Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko ihmisen pukeutumistyylin kertovan jollain tavalla hänen henkisestä kypsyystasostaan?

Vierailija
04.08.2019 |

Poikkeuksia varmasti mahtuu mukaan, mutta uskotko keskimäärin ihmisen puketumistyylin ja ulkomuodon kertovan hänen kypsyystasostaan?

Esim. jos mies 40-vuotiaana pukeutuu vielä huppupaitoihin ja lippalakkeihin? Tai nainen pukeutuu keski-iässä leikittelevän tyttömäisiin asusteisiin ja paljastavasti?

Liitätkö klassisen ja hillityn pukeutumisen korkeampaan henkiseen kypsyystasoon? Itse liitän, mutta en suinkaan aina.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tiedän hyvin pukeutuneita urpoja ja rentoja vaatteita suosivia kaikin tavoin fiksuja.

Vierailija
2/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kunnes toisin todistetaan ja jos "nuorekkaalle" pukeutumiselle löytyy jokin todellinen syy niin sitten saattaa olla ihan ok. Toisaalta businesspukuun tai jakkupukuun pukeutuminen ei tee kenestäkään kypsää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 70%:sti. Ehkä itse liitän vaikutelman kypsyydestä enemmän habitukseen.

Vierailija
4/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa, kun ei riko lakia. Vaatteista ei voi päätellä paljoakaan. Testimielessä voi kokeilla eri asu päällä, millaista palvelua saa missäkin. Parhaimmissa paikoissa ihminen palvellaan aina yhtä hyvin asusta riippumatta.

Vierailija
5/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kiellä, etteikö mulla ole tiettyjä pieniä ennakkoluuloja. Ja eihän ennakkoluulot tyhjästä synny. Toisaalta esimerkiksi transmiesystäväni pukeutuu juurikin 4-kymppisenä kuin teinipoika, ja ymmärrän sen hänen kohdallaan, ja on sisimmässään yksi viisaimpia ja kypsimpiä tuttujani.

Vierailija
6/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asiat kiinnostaa eri ihmisiä,ei tuo kerro mitään.

Vierailija
7/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavistuksen riippuu siitäkin ollaanko lenkkipolulla vai hienossa ravintolassa.

Vierailija
8/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pukeudun ja meikkaan töihin ns. smart casual tyyliin.

Vapaa-ajalla niinkuin huvittaa, bändipaitoihin ja sillain. Ei tää niin vakavaa ole, edes näin nelikymppisenä.

Vierailija
9/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan kykenemisen tilannepuketumiseen. Ihminen, joka ei osaa tai halua pukeutua tilanteen mukaan ei ole henkisesti kovin kypsä. Tulla mökkibileisiin puvussa tai häihin hupparissa on ihan yhtä epäkypsää henkisesti.

Vierailija
10/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asiat kiinnostaa eri ihmisiä,ei tuo kerro mitään.

Niin, tuskinpa kaikkea kertoo, mutta kyllä se jotain kertoo.

Vierailija
11/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttakaa vain, mutta kyllä minä vedän tiettyjä johtopäätöksiä 40+ naisesta, jolla on koon tai kaksi liian pienet hmn nuorten puolelta ostetut vaatteet, ehkä ikään nähden liian paljastava paita jne. Olisi kiva olla väärässä mutta viimeistään siinä vaiheessa kun tällainen nainen avaa suunsa niin olen aika usein oikeassa, kyseessä lähtökohtaisesti ei ole fiksu ja korkeasti kouluttautunut henkilö.

Vierailija
12/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen tavannut korkeassa asemassa olevia naisia, jotka pukeutuvat WT tyyliin. Samoin miehiä, jotka eivät paljon pukeutumiseen panosta.

Vierailija
13/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ihmisen asu ja pukeuumisvalinnat vaikuttavat minun käsitykseeni ihmisisä (ja ihmisten käsiykseen minusta) enemmän kuin uskallan edes ajatella. Se miten ja kuinka onkin jo vaikeapi vastata. Kun minä suuntaan viikonlopun ruokaostoksille vanhoissa farkuissa, hieman kulahtaneessa hupparissa ja lenkkareissa, niin jonkun mielestä näytän juntilta, toisen mielestä rennohkosti pukeuuneelta kolmannen mielestä vaikuan epätoivoiselta keski-ikäiseltä, jonka pitäisi hylätä teinien vaatteet...  

Vierailija
14/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään vielä pukeutua teinivaatteisiin :)

Vierailija
15/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja en.

Toisaalta tatuoitu lähäri, ystäväni, on oikeasti viisas. Lukee paljon tiedejulkaisuja ja muuta kirjallisuutta, on perillä sisä- ja ulkopolitiikasta ja ajattelee paljon itse.

Monet tutut ekonomit taas ajattelevat paljolti valmiiksi tarjoiltuna tullein perustein.

Kuitenkin svea-pipo ja värikkäät juoksuhousut arkiasusteena kertovat yhä aika paljon, poikkeuksia näissäkin.

Vierailija
16/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-ajalla niinkuin huvittaa, bändipaitoihin ja sillain. Ei tää niin vakavaa ole, edes näin nelikymppisenä.

Ai jai! Kyllä ei ole fiksua tuo. Täällä on kuule palstamammat päättäneet, että ei ole soveliasta pukeutua bändipaitaan jos on nelikymppinen. Niin että poltahan paitasi ettei kukaan vaan pahoita mieltään.

Vierailija
17/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jai! Kyllä ei ole fiksua tuo. Täällä on kuule palstamammat päättäneet, että ei ole soveliasta pukeutua bändipaitaan jos on nelikymppinen. Niin että poltahan paitasi ettei kukaan vaan pahoita mieltään.

😂😂😂

Vierailija
18/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikollegoiden pukeutumisessa on ainakin smart casual kaukana.

10 vuotta vanhoja farkkuja, h&m neuleita, markkinamekkoja joissa kymmeniä taskuja ja lasten pompuloita hiuksissa. Kampaajalla käyty vuosia sitten, ja harva panostaa meikkiin tai silmälaseihin. Sikäli omituista, että työskentelemme yksityisellä.

Tykkäisin panostaa työpukeutumiseen, mutta jotenkin sitä menee massan mukana.

Vastaukseni kysymykseen onkin en.

Vierailija
19/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että palstan keski-ikä pyörii jossain parinkympin tienoilla kun nelikymppisiä pidetään ikäloppuina ja harmaina. Minkä minä sille voin että päälläni nuorekkaat vaatteet näyttävät paremmilta kuin suurimmalla osalla nuorisosta.

Vierailija
20/53 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo pukeutunut tekstipaitoihin edes teininä. Eli, jos itse jostain syystä erehtyisin laittamaan sellaisen päälle, olisi jotain pahasti pielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi