Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aavistanut olevani alkoholisti (muiden ihmisten mielipiteen perusteella)

Vierailija
02.08.2019 |

Jännä miten puolitutut tietävät asiat paremmin kuin itse, sitten kun näihin puheisiin tulee vähän Lapinlisää niin olenkin jo rapajuoppo.

Tiedän että on olemassa laskukaavoja miten lasketaan alkoholin kulutus mutta ajattelin että kerron teille kuinka paljon normaalisti juon viikolla ja te voitte sitten antaa mielipiteenne.

Saunapäivinä juon kaksi olutta, samalla kun menen lämmittämään saunaa ja saunan jälkeen terassilla.

Pari kertaa viikossa käydään terassilla töiden jälkeen juomassa 1 siideri (kesällä)

Perjantaisin käydään ulkona syömässä/ tai tehdään kotona koko menu, tällöin juon mieheni kanssa pullon viiniä ja jälkiruuaksi yksi paukku.

Launataina sama homma.

Koskaan en tunne olevani humalassa ja nukkumassa olen jo puolen yön aikaan. En pode krapulaa ja aamulla puhallan nollat.

En tiedä vetääkö joku tuosta johtopäätöksiä kun syödään ulkona melkein joka viikonloppu, mutta pitkän työpäivän jälkeen en aina jaksa kokata mitään joten helpompi vain lähteä ulos syömään.

Töihin tai muuhun sosiaaliseen elämään tämä ”juopotteluni” ei ole vaikuttanut, olen aina hoitanut sovitut tapaamiset tms. Kiloja on jonkun verran tietty kertynyt mutta nekin lähtevät kun pidän kuntokuurin kolmen kuukauden välein.

Miltä vaikuttaa?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko olla myös juomatta?

Vierailija
2/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole mikään alkoholisti, voi hyvä luoja nyt taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juomatta kuntokuurini aikana lähinnä tiukan ruokavalion vuoksi (3vko) muutoin en ole edes kokeillut ikinä.

Ap

Vierailija
4/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole krapulaa, ei ole ongelmaa.

Vierailija
5/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain ja lauantain osalta kuulostaa juopottelulta. En ymmärrä myöskään sitä, miksi pitää keskellä viikkoa käyttää alkoholia.

Vierailija
6/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juomatta kuntokuurini aikana lähinnä tiukan ruokavalion vuoksi (3vko) muutoin en ole edes kokeillut ikinä.

Ap

Tarkoitan siis että jos ei ole mitään muuta sovittua menoa melkovarmasti viikkoni kuluu tuolla tavalla. Mutta jos esim. Sovittu ystävän kanssa leffaan meno tai jokin muu reissu niin en tietenkään juo.

Ap

Vierailija
7/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vetäisin puoli pulloa viiniä kerralla oisin pää pöntössä

ku ennen vietin taiteilijaelämää ei mikään brenkun määrä tuntunu eikä ollu krapuloita

tottumiskysymys

Vierailija
8/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen määritellyt itselleni alkoholismin näin: jos voit valita juotko vai et. Jos voit olla juomatta ilman tuskia se sijaan että on pakko ottaa niin et ole alkoholisti.

Vierailija
9/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joka viikko pakko juoda?

Vierailija
10/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo siinä hilkulla että on jos vaikka joka viikko olisi noin.

Vierailija
11/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrät ei ole valtavia, mutta kun juot lähes joka päivä ja pe ja la enemmän kuin kaksi lasillista, niin alkoholismin rajat taitavat ylittyä. Ongelmallisinta tavassasi juoda on vaara siihen, että alattekin ottaa kaksi paukkua viikonloppuisin, saunakaljoja onkin kolme ja terassilla maistuu useampi juoma. Pienetkin muutokset kasvattavat alkoholin määrän varsin runsaaksi.

Vierailija
12/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät juomamäärän tuossa loppuelämäsi, niin ei mitään hätää.

Vierailija
13/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa kun pitää alkosta shopata erikoisviinejä ihan vaan ruokajuomaksi mut niitä kuitenki kertyy kärryyn yllättävän monta pulloa samoin ku muita jälkiruokaviinejä, likööreitä, kallista ja erikoista niin sinusta on tullut eliittijuoppo

Vierailija
14/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ainakaan juomiset saisi tuosta yhtään lisääntyä, valitettavan usein vaan lisääntyy...

Vierailija
15/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itsekin jo pohtia onko sinulla ongelma, kun pitää tänne tulla kyselemään.

Vierailija
16/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan niitä saunapäiviä viikossa onkaan? Ja on nuo määrät joka tapauksessa isot kyllä. Toleranssisi on jo kasvanut. Onko joka viikko tosiaan juotava alkoholia?

Vierailija
17/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun määritelmällä olet alkoholisti, sillä sun on pakko juoda, sulla on siihen rutiinit. Juominen voi koitua sulle vielä isoksikin ongelmaksi. 

Vierailija
18/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan niitä saunapäiviä viikossa onkaan? Ja on nuo määrät joka tapauksessa isot kyllä. Toleranssisi on jo kasvanut. Onko joka viikko tosiaan juotava alkoholia?

Etenkin, kun joka päivä ap tuntuu ottavan.

Vierailija
19/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähes päivittäin alkoholia kolmen kuukauden ajan, sitten kolmen viikon paussi, niinkö?

Sujuuko se kuntokuuri helpolla ilman juomista? Vai alatko viimeistään vikalla viikolla jo suunnitella tulevia juomisia? Eikö harmita aina tuhota kuntokuurin hyötyjä sillä juomisella?

Vierailija
20/55 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ala sitten huolestua jos tuosta määrät nousee. Toistaiseksi tuo on vain elämästä nauttimista. Olet varmaankin akateeminen.