Mitä tulee mieleen, jos näet miehen auttavan takin naisystävänsä päälle?
Kommentit (53)
Hyvä ap, aitoa itseluottamusta ei voi korvata millään neckbeard-milady-viiskytlukularppaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Kohtelias mies. Osaa käytöstavat.
Mitkä käytöstavat?? Osaat varmasti perustella. Osa naisista suuttuu noista käytöstavoista, joten ne ei voi olla kovin hyviä käytöstapoja. Mennyt maailma menneet tavat.
Että nainen on loukannut olkapäänsä tms. Huomaavainen kumppani siis, kun auttaa toista. Jos nainen on ihan hyväkuntoinen, niin en ymmärrä tuota. Siinä menee enemmän aikaa kuin että nainen laittaisi itse takin päälleen. Onhan toi joku herrasmiesele, mutta kovin epäkäytännöllinen. Mulle on naisena hyvin vaivaannuttavaa, kuin joissain ravintoloissa tai baareissa ovimies auttaa takin päälle. Se on kuitenkin joku ihan täysin tuntematon heppu.
Pidän herrasmiesmäisyydestä jossain määrin. Oven avaaminen toiselle tai lakin pois otto tervehtiessä on suloista. Ja ne on semmosia pieniä eleitä, jotka eivät hidasta normaalia elämää. En kuitenkaan vaadi sitä. Sen verran harvinaista tuo on, että kyllähän se joka kerta hämmentää. Helppo keino miehen saada nainen muistamaan hänet.
Takin auttaminen toisen päälle on kohteliasta ja kuuluu ihan normaaleihin hyviin tapoihin. Ihan samalla tavalla hyviin tapoihin kuuluu, ettei ruokapöydässä istuta lippalakki päässä, kirkossa miehet eivät pidä päähinettä, ovea pidetään auki perässä tulevalle (ei vain livahdeta mahdollisimman nopeasti itse), osataan sanoa kiitos ja ole hyvä, ei heitellä roskia pitkin... ihan sellaisia normaaleja ihmisten väliseen kanssakäymiseen liittyviä tapoja.
Ihan perusjuttu, kun ollaan paremmassa ravintolassa, teatterissa tsm.
Olen kyllä jo vanhempaa sukupolvea kuin varmaan suurin osa palstalaisista eli 54-vuotias.
Itsestäänselvä ele siis minulle. Ja siis tietyissä tilanteissa, en tarkoita verkkarotsia jossain urheiluhallin aulassa.
-nainen
No eipä ole tullut mieleenikään, että joku voisi ihmetellä moista. Yli 40-vuotisen yhteiselomme aikana mieheni on aina auttanut takin ylleni ja myös pois. Hän myös avaa minulle auton oven, kantaa kauppakassit, auttaa ravintolassa tuolin alle jne. Olen pitänyt tätä normaalina, fiksuna käytöksenä, mutta ilmeisesti olenkin erityisen 9nnekas, kun olen saanut omakseni näin hienon miehen!
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole tullut mieleenikään, että joku voisi ihmetellä moista. Yli 40-vuotisen yhteiselomme aikana mieheni on aina auttanut takin ylleni ja myös pois. Hän myös avaa minulle auton oven, kantaa kauppakassit, auttaa ravintolassa tuolin alle jne. Olen pitänyt tätä normaalina, fiksuna käytöksenä, mutta ilmeisesti olenkin erityisen 9nnekas, kun olen saanut omakseni näin hienon miehen!
No te olettekin jo seniorikansalaisia. Mennyt maailma, niinkuin joku sanoi.
Jäin miettimään missä mä puen takkia niin että mies olisi paikalla.... En oikein missään. Kotona pitää takki valita ensin eli olen siinä näppeineni jo kiinni. Kyläillessä mulla jää takki yleensä autoon, kun en tykkää ajaa takki päällä. Baarin tms portsarilta otan takin käteen ja puen ulkona kun lämpö vähän laskee...
Mieheni ja minä ollaan vähän yli 30-vuotiaita. Hän auttaa takin mun päälle ehkä pari kertaa vuodessa, kun ollaan jossain hienossa ravintolassa syömässä. Se on hauska ja söpö ele. Luulen että me tehdään niin, koska tavallaan leikitääm vähän hienompaa ja vanhempaa kun vietetään hienoja ravintolatreffejä. Usein myös flirttaillaan siellä toisillemme eri lailla kuin yleensä. Jotain hauskaa leikkiä se meille on.
Asiasta ei olla koskaan puhuttu ja arjessa ei auteta toistemme takkeja mihinkään. Tykkään silti kovasti siitä eleestä ne harvat kerrat kun se tapahtuu.
Ulkomaalainen, todennäköisesti venäläinen mies. He ovat kohteliaita.
Vierailija kirjoitti:
Takin auttaminen toisen päälle on kohteliasta ja kuuluu ihan normaaleihin hyviin tapoihin. Ihan samalla tavalla hyviin tapoihin kuuluu, ettei ruokapöydässä istuta lippalakki päässä, kirkossa miehet eivät pidä päähinettä, ovea pidetään auki perässä tulevalle (ei vain livahdeta mahdollisimman nopeasti itse), osataan sanoa kiitos ja ole hyvä, ei heitellä roskia pitkin... ihan sellaisia normaaleja ihmisten väliseen kanssakäymiseen liittyviä tapoja.
Kirkossa ei tulisi naistenkaan pitää päähinettä, tai sitten molemmat sukupuolet pitävät päähineen. Myös naisten tulisi skarpata tuossa takin päälle auttamisessa, vai ovatko he vain törkeitä, kun ei apua heru?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa ei tulisi naistenkaan pitää päähinettä, tai sitten molemmat sukupuolet pitävät päähineen. Myös naisten tulisi skarpata tuossa takin päälle auttamisessa, vai ovatko he vain törkeitä, kun ei apua heru?
Höpö höpö. Perinteisesti on vaadittu, että nainen peittää päänsä kirkossa.
Tuore suhde tai ulkokultainen mies, kun on ulkopuolisia näkemässä. Tuskin siis auttaa takkia kotieteisessä vaan huutelee rappukäytövästä, että tule jo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja hän heittää myös pikkutakkinsa lätäkköön, etteivät jalkani kastu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Perinteisesti on vaadittu, että nainen peittää päänsä kirkossa.
Perinteisesti nainen on myös tehnyt kotihommat, rusinoita pullasta. Taas.
Tietäisin siis jostain, että nainen on miehen naisystävä (eikä esim. henkilökohtainen avustettava)?
Ensimmäinen ajatus on, että mies on kohtelias ja pariskunta arvostaa perinteisiä käytöstapoja.
Toinen ajatus varmaan olisi kriittisempi. Ajattelisin, mahtaako mies kotioloissa (tai sitten jos pariskunta muuttaa yhteen) myös jakaa kodin arkiset haasteet naisen kanssa vai onko hän huomioiva vain ns. näytöstyyliin.
Enimmäkseen ajatukseni olisivat siis myönteiset, mutta kyllä niitä nykyään seuraisi myös kriittinen kyseenalaistus, kiitos mm. tämän palstan keskustelujen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tässäkin ketjussa nähdään että jotkut naiset eivät vain ole valmiita siihen mitä se tasa-arvo tuo tullessaan.
Faith kirjoitti:
Tietäisin siis jostain, että nainen on miehen naisystävä (eikä esim. henkilökohtainen avustettava)?
Ensimmäinen ajatus on, että mies on kohtelias ja pariskunta arvostaa perinteisiä käytöstapoja.
Toinen ajatus varmaan olisi kriittisempi. Ajattelisin, mahtaako mies kotioloissa (tai sitten jos pariskunta muuttaa yhteen) myös jakaa kodin arkiset haasteet naisen kanssa vai onko hän huomioiva vain ns. näytöstyyliin.
Enimmäkseen ajatukseni olisivat siis myönteiset, mutta kyllä niitä nykyään seuraisi myös kriittinen kyseenalaistus, kiitos mm. tämän palstan keskustelujen.
miksi nuo arkiset askareet tarvitsee jakaa, jos toisaalla vaaditaan perinteisempiä käyttäytymismalleja?
Enpä mitään. Olen ollut naimisissa kohta 20 vuotta ja vieläkin mies joskus auttaa takin päälle. Jopa 17-vuotias poikani auttaa joskus minulle takin päälle, vaikka itsekin oikein hyvin pystyn pukemaan takin. Kohtelias pikkuele.