Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset laittavat jatkuvasti Faceen päivityksiä omasta naamastaan?

Vierailija
04.08.2019 |

Ja usein vielä jollain barbinukkefiltterillä muokattuna niin ettei kadulla tunnistaisi samaksi ihmiseksi jos kävelisi vastaan. Kyllä se on vaan hyväksyttävä että ajetut kilsat näkyvät naamasta ja turha yrittää kuvankäsittelyllä paluuta menneisyyteen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan näiltä "joltain naisilta" et tule ketjuun saamaan luultavasti kovin paljoa vastauksia. Kun eihän tuohon oikein mitään järkevää/positiivista syytä ainakaan itsellä tule mieleen. Huono itsetunto kai se vois olla ainakin noiden filtteröijien kohdalla. Ryhmäpaine? Mitä näitä nyt on..

Vierailija
2/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat narsisteja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt että kuinka huono itsetunto voi ihmisellä olla kun pitää jatkuvasti naamaa mainostaa ja kehuja kerjätä valheellisilla muokatuilla kuvilla.

Vierailija
4/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ylipäätään ihmisiä, jotka postaavat jatkuvasti omia naamakuviaan. Ketä kiinnostaa?

Vierailija
5/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minua kiinnostaa, että pitäisikö näihin kuviin reagoida jotenkin?

Ja jos, niin miten?

Vierailija
6/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhaku, mikäs muu.

Vierailija
7/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä seuraat niitä?

Vierailija
8/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei filtteriä kannata käyttää. Se vain rumentaa kuvaa. Kauneimpia ovat sellaiset kuvat, joissa näkyy pisamat ja punoitus. Minua ei yhtään haittaa, jos ihmiset laittavat kuviaan. Sehän on FACEbook.

Vierailija
9/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oikein. Tunnen yhden joka on kaikin puolin mukava ja livenä normaalinoloinen nainen. On myös nätti eikä nuo kuvat silleen ees näytä feikeiltä. Mutta laittaa siis jotain sellaisia "hyvää huomenta sydänhymiö " postauksia joissa poseeraa meikattuna ja antavissa bikineissä...en ymmärrä niiden funktiotakaan kun tosiaan jakaa niitä vain kavereilleen (ei oo julkinen profiili eikä siis ilmeisesti pyri somejulkkikseksi joka vois tienata heruruskuvilla, missä tapauksessa sen jotenkin ymmärtäisin).

Vierailija
10/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä seuraat niitä?

Tätä minäkin ihmettelen. Some-hullu tekee päivästä toiseen näitä paheksuvia avauksiaan mutta hänellä ei käy mielessäkään, että voisi ihan itse piilottaa tuollaiset postaukset. Ei omassa feedissäni näy juuri lainkaan muokattua selfieitä.

Vierailija
11/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla tavalla viestivät ettei heidän maailmassaan pyöri mikään muu kun heidän oma ulkonäkönsä, tulee kova isku siinä 25v plus kun rupsahtaminen alkaa. Heiltä romahtaa koko maailma.

Vierailija
12/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on face-kaverin eräs nainen kohta jo 40 vuotias.

Erosi pitkästä suhteesta, laihdutti 30 kiloa ja nyt laittaa itsestään kuvia vahvassa meikissä ja tissivako esillä. Juuri tuollaisia "huomenta kaikille" juttuja. Aiemmin monikin kommentoi jotain oletpa kaunis liiba laabaa, enää vain pari.

Vierailija
13/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjätään kehuja ja pönkitetään siten omaa itsetuntoa. Yhtä typeriä ovat ne, jotka noita kuvia aina kilpaa kehuvat ja ylistävät.

Vierailija
14/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kerjäävät ihailua ja tykkäämisiä.

Vierailija
15/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee myös mieleen yksi tuttu. Hän ei ole niin läheinen kanssani, että kehtaisin kysyä asiasta. Hän on vähän yli 30-vuotias ja kotoisin eräästä Aasian maasta, tullut Suomeen joitain vuosia sitten miehen vuoksi. Hänen Facebook-päivityksensä ovat aina samanlaisia. Tekstinä on jokin lyhyt luonnehdinta siitä, missä hän on (tyyliin "Helsingissä", "uimarannalla"), ja tekstin jälkeen jopa kaksikymmentä liki identtistä kasvokuvaa. Hänen postauksistaan ei edes juuri kukaan käy tykkäämässä. Kaikissa kuvissa on aina sama ilme ja ne on otettu samasta kuvakulmasta.

Ehkä hän on kotoisin köyhistä oloista eikä ole vielä oikein tottunut someen ja siihen, että koko ajan on kamera käytössä.

Vierailija
16/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuolla tavalla viestivät ettei heidän maailmassaan pyöri mikään muu kun heidän oma ulkonäkönsä, tulee kova isku siinä 25v plus kun rupsahtaminen alkaa. Heiltä romahtaa koko maailma.

No minun naamakirjakaverini ovat pääosin 70-luvulla syntyneitä ja silti eräät tuota harrastavat. Terveisiä vaan Krista, J-L, Tanja, Jonna,...

Vierailija
17/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minun naamakirjakaverini ovat pääosin 70-luvulla syntyneitä ja silti eräät tuota harrastavat. Terveisiä vaan Krista, J-L, Tanja, Jonna,...

Oisko tuossa sit se vanhenemisen pelko taustalla.

Vierailija
18/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan näiltä "joltain naisilta" et tule ketjuun saamaan luultavasti kovin paljoa vastauksia. Kun eihän tuohon oikein mitään järkevää/positiivista syytä ainakaan itsellä tule mieleen. Huono itsetunto kai se vois olla ainakin noiden filtteröijien kohdalla. Ryhmäpaine? Mitä näitä nyt on..

No minä voin vastata noita positiivisia asioita. Tykkään vaan tosi paljon valokuvaamisesta ja saan valtavasti iloa uusista hienoista kuvista, olin niissä sitten itse tai en. En käytä nukkefilttereitä mutta kuvien editointi on kyllä muuten rentouttavaa ja mukavaa puuhaa, kun siihen oikein keskittyy... välillä saatan myös ottaa ihan puhelimella itsestäni kuvan jos keksin vaikka hienon asun tai kampaus onnistuu tosi hyvin tms. Voihan se olla, että olen sitten tiedostamattani hyvin epävarma kun jaan näitä kuvia myös someen (teetän onnistuneimpia myös paperikuviksi itselleni ihan vain omaksi iloksi, harrastuksena kuin ennen vanhaan tiedäthän? enkä siis mitään peiliselfieitä vaan niitä taiteellisempia joihin on panostettu eniten...) mutta ei kai se mitään.

Ei kuviin aina tule mitään ihailevia kommentteja, mutta aina aika ajoin minua pyydetään kuvaamaan muitakin. En lisää kuvia kommenttien toivossa vaan ikään kuin ilmaistakseni itseäni ja luovuuttani. Miksi tällaisilla asioilla pitäisi olla jotain erityisen syvällisiä ja järkeviä syitä? Miksi valokuvaaja tai sellaista kotona harrastava ei saisi kuvata myös itseään? Sehän on kuin kampaaja laittaisi myös omia hiuksiaan jne. Miksei kuvia saisi lisätä juuri niin paljon kun siitä saa itse iloa? Jos useampi selfie kerran tekee narsistin niin sittenhän niiden lisäily tietystä näkökulmasta nimenomaan vaatii sitä itsevarmuutta, että ei välitä siitä että muut ei ymmärrä oman naaman ihailua... Antaa ihmisten tehdä tai olla tekemättä just miten tykkää.

Vierailija
19/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näitä pari ihan läheisessä tuttavapiirissä. Muuten mukavia ihmisiä mutta tuota tosiaan todella paljon harrastavat, yli kolmekymppiset heruttavat facessa ja instassa. Todella vaikea ymmärtää ja suorastaan ärsyttää. Eivätkö tosiaan tajua että joka päivä laittavat ihan saman duckfacen someen? Ovatko sittenkin tyhmiä juntteja :/

Vierailija
20/35 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi taas miehet laittaa kaljatuoppien ja avattujen kaljatölkkien kuvia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä