeksi selvästi kertonut että tuloja ei ole. Mutta hyvänen aika, kuka aikuinen ajattelee että rahaa vain tippuu jostain vaikkei tee töitä. Se sovittiin ettei ole järkeä ilmottautua työttömäksikään tässä välissä. Ehkä koitan jatkossa olla vielä tarkempi kommunikaatiossani.

Ap

Aina ilmoittaudutaan kortistoon ensimmäisenä työttömyyspäivänä! Olisit saanut vähän ruokarahaa niin ei olisi tarvinnut olla täysin miehen tulojen varassa.

Vierailija
26/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei täsmää tässä. Kuinka p.a olet ap ja jollei mies lainaa niin voit nostaa/maksaa luottokortilta nuo laskut tms? Jollei sinulla ole luottokorttia niin ota joku laina pienellä korolla ja maksa sitten pois kun saat palkan. Jollet saa lainaa mistään niin sitten kannattaa tarkastella omaa rahankäyttöään vähän tarkemmin ja miettiä oliko kaikissa peliliikkeissä kenties yhtään mitään järkeä.

Vierailija
27/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin käynyt tuollaisen keskustelun mieheni kanssa, olisin ilman muuta olettanut että hän maksaa osuutensa säästöillään. Ei olisi tullut edes mieleen, että kumppanin "rennosti ottaminen" tarkoittaa että hän maksattaa elämisensä minulla. Miten sinä aloittaja päädyit siihen, että sinun on OK tehdä näin? Ei oikein mahdu minun reiluuskäsitykseeni.

Vierailija
28/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhdessä sovittu, niin mies valittaa turhasta. Tai sitten mies ei ymmärtänyt, mitä sinä olit sopinut.

Olen miehenä törmännyt tuohon naisen yksipuoliseen sopimiseen vaikka kuinka monta kertaa. En nyt tarkoita että tässä on tuosta välttämättä kyse. Mutta jotenkin jollain naisista on sama tapa kuin teineillä, eli jos sanon että katsotaan sitä sitten lähempänä, tämä rekistöröidään lupauksena. Käsittämätöntä. Yksi nainen saneli sääntöjään ja puhui niistä että ollaan yhdessä sovittu, vaikka ei todellakaan oltu. Hämmentävän yleinen ja harmillinen käyttäytymismalli.

Vierailija
29/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei... minulla ei ole rahaa 1,5 kk kuukauden kuluihin, haenko töitä?

Hei... voinko olla vapaalla 1,5 kk, kun uusi työ alkaa 1,5 kk kuluttua? Säästöjä ei ole, enkä ilmoittaudu työnhakijaksi niin en saa työttömyyskorvauksiakaan.

Ihminen joka ei pysty säästämään tuloistaan on lähinnä pelottava. Miten teillä voi olla talolainaa?

Vierailija
30/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kummallista että jotkut elävät avioliitoissa jos kuitenkin halutaan elää itsenäisesti ja huolehtia vain itsestään. Minusta on itsestään selvää että avioliitossa maksetaan yhdessä ja eletään samaa elintasoa. Jos toiselle tulee eteen työttömyysjakso niin silloin toinen maksaa enemmän. Jonain päivänä voi taas käydä toisin päin että sille toisellekin tulee eteen työttömyysjakso ja silloin taas puoliso maksaa enemmän. Miksi nämä menevät naimisiin jos eivät kuitenkaan halua oikeasti avioliittoa?

Vierailija
31/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kummallista että jotkut elävät avioliitoissa jos kuitenkin halutaan elää itsenäisesti ja huolehtia vain itsestään. Minusta on itsestään selvää että avioliitossa maksetaan yhdessä ja eletään samaa elintasoa. Jos toiselle tulee eteen työttömyysjakso niin silloin toinen maksaa enemmän. Jonain päivänä voi taas käydä toisin päin että sille toisellekin tulee eteen työttömyysjakso ja silloin taas puoliso maksaa enemmän. Miksi nämä menevät naimisiin jos eivät kuitenkaan halua oikeasti avioliittoa?

Ap veti lonkkaa eikä ilmoittautunut edes työnhakijaksi... jos se olis ollut mies, jolla ei ole mitään säästöjä, mitä ap olisi tehnyt?

Vierailija
32/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon että ap ei edes viitsinyt ilmoittautua työttömäksi, olisi aika kohtuutonta laittaa mies maksamaan apn laiskuudesta.

Vierailija
33/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kummallista että joidenkin ihmisten kyky huolehtia itsestään katoaa jonnekin parisuhteen myötä. Vielä kummallisempaa on se että joku määrittelee avioliiton sen kautta, miten halukkaita osapuolet ovat heittäytymään hoivattavaksi. Että aviolitto olisi rajattu vain näille muiden varaan heittäytyjille ja itsenäisten ihmisten avioliitto on turha.

Vierailija
34/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli... sinulla ei ole säästöjä, tiedät että et voi maksaa laskujasi ilman säännöllistä palkkaa, teet päätöksen että lopetat työsi nyt, seuraavan aloitat vasta 1,5 kuukauden päästä ja oletat kumppanisi kustantavan tämän lystin. MIKSI?

Vierailija
35/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, tienaan itse pari kolme kertaa enemmän bruttona niin makselen ihan automaattisesti suurimman osan menoista vaikka molemmat osansa hoitavatkin. Itse en olisi tuollaisessa suhteessa, talous on yksi niistä jutuista mikä hoidetaan kimpassa kun on yhteenkin menty. Aika ressukoita tuollaiset miehet :D

Vierailija
36/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousrealisti kirjoitti:

En tiedä, tienaan itse pari kolme kertaa enemmän bruttona niin makselen ihan automaattisesti suurimman osan menoista vaikka molemmat osansa hoitavatkin. Itse en olisi tuollaisessa suhteessa, talous on yksi niistä jutuista mikä hoidetaan kimpassa kun on yhteenkin menty. Aika ressukoita tuollaiset miehet :D

No jaa, itse pidän sinun kumppaniasi ressukkana kun antaa kumppanin elättää. Onneksi jokainen saa valita sellaisen kumppanin jota ei itse pidä ressukkana.

Vierailija
37/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies kuvitteli, että hän maksaisi tänä aikana yhteiset menot eli asumisen, ruuan, sähkön yms, mutta ei tajunnut, että sulla on tuhannen euron edestä muitakin laskuja? 

Vierailija
38/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistäisin tuollaisen vätyksen pihalle. Ole kiitollinen miehellesi että hän ylipäätään viitsii katsella sinua.

Vierailija
39/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö miehen nyt lainata sinulle rahaa, että voisit maksaa omaa talolainaasi - eikö teillä olekaan yhteinen talo? Mitä se paljastaa yhteisestä tulevaisuudestanne, että mies alkaa ajatella talon myyntiä ensimmäiseksi, jos sinulla on maksuvaikeuksia?

Minäpä kerron: teidän yhteinen tulevaisuutenne ei tule olemaan kovin pitkän vaan se päättyy siihen, kun sinä olet maksukyvytön vaikka äitiysvapaan tai muun syyn vuoksi, kun sinä älyät kuinka sinua on tuossa kusetettu. 

Vierailija
40/45 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pitääkö miehen nyt lainata sinulle rahaa, että voisit maksaa omaa talolainaasi - eikö teillä olekaan yhteinen talo? Mitä se paljastaa yhteisestä tulevaisuudestanne, että mies alkaa ajatella talon myyntiä ensimmäiseksi, jos sinulla on maksuvaikeuksia?

Minäpä kerron: teidän yhteinen tulevaisuutenne ei tule olemaan kovin pitkän vaan se päättyy siihen, kun sinä olet maksukyvytön vaikka äitiysvapaan tai muun syyn vuoksi, kun sinä älyät kuinka sinua on tuossa kusetettu. 

Mielenkiintoinen näkemys. Aloittaja heittäytyy työttömäksi omasta vapaasta tahdostaan ja mielestäsi häntä on kusetettu, kun hänen miehensä ei kustanna tuota lomailua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan