Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä aikuinen voi mittauttaa oman pituutensa?

Vierailija
02.08.2019 |

Pienet lapset mitataan neuvolassa ja isommat koulussa terkkarilla, mutta missä aikuinen mittauttaa itsensä? Työterveyshuollossa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastuksessa hoitajalla.En kyllä ymmärrä miksi kukaan niin tekisi.

Vierailija
2/38 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä pituuttaan...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen pituus lyhenee kun ikää tulee lisää.

Suuri muutos pituudessa (iäkkäämpänä lyhyempi kuin armeijan papereissa) voi kertoa osteoporoosista.

Vierailija
4/38 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiedä pituuttaan...?

Kai sut nyt on joskus mitattu? Ei aikuinen kasva ymmärtääkseni enää mihinkään. Naiset kasvaa pituutensa 16-17 vuotiaana ja miehet viimeistään 18-21 ikä vuoteen mennessä.

Vierailija
5/38 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen pituus lyhenee kun ikää tulee lisää.

Suuri muutos pituudessa (iäkkäämpänä lyhyempi kuin armeijan papereissa) voi kertoa osteoporoosista.

Minä olen viisi senttiä pidempi kuin armeijan papereissa. Syy siihen on se että tarkastuksessa niillä oli se mittalaite päin persettä joka huomattiin vasta kun puolet alokkaista oli jo mittauksessa käyneet eikä meitä ikinä mitattu uudelleen, joten olemme kaikki armeijan papereissa viisi senttiä todellista lyhyempiä.

Vierailija
6/38 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa itse mitata? Mihin tietoa tarvitset?

Vierailija
7/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa itse mitata? Mihin tietoa tarvitset?

Miksi pituuden mittaaminen olisi sen kummempaa kuin oman painon punnitseminen? Miksi joku haluaa tietää painonsa?

Vierailija
8/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minäkin elin 20 vuotta luullen olevani 3 senttiä lyhyempi, kun en armeijan jälkeen mitannut itseäni ennen kuin viime keväänä. Eli näköjään sitä aikuisenakin kasvaa. 

Vierailija
9/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt seinää vasten. Otat jonkun kovan esineen kuten kirjan tai cd-levyn, jossa on 90asteen kulma, laitat sen päätäsi ja seinää vasten tasaisesti ja piirrät merkin seinään lyijykynällä. Sitten mittaat sen merkin korkeuden, ihan vaikka mittanauhalla tai viivottimella. Ja niin tiedät pituutesi.

Vierailija
10/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyt seinää vasten. Otat jonkun kovan esineen kuten kirjan tai cd-levyn, jossa on 90asteen kulma, laitat sen päätäsi ja seinää vasten tasaisesti ja piirrät merkin seinään lyijykynällä. Sitten mittaat sen merkin korkeuden, ihan vaikka mittanauhalla tai viivottimella. Ja niin tiedät pituutesi.

Ei onnistu! Itse kokeilin tuota raamatulla ja mittaustulos oli lähes 10 senttiä suurempi kuin oletettu pituuteni. Muita ideoita?

Vierailija
11/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu! Itse kokeilin tuota raamatulla ja mittaustulos oli lähes 10 senttiä suurempi kuin oletettu pituuteni. Muita ideoita?

Pyydä kaverisi mittaamaan ja auttamaan niin eiköhän onnistu.

Vierailija
12/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin käyttäisin cd-levyn koteloa kuin sitä levyä.

Vierailija
13/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä seiso sen raamatun päällä.

Vierailija
14/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voi mitata.

Vierailija
15/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakson sairaalan odotusaulassa on sellainen vanhanaikainen puinen mittauslaite. Sinne voi mennä mittaamaan.

Vierailija
16/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä seiso sen raamatun päällä.

En seisonut. Mutta en ole ihan varma kummalta puolelta kirjaa mittaus pitäis siis tehdä?

Vierailija
17/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. En omista mittanauha.

Rikkaillako vaan on oikeus tietää pituutensa?

Vierailija
18/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten se oletettu pituutesi on päin persettä. Luotatko mieluummin oletukseen vai mitattuun tulokseen?

Vierailija
19/38 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiasemalla mittasivat kerran. Yllätyksekseni sain muutaman sentin lisää siihen mitä olin luullut.

Vierailija
20/38 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaana olin 166 cm, 24-vuotiaana 166.5 cm, 34-vuotiaana 168 cm ja nyt 38-vuotiaana 168,5 cm.

Työpaikalla tästä kerrottuani kaikki intoutuivat mittaamaan pituutensa — kävi ilmi, että noin puolet työkavereista oli kasvanut aikuisiällä pituutta (useimmilla pituutta tullut lisää 1-2 senttiä, yhdellä neljä senttiä ikävuosien 22-35 välillä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi