Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnoton poikaystävä, joka on vaivihkaa muuttanut minun kotiini

Vierailija
02.08.2019 |

Olemme 29-vuotiaita ja seurustelleet puolisen vuotta, mutta ystävinä olemme tunteneet toisemme jo vuosia aiemmin. Hiljattain miehen vuokranantaja(sukulaisensa) päätti laittaa asunnon myyntiin, joten poikaystäväni majaili silloin asunnottomassa vaiheessaan milloin kenenkin tuttunsa luona hetkellisesti. Nyt kun näitä majoitusta tarjoavia tuttavia ei enää löydy helposti läheltä, niin hän on käytännössä muuttanut minun luokseni. En esim. muista tältä heinä-kesäkuulta yhtäkään yötä jonka mies olisi viettänyt muualla kuin minun kodissani. En ole todellakaan valmis näin tiiviiseen yhdessä asumiseen näin aikaisessa vaiheessa, ja olen yrittänyt vinkkailla miehelle että "Mites sun asunnonhaut menee, onko kuulunut mistään mitään" tyyppisiä juttuja, mutta noistakin hän vaikuttaa vähän loukkaantuvan tai täysin sitten ignooraavan; Ihankuin hän olettaisi että kun alunperin tuli tänne mukamas hetkeksi majailemaan ja sitten jämähtikin käytännössä asumaan luokseni, niin en tavallaan huomaisikaan tällaista lokkeilua ajan myötä. Onko kellään teistä ollut jossain määrin vastaavaa tilannetta? Ja miten olisi paras keino ottaa tämä suoraan puheeksi miehelle, joka on jo muutenkin melko temperamenttinen (ärsyyntyy ja puolustautuu siis todella herkästi) heti kun tämä asumisjärjestely tulee puheeksi? Muutoin meillä menee suhteessa oikein hyvin.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on tietynlaista scifiä minulle. En koskaan ymmärrä ihmisiä, jotka alkavat suhteeseen ihmisen kanssa josta eivät juurikaan oikeasti välitä.

Vierailija
22/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sen verran halpa vuokra, että asumistuki Kelalta maksaa suuren osan. Mies tietää tämän, joten asumiskuluihin vedotessani hän ärsyyntyy ja vähättelee, että enhän minä edes joudu maksamaan käytännössä "mitään" vuokraa, joten hänen mielestään olisi kohtuutonta pyytää häneltä rahaa näihin menoihin.

Kuten mainitsin aiemmassa viestissäni, niin muuten meillä menee suhteessa hyvin. Tämä outo asumisjärjesteltelyongelma on se ainoa johon toivoisin apua/mielipiteitä. -AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sen verran halpa vuokra, että asumistuki Kelalta maksaa suuren osan. Mies tietää tämän, joten asumiskuluihin vedotessani hän ärsyyntyy ja vähättelee, että enhän minä edes joudu maksamaan käytännössä "mitään" vuokraa, joten hänen mielestään olisi kohtuutonta pyytää häneltä rahaa näihin menoihin.

Kuten mainitsin aiemmassa viestissäni, niin muuten meillä menee suhteessa hyvin. Tämä outo asumisjärjesteltelyongelma on se ainoa johon toivoisin apua/mielipiteitä. -AP

Teilla ei tod mene hyvin. Suoraan sanottuna suhde on jo kuopattu, on vain ajan kysymys milloin kosahtaa. Tai no joo, jos alistut ja hyvaksyt etta sua hyvaksikaytetaan niin sitten kaikki on kivasti ja jatkatte suhdetta. Tai te eroatte kun mies ei enaa saa ilmaista kamppaa.

Uskoin tarinaa kunnes sanoit etta teille menee hyvin, kun selvasti toi on about surkein suhde mista oon kuullut koko vuonna talla palstalla.

Vierailija
24/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi suhteeseen sellaisen miehen kanssa, jota en tarvittaessa kestäisi majoittaa.

Vierailija
25/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastuussa aikuisesta miehestä. Jos pelkäät häntä jo tässä vaiheessa, miten kuvittelet että suhde voisi jatkua pidemmän päälle? Ei sinulla ole muita vaihtoehtoja kuin sanoa suoraan, että nyt riitti. "Muuta pois ja anna avain takaisin." Ja vaadi myös se avain! Jos hän on niin mulkku miltä kuulostaa, niin saattaa olla myös sitä tyyppiä, joka kostaa sulle esim. varastamalla sun kamat tai sotkemalla kotisi, kun et ole paikalla. Missä tapauksessa yhteys poliisiin.

Mutta lopeta nyt jumalan nimessä tuo lepsuilu ja kasvata selkäranka. Jos yrität olla parisuhteessa niin täytyy osata puhua suoraan.

Vierailija
26/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vastata, miksi poikaystäväsi on niin vaikea löytää sitä omaa asuntoa vai onko kyse siitä ettei halua edes etsiä?

Mielestäni on ihan normaalia ja hyvin auttaa läheistä rakasta ihmistä, jos hän on joutunut hankalaan tilnateeseen. Tässä tapauksessa majoittaa. Jos sinulle ei aiheudu tästä kuluja, niin itse en rahaa pyytäisi. Riittäisi kun osallistuu elämisen muihin kuluihin tasaveroisesti. Tietenkin olisi hyvä kiitoksesti jotakin keksiä. (Jos miehen rahatilanne on hyvä, mihin kodittomuus ei  tosin viittaa, niin silloin olisi ihan asiallista osallistua kuluihin vähän enemmänkin.)

Jos kyse on kuitenkin siitä, ettei hän edes etsi sitä omaan asuntoa, niin silloin tilanne on tietenkin täysin toinen ja voit ottaa jämäkämmän sävyn ja kertoa omat rajasi tässä asiassa. Senkin voi tehdä ihan ystävällisesti.

Vierailija
27/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ollut mitään syytä miksi mies ei maksaisi osaa. Enemmänkin miksi ei maksa jos summa olisi mitättömän pieni.

Vierailija
28/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TEILLÄ. EI. MENE. HYVIN. 

Vierailija
29/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap jotenkin k e h a r i tai jotain ?

Miten hitossa ketään voi muuttaa toisen kämpille silleen sneakisti tai salaovelan vaihvihkaa ????

Vierailija
30/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinun luoksesi voi muuttaa kuka vaan ja käyttää sinua hyväksi. Taidat pelätäkin häntä aika lailla. Nyt pitää saada se suu auki ja sanoa ettei hän enää ole sinun luvalla siellä Jos ei lähde pyydä poliisilta apua. Älä vaan ala seukkaan enempää tuollaisen kanssa. Pidän sinua aika tyhmänä. Itse pitää aikuisen pystyä pitämään puolensa. Hän ei ole sinun sovittu vuokralainen-Vuosia sitten minä jouduin heittämään alivuokralaisen tavarat rappukäytävään, oli röyhkeä mies, joka toi omat lappalaiset kaverinsa  pohjoisen junalta salaa öisin meille. Mieheni oli armeijassa ja minä vauvan kanssa kotona. Ohjeet sain poliisilta, 2 viikkoa sai aikaa. Itse irrotin lukon ja kävin lukkosepällä sarjoittamassa uudeksi. Laiton itse paikalle. Ei ollu muuhun rahaa. Älä ala kenenkään käsipyyhkeeksi. Naiset kasvatetaan" väärin kiltiksi".

Vierailija
31/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eiköhän ongelman ydin alkanut jo valjeta: kela maksaa ap:n vuokran. Tuskin miehellä on sen paremmin asiat, eli voi olla vaikea löytää asunto. Ja jo on sanottu tässä ketjussa useamman kerran: ei mene hyvin.

Vierailija
32/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi kans tietää, että kun lain mukaan poikaystävä olisi saanut asua entisessä asunnossaan vielä 6 kk irtisanomisesta, eikö jo tänä aikana etsinyt tehokkaasti asuntoa, vai oliko ex-vuokranantaja jotenkin keplotellut hänet pois?

Mutta vuokranmaksujuttuun, nouseeko hänellä savu korvista, jos kokeilisit kysyä "sun mukaan on kohtuutonta pyytää sua osallistumaan vuokranmaksuun, kun se on muutenkin mulle niin pieni. Vaan eikö yhteistalouteen kuulu tiettyjä velvollisuuksia ja periaatteita? Jos meillä pitäis olla tasavertainen kumppanuus, siihen kuuluu, että osallistut kykysi mukaan, kun sulla kuitenkin jotain tuloja on. Muuten se on pummailusuhde, vai saatko sen selitettyä jotenkin muuten?".

Vierailija
33/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnellista loppu elämää, jos et sen verran omaa selkärankaa että saisit lokin heitettyä ulos kämpästäsi. Mitä kauemmin heittämistä venytät, sitä hankalampi lokkia on saada ilmaisesta hotellista ulos.

Vierailija
34/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei rakastu nopeammin kuin asunnoton narsisti. Onnea eroon pääsemis yrityksiin.

Vierailija
35/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistihuolia, nistisuhteessa.

Vierailija
36/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sotkee rakkauden hyväksikäyttöön.

Vierailija
37/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran et joudu käytännössä maksamaan juuri mitään, niin silloinhan miehen on helppo maksaa asumiskuluista puolet, koska se ei tunnu missään. Kohtuutonta on ainoastaan lokkeilla toisen luona ja vielä suuttua asiasta, kun toinen haluaa asiaan jotain tolkkua. Potkaise mies vaan pellolle ja katso tilanne uudestaan sen jälkeen. Jos vielä menee suhteessa hyvin, niin asia ok. Tosin kertomasi perusteella teillä ei mene hyvin, koska pelkäät miehen reaktiota ja suuttumista. Et vain halua katsoa totuutta silmiin.

Vierailija
38/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettelisi vaikka mies olisi jo siirtänyt kirjansakin ap:n osoitteeseen.

Teillä ei ap mene hyvin jos tällaisesta asiasta ei voi keskustella suuttumatta. Mies käyttää sinua hyväksi.

Vierailija
39/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei rakastu nopeammin kuin asunnoton narsisti.

Vuoden kovin totuus!

Vierailija
40/85 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suhteessa menee sen takia hyvin, koska ette ole joutuneet vielä käymään läpi taloudellisia asioita, jotka usein kaataa parisuhteet.

Tuo "poikaystäväsi" "ei mun tarvii maksaa kun kelalta saat" on hyvä esimerkki siitä, miten teillä talouspuoli tullaan hoitamaan.

Itse toteaisin, että tämä on nyt tässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme