Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa työtä, jossa ei ikinä joudu ylitöihin?

Vierailija
04.08.2019 |

Eli aina tietää tarkalleen työvuoronsa.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö olisi tärkeä kriteeri?

Vierailija
2/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtiolla, tosin kannattaa kerätä plustunteja jotta voi liukuvammin ottaa lomaa :p

Vierailija
4/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja.

Ai niin, enpä tuota tullut ajatelleeksi. Ihan mielenkiinnosta vain kysyin. Onhan se toisaalta ikävää, jos sopinut jonkun menon ja sitten joutuu sanomaan, että "sori, en nyt ehdi, kun jouduin ylitöihin."

Vierailija
5/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on normiduuni klo 7-16 eikä ylitöitä periaatteessa ole pakko tehdä, mutta kyllä siinä aina sellainen painostava ilmapiiri on kun niistä tulee puhe. Tulee vähän sellainen "saat kenkää jos et jää yltsään"-olo ja työntekijän pitäisi vähän joustaa.

Vierailija
6/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut röntgenhoitajana 20 vuotta, enkä kertaakaan ole joutunut ylitöihin. Sitten taas saman alani kollega toisessa työpaikassa on jatkuvasti ylitöissä tai joutuu vaihtamaan vuoroaan. Joten sanoisin, että riippuu paljolti työpaikasta.

Vierailija
7/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja.

Opettajat tekevät paljon ylitöitä lähtien ihan vaikka jälki-istuntojen valvomisesta.

Vierailija
8/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa töitä, joissa maksetaan ylityökorvaus? Olen kohta 20 vuotta ollut valtiolla, ensin virastossa ja nyt valtion omistamassa yhtiössä. Plussatunteja tulee vuodessa ehkä 250, yhtään korvattua ylityötuntia ei ole koskaan ollut. Vaimon perusbruttopalkka on 2500, minulla 4100. Kun vaimo tekee yhden viikonlopun ylitöitä, hänen kuukausitulonsa ovat paremmat kuin minun.

Vierailija
9/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja.

Niin, koskaan ei ole ylitöitä (= työtä, josta saa ylimääräistä palkkaa), mutta koskaan ei tiedä työvuoroansa, se kun ei useinkaan ole se lukujärjestyksen osoittama.

Vierailija
10/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja.

Heh, hyvä vitsi joo.

Vierailija
11/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT ala, se on vaan itsestä kiinni tekeekö töitä elääkseen vai elääkö tehdäkseen töitä.

Vierailija
12/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yhdelle kuntayhtymälle it-hommia, siellä ei saanut olla ylitöissä vaikka olisi halunnut. Todella tarkkaa oli, että työaikoja noudatettiin.

Vierailija
13/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja.

Opettaja ei koskaan joudu ylitöihin, koska sellaista käsitettä ei koulumaailmassa ole. Lukioiden opettajat tekevät keskimäärin 50h viikossa töitä.

Vierailija
14/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku asiakaspalvelutyö missä palvellaan rutiinilla ja asia saadaan käsiteltyä samalla. Meinaan että ylitöiksi voi laskea tässä kysyjän tapauksessa myös sen että keskeneräinen asia voi jäädä vaivaamaan vapaa-ajalle. Kirjastovirkailija esimerkiksi.

Vierailija
15/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että melkein missä vaan ammatissa on se vaarana. Toisissa töissä (esim. hoitoala) tietysti joutuu ehkä joustamaan useammin kuin toisissa.

Vierailija
16/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

inssinkutale kirjoitti:

Onko olemassa töitä, joissa maksetaan ylityökorvaus? Olen kohta 20 vuotta ollut valtiolla, ensin virastossa ja nyt valtion omistamassa yhtiössä. Plussatunteja tulee vuodessa ehkä 250, yhtään korvattua ylityötuntia ei ole koskaan ollut. Vaimon perusbruttopalkka on 2500, minulla 4100. Kun vaimo tekee yhden viikonlopun ylitöitä, hänen kuukausitulonsa ovat paremmat kuin minun.

Mielelläänhän ne koittaa noista korvauksista luistella, vähintäänkin niin että normaalipalkalla viikonloputkin töissä ellei peräti johonkin aikapankkijuttuun saa huijattua.

Vierailija
17/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin osa-aikainen varmaan, jossa tunteja (tai tehtävää) on niin vähänlaisesti, että ”ylitöitä” kertyy korkeintaan omasta vitkuttelusta. Sellaiset duunit, joihin olisi jonoksi asti hakijoita ja tekijät vaihtuvat kuin pyöröovista, jolloin yksittäiseltä työntekijältä ei vaadita niin paljoa, kun ”ei se varmaan täällä enää muutaman kuukauden päästä ole”.

Vierailija
18/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku asiakaspalvelutyö missä palvellaan rutiinilla ja asia saadaan käsiteltyä samalla. Meinaan että ylitöiksi voi laskea tässä kysyjän tapauksessa myös sen että keskeneräinen asia voi jäädä vaivaamaan vapaa-ajalle. Kirjastovirkailija esimerkiksi.

Kirjastovirkailija oli hyvä esimerkki.

Vierailija
19/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somistaja. En ole kuuna kullan valkeana kuullut, että kukaan somistaja olisi joutunut jäädä ylitöihin.

Vierailija
20/81 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä, opettaja, poliisi, kaupanmyyjä. esim myyjä tietenkään jää tyhjälle kassalle istumaan kun kauppa suljetaan, sama muilla kauppa-apulaisilla lajittelijat ja muut. Ylityötä tehdään paljon ravintoloissa joissa tietenkään ei tarjoilija pane luukkuja kiinni kun on maksavia asiakkaita vielä jonossa. Ravintolassa voi myös joutua jäämään siivoamaan oksennuksia/virtsoja/kusija tai jos vaikka joku sammunut niin odotella sen heräämistä 

Ihana että työttömät uskaltaa näitä lähteä kysymään, enpä ole ennen ajatellutkaan että helpompi neuvoa niitä töitä joissa tehdään ylitöitä kuin toisinpäin. Esim. veturinkuljettaja ja konduktööri ja ravintolavaunun tyttö houtuvat ylitöihin jos juna myöhästyy, tätäkään eivät huonotapaiset myöhästelijät ota huomioon. 

omass työssä hoitokodissa (yksityinen vähän hienompipaikka) ei ylitöitä tehdä yhtään, ollaan jo ihan porukallakin sovittu ja pikkuisen saa tulla myöhässä koska bussit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi