Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee ystäväpariskunnan:jatkuvaa säätämistä!!

Vierailija
04.08.2019 |

Olemme ystäviä perheen kanssa, joka asuu suht lähellä meitä. Asumme erittäin maalla, haja-asutusalueella.Yhteistä on meidän kaikkien harrastus sekä miesten ammatit.

Niillä on jatkuvasti jotain säätöä, siis koko ajan! Ensinnäkin niillä ramppaa vieraita koko ajan, sitten niillä vierailla hajoaa auto tai ne myhästyy bussista ja samalla apteekista. Unohtuu joku tietokoneen kaapeli työpaikalle joka pitäisi kuitenkin ehdottomasti olla mukana kotona etäpäiväiä tehdessä.
Koska asutaan kauempana juurikin giganteista motonetistä ja Alkosta,niin kaverilta apua pyydetään toki.
Sitä vaan että se menee aina niin päin ettäme kyllä ollaan ajoissa ja sovitusti vaikka lähdössä jonnekin,heiltä tulee soitto että ”tässä menee vielä hetki kun piti kääntyä takaisin kun jäi joku lämmitin/tuuletin täysille päälle tms”.
Aina jotain.
En tajua tällaisia ihmisiä, ja menee hermot tällaiseen elämäntyyliin.
Enkä ole itse mikään vääpeli-insinööri,että asiat on exelissä taulukoituna, että mitä tapahtuu milloinkin.
Mutta että
Jos joskus joku sovittu aikataulu pitäisikin paikkansa ja joku viikko menisi niin että ei tarvittaisi kyytiä, bensaa,viinitonkkaa, pattereita,allergialääkkeitä.
Vaan jospa joskus ne tekis kauppalistat ja menis ihan kaupunkiin saakka ja ostais ihan kaiken mitä tarvii. Sitten oliskin kotona ihan tarvittava eikä tarvis alkaa säätämään. Elelis vaan ihan rauhassa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin raivostuttavaa. Vuosikausia seurasin vähän samankaltaista menoa yhdellä ihmisellä. Mitään ei oikeastaan voi sopia, suunnitelmia ei voi tehdä kuin samana päivänä koska mikään sovittu päivämäärä ei säätämisen takia onnistukaan tai jopa unohtuu kun minkäänlaista kalenteriakaan ei ole käytössä. Ja sitten yhtäkkiä saatetaan päättää vaikka hankkia kissa ja se haetaan jo samana iltana joltain Facebook-tutulta ilman että asian kaikkia puolia pohditaan sekuntiakaan.

Vaikea käsittää tuollaista elämäntyyliä.

Vierailija
2/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: ollaan tehty nyt kesällä pari kertaa niin ettei vastata niihin puheluihin kuin illalla,tuntien viiveellä. Ja niitä soittoja on tullut meidän molempien puhelimiin useita. Tulee tunne,että sen sijaan että ne yrittäisi ratkaista sitä sen hetkistä säätämistään,niin ne käyttää tunteja aikaa siihen että soittavat meille ja odottavat että me soitetaan takaisin tai vastataan.

Täytyy varmaan jatkaa tuota ei-vastata-eikä-nyt-päästä-tulemaan-linjaa.

Täytyy aikuisten ihmisten osata itsenäistyä ja oppia elämään suunnitellusti. Autetaan kyllä jos oikeesti on hätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roolileikki päälle, olette lähdössä johonkin niin sinulla on paita nurinpäin ja miehellä eriparisukat ja huomaatte vasta pihassa/autolla - pakko mennä vaihtamaan ja kaverit odottavat. Sitten unohdat avaimet ja lainaat miehen avaimia, käyt hakemassa. Eih, jäi kahvinkeitin päälle. Käyt sammuttamassa mutta unohdat samalla miehen avaimet sisälle ja pakko mennä hakemaan. Miehelle tulee sillä aikaa kusihätä, käy kusella mutta jää miettimään jäikö tuuletusikkuna auki. Sinä käyt sulkemassa ikkunan mutta mies käy vielä erikseen tarkistamassa jäikö valot vessaan.

Ollaan tien päällä, puhelin jäi. Paluu ja puhelimen haku. Uudestaan auto käyntiin ja vähän matkaa pihasta niin pitää hakea varmuuden vuoksi laturi ja sinä huomaat että ripsiväri unohtui, siinähän se samalla kun mies hakee laturia, se on hukassa. Palaat vielä autolta hakemaan vesipullon ja vaihdat paremmat kengät. Palaatte vielä kerran hakemaan Lasolia koska neste on vähissä ja koskaan ei tiedä. Mies katsoo vielä öljytikun.

Paras mennä ensin huoltsikan kautta ja katsoa ilmanpaineet ja tankata. Pestä tuulilasi ja tyhjentää roskis. Molemmat käy vessassa mutta eri aikaa. Ja vielä hyvä ostaa vesipullo tai tamponeita. Tamponin voisi käydä vaihtamassa. Toinen voisi soittaa pitkän puhelun huoltsikan pihalla. Sinä soitat vielä kaverillesi oliko hän muistanut varata teatteriliput 6 kk päähän kun se on jo ihan pian. Alat miettimään ääneen jäikö kahvinkeitin päälle.

Tämä ei toimi ellei kaverit venaa teidän pihassa ja olette samalla autolla mutta se nyt on järjestelykysymys. Mies hakee kaverit ja sinut pitää vielä hakea kun oli avaimet hukassa ja sinä jäit etsimään niitä.

Vierailija
4/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on persoonallisuuskysymys, ja osin myös opittu tapa. Ärsyttää suunnattomasti meitä järjestyksen ja aikataulutuksen suosijoita. Itselleni on kunnia-asia se, että en ole myöhässä sovituista aikatauluista, ja että sanaani voi luottaa. Mutta ymmärrän senkin että ihmiset ovat erilaisia ja kaikki eivät toimi näin. Heillä on varmasti jotain muita hyviä piirteitä.

Vierailija
5/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa: ollaan tehty nyt kesällä pari kertaa niin ettei vastata niihin puheluihin kuin illalla,tuntien viiveellä. Ja niitä soittoja on tullut meidän molempien puhelimiin useita. Tulee tunne,että sen sijaan että ne yrittäisi ratkaista sitä sen hetkistä säätämistään,niin ne käyttää tunteja aikaa siihen että soittavat meille ja odottavat että me soitetaan takaisin tai vastataan.

Täytyy varmaan jatkaa tuota ei-vastata-eikä-nyt-päästä-tulemaan-linjaa.

Täytyy aikuisten ihmisten osata itsenäistyä ja oppia elämään suunnitellusti. Autetaan kyllä jos oikeesti on hätä.

Tämä vaikuttaa hyvältä toimintatavalta. Ei teidän tarvi olla käytettävisssä. Ette tosiaan vastaa ettekä edes soita ollenkaan takaisin missään vaiheessa. Laittanevat tekstarin tai whatsappin tmv jos on joku asia joka pitää saada sanotuksi.

Vierailija
6/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli yks kaveri tommonen. Kerran sovittiin sitte treffit että ensin mennään paikkaan x ja sitten paikkaan 2x. Sanoin että mun kyyti tulee klo xx. Tule siihen. Ei näkynyt. Laitoin viestin että käyn siellä omassa paikassa A silläaikaa kun sua ei näy. (busseilla 30min väliä) Tule paikkaan x sitten,odotan siellä.

No,menin paikkaan x oottamaan ja kaveri soittaa,missä oot,sanoin että paikassa x,missäs sinä...Oon kotona!

Mee sinne 2x tuun sitte sinne. Silloin suutuin,sanoin että en mene,olt myöhässä jo niin paljon ja bussit kulkee nin harvakseen,en mene odottamaan,lähden kotiin.

Tätä teki muutaman kerran

Seur päivänä soitti ja pyysi anteeksi. Kyllä latelin pari valittua sanaa!

Tulee sovittuun aikaan kun sanoin etten halua tavata kun aina myöhästelet. Ei ole myöhästellyt enää!

Vierailija
7/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun kuuloista. Sovitaan että tavataan tietyssä paikassa klo x. Kymmentä vaille tulee viesti että olen vielä kotona. Ei siis käsitetä että sinne paikkaan x siirtymiseenkin tarvitaan aikaa. Sielläpä sitten odottelet puolisen tuntia ja kun tapaaminen sitten vihdoin alkaa olet jo valmiiksi ärtyneessä mielentilassa.

Vierailija
8/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on selkeesti kaupunkilaiset,jotka muuttaneet maalle nauttimaan luonnosta ja maalaiselämästä,mutta jotka ei osaakaan asua keskellä ei-mitään.

Ei voi elää landella niin ettei ole pattereita, kynttilöitä,tulitikkuja, lääkkeitä ja laastaria kaapeissa!

Sekä kaikkea muuta tarpeellista.

Sitä kutsutaan suunnittrluksu,varautumiseksi sekä vastuullisuudeksi. Nythän ne jättää vastuuta teille. Paluttko ne edes ikinä niitä lainattuja tavaroita, veikkaan että ei. Eihän se niin tarkkaa voi yhdestä viinitonkasta olla...

Mulla loppuis puheluihin vastaaminen täysin, tai ainakin kaikenlaisten tavaroiden lainaaminen.

Vierailija
9/16 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä miedän mökkinaapureiden kanssa!!

Aina jotain pikkujeesausta ja lainaa vailla??

Ikinä niillä ei ole esim kuljetukset jasiirtynuset hanskassa: ettö joku joskus tapahtuisi kuten pitäisi ha kuten suunniteltiin! Tulen hulluksi tässä.

Vierailija
10/16 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia asun helsingin keskustassa. Olen tosi huono suunnittelemaan esim. ostoksia etukäteen, tuntuu että kaupassa lyö ihan tyhjää ja kotona sitten tajuan että ainiin, laastareita ja pattereita tarvitaan.

Tässä on alepa 24h ja apteekki 24h ihan naapurissa, joten eipä hätiä mitiä. Jos tarvitsen lapselle kurahaalarit klo 12 yöllä, hurautan läheiseen Prismaan autolla 10min.

Myönnän etten pärjäisi maalla. Mökille meno on minulle todella stressaavaa ja kirjoitan listaa jo viikkoja etukäteen koska tiedän että sieltä ei voi tuosta noin vain piipahtaa hakemaan unohtuneita asioita.

Minulla on paljon muita hyviä puolia mutta olen kyllä totuttanut itseni aika helpolle ostosten suhteen.

Vierailija
11/16 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt sattunut niin, että kumpikin on sählääjiä.

Meillä mies on sählääjä ja mä huolehdin, että hommat hoituu.

Pelkkä ajatuskin, että myös mä olisin sählääjä..

Vierailija
12/16 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverinne ovat tottuneet, että joku rientää aina apuun. Eivät ymmärrä, tai eivät välitä, millaisia aikasyöppöjä ovat.

Vierailija
13/16 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan maalaiselta.

Mihinkäs tässä kiire valmiissa maailmassa? Öhö öhö.

Sovittujen aikojen laiminlyönti osoittaa suurta halveksuntaa muita kohtaan.

Vierailija
14/16 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastaavanlainen työkaveri, jos on sovittu että esim. seuraavana päivänä klo 9 on keikka johonkin niin hän saattaa tulla yhdeksäksi töihin, oli kuulemma tarkoitus tulla aikaisemmin mutta ei vaan ehtinyt ja sitten pitää vielä aloitella sähköpostiin vastaamisen, sitten juttelee puoli tuntia skypessä jonkun kanssa jos joku sattuu soittamaan ja joskus sitten aletaan keräilemään tavaroita ja lähdetään hirveässä kiireessä, mikään ei ole koskaan valmiina ja kaikki tuntuu olevan ihan levällään.

Päästään lähtemään helposti 1-2 tuntia myöhässä ja usein jotain joka on hänen vastuulla on unohtunut jos en ole muistanut tarkistaa että onko se nyt varmasti hoidettu tms. Onneksi ei tehdä asiakaskäyntejä :O

Hänellä työnteko muutenkin ihan hirveää sähläämistä, koko ajan tuntuu olevan vähintään 10-20 hommaa kesken joita hoitaa kaikki yhtä aikaa ja pomppii hommasta toiseen ja jokaisesta unohtuu aina aika ajoin jokin juttu eikä mikään tunnu valmistuvan koskaan.

Vierailija
15/16 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vastaavanlainen työkaveri, jos on sovittu että esim. seuraavana päivänä klo 9 on keikka johonkin niin hän saattaa tulla yhdeksäksi töihin, oli kuulemma tarkoitus tulla aikaisemmin mutta ei vaan ehtinyt ja sitten pitää vielä aloitella sähköpostiin vastaamisen, sitten juttelee puoli tuntia skypessä jonkun kanssa jos joku sattuu soittamaan ja joskus sitten aletaan keräilemään tavaroita ja lähdetään hirveässä kiireessä, mikään ei ole koskaan valmiina ja kaikki tuntuu olevan ihan levällään.

Päästään lähtemään helposti 1-2 tuntia myöhässä ja usein jotain joka on hänen vastuulla on unohtunut jos en ole muistanut tarkistaa että onko se nyt varmasti hoidettu tms. Onneksi ei tehdä asiakaskäyntejä :O

Hänellä työnteko muutenkin ihan hirveää sähläämistä, koko ajan tuntuu olevan vähintään 10-20 hommaa kesken joita hoitaa kaikki yhtä aikaa ja pomppii hommasta toiseen ja jokaisesta unohtuu aina aika ajoin jokin juttu eikä mikään tunnu valmistuvan koskaan.

Mulla tulee pää kipeäksi kun mä luen tuosta tyypistä..

Vierailija
16/16 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä meillä ei puutu mitään kun kerään viikon aikana puutelistalle kaikki mitä puuttuu tai on vähenemässä. Kaikki tavarat ja ruoka kerätään kerran viikossa ostoskärryyn isosta jätti marketista. Poiketaan usein myös tokmannille.  

Ihme touhua aloittajalla. En alkaisi toisten unohdettuja roinia enää keräämään. Sanoisin että olkaa ilman jos ette mitään opi.