Asunnoton poikaystävä, joka on vaivihkaa muuttanut minun kotiini
Olemme 29-vuotiaita ja seurustelleet puolisen vuotta, mutta ystävinä olemme tunteneet toisemme jo vuosia aiemmin. Hiljattain miehen vuokranantaja(sukulaisensa) päätti laittaa asunnon myyntiin, joten poikaystäväni majaili silloin asunnottomassa vaiheessaan milloin kenenkin tuttunsa luona hetkellisesti. Nyt kun näitä majoitusta tarjoavia tuttavia ei enää löydy helposti läheltä, niin hän on käytännössä muuttanut minun luokseni. En esim. muista tältä heinä-kesäkuulta yhtäkään yötä jonka mies olisi viettänyt muualla kuin minun kodissani. En ole todellakaan valmis näin tiiviiseen yhdessä asumiseen näin aikaisessa vaiheessa, ja olen yrittänyt vinkkailla miehelle että "Mites sun asunnonhaut menee, onko kuulunut mistään mitään" tyyppisiä juttuja, mutta noistakin hän vaikuttaa vähän loukkaantuvan tai täysin sitten ignooraavan; Ihankuin hän olettaisi että kun alunperin tuli tänne mukamas hetkeksi majailemaan ja sitten jämähtikin käytännössä asumaan luokseni, niin en tavallaan huomaisikaan tällaista lokkeilua ajan myötä. Onko kellään teistä ollut jossain määrin vastaavaa tilannetta? Ja miten olisi paras keino ottaa tämä suoraan puheeksi miehelle, joka on jo muutenkin melko temperamenttinen (ärsyyntyy ja puolustautuu siis todella herkästi) heti kun tämä asumisjärjestely tulee puheeksi? Muutoin meillä menee suhteessa oikein hyvin.
Kommentit (85)
Taloyhtiöillä on omat sääntönsä siitä kuinka kauan vieraita suvaitaan lokkeilemassa kenenkään kämpillä. Parin viikon jälkeen tulee jo vieraan vesimaksut maksettavaksi. Nyt ottaisin yhteyttä vuokranantajaan/ isännöitsijään ja selittäisit tilanteen. Ja lopeta tuo suhde. Jos jo nyt pelkäät miehen reaktiota, ei tuo povaa mitään tervettä jatkoa suhteellenne.
Olisiko niin että saikin häädön ed.kämpästä tai ainakin on luottotiedot menneet kun ei kämppää löydy.
Soitat poliisin noukkimaan asuntoon kuulumattoman poies ja vaihdatat lukot, jos mies ei tajua tilannetta.
Ap. Kerro mitä olette puhuneet hänen asumisestaan luonasi. Tehkää joku sopimus.
Luen juuri kirjaa "Paine", kirj Eppu Nuotio. Siinä kerrotaan psykopaattimiehestä joka juurikin vaivihkaa muutti naisen luo asumaan eikä suostu muuttamaan pois vaikka suhde on loppunut. Asunto on naisen oma, mutta koska vuokrasopimusta ei ole tehty, laillisin konstein miehen ulos saaminen on vaikeaa. Tässä kohtaa kirjaa mies on mukava, auttaa kaikkia naapuruksia jne. mutta kertoo että vaimolla on harhoja ja on mielisairas..saas kattoo miten käy.