Sukupuolensa korjannut Caitlyn Jenner, 69, haaveilee perheenlisäyksestä – myös 22-vuotias Sophia-rakas tahtoo kipeästi äidiksi
https://www.is.fi/viihde/art-2000006192794.html
Artikkelin mukaan haluaa lisää lapsia, koska ei ole päässyt kokemaan vanhemmuutta äidin roolissa. Eihän hän pääse sitä kokemaan koskaan, koska ei voi olla raskaana, synnyttää jne. Järjetöntä!
Kommentit (78)
Järkkyä ja itsekästä, viis lapsesta.
Tämä on se maailma jossa eletään nyt
10 ottelun supertähti vaihtaa sukupuolta ja tekee lapsia
Ihmettelin hetken, että jos 22-vuotias Sophiakin haluaa niin kovasti äidiksi, miksi pitää hankkia sijaissynnyttäjä. Mutta sitten selvisi: tässä on kaksi miestä, jotka haluavat olla äitejä.
Minulle Bruce on edelleen se kymmenottelija, jonka hienoja suorituksia katselin pienenä telkkarista.
No tuo just, että kaksi miestä, jotka ovat muuttaneet sukupuolensa naisiksi, haluavat nyt olla äitejä. Mitä hittos? Ei se vaan ole mahdollista. Ja ovatko he siis homoja, lesboja, vai kumpikin oli alunperin hetero, josta tuli lesbo...?
Kattokaa nyt tätä pariskuntaa.Maailma on mennyt aivan hulluksi!
Lapsiparka. Samoin entiset, lapsiparat.
Kannatan ihmisten vapautta olla oma itsensä, mutta mielessäni herää kyllä kysymyksiä siitä, voiko tuollainen tilanne tehdä kovin hyvää sille tulevalle lapselle. Kuulostaa melko sekavalta asetelmalta.
Lapsellahan tulisi olemaan sitten myös kolmas äiti, se biologinen. Ja kenties isä? Vai olisiko toinen heistä isä (jos spermaa vielä säilössä tai ei ole operoitu loppuun asti) ja "äiti"? Herättää mielestäni paljon eettisiä kysymyksiä.
Ikäerokin vaivaiset 47 vuotta... Lapsi olisi vauva kun toinen olisi jo yli 70.
Lähinnä tuossa häiritsee toisen tulevan äidin korkea ikä.. tuntuu aika itsekkäältä hommata lapsi tuossa iässä itsensä takia, kun ei voi olla varma kuinka kauan siitä lapsesta pystyy sitten -ainakaan täysillä voimin- itse huolehtia.
Miettikääpä omaa isäänne tuohon tilanteeseen. Oma isäni on suunnilleen saman ikäinen, pari vuotta nuorempi. Ja ajatus hänestä nykyään naisena, suhteessa toiseen naiseen, joka on ollut myös mies, ja joka olisi noin kymmenen vuotta meitä isän alkuperäisiä lapsia nuorempi, ja että he yhdessä haluaisivat nyt lapsen kokeakseen "äitiyden". Kyllä sanoisin siinä vaiheessa että nyt sulla ei ole, isä rakas, kaikki inkkarit kanootissa, jos on edes koko kanoottia enää.
Ja olen itse bi, seurustellut miesten ja naisten kanssa, kipuillut paljonkin omaa sukupuoli-identiteettiäni, ja ollut myös erään naisen kanssa, joka olisi halunnut olla mies, mutta silti tämä on mielestäni liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä omaa isäänne tuohon tilanteeseen. Oma isäni on suunnilleen saman ikäinen, pari vuotta nuorempi. Ja ajatus hänestä nykyään naisena, suhteessa toiseen naiseen, joka on ollut myös mies, ja joka olisi noin kymmenen vuotta meitä isän alkuperäisiä lapsia nuorempi, ja että he yhdessä haluaisivat nyt lapsen kokeakseen "äitiyden". Kyllä sanoisin siinä vaiheessa että nyt sulla ei ole, isä rakas, kaikki inkkarit kanootissa, jos on edes koko kanoottia enää.
Ja olen itse bi, seurustellut miesten ja naisten kanssa, kipuillut paljonkin omaa sukupuoli-identiteettiäni, ja ollut myös erään naisen kanssa, joka olisi halunnut olla mies, mutta silti tämä on mielestäni liikaa.
Samaa mieltä. Ja jos tuollaiseen perhetilanteeseen joutuu, ei saisi reagoida mitenkään negatiivisesti, koska muuten olet transfoobinen ja inhottava ihminen. Kaikki pitäisi hyväksyä heti, pienikin epäröinti on julmaa ja merkki siitä, että olet huono ihminen.
Nuorikko haluaa keinon pitää rahahanat auki.
Ettekö te ihmiset käsitä, että on lopun aika.
Vierailija kirjoitti:
Sauli Niinistö oli vajaat 70 kun tuli isäksi eli ikä ei ole suurin juttu tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauli Niinistö oli vajaat 70 kun tuli isäksi eli ikä ei ole suurin juttu tässä.
Ei olekaan suurin juttu, vaikka pakko myöntää etten Salenkaan touhua ehkä ihan täysin kannata.
Ei äidin roolissa oleminen vaadi raskautta eikä synnyttämistä, onhan adoptioäitejäkin. Tunnen lukuisia transtaustaisia vanhempia eikä siinä ole mitään ihmeellistä, mutta tässä tilanteessa hänen pitäisi kyllä ajatella ikäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ihmiset käsitä, että on lopun aika.
Oliko lopun aika esim. 90-luvun alussa, kun Suomessa alettiin hoitamaan transihmisiä julkisella ja osa perusti perheen, muttei niistä tehty lehtijuttuja, etkä siksi päässyt kauhistelemaan asiaa?
Hyi stna