Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä, kun Kalevauva on varastanut sanoituksia?

Vierailija
03.08.2019 |

Kun kirjoittaa tänne ja Kalevauva tekee laulun ja käärii rahat? Minne voi olla yhteydessä? Iltapäivälehtiin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee biisin tästäkin aloituksesta.

Vierailija
2/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit antaa olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Ole kiltti ja äänitä se puhelu.

"HEI, SIRPA TÄÄLLÄ! NYT ON HÄLY PÄÄLLÄ! Orkesteri nimeltä Kalevauva.fi on käyttänyt MINUN vauvapalstalle kirjoittamaani kommenttia sanoituksissaan! Minun kirjoittamaani! Kalevauva.fi! MISTÄ SAAN NYT DINEROA TASKUNPOHJALLE? Rojaltteja, haloo!"

Vierailija
4/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoita heille kirje jossa vaadit, että kappaleissa joissa on sinun sanomisiasi sinut merkitään sanoittajaksi.

Vierailija
5/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ens kerralla nimesi postaukseen, että voit todistaa varastetun tekstin omaksesi. Näin saat nimesi sanoittajaksi ja vähän dineroita Teostosta. Tsemppii!

Vierailija
6/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alustalle (platform, kuten some/foorumi) näytelty teksti ei ole kirjoitelma, teos tai artikkeli, eikä täten tekijänoikeuksien alainen. Tällaista tekstiä saa jakaa vapaasti, ellei alustalle kirjoittanut ole kopioinut sitä itse kirjoitelmasta tai teoksesta. Tällöin molemmat rikkovat tekijänoikeuksia.

Vierailija
7/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tekijänoikeudet oikeasti menevät? Voiko käyttää kenen tahansa tekstiä ja tehdä sillä rahaa?

Vierailija
8/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten todistat, että kirjoitit sen anonyymin tekstin itse?

Vierailija
9/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tekijänoikeudet oikeasti menevät? Voiko käyttää kenen tahansa tekstiä ja tehdä sillä rahaa?

Jos internet-sivusto on profiloitunut julkaisijaksi kuten media, teksti pitää sisällään tekijänoikeudet. Jos kyseessä on alusta kuten foorumi tai some, tekstin kirjoittaja luopuu tekijänoikeudestaan.

Vierailija
10/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijänoikeus on yksi iso vitsi nykyajan maailmassa. Sitä rikotaan kaikkialla puolivahingossa. Jopa media rikkoo tekijänoikeuslakeja, vaikka heidän pitäisi parhaiten tietää nämä asiat. Ei noista oikeasti ota kukaan selvää. Ja tekijänoikeus on asianomistajarikos, jossa todennäköisyys joutua oikeuteen on naurettavan alhainen. Jos jaat musaa somessa tai videolla ei ketään kiinnosta.

Vierailija
11/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen neuvotellut niiden kanssa teostot.

Vierailija
12/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minunkin tilille kilahtaa aina kun Kalevauva on telkkarissa. Ota rohkeasti yhteyttä!

Vierailija
13/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittamalla tänne luovutat materiaalin vapaaehtoisesti Sanoma OY:n käyttöön. Tekijänoikeudet kuuluvat sille. Kalevauva varmaankin on neuvotellut Sanomien kanssa asiasta. Tai Sanomat on katsonut saavansa ilmaista mainosta.

Vierailija
14/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten sisältöä saa käyttää arvostelussa tai parodiassa, ns. fair use. Sillloinkaan ei saa julkaista koko tekstiä/videota/kirjaa, vaan otteita siitä.

Keskustelupalstoilla ei ole tekijänoikeuksia, joten voisin ottaa tektisti ja vaikka teettää siitä paidan, ja mulla olisi oikeus tehdä niin.

Paljonkohan Kalevauva.fi mahtaa ansaita lauluillaan? Nehän löytyvät kaikki ilmaiseksi YouTubesta.

Vierailija
15/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevauvan sanoittajuutta pidän ihan meriittinä ja harkitsen mainintaa cv:hen. Sen sijaan olen tuohtunut siitä, että Sanoma-konserni repii jatkuvasti klikkiotsikoita palstalta ja siteeraa kirjoituksiamme. Aika monet olen ihan provoiluna kirjoittanut.

Vierailija
16/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä tänne kirjoitetaan, on Sanoman omaisuutta joten vain Sanoma ja Kalevauva voivat keskenään sopia käytöstä

Vierailija
17/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten sisältöä saa käyttää arvostelussa tai parodiassa, ns. fair use. Sillloinkaan ei saa julkaista koko tekstiä/videota/kirjaa, vaan otteita siitä.

Keskustelupalstoilla ei ole tekijänoikeuksia, joten voisin ottaa tektisti ja vaikka teettää siitä paidan, ja mulla olisi oikeus tehdä niin.

Paljonkohan Kalevauva.fi mahtaa ansaita lauluillaan? Nehän löytyvät kaikki ilmaiseksi YouTubesta.

Ahkerasti keikkailevat ainakin.

Vierailija
18/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee itse aloituksia, että saa matskua. Tylsiä biisejä kuitenkin, en ymmärrä miten kukaan jaksaa kuunnella.

Vierailija
19/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä tänne kirjoitetaan, on Sanoman omaisuutta joten vain Sanoma ja Kalevauva voivat keskenään sopia käytöstä

Ei Sanomallakaan ole tekijänoikeutta foorumin kirjoituksiin. Kenelläkään ei ole, koska foorumikirjoitukset eivät ensinkään ole tekijänoikeuden alaisia teoksia.

Kalevauvan laulut sen sijaan ovat teoksia, ja tekijänoikeudet niihin kuuluvat sanoittajille, eli bändin jäsenille, vaikka he ovatkin koostaneet sanoitukset foorumilta muiden kirjoittamista teksteistä.

Vierailija
20/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ollakseen tekijänoikeuden alainen teos, tulee tiettyjen kriteerien täyttyä(ns teoskynnys), käytännössä kyse on tarpeeksi luovasta kokonaisuudesta. Vauvapalstalle kirjoitettu kommentti menee harvoin tämän alle.