Ostaako kukaan kirjoja Tori.fiistä?
Tori.fiissä on kyllä kirjoja myynnissä, mutta ostaako niitä kukaan. Samoin Huuto.netissä on kymmeniä ellei satoja tuhansia kirjoja myynnissä. Mutta ostaako kukaan? Onko kokemuksia?
Kommentit (12)
Riippuu mitä kirjoja myyt. Mulla meni harrastukseen liittyät teokset parissa viikossa kun taas normi dekkarit sun muut jäi pyörimään käsiin. Laitoin loput kierrätyskeskuksen matkaan :P
Ei ole vaivan arvoista. Itse vein kaikki sellaiset joista halusin päästä eroon kirjastoon ota tästä -hyllyyn.
Ostaa - minäkin olen ostanut vaikka kuinka monta!
Olen ostanut sieltä kirjoja ja myös myynyt omia kirjojani. Toki ennen ne menivät paremmin kaupaksi, kun nykypäivänä on näitä e-kirjojakin yms.
Minä ostan, mutta en mitä tahansa. Voin olla väärässä mutta mielikuvissani Huuoneti on parempi kirjojen myyniin kuin Tori.- Mielikuvani varmas johtunee siitä, että itse olen ostanut Huuonetin kautta enemmän kirjoja kuin Torin. Ehkä myös siksi, että Huuonetissä myyjän (tai ostajan) palautteesta voi päätellä jotain myyjän luotettavuudesta ja kykyyn arvioida kirjojen kuntoa (jne). Se mille en/ emme voi mitään on ärsytys lähetyskulujen kalleudesta. (Ostin kirjan mutta sen postimaksuista maksoin kaksi kertaa kirjan hinnan).
Aika huonosti. Kirjat on saanut olla pitkään myynnissä.
Riippuu toki kirjasta. Jotkut minulla on ollut annetaan jopa vuoden eikä ole mennyt.
Hyvä! Kiitos! Jatka samalla linjalla :)
Torissa ei osta kukaan mitään, kaikki kyttää vain ilmaisia annetaan- tavaroita, Huutonetissä menee harvakseltaan, kirjasta riippuen. Facen kirpputoreilla parhaiten. Dekkarit ja muu kaunokirjalllisuus ei myy, mutta esim lastenkirjat, tietokirjat (ei tietosanakirjat), elämäkerrat ja tietyn aihetyypin kirjat menee paremmin. Hyvät kuvat ja tarkat tiedot kunnosta auttaa asiaa. Harrastuskirjat voi mennä nopeastikin ko aiheen kirppisryhmässä. Itse yritin myydä erästä kirjaa varmaan 2-3v Huutonetissä ja kun hoksasin tarjota sitä harrastusryhmässä, kaupat tehtiin noin 5 minuutissa paremmalla hinnalla. Pitää löytää se innokas ostaja. Kärsivällisyyttä se vaatii, ei sovi heikkohermoisille, jos haluat kirjoista rahaa saada.
Ostaa! Tai ainakin huutonetistä olen ostanut, toria en vielä ole käyttänyt. Toki opuksen oltava jotenkin luettavassa kunnossa, ja hinnankin on oltava kohdallaan. Kyllä suomalaiset edelleenkin ovat lukijakansaa, ihan paperia kankaan/nahan/kartongin välissä olevia sivuja. Jos sinulla on aikaa ja tilaa säilyttää kirjojasi, ja olet valmis postittamaan tuotteesi postilla/matkahuollolla tms, niin kaupanteko on varsin tuskatonta kun monille nouto ostajalta vaikuttaa olevan vaikeaa. Useimmat ostokseni olen noutanut myyjän kotoa tai sovitusta paikasta, kerran stokkan kellon alla. Maksanut noudot käteisellä ja tilaukset tilisiirrolla.
Riippuu kirjasta ja lukijan mieltymyksistä.
Menee kaupaksi kun myy halvalla.
Myyn lastenkirjoja ja mun 3-4 kirjaa maksaa saman kun joku myy yhden kirjan samalla hinnalla.
Kunnaksen kirjat 2 euroa ja muut pyytää 6-8 euroa.
Tämä nyt vaan esimerkki.
En rupea varastoimaan tavaraa.
En ostaisi Torista koska hinta liian kallis monella. Ylitarjontaa on niin monelta jää myymättä. Oma ilmoitus hukkuu hetkessä kun uusia ilmoituksia tulee niin paljon.
On saatava heti myytyä koska muuten se ei yleensä onnistu.
Äiti kuulunut korjakerhoon koko ikänsä ja kaatikselle ne raahattiin. Osan kyllä huoli joku kun sisko etsi niille uutta kotia.
Ei tainnut myydä vaan antoi ilmaiseksi,
Kirjat ei ollut huonoja.
Suositut kirjat menee kaupaksi. Kirjasarjat tai epäsuositut teokset jää käsiin.