Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja silitteli ja taputteli oppilaita tunneilla

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silittää hiuksista ja syytetään seksuaalisesta ahdistelusta?

Vierailija
2/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä logiikalla mun lukion mantsan ope oli pedo. Usein tunneilla rupes tekeen lettejä tytöille yms. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäjä oli kerrankin fiksu, eihän tuossa ole mitään

Vierailija
4/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sen kuvan, että opettajalla oli epämiellyttävä tapa tulla liian lähelle oppilasta neuvoessaan. Lisäksi kosketteli. Kyllä muakin semmoinen inhottaisi. Ei kai sitä ahdisteluksi voi sanoa kuitenkaan?

Vierailija
5/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumakauta, on siinä tuon opettajan elämä pilattu.

Vierailija
6/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain sen kuvan, että opettajalla oli epämiellyttävä tapa tulla liian lähelle oppilasta neuvoessaan. Lisäksi kosketteli. Kyllä muakin semmoinen inhottaisi. Ei kai sitä ahdisteluksi voi sanoa kuitenkaan?

Nimenomaan ja osa kosketuksista oli jotain ohimennessä tehtyjä hipaisuja

Vierailija
7/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsia ei tarvitse open hipaista, kokisin sen ahdisteluna. Vai saako teillä töissä esim. miespomo ohimennen hipaista naisalaisia?

Vierailija
8/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kosketteleva auktoriteettiasemassa oleva aikuinen todellakin on ahdistelija. Ei siinä auta kuulovammat eikä mikään muukaan.

Vierailija
9/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo.. Hipaisee hiuksia tai hiuksia = seksuaalinen ahdistelu

Vierailija
10/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia kosketteleva auktoriteettiasemassa oleva aikuinen todellakin on ahdistelija. Ei siinä auta kuulovammat eikä mikään muukaan.

Auktoriteettiasemassa oleva? Ehkä ennen olikin, nykyään päinvastoin. Nuo lapset vanhempineenhan tuossa sanelevat säännöt.

Vierailija
11/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ruveta noita pieniä tönimään pois kun kiipeävät syliin tai haluavat halata, täälläkin heti mammat huutaa että mun lapsia tarvii open hipasta. Täytyy rakentaa joku kehikko itteni ympärille niin ei osu keneenkään. T. Ope

Vierailija
12/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsia ei tarvitse open hipaista, kokisin sen ahdisteluna. Vai saako teillä töissä esim. miespomo ohimennen hipaista naisalaisia?

Minun pomoni (mies) on koskenut minua (nainen). Ei ole haitannut. Mitään seksuaalista en ole asiassa kokenut olevan.

Vierailija
13/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auktoriteettiasemassa oleva? Ehkä ennen olikin, nykyään päinvastoin. Nuo lapset vanhempineenhan tuossa sanelevat säännöt.

Jep. Ja mun mielestä on ihan hyvä sääntö ettei ope koskettele lapsia, ei silittele päästä ja hipaise ohimennen. Ei tule väärinkäsityksiä puolin eikä toisin.

t. vanhempi

Vierailija
14/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas on demonisoitu miesopettaja. Nyky-yhteiskunnassa paljastuneiden ped*juttujen takia KAIKKI mahdollisesti tapauksia muistuttavat tilanteet tuomitaan yleensä heti, sekä yhteiskunta, vanhemmat ja lapset jo itsekin, vaikka mitään aikomusta olisi ollutkaan seksuaalisesti ahdistella. Kosketuksesta on tullut/tulossa tabu ja uhka, vaikka ensisijaisesti joku olalle taputus tai hiusten silitys pikkulasten kohdalla ei sellainen saisi olla.

Vierailija
15/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo opettaja ollut luokanopettajana jo ensimmäisestä luokasta lähtien? Voi olla että ihan viatonta koskemista ollut aina, mutta lapset kasvaa ja kosketus alkaa tuntumaan epämukavalta? Tuossa iässä kun alkaa se kroppa pikkuhiljaa muuttumaan.

Vertaa 8-vuotiaan päänsilittelyt ja 12-vuotiaan päänsilittelyt.

Vaikka pitäisihän se ymmärtää että tuon ikäisiä enää silitellä vaan annetaan se oma tila.

Vierailija
16/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ruveta noita pieniä tönimään pois kun kiipeävät syliin tai haluavat halata, täälläkin heti mammat huutaa että mun lapsia tarvii open hipasta. Täytyy rakentaa joku kehikko itteni ympärille niin ei osu keneenkään. T. Ope

Kädellä tehty tarkoituksellinen hipaisu ohimennen vai tuntua oppilaasta erittäin ihhottavalta. Halaus niin että oppilas tekee aloitteen on ihan eri asia, ei siihen sisälly hipaisuja, eihän? Syliin voi ottaa oppilaan mutta silloin ei varmana tarvitse silitellä tai hipaista "ohimennen".

Vierailija
17/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikeaksi tehdään opettajankin asema, kun et voi esim. lohduttaa itkevää lasta vaikka päätä silittämällä. Ja muuten meillä töissä työntekijät halailevat toisiaan ilossa tai surussa tms. Surullista että normaali ihmiskosketus on tabu.

Vierailija
18/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun lapsesi riehuu tunnilla, on vaarassa vahingoittaa itseään tai muita, saako hänet ottaa syliin rauhoittumaan ja pitää ranteista kiinni, jotta ei pääse lyömään ketään?

Vierailija
19/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikeaksi tehdään opettajankin asema, kun et voi esim. lohduttaa itkevää lasta vaikka päätä silittämällä. Ja muuten meillä töissä työntekijät halailevat toisiaan ilossa tai surussa tms. Surullista että normaali ihmiskosketus on tabu.

Vertaatko ihan oikeasti pienen itkevän lapsen lohduttamista siihen että ope menee silittelemään pulpetissa istuvan, matikan harjoituksia tekevän oppilaan päätä? Eka on ok mutta toka ei todellakaan.

Vierailija
20/98 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun lapsesi riehuu tunnilla, on vaarassa vahingoittaa itseään tai muita, saako hänet ottaa syliin rauhoittumaan ja pitää ranteista kiinni, jotta ei pääse lyömään ketään?

Miten tämä asia vertaantuu hipaisuihin?